Miks valehtelette facebookissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Kaikki on niin ihanaa ja söpöä ja pusipusinaminami? Oikeesti? Miks pitää esittää ja olla niin olevinaan jotain mitä ei oikeesti ole? Miks esitellään uuisa autoja ja uusia kkäsilaukkuja facebookissa? Haluatteko herättää kateutta muissa vai mitä? Rehellisesti, kertokaa nyt!

Mä laitan sinne asioita, jotka tekevät minut onnelliseksi ja myös ihan päivittäisistä kivoista jutuista. :) Elämä ei ole pelkkää pusipusi ja varmasti kaikki sen tietävät, mutta hölmöähän on facebookin kautta esim. tapella ja siellä kaikkien nähden heittää lokaa toisen päälle. Näitä kun on monia tapauksia. Minun facebookistani on viime aikoina tullut aika pusipusi koska olen vaan niin onnellinen ja kaikki menee oikeasti tosi hyvin. En tee sitä tehdäkseni muita kateellisiksi, uskon itse asiassa että onnea ei kannata kauheasti kuuluttaa sen takia että joku voi tahtoa jollain tapaa jotain pahaa kuitenkin, en silti voi sille mitään että ilo näkyy päivityksistäni läpi. :)

Itselleni henkilökohtaiset ja etenkin ne kipeät asiat jaan lähimpien kanssa, fb:ssa kavereina on paljon sellaisia, joilla ei ole mitään tarvetta tietää henkilökohtaisia asioitani. Sinne tulee siis lähinnä päiviteltyä yleistä diibadaabaa ja niitä kivoja juttuja. Olen esim. töissä melko suuressa yrityksessä ja fb:ssa kaverina monta kymmentä työkaveria. Läheiset työkaverit tietävät henkilökohtaisiakin asioitani, mutta ei kaikkien tarvitse niistä olla tietoinen.

Mä olen itse samma mieltä etten kuuluta onneani. Ostettiin asunto ja uusi auto ja odotan kolmatta lasta. Näistä en ole facessa maininnut mitään. Mulla on vähän sellainen periaate että ellen kuule kavereistani muuta kautta, elleivät vaivaudu edes soittamaan joskus niin sitten nämä asiat eivät varmaan heitä kiinnosta. Olen alkanut karsia jo facebook-kavereitakin. Muutamalle ilmoitin tekstarilla uudenosoitteeni mutta koskaan ei tullut vastausta, taikka onnitteluja. Siispä lähtivät kaverilistaltani, eipä noista ole mitään muutenkaan kuulunut. Voisin todellakin lähteä sieltä, mutta en vaan tiedä menetänkö sitten jotain. Ehkä en?

No sit on nää viherhipit jotka tunkee niitä poliittisia keskustelujaan ja kokouskutsujaan sun muuta propagandaa. Mä en jaksais niitä millään ja ovat ihan toisellapuolella Suomeakin ne kokoukset!. Pitäs varmaan laittaa sekin kaveri mäkeen sieltä kun maailmankuva on radikaalisti erilainen.

[QUOTE="vieras";28966466]Mä laitan sinne asioita, jotka tekevät minut onnelliseksi ja myös ihan päivittäisistä kivoista jutuista. :) Elämä ei ole pelkkää pusipusi ja varmasti kaikki sen tietävät, mutta hölmöähän on facebookin kautta esim. tapella ja siellä kaikkien nähden heittää lokaa toisen päälle. Näitä kun on monia tapauksia. Minun facebookistani on viime aikoina tullut aika pusipusi koska olen vaan niin onnellinen ja kaikki menee oikeasti tosi hyvin. En tee sitä tehdäkseni muita kateellisiksi, uskon itse asiassa että onnea ei kannata kauheasti kuuluttaa sen takia että joku voi tahtoa jollain tapaa jotain pahaa kuitenkin, en silti voi sille mitään että ilo näkyy päivityksistäni läpi. :)[/QUOTE]

Komppaan tätä.

Facebook on kuolemassa sen takia että siitä on tullut runkkupiiri. Sokerikuorrutettua piiritykkäilyä ei jaksa kovin moni loputtomiin katsella.

Yksikin negatiivinen kommentti aiheuttaa hirveän draaman joten helpompi on olla sanomatta mitään

Ja sitten työkaverit facessa, mua harmittaa että olen yhtään sinne ottanut. Ne kun vituttaa aika paljon myös ja työpaikka ylipäätään. Eli siitäkään en sinne voi avautua.

[QUOTE="Vieras";28966436]Kaikki on niin ihanaa ja söpöä ja pusipusinaminami? Oikeesti? Miks pitää esittää ja olla niin olevinaan jotain mitä ei oikeesti ole? Miks esitellään uuisa autoja ja uusia kkäsilaukkuja facebookissa? Haluatteko herättää kateutta muissa vai mitä? Rehellisesti, kertokaa nyt![/QUOTE]

Mitä valehtelemista siinä on, jos esittelee uutta autoaan, tai laukkuaan FB:ssä? Jos tyyppi ostaa uuden Michael Korsin laukun, niin osaatko AP kertoa, miten hän silloin valehtelee jos kertoo asian FB.ssä? Tai miten yrittää olla muuta, kuin on?

Mun FB kavereissa ei kyllä ole ketään ostostensa esittelijää tai hehkuttajaa.

[QUOTE="Vieras";28966516]Ja sitten työkaverit facessa, mua harmittaa että olen yhtään sinne ottanut. Ne kun vituttaa aika paljon myös ja työpaikka ylipäätään. Eli siitäkään en sinne voi avautua.[/QUOTE]Tiedäthän että niitä omien juttujen näkyvyyttä voi rajoittaa?

Kuinkahan moni noin oikeasti tekee? Moni jättää kertomatta asioita, mutta miksi ihmeessä sitä pitäisi käyttää valituskanavana? Hyvien asioiden jakaminen on taas minusta mukavaa ja luen niitä mielelläni. Luen ennemmin hyvän kommelluksen lasten kanssa kuin jos sama juttu olisi kerrottu valittaen.

No en mäkään sinne valita. On tosi raskasta lukea sellaisen ihmisen päivityksiä joka pelkästään valittaa. Lasten kommellukset ovat mukavaa luettavaa. Ehkä mulla on vääränlaisia kavereita siellä, pinnallisia ihmisiä.

[QUOTE="Vieras";28966530]Kysymys kuuluikin: miks sitä laukkua esitellään facessa![/QUOTE]

Jaa joo luin pikaisesti väärin. Voihan joku oikeasti olla onnellinen uudesta autostaan ja ihan vilpittömästi haluaa jakaa ilonsa. Toki jatkuvat merkkilaukkupäivitykset ovat varmaan pitkälti huomion hakua tai oman egon nostattamista, mutta ihan sama. Jos se jonkun mieltä parantaa, niin ok.

Enemmän mua kyrsii kaikki valitukset.

Ennemmin sitä ku sellasta jatkuvaa kitinää ja rutinaa ku kaikki on päin vi**a mut ei persettään viiti liikuttaa että tekis asialle jotain.. Se vasta rasittavaa onkin!

Joo, esim. nämä: Kun lunta sataa, "elämä on niin perseestä, miksi pitää olla niin kylmä ja lunta niin paljon!", kun aurinko paistaa, "Hyi miten kuuma, en kestä oikeesti!", kun vettä sataa, "Ei taas huvita mennä mihinkään tai tehä mitään! En melkee ees jaksa olla facebookissa.."

.... :D

• Tykkää
Reactions: Metis
[QUOTE="Vieras";28966483]Mä olen itse samma mieltä etten kuuluta onneani. Ostettiin asunto ja uusi auto ja odotan kolmatta lasta. Näistä en ole facessa maininnut mitään. Mulla on vähän sellainen periaate että ellen kuule kavereistani muuta kautta, elleivät vaivaudu edes soittamaan joskus niin sitten nämä asiat eivät varmaan heitä kiinnosta. Olen alkanut karsia jo facebook-kavereitakin. Muutamalle ilmoitin tekstarilla uudenosoitteeni mutta koskaan ei tullut vastausta, taikka onnitteluja. Siispä lähtivät kaverilistaltani, eipä noista ole mitään muutenkaan kuulunut. Voisin todellakin lähteä sieltä, mutta en vaan tiedä menetänkö sitten jotain. Ehkä en?[/QUOTE]

Ihan onnitteluja odotit uuudesta osoitteesta? Just.

Kyllä mekin muutettiin hiljattain, ostettiin uusi auto ja odotan kolmatta lasta. Eipä nää nyt ole mitään sellaisia, joita haluaisin facessa kuuluttaa. En niitä ole salannutkaan, kyllä lähimmät kaverit tietää.

Faceen tulee päivitettyä lähinnä sellaisia pieniä hauskoja arjen sattumuksia, ohimeneviä juttuja, kommentoitua uutsia tms..

Miksi levittäisin negatiivistä fiilistä ja pahaa oloa ympärilleni? Mielummin kirjoitan niistä kivoista ja hauskoista jutuista. Toki myös niitä voivotteluja tulee joskus kirjoiteltua, vähemmän kuitenkin. Jos jaan kuvia jostain uudesta rätistä, laukusta, kengistä, sisustusjutusta tms. en tee sitä kateutta herättääkseni, vaan jaan jotain mikä on mielestäni kaunista. Jos muiden mielestä ei ole, mun postaukset voi tosiaan myös piilottaa. En suutu.

Uusimmat

Yhteistyössä