Mitä tapahtuu, jos en mene sovittuun lastensuojelutapaamiseen sosiaalitoimistolle?

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Joku syy niillä on kutsua sua käymään lastensuojeluasiassa, niin kyllä se voi olla myös huostaanoton syy jos et sinne suosiolla mene. Se mikä asia on ei todellakaan selviä tällä palstalla räkyttämällä. Meet paikalle niin sillä se selviää.
Ja tuskin nyt niin kivuissasi oot siellä ollu, ettet ennen sairaalaan lähtöä olis voinu sitä selvittää. Jos sulla on jo kontakteja lastensuojeluun niin ei sun asiat ihan kunnossa oo, vaikka olis sieltä puolen vuoden takaa :kieh:
Et vaan tässä kerro...
OLENKO SANONUT ETTEN MENE? Se on hankala mennä, jos on muita menoja. Ensimmäisen ajan siirsin muun menon takia ja tämä eilinen tuli yllätyksenä. Eikö täällä kukaan osaa lukea?

Ja kyllä vaan olin niin kivuissani, että luulin synnytyksen alkaneen. Sain synnäriltä oksikodonia joka on vahva huumaava kipulääke. Ei sitä anneta jos ei ole kunnon kipuja.

Lähdin sairaalaan klo 12.20 ja olin perillä 12.45. Eipä siinä ambulanssissa oikein voi soittaa, eikä tullu mieleenkään... kun on kaikki letkut ja monitorit päällä. Kun pääsin sisään synnärille, kello oli jo joitakin minuutteja vaille 13. Aika oli tapaamiseen klo 14.15.

Kontakteja lastensuojeluun oli viimeksi vuonna 2006. Ja maaliskuussa soittivat sosiaalitoimistosta viimeksi, en edes muista asiaa tarkasti mutta ei ainakaan mitään lastensuojeluasiaa ollut kun en käynytkään siellä.

Miksen kertoisi, jos tietäisin. Kyllä mä uskallan (anonyyminä) kertoa täällä jos tiedän jotain. :D

ap.
Niinpä niin. Kun sitten sossuun toivon mukaan maanantaina soitat ja sovit seuraavan tapaamisen, niin hommaa nyt ainakin paperi siitä että olit sairaalassa. Koska tuo koko käynti kuulostaa valitettavasti ihan liian sopivaan saumaan tulleelta tekosyyltä. Jos olisin sossu, en edes uskoisi, että olet sairaalassa ollut. Eihän sinne passiteta minkään supistusten takia. Tilanteen täytyy olla todella hälyttävä, että sinne laitetaan.
No, kyllä se aika hälyttävää on, jos kätilö käskee sairaalaan pikana ja menen ambulanssilla pillit päällä. Luulivat, että on jokin iso hätä vauvalla/minulla. Onneksi oli vain ennakoivia supistuksia, kovia sellaisia ja kohdunkaulakin lyhentynyt senttiin ja auennut kolmannelle sormelle. Ja olen kyllä käynyt pienempienkin asioiden takia synnärillä, mm. liikkeiden vähyyden ja päänsäryn vuoksi.

"vieras"
Mutta kovin välinpitämätön on jos ei kiinnosta tuon vertaa soittaa edes seuraavana päivänä tapaamisen peruuntumisesta!
Ja olisithan voinu soittaa sinne jo kun supparit olivat päällänsä, että sori, ikävä kyllä supistaa ja lähden näytille sairaalaan..... etc...

[QUOTE="vieras";28980432]
Ja olisithan voinu soittaa sinne jo kun supparit olivat päällänsä, että sori, ikävä kyllä supistaa ja lähden näytille sairaalaan..... etc...[/QUOTE]

En teistä muista tiedä, mutta itse en kyllä soittelisi minnekään sossuihin tai muihinkaan virastoihin supistuksissa. Itselläni oli supistusten aikana muutenkin ajatuksena välttää kaikkia ikäviä ajatuksia, kohtaamisia ja keskusteluja, ja jotenkin tuntuisi että ap:n kuvailema tilanne (oli provo tai ei) kuuluisi niihin. Ja ehkä ei supistusten aikana jotain sossua muistaisikaan.

Lapset pois!
Miksi olet niin raivona ap?! Kyllä normaali äiti-ihminen säikähtää sossun yhteydenotosta sen verran, että ottaa yhteyttä/tekee kaikkensa että tilanne selviäisi! Sinä sen sijaan vain pakoilet. Taitaa olla sossulla syytäkin olla yhteydessä.

hggcg
Ei mulla oo pusseja lainkaan. :D

Ja enpä yhtäkkiä synnärillä tiedä mikä olisi keskuksen numero. En ole tarvinnut. Eikä todellakaan tule mieleen siinä pöydällä kivuissa kieriskellessä soittaa sossuun. Tänäänkään ei kyllä tullut mieleeni sellainen asia... muistin vasta äskettäin koko jutun. On muutakin elämää. En ole ollut koko sosiaalitoimiston kanssa tekemisissä viimeiseen puoleen vuoteen, sitäkin ennen satunnaisesti. Ei ole edes voimassa olevaa lastensuojeluasiakkuutta. Lapsilla oli joskus aikaisemmin mutta siitä on aikaa vuosia.

En ole kieltäytynyt, olen vain estynyt menemästä, hyvästä syystä. Ja mikähän syy olisi ottaa lapset huostaan? Ovat iältään 13v ja 9v.
kfkfkf:llähän on juuri n. tämän ikäiset lapset, ja hän taisi olla raskaana.

ffffff
Se, ap., sai teidät!!! Provot on nykyään hyviä.
Tää ei ollut erityisen hyvä, loppuikin aika lyhyeen. Ihmetytti, että kellonajat ja kaikki latasi tuossa tarkasti tiskiin, vaikka ei sitten kuitenkaan ollut seuraavana päivänä muka asioille mitään tehnyt, ja oli muka vaikeuksia saada mistään sossun puhelinnumeroa. Tällainen kellonaikatarkkuus ei oikein kuvaan sopinut, siitä ap. narahti. Ikävää, että bileet loppuivat näin lyhyeen.

"eikka"
Musta vaikuttaa kyllä siltä että aloittajalla ei ole todellisuudessa ollut edes mitään supistuksia ja tietää sen itsekki.on vain luonut itselleen tekosyyn olla menemättä sossuun ja uskoo siihen valheeseen jopa itse ja hakee hyväksyntää nettikansalta.aloittaja on paniikissa koska taustansa vuoksi pelkää menettävänsä lapsen.et sinä lastasi tule menettämään.huostaan otto maksaa valtiolle lähemmäs 100 000 euroa joten välttävät sitä viimeiseen asti.kunhan hoitaa asiansa kunnolla ja elää normaalia elämää niin sillä hyvä.minusta aloittaja vaikuttaa narsistilta joka ei vain halua hoitaa asioitaan.

OLENKO SANONUT ETTEN MENE? Se on hankala mennä, jos on muita menoja. Ensimmäisen ajan siirsin muun menon takia ja tämä eilinen tuli yllätyksenä. Eikö täällä kukaan osaa lukea?
Ihmisestä kertoo yhtä ja toista se, että hän ei siirrä sitä alkuperäistä menoa edes siitä syystä, että sossulla on jotain tärkeää asiaa ja aika varattuna keskustelulle.

"eikka"
Miten niin on hankala mennä jos on muita menoja.hyvää päivää.ei silloin ole muita menoja ja en usko että supistelee.tai on supistellu.tää ihminen ei ota vastuuta itsestään joten tuskin lapsestakaan.varmaan istuu päivät pikät kotona ja hankkiutuu paksuksi sadakseen syyn olla kotona ja luultavasti kun lapsi syntyy niin kirraa lapsen isältä vain elarit.tuollaiset ihmiset elää muiden kustannuksella ja elämän tyyli on se että istutaan tietokoneella, lapsi syö valmis pizzaa ja mamma on 15 minuutin välein kessulla rivari kolmion terassilla(jonka sossu on hankkinut äidille ja lapselle koska lapsi on lastensuojelun alaisuudessa ja että olisi enemmän tilaa)toivoen että olis isän vuoro ottaa lasta kylään että pääsis viihteelle.tuollaisen ihmisen olis parempi vain suosiolla antaa lapsi mielummin isälle ku itse ryhtyä huoltajaksi.luultavasti käyttänyt hyväksi lapsen isää ja heivannu pois kun ei se töiskään käy.

haahaa haaa
Tää ei ollut erityisen hyvä, loppuikin aika lyhyeen. Ihmetytti, että kellonajat ja kaikki latasi tuossa tarkasti tiskiin, vaikka ei sitten kuitenkaan ollut seuraavana päivänä muka asioille mitään tehnyt, ja oli muka vaikeuksia saada mistään sossun puhelinnumeroa. Tällainen kellonaikatarkkuus ei oikein kuvaan sopinut, siitä ap. narahti. Ikävää, että bileet loppuivat näin lyhyeen.
Mutta analysoit kuitenkin noin tarkkaan. Minusta, vanhasta provosta (ajalta kun i-net rantautui härmään), tuo oli erittäin hyvä.

"vieras"
Mua kiinnostaa, mitkä on niin tärkeitä "sovittuja muita menoja", ettei mene siihen ensimmäiseen "erittäin tärkeään sossutapaamiseen". Henk. koht peruisin tuossa tilanteessa lähes kaiken ja menisin. Ja mun mielessä olisi siinä ambulanssissakin, että apua nyt en pääse tapaamiseen, ja tekisin kyllä kaikkeni, että saisin sossuun sanan sairaalakeikasta.

Yhteistyössä