Minkä ikäisenä teidät neidelle tuli pimppikarvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nuori äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nuori äippä"

Vieras
Kun toi tyttö on nyt 9v niin rupesin vaan miettiin ja muisteleen omaa lapsuutta, että missä vaiheessa ne tuli ja missä määrin. Tuliko heti puska, en muista enää :D
Mietin vaan, että pitäis lopettaa sheivaaminen ettei lapsi saa vääriä käsityksiä naisten jutuista?..

Mulle ja kaveripiirissä tuli siinä joskus 13-vuotiaana ekat haituvat, joista kohistiin tietty innoissaan.

Kunnolla kasvu varmaan alkoi tuuhentua sitten hiljalleen, en oikein osaa sanoa, kun itse olen käytännössä aina poistanut karvani.
Mutta ei tietenkään yhtäkkiä pölähdä mitään pusikkoa.

Mutta ei tietenkään yhtäkkiä pölähdä mitään pusikkoa.

Hauska :D

Mä muistelen että osalla taisi kyllä tulla aika nopsaan sellainen aikuismainen karvoitus, ehkä vuodessa? Olihan se aika hurja muutos kun pimppi muuttui hurjaksi karvamatoksi :laugh:

Mites te olette selostaneet tytöillenne, ettei lähtis poisteleen ja panikoitteen karvoista sit kun ne tulee? Eihän se hyvää tee häärätä höylillä sinne?

Itsellä tais tulla joskus 11-12 -vuotiaana, joten voisi olettaa, että tytölläkin näin kävisi. Jos pikkasen haluaa ennakoida, voi kysellä (jos mahdollista) tytön isän naispuolisilta lähisukulaisilta (tyyliin isän siskolta, jos sellaisia on). Omilta siskoilta ja äidiltä voi noita juttuja kans vähän kysellä, jos nimittäin ei jo tiedä. Siitä saattaa voida päätellä jotain, että milloin omalla tytöllä saattais alkaa rinnat kasvaa, samoin häpykarvat, sekä kuukautiset alkaa.

Vähän tähän tyyliin ite ounailen, että kun mulla alko karvat kasvaa pikkasen rintojen jälkeen, eli 11-12 -vuotiaana. Kuukautiset alkoi 13-vuotiaana. Mun siskolla alkoi kuukautiset kans 13-vuotiaana, miehen siskolla 12-vuotiaana. Tämä vois olla se aikataulu, missä oma tyttö noin suunnilleen kehittyy.

Se ikähaarukka, missä lapset alkaa tulla murrosikään, on niin suuri ettei vieraiden lasten kehityksestä voi oikein ennustella mitään. Mutta eipä ne karvat yleensä hirveinä pöheikköinä heti ala kasvaa, vaan salakavalasti.:D Voi olla hyvä ajatus jutella oman tytön kans ajoissa noistakin asioista, että mikään ei tuu yllätyksenä/hirveenä järkytyksenä. En tiedä, jättäisinkö ajelematta, jos tapana on ollut sheivailla. Voihan senkin selittää, että jotkut sitten niitä karvojaan ajelee ja toiset ei, ja se on jokaisen oma asia.

[QUOTE="vieras";28963443]Pysytelkää pois tyttärienne karva-asioista. Ei ole asiallista kommentoida suuntaan taikka toiseen. Jokaisen oma yksityisasia.[/QUOTE]
Ja eivät lapset edelleenkään idiootteja ole, että niille tarvitsisi selittää karvankasvua, etteivät pelästy. Luoja miten elämästä vierottunutta asennetta.

[QUOTE="vieras";28963446]Ja eivät lapset edelleenkään idiootteja ole, että niille tarvitsisi selittää karvankasvua, etteivät pelästy. Luoja miten elämästä vierottunutta asennetta.[/QUOTE]

Taitaa olla elämästä vieraantuneempaa, jos ei edes murrosiästä voi lapsen kanssa jutella, kun se ajankohtaista on. Kyllä lapset tietää, että niitä karvoja alkaa kasvaa. Mutta silti siihen voi liittyä kaikenlaista ajatusta, josta voi olla hyvä puhua.

Paljon noiden pentujen keskellä liikkuu myös kaikenlaisia huhuja ja myyttejä, myös kehoon liittyen. Eikä voi laskea sen varaan, että lapsi jotenkin luonnostaan oivaltaisi sitä, miltä ihmiskroppa ns. luonnontilassa näyttää, kun joka paikasta tungetaan luonnollisena sitä kuvaa naisesta, joka on päästä varpaisiin epiloitu ja sokeroitu ja sheivattu. Ja sitten murkulla alkaa kasvaa karvaa vähän joka paikassa. Ei se ole poissuljettua, että lapsi luulee olevansa jotenkin erikoinen, kun eihän naisilla varsinkaan näytä olevan karvoja - eikä kukaan aikuinen puhu siitä, miten asianlaita todella on.

Uusimmat

Yhteistyössä