Onko teillä 4vuotiaat sellasia marisijoita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möyrylit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Möyrylit

Aktiivinen jäsen
08.05.2006
2 072
0
36
:ashamed: :saint:
Rehellisesti sanottuna mä en kohta jaksa kuunnella sitä marinaa ja vinkumista ku mikään ei passaa.
Oikeesti jo alko huvittaan ku oltiin kylässä ku ei enään muuta narinan aihetta keksiny niin kysy et miks täälläki on niin paljon kelloja, ja miks joka paikassa pitää olla ovi miksmiksmiks....

Meillä 3v 9kk vanha poika ja ihan hirvee vinkumaan ja alkanu parkumaan (myös tekoitkua) paljon. Ja heti menee hermot jos ei jotain löydä tai osaa. Säälittävällä äänellä mutisee sitten että "kun minä en osaa yhtään piirtää lumiukkoa" tms...

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meillä 3v 9kk vanha poika ja ihan hirvee vinkumaan ja alkanu parkumaan (myös tekoitkua) paljon. Ja heti menee hermot jos ei jotain löydä tai osaa. Säälittävällä äänellä mutisee sitten että "kun minä en osaa yhtään piirtää lumiukkoa" tms...

Just niin. Ja jos ei pääse vaikka mukaan niin alkaa
-mä en ikinä pääse. Ja itku väännetään vaikka väkisin... Aika hyvin osaavat jo esittääkki.

Ai, hyvä tietää, että meidän 4v. ei ole ainoa tapaus. Siis se vinkuminen on ihan kamalaa ja viime päivinä olen yrittänyt tenavan kanssakin siitä jutella, että "äitin mielestä tuo turha vinkuminen on iiiihan kamalaa". Vinkua ja parkua saa, jos siihen on aihetta, mutta näin aikuisen näkökulmasta vingutaan vinkumisen vuoksi. Toivottavasti joskus loppuu. Meillä ei vanhimmalla muksulla ollut tuollaista vinkumiskautta ollenkaan.

Meillä ei ole marisevaa 4-vuotiasta. Juuri tällä viikolla ollaan miehen kanssa puhuttu siitä kuinka kiltti ja aurinkoinen meidän 4-vuotias on. Kyllä joka päivä saa ainakin yhden pienen kiukkukohtauksen, mutta poika on ollut aivan uskomattoman ihana monta viikkoa. Pikkuveljestä on alkanut tykkäämään kovasti, kun ennen ei välittänyt tästä ollenkaan ja voi niitä ihania juttuja mitä tuo poika höpöttelee. Suukkoja ja haleja tulee paljon.

Sen sijaan meidän 6v poika on oikea marisijoiden ja kitisijöiden kuningas :/

Tälläkin hetkellä etsii alkkareitaan ja inisee "kun ei löydy ollenkaan". Ärsyttävää kun sen pitää jotain etsiä, vilkaisee vain sinne tänne ja toteaa ettei löydy. :headwall:

Joo, ihan samanlaista meiiläkin! :D Alkoi vähän ennen nelivuotissynttäreitä ja nyt kuukautta jälkeenpäin jatkuu edelleen....tuo parkuminen ja tekoitku tosiaan kiristävät välillä pinnaa, toisinaan pitää mennä vessaan hekottelemaan, kun ei voi pokalla naamalla katsoa...:)

Tutulta kuulostaa ja sen takia mie oon täs harkinnut keskeyttäväni lomani, kun ei tahdo enää jaksaa kuunnella! Aamulla herää ja alkaa ekana mariseen jotain lastenohjelmaa DVD:ltä. Sitten pitäis saada jäätelöä aamupalaksi. Mitkään vaatteet ei kelpaa ja mikään tekeminen ei kelpaa. Kaikki tarvii marista...mitään ei voi puhua normaalilla äänellä... :|

Alkuperäinen kirjoittaja mää:

Joo, ihan samanlaista meiiläkin! :D Alkoi vähän ennen nelivuotissynttäreitä ja nyt kuukautta jälkeenpäin jatkuu edelleen....tuo parkuminen ja tekoitku tosiaan kiristävät välillä pinnaa, toisinaan pitää mennä vessaan hekottelemaan, kun ei voi pokalla naamalla katsoa...:)

Meillä poika "tartuttanu" pikkusiskonsa (1v 8kk) myös tuolla marisijataudilla. ;) Tyttö inisee teatraalisen säälittävällä äänellä että "EN VOI/OSAA!" Ja ruokapöydästä kun tyttö lähtee, kysytään että mites sanotaan, niin narisee että "ei yhtään mitään kiitosta sanota", hmh. :D Tyttö itkee todella helposti, mutta se nyt toisaalta kuuluukin ikään tuo tietty herkkyys. Pojalta vaan tulee vaikutteita tuohon narinapuoleen...

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Tutulta kuulostaa ja sen takia mie oon täs harkinnut keskeyttäväni lomani, kun ei tahdo enää jaksaa kuunnella! Aamulla herää ja alkaa ekana mariseen jotain lastenohjelmaa DVD:ltä. Sitten pitäis saada jäätelöä aamupalaksi. Mitkään vaatteet ei kelpaa ja mikään tekeminen ei kelpaa. Kaikki tarvii marista...mitään ei voi puhua normaalilla äänellä... :|

DVD-ohjelmia täälläki vingutaan. Etenki joku 5 minsaa ennen iltapalaa alkavat nuo kaks isompaa narista että haluavat kattoa Fröbelin Palikoita. Sitten kun sanon että ei, niin alkaa MIKSI?-vinkuminen. Eikä kelpaa vastaukseksi se, että kohta on iltapala, vaan tyttö alkaa itkeä ja poika juoksee maristen ja kitisten lastenhuoneeseen...

:wave: :wave: :wave:
Täällä kans ja ihan samoja asioita kuin teillä muillaki vingutaan!
Voiko olla rasittavampaa ku esim. oot ite noussu aamulla just ylös ja kävelet keittiöön nii vastassa vingutaan "minä haluan sitä ja tätä" ja "miks ei".. :headwall: :headwall:
Ja tosiaan jos joku lelu on vaikka hukassa, nii herra itse kävelee kämpän läpi eikä edes yritä sitä leluansa etsiä, vaan vinkuu mulle että sun pitää etsiä! |O
Että samassa paatissa ollaan! :whistle:

meillä 5v:llä samallaista vinkumista .Ei mitään usko kaikki pitäs saada heti nyt ja äkkiä ulkona vaan olisi ruoka ei kelpaa herkkuja pitis vaan saada.
Ihan hirvittää lähteä mökille appiukon kun siellä on appiukon uusi vaimo jonka lapselapset on niin TÄYDELLISIÄ ja meidän kakarat tommoisia vinkuintiaanejä nuorempi on kyllä sellainen valloittava persoona mut tuo vanhempi ja kun ei muuten saa tahtoa perille alkaa nyrkit heilua ja siskon kiusaaminen.

meillä likka 3v10kk ja jo pitkään just tollasta marinaa ja ininää joka asiasta. Ja itkukohtauksia niiin älyttömän pienistäa asioista. Ja meillä raivotaan myös, joka päivä. Varsinkin iltaisin, ihan sama onko nukuttu päikyt tai ei... Komentelee aikuisia ja sisarustaan. Kääks, ehkä tää sit helpottaa kun 20 täyttää, ehkä? isommalla ei ollut tällasta uhmaa eikä narinaa. Tytöt on niiin paljo vaikeempia kuin pojat. Valitettavasti...

Yhteistyössä