[QUOTE="vieras";28977154]Sattuuko se todellisuus oikeasti liikaa?
Eivät sossut ole vartioimassa perheen kotona 24/7 ja nää mitä se arki ja elämä on oikeasti, ilman että joku tarkkailee ja kirjoittaa muistiinpanoja vieressä.
Väärinkäsityksiä syntyy helposti,ei tarvita kuin pölypalloja lattialla ja äidin kertomus ajoittaisesta väsymyksestä ja joku sossu voi jo olla sijoittamassa lapsia.
Sossutkin ovat ihmisiä ja jopa heilläkin on mt-ongelmia ja persoonallisuushäiriöitä, jotka voivat vaikuttaa työhön.
Olen tavannut oikeasti todella kieroja ja omituisia sossuja,negatiivisia,suoranaisesti ilkeitä,työhönsä tympiintyneitä ja kyynistyneitä jotka näkevät piruja kaikkialla ja vääristävät asioita.
Olen myös tavannut aivan ihania,empaattisia,tukevia ja kannustavia,huolehtivia,sydämellisiä ja ymmärtäväisiä sossuja jotka ovat niiden vikojen etsimisen ja voivottelun sijasta keskittyneet oikeasti auttamaan ja tukemaan.
Ovat ajatelleet lapsen parasta,mutta tukien perhettä niin että lapsi voisi kasvaa siinä biologisessa perheessään.
Ovat luoneet uskoa tulevaisuuteen ja omaan pärjäämiseen,saaneet jaksamaan.[/QUOTE]
Kyllä ennakkoluulot istuu vahvassa. Harmi ettet itse osaa ajatella asioita omilla aivoillasi.
Ennen huostaanottoa sossut tekevät kaiken mahdollisen ja auttavat perhettä eri tukitoimin. Jos niistä ei ole apua ja lapsi kärsii, ei ole vaihtoehtoja. Joko jätetään lapsi kärsimään tai otetaan huostaan/sijoitetaan. Ne ratkaisut eivät miellytä kaikkia ja siksi heillä on huonohko maine. Kuitenkin fiksut ihmiset ymmärtävät, että lastensuojelu on LASTA varten ja kaikista ei ole vanhemmiksi jolloin ei auta se loputon tukeminen vaan on vietävä lapsi pois.