Rv 35+2 ja kamalat kivut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Ja mistään ei saa palvelua! Synnärillä (TYKS) sanotaan että ota panadolia, neuvolaan on soittoaika 12-13 ja muuten ei vastaa puhelimeen ja terveyskeskuksesssa sanotaan, että odota neuvolan soittoaikaa! Mitä tässä oikein pitää tehdä?!

Mulla on nyt siis menossa rv 35+2 ja lauantaista asti olen kärsinyt alavatsa kivuista. Joudun ottamaan päivässä 4-5kpl 1g panadolia. Panadoli auttaa 2-4 tuntia, ja TYKSsissä sanotaan ettei pidä tulla näytille kun panadoli helpottaa. Lisäksi eilisesta asti kärsinyt jatkuvasti pään särystä joka ei mene panadolilla ohi. Lisäksi mulla tulee vähän väliä järkyttävän huono olo, mutta mitään ei tule ylös.. Verenpaineet oli eilen 137/85 joten niitten puolesta ei viittaa raskausmyrkytykseen.. Eilisen päivän vauva oli tosi hiljanen. Illalla tunsin muutamia potkuja ja nyt aamulla taas hiljasta. Ei vauvakaan varmaan voi hyvin, jos äiti on näin kipeä?!

Marssinko suoraan TYKSiin ja vaadin hoitoa?! En kestä tällästä kun joka paikkaan sattuu ja olen valvonut jo kolmatta päivää!!!!

Sano, ettei panadoli enää auta ja et oo tuntenu vauvan liikkeitä koko päivänä. Raskaana ollessa on "hyvä" vähän huijata tuntemuksia, että saa hoitoa.
Kuulostaa kyllä tosi kovalle särylle. Onko se särky minkälaista? Jomotusta, aaltomaista...?

Selässä jatkuvaa polttelua ja alavatsassa jatkuvaa menkkamaista kipua joka välillä kovenee hetkeksi. Olen ollut siinä uskossa, että nämä ovat suppareita, mutta en enää tiedä mistään mitään vaikka yksi synnytys onkin jo takana! Eka synnytys oli suhtnopea (8h) joten eiköhän tämä veijari olisi syntynyt jo tässä kolmen päivän aikana, jos nämä synnytyssuppareita olisi.

[QUOTE="vieras";28989413]Sano, ettei panadoli enää auta ja et oo tuntenu vauvan liikkeitä koko päivänä. Raskaana ollessa on "hyvä" vähän huijata tuntemuksia, että saa hoitoa.
Kuulostaa kyllä tosi kovalle särylle. Onko se särky minkälaista? Jomotusta, aaltomaista...?[/QUOTE]

Kun niillähän ei tietenkään ole muita potilaita siellä joten se huijaaminenhan on järkevää. :headwall:

Jospa vaikka odotat siihen puoleen päivään? Ei siihen kuitenkaan ole kuin kolme tuntia aikaa ja olet jo koko viikonlopun kestänyt.

Aikuisella ehdoton maksimiannos on 4g vuorokaudessa, joten älä ihmeessä ota enempää, Panadol on maksatoksinen, tiesitkö sitä? Jos olet noin kipeäja vauvan liikkeet eivät tunnu normaalisti hakeudu suoraan synnärille!

Nyt MENET sinne synnärille. Et soita, et kysele. Lähdet pois vasta kun tilanne on selitetty. Panadolia ei missään tapauksessa saa ottaa noin paljon kuin olet ottanut. Sekin on syy hakeutua välittömästi lääkäriin.

Kun niillähän ei tietenkään ole muita potilaita siellä joten se huijaaminenhan on järkevää. :headwall:

Jospa vaikka odotat siihen puoleen päivään? Ei siihen kuitenkaan ole kuin kolme tuntia aikaa ja olet jo koko viikonlopun kestänyt.

Tässä tilanteessa kyllä auttaa. Ap ottanut jo ihan tarpeeks Panadolia eikä sairaala ota vastaan. Sairaalan käytäntö ihmetyttää, tuputtaa raskaana olevalle liikaa lääkettä eikä ota vastaan vaikka lääkkeet ei pidä kipua pois kuin hetken. Ite olisin jo menny sairaalaan vaatimaan tutkimusta.

Taas niin turha reissu TYKSiin... Ei ole heidän mielestä nämä mun kivut ole supistuksia, vaikka pientä muutosta oli kohdunsuulla tapahtunut (nyt pehmeä ja sormelle auki, kun viikko sitten oli täysin kiinni ja kiinteä). Heidän mielestä liiottelen kivut, ja tärkeintä että vauva voi hyvin (vauva ollut todella rauhallinen tämän ja eilisen päivän ja olen tuntunut muutaman hassun potkun, mutta heille ilmeisesti riittää että vauvan sydän lyö...) Osastolle olisin voinut jäädä ja siellä mulle olisi tarjottu unilääkkeitä, ei muuta. Sain kotiin muutaman tabletin jotain ihme litalgin-lääkettä, mutta ei ole ainakaan vielä auttanut mitään. Verikokeet ne otti ja lupas soitella jos on jotain tulehduksia.

Yhteistyössä