Mitä tapahtuu, jos en mene sovittuun lastensuojelutapaamiseen sosiaalitoimistolle?

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
"poikia3"
[QUOTE="mei";28981056]Kyllä siellä tiedoissa lukee että lapset ovat lastensuojelun piirissä..[/QUOTE]

Eipä taida lukea.

Mun ystäväni on sijaisvanhempi, jolla on hoidossaan lapsi, joka on huostaanotettu narkkarivanhemmilta. Sossu sai tiedoin bioäidin uudesta jo erittäin pitkälle edenneestä raskaudesta sijaisäidiltä ei neuvolasta. Ja ystäväni ilmoitti siksi, että oli aivan varma, että bioäiti käytti huumeita raskauden aikana.

[QUOTE="poikia3";28981205]Eipä taida lukea.

Mun ystäväni on sijaisvanhempi, jolla on hoidossaan lapsi, joka on huostaanotettu narkkarivanhemmilta. Sossu sai tiedoin bioäidin uudesta jo erittäin pitkälle edenneestä raskaudesta sijaisäidiltä ei neuvolasta. Ja ystäväni ilmoitti siksi, että oli aivan varma, että bioäiti käytti huumeita raskauden aikana.[/QUOTE]

Huolestuttava ilmiö, että ystäväsi on kertonut tämän sinulle. :|

hjhj
Jos on uusi asiakkuus, aloitetaan lastensuojelutarpeen selvitys joka tulee lain mukaan tehdä kolmen kuukauden aikana. Eli ei vielä hätää, mutta soita itse oma-aloitteisesti lastensuojeluun ja pyydä uusi aika.

"Kemeli"
Musta on hämmentävää, että sä et välitä edes tietää, miksi sut on kutsuttu TÄRKEÄÄN lastensuojelutapaamiseen. Varmasti koulusta on tehty lastensuojeluilmoitus, ja kyllä minä olisin lasten äitinä ihan hiton kiinnostunut, mikä lapsillani on hätänä. Koulu voi tehdä ilmoituksen vaikka sen takia, että oppilas lintsaa, puhuu huolestuttavia asioita, uhkailee itsemurhalla tai on muuten itsetuhoinen, koululla voi olla myös syystä tai toisesta huoli siitä, mitä kotona tapahtuu. JA SÄ ET VÄLITÄ. Sairaalareissu on sairaalareissu, sille ei mitään voi, mutta normaali ihminen soittaa viim. heti seuraavana päivä, ja sopii uuden ajan. Mikään muu meno ei voi olla niin tärkeä, että lastensuojelun tapaaminen jäis kakkoseks. Toisekseen sä et edes muista, miks lastensuojelu on soittanut sulle maaliskuussa. Siis mitä hittoa?? Oikeesti musta tuntuu, että sulla on asiat tosi huonosti, vahva lääkitys tai jotain muuta. Salailtavaa ja väleltävääkin näyttää riittävän. Ei kukaan vastuunsa tunteva aikuinen toimi noin.

[QUOTE="vieras";28981151]Mua kiinnostaa, mitkä on niin tärkeitä "sovittuja muita menoja", ettei mene siihen ensimmäiseen "erittäin tärkeään sossutapaamiseen". Henk. koht peruisin tuossa tilanteessa lähes kaiken ja menisin. Ja mun mielessä olisi siinä ambulanssissakin, että apua nyt en pääse tapaamiseen, ja tekisin kyllä kaikkeni, että saisin sossuun sanan sairaalakeikasta.[/QUOTE]

Näinpä... Kuitenkin sossun "tärkeä ja mahdollisimman nopeasti" hoidettava tapaaminen menee ihan kaikkien muiden asioiden ohi! Ja pitäisi olla päällimmäisenä mielessä ihan jatkuvasti, koska se saattaa pahimmassa tapauksessa merkitä huostaanottoa jonka purkaminen on enemmän kuin hankalaa. Tietenkään sairaalasta ei voi sossuun lähteä, mutta puhelin on keksitty, jos ei pysty itse soittamaan niin voi ainakin laittaa jollekin kaverille/sukulaiselle viestin että viitsitkö soittaa sossuun ja kertoa että jouduin sairaalaan...

No en kyllä hetkeäkään usko sitä, että sinulla ei olisi minkäänlaista mielikuvaa siitä, mitä tapaaminen koskee. Haisee lähinnä siltä, että haluat saada lainopillisia vinkkejä siitä, miten asiasta pystyisi luistamaan. Minulla on sinulle uutisia: ei mitenkään. Eli minun betoniin valettu kantani on se, että menet ja hoidat asiasi. Jos lastensuojelun huoli on aiheeton, he jättävät perheesi rauhaan. jos taas ilmenee seikkoja, jotka vahvistavat epäilyt ja antavat syytä huoleen, on sosiaalipalvelujärjestelmä rakennettu pitämään heikomman puolta. Eli lastesi. Ja niin tulee tapahtumaan. Jos olisin sinä, toimisin mitä kiireimmin sen eteen, että voisin vaikuttaa prosessiin, olla mukana siinä ja pyrkisin korjaamaan tilannetta parhaani mukaan. Pakoilu ei koskaan näytä hyvältä.

en
En usko että ambulanssissa laittaisivat letkuihin tuollaisen matkan takia ja varsinkin kun synnytykseen menossa niin hyvin rauhassa ottavat tuollaisen.ja kun kyse on ollut 20 miniitin matkasta niin ei. Pakko olla paskan puhuja.

vierailija
[QUOTE="vieras";28980432]
Ja olisithan voinu soittaa sinne jo kun supparit olivat päällänsä, että sori, ikävä kyllä supistaa ja lähden näytille sairaalaan..... etc...
En teistä muista tiedä, mutta itse en kyllä soittelisi minnekään sossuihin tai muihinkaan virastoihin supistuksissa. Itselläni oli supistusten aikana muutenkin ajatuksena välttää kaikkia ikäviä ajatuksia, kohtaamisia ja keskusteluja, ja jotenkin tuntuisi että ap:n kuvailema tilanne (oli provo tai ei) kuuluisi niihin. Ja ehkä ei supistusten aikana jotain sossua muistaisikaan.[/QUOTE]

Niimpä. Vähän muuta mielessä kivuissa

vierailija
Sossut vittuun. Mä en ainakaan aio olla missään tekemisissä niitten huorien kanssa. Pilaavat kaiken ilon lapsen saamisesta. Kumarrelkaa te vaan yksinänne ja nuolkaa niiden persettä

Yhteistyössä