YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
"pulla"
Jopas täällä on lipsuttu! Sovitaanko että jätetään ne lipsumiset muille, meidän ryhmä onnistuu ja KAIKKI pääsee tavoitepainoonsa :D Itse täytyy tunnustaa että syömiset ei menny tänään kuten piti...
aamulla puuroa
päivällä kanaa + riisiä (iso annos)
illalla sämpylä ja jogurtti

Välipalarahka ja päivällinen jäi kokonaan välistä, ja lounasta söin liikaa enkä edes salaattia jaksanut tehdä. No, huomenna uusi päivä ja nyt kaikki tsempataan!
 
Tosi hienosti olette edistyneet! Ja Sadiekin pääsee ihan varmasti vielä vauhtiin tässä, ei kannata lannistua vaikka alku olisi vähän nihkeämpi - alku sekin on ja siitä on hyvä jatkaa! Ja onhan sulla jo keskimäärin lähtenyt se puoli kiloa viikossa, mitä mainostetaan ihanteellisena pudotustahtina :) Kiva saada uusiakin mukaan, tervetuloa! :)

Mä itse en halua nähdä laihduttaessa yhtään nälkää, siis sellaista oikeaa nälkää, että päivän sallitut syömiset olisi jo syöty, ja nälkä vaan murisisi mahassa. Tai että pitäisi nälissään sinnitellä vaikka tunti nälissään ennen kuin "saa" syödä. Jos nälkä pääsee kovaksi, tulee sit iso kiusaus syödä liikaa, väsyttää ja kiukuttaa. Jos oon jo syömiseni syönyt mutta en esimerkiksi saa unta, iltapalasta alkaa olla jo aikaa ja alkaa tulla uusi nälkä, olen sitten suosiolla ottanut vielä lautasellisen puuroa, siitä ei tule niin paljon kaloreita että laihdutus siihen kaatuisi... Toisaalta alussa oli sitä "valenälkää", et teki vaan mieli syödä, sille tunteelle ei auta kuin pistää kampoihin! :D

Musta tuntuu, että vatsa on jo alkanut tottuna pienempiin annoksiin. Alussa join vettä ja teetä, tai otin porkkanan tai tomaatin, jos jonkin aikaa ruuan jälkeen vielä teki mieli jotain, mutta oon pyrkinyt pääsemään eroon siitä kasvistenkin napostelusta, koska se ei varsinaisesti auta siihen ongelmaan, että vatsa vaatii älyttömiä määriä täytettä, että tulee kylläinen olo. Tuntuu että nyt oon alkanut kunnolla erottaa toisistaan nälän ja mieliteot, ja tajuan milloin olen kylläinen sen sijaan että odottaisin, että ruuasta tulee suunnilleen ähky olo. Yllättävää, miten lyhyessä ajassa oma suhtautuminen syömiseen on jo muuttunut! :) Oikeastaan enää ei edes tee mieli syödä ruoka-aikojen ulkopuolella.
 
Hei onnea kaikille loistavasti pudottaneille!!! Ja uusille tervetuloa mukaan.
Tämän aamun vaa'assa (en meinaa itsekään uskoa...) oli lukemat 66,9 kg... En tie mitä on käyny mut jotai! Nyt alkoi taas vähän parempi tsemppi tähän juttuun ku hokas et kyl se oikeesti sieltä on JOSKUS pakko tulla alaspäin!!!

Mietin tässä hiljaa itsekseni et pitäs varmaan uskaltaa ottaa itsestään kuva nyt (vähäpukeinen, jotta ne makkarat näkyy... :S) ja sit aina välistä vertailla siihen. Ja se mittanauha myös... Ku uskaltaisi... :S
 
Tiitiäinen hyvä pudotus sullakin:flower:

Mä olen sit joku luonnonoikku, kun ei mulla ole ollenkaan nälkä, ei mielitekoja, ei mitään. Ja silti oon tämmönen läski : /

Miten muuten, kun täälläkin on moneen kertaan tullu esille, että liian vähän syöminen on huono juttu. Sit kumminkin markkinoilla on kaikenmaailman VLCD-kuureja, Nutriletteja, Cambridgejä ja muita, joita markkinoidaan nopeana ja turvallisena :)attn: ei kuitenkaan pysyvänä!) laihdutuskeinona?? Humpuukiako??

Aamu alkoi vedellä, kahvilla ja maitorahkalla, jona terästin myslillä ja marjoilla. Tänään on tarkotus taas syödä hyvin ja riittävästi. Saapa nähdä, miten käy.

Onneksi tänään illalla jatkuu kesätauon jälkeen taas rakas kuoroharrastus :heart: Saa taas mielekästä tekemistä ja muutakin ajateltavaa kun kalorit, syömiset ja läskit... Muut innostuu liikuntaharrastuksista ja mä innostun, kun pääsen kuoroon:LOL: Näin meillä.
 
Miten muuten, kun täälläkin on moneen kertaan tullu esille, että liian vähän syöminen on huono juttu. Sit kumminkin markkinoilla on kaikenmaailman VLCD-kuureja, Nutriletteja, Cambridgejä ja muita, joita markkinoidaan nopeana ja turvallisena :)attn: ei kuitenkaan pysyvänä!) laihdutuskeinona?? Humpuukiako??
Niihin on kai lisätty niin paljon hivenaineita, vitamiineja, proteiinia ym. että niistä pitäisi saada sellaisia riittävästi verrattuna siihen, että söisi yhtä vähän oikeaa ruokaa, jolloin noiden saanti todennäköisesti jää puutteelliseksi. Ja eihän niitä suositella kovin pitkäaikaiseen käyttöön. Miksei niilläkin laihdu, mutta lihavalla ihmisellä ruokailutottumukset on jotenkin pielessä, ja sen pirtelökuurin jälkeen joutuu kuitenkin tavalla tai toisella opettelemaan syömään oikein, tai jos jatkaa entiseen tahtiin, kilot tulee takaisin... Mun mielestä on järkevämpää vain opetella se oikea syöminen heti alusta asti (ja jollakin pahanmakuisilla keitoilla eläminen ei muutenkaan houkuttele, ja uskon että en jaksaisi liikkua normaalilla teholla ja nykyisiä määriä niin vähäenergisellä dieetillä), mutta tietysti jotkut kokee että niillä on helppo aloittaa ja motivoi sitten jatkamaan muilla keinoilla, kun painoa voi lähteä nopeasti :) Mä itseasiassa ostin just pari jotain sellaista smoothieta/pirtelöä tarjouksesta, olen satunnaisesti ostanut niitä välipalaksi mukaan esimerkiksi pitkille kauppareissuille, kun ne säilyy hyvin käsilaukussa jne.

Kiva että pääset aloittamaan taas harrastuksen! :) Mä tykkäisin kans tosi paljon laulaa, mutta valitettavasti mulle ei ole suotu minkäänlaista lauluääntä, niin pitää tyytyä laulelemaan kotona lasten kanssa, ne ei onneksi ole kovin vaativia. Paitsi että poika käskee aina olla hiljaa jos laulan ilman taustamusiikkia (meillä on sellainen lastenlaulukirja joka soittaa säestyksen ja lauletaan yleensä siitä) :LOL:
 
"jasmiini"
jasmiini oikeasti 20 kiloa?! Eihän sulla ole pudotettavaa kun joku 8-10kg. Sen olet tervetullut toki meidän seurassa pudottamaan (ainakin mun puolesta) mutta eikö 20 kiloa ole sun mitoilla vähän liikaa??? Harmaalle pudottajalle, mä teen (pelkkää ) yövuoroa, vähän on siinäkin luovimista syömisten kans. Mut opetellaan ja opitaan, yrityksen ja erehdyksen kautta, jos ei muuten :)
Nojoo se 20 kg on jo ihan maksimi, minkä enempää en halua missään nimessä pudottaakaan.
Mä olen viime aikoina vähän etsinyt sitä omaa painoa, laihtunut ja lihonut.
70-kiloisena olo on kyllä jo liian raskas, ihanteellisin paino olisi siinä 60-65 kg eli kyllä sitä pudotettavaa tulisi kuitenkin ainakin se 13 kg.
Jos edes siihen 65 kg pääsisi niin luulen että olisin tyytyväinen. :)
Hienoa jos vielä pääsee mukaan!
Mä olen yrittänyt jo pitkään katkaista tätä jatkuvaa lihomisen kierrettä, mutta ilman vertaistukea se on niin vaikeaa.
 
"pulla"
Sparkler, minäkin yritän tässä opetella säännöllistä ateriarytmiä ja päästä eroon napostelusta. Mutta silti taas eilen jätin ruokailuvälin liian pitkäksi, ja söin liian ison annoksen. Tänään uusi yritys :)

Minulla on se vika että nukun melko pitkään, ja syön aamupuuron vasta 10-11. Sitten "oikeaan" lounasaikaan ei ole nälkä, vaan vasta noin 14, jolloin pitäisi syödä jo välipalaa. Päivällisen teen kuitenkin perheelle kello 16-17, mutta en ehdi mitenkään syömään lounasta ja välipalaa ennen sitä.
 
Tämä aamu on aloitettu nyt järkevästi ja uudella innolla. Mulla on sama "ongelma" kuin pullalla, että nukun n. 10-10.30 asti. Olen sitten syönyt herättyäni sellaisen tukevamman aamupalan, kahden aikoihin välipalan, viideltä päivällisen ja 20-22 välillä iltapalan. Välillä tulee kyllä juuri sitä "valenälkää", mutta se pitää vain oppia selättämään.
Olen sitä rahkaa yrittänyt opetella syömään, mutta ei se vain mulle uppoa. Keksinkin laittaa raejuustoa ja sokeritonta soppaa ja minusta se on hyvää.
Nyt taidan alkaa taas hyötyliikunnan pariin => siivoamaan
 
[QUOTE="pulla";28966429]
Minulla on se vika että nukun melko pitkään, ja syön aamupuuron vasta 10-11. Sitten "oikeaan" lounasaikaan ei ole nälkä, vaan vasta noin 14, jolloin pitäisi syödä jo välipalaa. Päivällisen teen kuitenkin perheelle kello 16-17, mutta en ehdi mitenkään syömään lounasta ja välipalaa ennen sitä.[/QUOTE]

Mitä jos jättäisit välipalan suosiolla pois, ja söisit aamupalan jälkeen lounaan sitten kun tulee nälkä? Jos nukut noin pitkään, valvotko sitten illalla pitempään, jolloin välipalan voisi siirtää illaksi? Mun mielestä ei tarvitse noudattaa mitään "virallista" aikataulua, vaan muokkaat sitä sellaiseksi että sopii sun päivärytmiin :) Mieti niitä ruokailun ajankohtia niin, että söisit hereillä ollessa 3-4 tunnin välein.

Mä syön varsinaisen iltapalan yleensä sitten kun olen saanut lapset nukkumaan, mutta otan liikunnan jälkeen alkuillasta sen välipalan, koska silloin on yleensä nälkä, ja päivällisen ja iltapalana väliin tulee muuten pitkä väli. Joka päivä en syö välipalaa, vaan katson ihan sen mukaan, tuleeko johonkin kohtaan niin pitkä väli että se on tarpeellinen. Varsinkin jos saa nukkua pitkään, ja pääsee vielä ihmisten aikaan illalla sänkyyn, ei välttämättä tule tarvetta, mutta en ole stressannut vaikka se pois jäisikin. Ja jos taas pitää herätä tosi aikaisin, voi tarvita sen välipalan kahdestikin päivän aikana, kun on niin monta tuntia hereillä...
 
[QUOTE="jasmiini";28966403]Nojoo se 20 kg on jo ihan maksimi, minkä enempää en halua missään nimessä pudottaakaan.
Mä olen viime aikoina vähän etsinyt sitä omaa painoa, laihtunut ja lihonut.
70-kiloisena olo on kyllä jo liian raskas, ihanteellisin paino olisi siinä 60-65 kg eli kyllä sitä pudotettavaa tulisi kuitenkin ainakin se 13 kg.
Jos edes siihen 65 kg pääsisi niin luulen että olisin tyytyväinen. :)
Hienoa jos vielä pääsee mukaan!
Mä olen yrittänyt jo pitkään katkaista tätä jatkuvaa lihomisen kierrettä, mutta ilman vertaistukea se on niin vaikeaa.[/QUOTE]

Tästä se lähtee! :) Sitä sopivaa painoa, mihin laihdutus on hyvä lopettaa, voi miettiä sitten kun se alkaa olla lähempänä - mulla on vaihdellut normaalipainoisena paino ilman että vaatekoko muuttuu sen mukaan, miten paljon olen liikkunut. Yhdessä vaiheessa tein fyysisesti todella raskasta työtä (koko päivä raskaiden tavaroiden nostelua ja kantamista ja 8km kävelyä/pyöräilyä töihin) ja harrastin vapaa-ajalla liikuntaa, paino nousi 66 kiloon ja tuntui hyvältä, vaikka silloin kun en paljon liikkunut, 60 kiloa alkoi jo tuntua olevan liikaa.

Tosi hyvä että havahduit painonnousuun tässä vaiheessa, etkä vasta sitten, kun ylipainoa on yli 20 kiloa, kuten allekirjoittanut... :ashamed: Katsoin just vanhoja kiloklubin merkintöjä ja oon jo kerran saanut laihdutettua 96->82, miten voi ihminen olla näin tyhmä että päästää itsensä lihomaan melkein kaiken takaisin?! Tuleepahan opittua ainakin kantapään kautta :ashamed: En edes muista mitä painoin joskus pahimpina aikoina, jotain 45 kiloa... Aika hurjaa, että olen antanut painoni tuplaantua.
 
Mulla on hiukan samaa ongelmaa kuin pullalla ja puolimielellä. Arkena mä kyllä herään 5.45, mutta herättelen lapset, teen niille eväät, varmistan että syövät jotain, saatan toisen bussille, varmistan että toinen ehtii omaan bussiinsa ja lopuksi heitän miehen töihin. Kerran tai kaks viikossa käyn kaupassa samalla reissulla kun heitän miehen. Eli lopulta ehdin syömään aamupalaa 8.30-10.00. Sinänsä mua ei toi haittaa, kun hyvin harvoin pystyn mitään syömäänkään heti herättyäni. Mutta tosiaan noihin päivän muihin aterioihin tuolla on suuri vaikutus, varsinkin kun lasten reeneistä johtuen meidän iltaruoka tarjoillaan epäsäännöllisiin aikoihin 15.00-19.30 välillä.

Ne kakunjämät on vieläkin jääkaapissa ja taidan heittää ne roskiin, neljä päivää vanha juustokakku ei enää oikein houkuta.

Ens viikonloppuna olis luvassa matkustelua, joten kattotaan kuis ämmän käy kun syödään vain ravintoloissa.
 
[QUOTE="Pomppu";28967223]Pääseekö tänne mukaan mitoilla 158cm ja 64kg?[/QUOTE]

Tervetuloa mukaan, sulla on niin vähän ylipainoa että pääsetkin varmaan pian siirtymään normaalipainoisten laihisketjuun, ja sehän on vaan hyvä juttu ;)
 
"Pomppu"
Tervetuloa mukaan, sulla on niin vähän ylipainoa että pääsetkin varmaan pian siirtymään normaalipainoisten laihisketjuun, ja sehän on vaan hyvä juttu ;)
Joo, ei enää paljoa ole. Vuodenvaihteen tienoilla paino olikin jotain 72-74kg..en ihan varma ole kun ei hirveesti innostanut vaakalla käydä. Nyt paremmalla mielellä siihen kaupuaa... :)

Kiitos kun huolittu mukaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Mahtavaa lukea tätä vilkasta keskustelua! On ollut hoppu enkä ole ehtinyt tänne ollenkaan koko päivänä ja kun tulen niin eikös ole kolme uutta tulokasta odottamassa ja Tiitiäisen upea puntaritulos :flower: Hyvä!

Uusille tulokkaille haluan sanoa, että teillä on aika väähn pudotettavaa normaalipainoon eli kun pääsette normaalipainoon, te joudutte pois tästä meidän hyllytylleröisten ryhmästä, mutta sehän on vain hyvä juttu, kuten Sparkler tuolla totesi. Tervetuloa mukaan! Teidän on nyt kirjattu listaan.

Mä tuolla aiemmin mainitsin, että olen vähän lipsunut viime päivinä. Se lipsuminen oli sitä, että join kolme siideriä ja niiden herättämän suolaisen himon johdattamana pistelin iltapalaksi vähän turhan paljon itse tekemääni ohrarieskaa (se oli ihan sairaan hyvää:ashamed:) Tänään onkin ollut ihan huippu hyvä päivä. Olen pyöräillyt 2x15km (töihin ja takaisin) kunnon treenimeiningillä = hiki virtasi ja lihakset huusi hoosiannaa, uimahallissa polskuttelin täydet 60min + 15min vatsalihastreenit, ja kohta lähden koiraa käyttämään 6km:n lenkillä. Söin aamulla kaksi pientä palaa leipää ja banaanin, päivällä kanasalaatin, uimahallissa mehujään (50kcal) ja kohta syön kalapuikkoja salaatilla (ei löytynyt kaapista muuta). Huippuvire on siis palannut ja sitä paitsi mä huomasin uimahallissa, että laihtuminen näkyy jo nyt vatsan seudulla, vaikka ei olekaan vielä montaa kiloa takana.

Nyt tsemppiä jok'ikiselle tiimiläiselle! Nauttikaa muutoksesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
"pulla"
Mitä jos jättäisit välipalan suosiolla pois, ja söisit aamupalan jälkeen lounaan sitten kun tulee nälkä? Jos nukut noin pitkään, valvotko sitten illalla pitempään, jolloin välipalan voisi siirtää illaksi? Mun mielestä ei tarvitse noudattaa mitään "virallista" aikataulua, vaan muokkaat sitä sellaiseksi että sopii sun päivärytmiin :) Mieti niitä ruokailun ajankohtia niin, että söisit hereillä ollessa 3-4 tunnin välein.
Valvon yleensä puolille öin, koska tämän parikuinen vauva on keksinyt sellaisen rytmin :D Aamulla herään 08.00 ja lähetän koululaiset kouluun, mutta menen takaisin sänkyyn ja torkahdan tunniksi-pariksi. Vauva heräilee öisin aika tiuhaan joten en jaksa vielä 08 aloittaa päivää. Toki iltapalan syön myöhään, noin 23 aikaan (puuroa). Täytyy vain löytää sopiva rytmi syömisille. Tänäänkin olen syönyt vasta aamiaisen ja lounaan. Kohta teen kanasalaatin päivälliseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Huono olo :( Nyt en yksinkertasesti PYSTY syömään mitään. Mikä pahus mulle nyt on iskenyt?? Nyt tsempatkaa mua ihan tosissaan? Ekaa kertaa on sellanen olo, että vois heittää hanskat tiskiin... Kun on läski, niin on läski. Mitä tuota tappelemaan vastaan. Kauanhan mä taas jaksoinki :'( No, nyt sinne kuoroon. Toivotaan, että illalla on parempi olo (ja mieli)
 
Huono olo :( Nyt en yksinkertasesti PYSTY syömään mitään. Mikä pahus mulle nyt on iskenyt?? Nyt tsempatkaa mua ihan tosissaan? Ekaa kertaa on sellanen olo, että vois heittää hanskat tiskiin... Kun on läski, niin on läski. Mitä tuota tappelemaan vastaan. Kauanhan mä taas jaksoinki :'( No, nyt sinne kuoroon. Toivotaan, että illalla on parempi olo (ja mieli)
Elä hyvä ihminen hukkaa hyviä hanskoja! Nyt et luovuta! Löysää vähän jos haluat, mutta älä missään nimessä lopeta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Voi, JellyJolly, ei läski ole ikuista niin kuin ei ole tuo huono olokaan :hug: Toivottavasti kuoro antaa henkistä buustia ja homma lähtee taas luistamaan. Älä luovuta! Kun tämän vaiheen ylität, sä olet entistä vahvempi ja se motivaatio palaa kahta kovempana, koska tiedät, että sä pystyt ylittämään itsesi!
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
"vieras"
Tästä se lähtee! :) Sitä sopivaa painoa, mihin laihdutus on hyvä lopettaa, voi miettiä sitten kun se alkaa olla lähempänä - mulla on vaihdellut normaalipainoisena paino ilman että vaatekoko muuttuu sen mukaan, miten paljon olen liikkunut. Yhdessä vaiheessa tein fyysisesti todella raskasta työtä (koko päivä raskaiden tavaroiden nostelua ja kantamista ja 8km kävelyä/pyöräilyä töihin) ja harrastin vapaa-ajalla liikuntaa, paino nousi 66 kiloon ja tuntui hyvältä, vaikka silloin kun en paljon liikkunut, 60 kiloa alkoi jo tuntua olevan liikaa.

Tosi hyvä että havahduit painonnousuun tässä vaiheessa, etkä vasta sitten, kun ylipainoa on yli 20 kiloa, kuten allekirjoittanut... :ashamed: Katsoin just vanhoja kiloklubin merkintöjä ja oon jo kerran saanut laihdutettua 96->82, miten voi ihminen olla näin tyhmä että päästää itsensä lihomaan melkein kaiken takaisin?! Tuleepahan opittua ainakin kantapään kautta :ashamed: En edes muista mitä painoin joskus pahimpina aikoina, jotain 45 kiloa... Aika hurjaa, että olen antanut painoni tuplaantua.
Mä itseasiassa havahduin siihen painnousuun jo 10 kg sitten ja olin silloin jo ihan järkyttynyt ja sitä mieltä että nyt ehdottomasti laihis päälle.
Vielä mitä, olen ainoastaan lihonut siitä tasaiseen tahtiin.
Mä laihdutin vähän alle 2 v. sitten myös itseni 50-kiloiseksi ja siitä olenkin sitten nyt lihonut 28 kg(!!!).
Älytöntä.
Ja mä olin niin varma ettei niin käy, kai se lähti pikkulipsumisista ja siitä että lihotin ensin ihan tarkotuksella itseäni sen pari kiloa koska olin jo liian hoikka.
Se lihomis-ja sallimisvaihe sitten tais jäädä päälle.. :(
Nyt pelottaa alottaa tai tuntuu etten saa millään aikaiseksi, itseluottamus nollassa.
Tuntuu ettei siitä mitään tule kuitenkaan kun nämäkin liki 30 kg onnistuin itselleni hankkimaan vaikka onnistuin niin hyvin.
Vaikka tajuan että mulla oli todella rankka elämänvaihe sen laihdutuksen jälkeen eikä senkään takia paukkuja sen pitämiseen tainnut olla.
 
"lillerilalleri"
Mahtavaa lukea tätä vilkasta keskustelua! On ollut hoppu enkä ole ehtinyt tänne ollenkaan koko päivänä ja kun tulen niin eikös ole kolme uutta tulokasta odottamassa ja Tiitiäisen upea puntaritulos :flower: Hyvä!

Uusille tulokkaille haluan sanoa, että teillä on aika väähn pudotettavaa normaalipainoon eli kun pääsette normaalipainoon, te joudutte pois tästä meidän hyllytylleröisten ryhmästä, mutta sehän on vain hyvä juttu, kuten Sparkler tuolla totesi. Tervetuloa mukaan! Teidän on nyt kirjattu listaan.

Mä tuolla aiemmin mainitsin, että olen vähän lipsunut viime päivinä. Se lipsuminen oli sitä, että join kolme siideriä ja niiden herättämän suolaisen himon johdattamana pistelin iltapalaksi vähän turhan paljon itse tekemääni ohrarieskaa (se oli ihan sairaan hyvää:ashamed:) Tänään onkin ollut ihan huippu hyvä päivä. Olen pyöräillyt 2x15km (töihin ja takaisin) kunnon treenimeiningillä = hiki virtasi ja lihakset huusi hoosiannaa, uimahallissa polskuttelin täydet 60min + 15min vatsalihastreenit, ja kohta lähden koiraa käyttämään 6km:n lenkillä. Söin aamulla kaksi pientä palaa leipää ja banaanin, päivällä kanasalaatin, uimahallissa mehujään (50kcal) ja kohta syön kalapuikkoja salaatilla (ei löytynyt kaapista muuta). Huippuvire on siis palannut ja sitä paitsi mä huomasin uimahallissa, että laihtuminen näkyy jo nyt vatsan seudulla, vaikka ei olekaan vielä montaa kiloa takana.

Nyt tsemppiä jok'ikiselle tiimiläiselle! Nauttikaa muutoksesta :)
Siis liikut kyllä ihan hurjan paljon, olen kade tuosta sun tarmosta! :D Mutta mulle pistää silmään kyllä se, kuinka vähän sinä syöt. Lasketko kaloreita? Tuleeko edes tuhatta täyteen noilla sapuskoilla? Muista että liian vähällä ruoalla paino kyllä lähtee, mutta lihaksista. Ja heitä vähän sitä liikuntakärpästä tännekin! :)
 
"Sadie"
[QUOTE="lillerilalleri";28968096]Siis liikut kyllä ihan hurjan paljon, olen kade tuosta sun tarmosta! :D Mutta mulle pistää silmään kyllä se, kuinka vähän sinä syöt. Lasketko kaloreita? Tuleeko edes tuhatta täyteen noilla sapuskoilla? Muista että liian vähällä ruoalla paino kyllä lähtee, mutta lihaksista. Ja heitä vähän sitä liikuntakärpästä tännekin! :)[/QUOTE]

Mä oon henk.koht. sitä mieltä, että jos on reilusti ylipainoinen, niin vaikka lakkaisi syömästä niin ei se ekana sieltä lihaksista lähde. Enkä myöskään usko mihinkään "säästöliekki" höpinään, täyttä puppua sanon minä. Mutta asioista voi ja saa toki olla montaa eri mieltä ;)
 
"lillerilalleri"
[QUOTE="Sadie";28968955]Mä oon henk.koht. sitä mieltä, että jos on reilusti ylipainoinen, niin vaikka lakkaisi syömästä niin ei se ekana sieltä lihaksista lähde. Enkä myöskään usko mihinkään "säästöliekki" höpinään, täyttä puppua sanon minä. Mutta asioista voi ja saa toki olla montaa eri mieltä ;)[/QUOTE]

Kyllä se oikeasti lihaksia kuluttaa ja myös sitä kautta, että treenatessa ne lihakset ei kuitenkaan kehity jos ei saa tarpeeksi ravintoa. Enkä tarkoita, että lihakset nyt muutenkaan kasvavat jos ei bodausta suorastaan harrasta, mutta siis kehittymistä. Ja kun lihakset kehittyy niin rasva palaa nopeammin eli lihashuolto auttaa sitten pidemmällä tähtäimellä painonpudotuksessa ja tavoite saavutetaan varmemmin kuin sillä, että syödään tosi vähän. Liian vähän kaloreita johtaa monella myös siihen, että se laihdutusinto lopahtaa (been there done that) alkuunsa eikä tavoitetta saavuteta ollenkaan.

Säästöliekkiin en minäkään usko. Eikä mua tarvitse kuunnella, pisti vaan silmään ja minä nyt yleensäkin suollan tekstiä ajattelematta sen kummemmin yhtään mitään :D
 
Ns. säästöliekki on ihan tutkitusti olemassa, mutta jos ei ihan kitudieetillä ole, ei se kovin helposti mene sillä tavalla päälle, että laihtuminen pysähtyisi. Eikä varsinkaan, jos ylipainoa on reilummin. Ja laihduttessa kalorinkulutus kilojen karistessa joka tapauksessa pienenee ja aineenvaihdunta hidastuu jonkin verran, joten laihdutus joka tapauksessa vetää elimistöä hieman "säästöliekille". Yleensä pelotellaan sillä, että säästöliekki tulee ihan "kunnolla" päälle ja laihtuminen pysähtyy sen takia, vaikka söisi todella vähän, mutta se vaatii jo aika sairaalloisen laihdutustyylin (been there, done that... pidin kesällä villapaitaa ja takkia, ja palelin silti...) (Lisäys; kaivoin vielä nopeasti linkin jossa tätä säästöliekki-ilmiötä on selitetty hyvin: Pöperöproffa: Säästöliekki , kannattaa lukea varsinkin tuon "Mitä se merkitsee laihdutuksen kannalta" )

Ei tarvitse pelätä, että laihtuminen tyssäisi siihen, että joskus jää syömiset vähälle :) Sitä kannattaa miettiä (esimerkiksi tuon Patrikin kirjoituksen valossa), onko kannattavaa pitää jatkuvasti kalorit hyvin alhaalla.
 

Yhteistyössä