Sinä, joka vastustat sitä ettei yli 18-vuotias henkilö saisi ottaa minkä ikäistä tahansa kumppania itselleen

• Viestiketjun aloittaja PERUSTELE!
  • Ensimmäinen viesti
PERUSTELE!
Mitä sä vielä täällä asiasta jänkäät? Suurin osa täällä on kanssasi melko lailla samaa mieltä, mutta sä et vaan halua ymmärtää sitä. Vastustelet, jankutat ja luet rivien välistä. Oot kyllä niin keskenkasvuinen ja uhmakas kuin murrosikäinen. Voit olla 23 WEE, mutta nuoremmaksi luulisi kirjoitustesi perusteella. Ja älä edes vaivaudu mulle vastaamaan, kun en jaksa enää tätä ruikutusta lukea.
Sehän on kiva jos mua luullaan nuoremmaksi, ulkonäöllisesti tai kirjotustaidollisesti, sit mä oon nuorekas vielä pitkään! :)

Enkä sanois, että on samaa mieltä. Monihan tuota vastustelee..

Etkä itse ois kuule vaivautunu mulle vastaamaan. :D

fcxqq
....että ei ole kusipäisyys ja paska luonne aina iästä kiinni. :) Kai sinä tiesit sen?
Tiedän hyvinkin ja siksi katson velvollisuudeksi varoittaa 18 vuotiasta että kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Voi toki varoittaa samasta asiasta vanhempaakin jos huomaan että hän ei sitä itse tiedosta.

Tutkitusti oma seksuaalisuus vakautuu vasta noin 22-23 vuotiaana, sitä ennen seksuaalinen minäkuva on usein kovin epävakaa ja herkkä, toisin kuin esim. kolmekymppisellä se pitäisi olla vakaampi.

Jos ihminen ei ymmärrä ystävyyden ja parisuhteen eroa miettisin kyllä onko ihminen valmis vakavaan parisuhteeseen ollenkaan.

PERUSTELE!
Kyllä henkisesti 18 v on aika samaa muottia henkisesti samaa ikätasoa olevien kanssa. Kaikki 18 v ei ole kanssasi samalla ikätasolla henkisesti mutta jos sitä on yli 25 vuotias huolestuisin hänen henkisestä kypsyydestään.

Kyllä keskustelen useinkin noin nelikymppisten kanssa heidän parisuhteistaan ja he minun.
Tiedätkö... Ei se 25v mikään ihmeellinen rajapyykki ole...

Ei siinä iässä käy mitään ihmeellistä huimaa kasvua ja aikuistumista. Se käy vähitellen, pienin askelin.

Ja jos henkilö on vaikka 26v ja kiinostunut 18-vuotiaasta, olet huolissasi hänen henkisestä kypsyydestään? Juupa juu.. No menemmekö lääkäriin vaikka selvittämään sitten sen kun olet niin kovin huolissasi siitä että yli 25-vuoden iän ylittänyt NUORI voi olla kiinostunut 18-vuotiaasta NUORESTA?

fcxqq
Ja jos henkilö on vaikka 26v ja kiinostunut 18-vuotiaasta, olet huolissasi hänen henkisestä kypsyydestään? Juupa juu.. No menemmekö lääkäriin vaikka selvittämään sitten sen kun olet niin kovin huolissasi siitä että yli 25-vuoden iän ylittänyt NUORI voi olla kiinostunut 18-vuotiaasta NUORESTA?
Eli sä puhut 8 vuoden ikä erosta tai alle okei.

Pakkohan sinun (eikä minunkaan) ole ketään kuunnella ja koska et ilmiselvästi edes halua ymmärtää muita näkemyksiä kuin omasi tätä keskustelua on täysin hyödytöntä jatkaa. En sitte osaa sanoa miksi itse haluat väkisin pahoittaa mielesi asialla.

fcxqq
Ja jos henkilö on vaikka 26v ja kiinostunut 18-vuotiaasta, olet huolissasi hänen henkisestä kypsyydestään?
Kirjoitinko niin? Mielestäni en mutta jos 24+ v on henkiseltä kypsyydeltään samalla tasolla kuin mitä normaalisti ollaan 18 vuotiaana olisin huolissani... ainakin mikäli hän olisi läheiseni tai haluaisi alkaa seurustelemaan läheiseni kanssa (jonka iällä ei edes olisi merkitystä).

"vieras"
No älä nyt viitsi itse, voidaan ruveta tälläistä noloa keskustelua käymään itsesi kanssa läpi jos välttämättä näköjään haluat. :)

Ihan 23 siis olen ja en näe oikein, että mitenkä 23-vuotias ja 19-vuotias kirjottaisi niin eritavalla...?

Itseasiassa fb:ssä chatatessä kavereille mä en käytä edes isoja alkukirjaimia! Voi kamalaa, miten noloa ja lapsellista ja kaikkee.. en vaan jaksa, ei tunnu se kirjoitustyyli minulta jos ei ole mistään virallisesta kyse

Päivitykset tosiaan saatan välillä isoilla alkukirjaimillakin laittaa.

Ja täällä pyrin nyt vähän tsemppaamaan että käyttäisin isoja alkukirjaimia kun yleinen keskustelu kyseessä.

Kärpäsestä saa helposti härkäsen.

Ja jos todellisuus on toinen, miksi 18-vuotias on silloin virallisesti aikuinen? Perustele.
En tarkoittanut sitä, miten sinun ikäisesi kirjoittaa, vaan miten juuri SINÄ kirjoitat. Sinut on helppo tunnistaa, koska sinulla on juuri tietynlaiset kirjoitusmaneerit, kirjoitusvirheet, tapa provosoitua ja tietynlaiset keskustelunavaukset.

Täysikäisyyden raja on vedettävä johonkin. Siitä se vastuunkantamisen opetteleminen alkaa. Aika monet tarvitsevat silti vielä pitkään vanhempiensa neuvoja sekä henkistä ja rahallista tukea.

PERUSTELE!
Eli sä puhut 8 vuoden ikä erosta tai alle okei.

Pakkohan sinun (eikä minunkaan) ole ketään kuunnella ja koska et ilmiselvästi edes halua ymmärtää muita näkemyksiä kuin omasi tätä keskustelua on täysin hyödytöntä jatkaa. En sitte osaa sanoa miksi itse haluat väkisin pahoittaa mielesi asialla.
Miksi minun pitäisi ymmärtää jotain ihmistä joka haluaa pelkästään tämän asian suhteen olla negatiivinen ja mollata ja haukkua esimerkiksi sellasia suhteita joissa on ikäeroa enemmän?

Miksi pitäisi sietää sellaista paskaa asennetta ja käytöstä?

Onko kivaa kun on paska ja nipottajan asenne? :)

PERUSTELE!
[QUOTE="vieras";28962982]En tarkoittanut sitä, miten sinun ikäisesi kirjoittaa, vaan miten juuri SINÄ kirjoitat. Sinut on helppo tunnistaa, koska sinulla on juuri tietynlaiset kirjoitusmaneerit, kirjoitusvirheet, tapa provosoitua ja tietynlaiset keskustelunavaukset.

Täysikäisyyden raja on vedettävä johonkin. Siitä se vastuunkantamisen opetteleminen alkaa. Aika monet tarvitsevat silti vielä pitkään vanhempiensa neuvoja sekä henkistä ja rahallista tukea.[/QUOTE]

Aiiiiiiiii minää... voi kun kivaa :)))

No mä kun luulin, että sä puhut yleisesti siitä että miten meillä nuorilla on tapana kirjoittaa. Kiitos kohteliaisuudesta.

Mutta mitähän ihmettä vihjailet?

Ja jos täysi-ikäisyyden rajan voi vaan vetää johonkin, sulle on varmaan sit ihan okei et se vedettäis jatkossa päin 10-vuoteen?

PERUSTELE!
Miksi mun pitäisi osata vastata tuohon kysymykseen kun et ole siihen vastannut itsekään? Muutamaan kertaan samaa asiaa on jo sinulta kysytty.
Miksi mun pitäisi tuohon kysymykseen vastata koska minä en ajattele niin?

Minun puolesta yli 18-vuotias henkilö saa olla minkä ikäisen kanssa tahansa ja siinä ei oo nipottamista vaikka valinta ei mielyttäiskään itseään, on opeteltava pitämään mölyt mahassaan ja sitten voi kanssa vähän sitä omaa näkökulmaansa myös avartaa, että voihan se vanhempi tyyppi olla hyväkin ja kohdella häntä hyvin ja heillä hyvin synkata yhdessä, että minäpä teen nyt hyvässä hengessä tuttavuutta vaikka siihen tyyppiin ja kutsun hänet lapseni kanssa lounaalle...

Miksi ei toimittaisi näin?

Ja esimerkiksi sen jälkeen jos ei mielytä, niin sitten voi sille lapselleen sanoa että minusta tuossa tyypissä on jotain hämärää tai minä en hänestä niin kauheasti pidä, mutta teette omat valintanne koska sinäkin olet jo sen ikäinen että sinun pitäisi kyetä niitä tekemään..

Eli ei tarvii heti ottaa sitä kielteistä asennetta siihen hommaan, ennen kun ees tutustuu koko ihmiseen.

PERUSTELE!
[QUOTE="vieras";28963458]:)[/QUOTE]

Eli en mistään ja jos mua ei jonkun kielteiset ja paskat asenteet oikein miellytä, niin heti kun siitä sanoo niin sekö on sitten provosoitumista?

"vieras"
Aiiiiiiiii minää... voi kun kivaa :)))

No mä kun luulin, että sä puhut yleisesti siitä että miten meillä nuorilla on tapana kirjoittaa. Kiitos kohteliaisuudesta.

Mutta mitähän ihmettä vihjailet?

Ja jos täysi-ikäisyyden rajan voi vaan vetää johonkin, sulle on varmaan sit ihan okei et se vedettäis jatkossa päin 10-vuoteen?
Mukavaa päivänjatkoa lapsi hyvä.

PERUSTELE!
[QUOTE="vieras";28963482]Mukavaa päivänjatkoa lapsi hyvä.[/QUOTE]

Kiitos kiitos. :) Tulevaisuus on menossa hyvään ja mukavaan suuntaan kun 23-vuotiaatkin vielä lapsosia on! Noh, tulevaisuudessa meillä ei taida tulla olemaan aikuisia sit ikinä...

Kiitos teidän! että sitä kylvää, mitä niittää. Toivottavasti olette tyytyväisiä sitten tuloksiinne, sitä voidaan useempien vuosien päästä katsoa, että et ehkä nyt usko, mutta sen jälkeen voi katsoa että ollaanko onnistuttu kasvatuksessa kun pidetään 23-vuotiasta ihmistäkin vielä lapsena, eikä puhutakkaan aikuistumisesta tai että hän olisi nuori aikuinen..

Pikkusen pistää miettimään että mihin helvetin suuntaan tämä maailma on menossa. Eikö sinua?

"vieras"
Kiitos kiitos. :) Tulevaisuus on menossa hyvään ja mukavaan suuntaan kun 23-vuotiaatkin vielä lapsosia on! Noh, tulevaisuudessa meillä ei taida tulla olemaan aikuisia sit ikinä...

Kiitos teidän! että sitä kylvää, mitä niittää. Toivottavasti olette tyytyväisiä sitten tuloksiinne, sitä voidaan useempien vuosien päästä katsoa, että et ehkä nyt usko, mutta sen jälkeen voi katsoa että ollaanko onnistuttu kasvatuksessa kun pidetään 23-vuotiasta ihmistäkin vielä lapsena, eikä puhutakkaan aikuistumisesta tai että hän olisi nuori aikuinen..

Pikkusen pistää miettimään että mihin helvetin suuntaan tämä maailma on menossa. Eikö sinua?
Rehellisesti sanottuna olen huolissani sinusta, 19-vuotiaasta koulukiusatusta tytöstä, joka voi henkisesti todella huonosti, eikä hae itselleen apua. Mutta se sinä et myönnä olevasi ja vaikka myöntäisitkin, en sinua osaisi auttaa. Siksi poistun kädet ylhäällä, enkä jatka tätä jankkaamista.

Mutta tosiaan mukavaa päivänjatkoa.

PERUSTELE!
[QUOTE="vieras";28963562]Rehellisesti sanottuna olen huolissani sinusta, 19-vuotiaasta koulukiusatusta tytöstä, joka voi henkisesti todella huonosti, eikä hae itselleen apua. Mutta se sinä et myönnä olevasi ja vaikka myöntäisitkin, en sinua osaisi auttaa. Siksi poistun kädet ylhäällä, enkä jatka tätä jankkaamista.

Mutta tosiaan mukavaa päivänjatkoa.[/QUOTE]

Hohhoijaa... En tiedä mistä puhut...

Yhteistyössä