Mitä mieltä miehestä joka ei halua naida heti suhteen alussa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28959913]Lue mun vastaus tuosta ylhäältä. Ja jos/kun joskus tulet harrastamaan seksiä huomaat itsekin kuinka naurettavia nämä sun karkkivertaukset on :)[/QUOTE]

Ei ne ole ollenkaan naurettavia vertauksia. Elämässä saavuttaa yleisesti ottaen paljon enemmän, jos malttaa tarvittaessa odottaa hyviä asioita, tehdä töitä unelmiensa eteen jne. Jos olisin täysillä rakastunut, ei muutama kuukausi olisi minulle liian pitkä aika odottaa mikäli kyseessä olisi kaikinpuolin ihana mies jonka kanssa synkkaisi monin tavoin ja arvot samankaltaiset. Mikäli siis hänellä olisi hyvä syy odottaa.

[QUOTE="vieras";28959998]Niin, jos ei tule sellaista oloa että haluaa riistää toiselta vaatteet nurkkaan. Eihän se tarkoita yhtään sitä miksi yrität sen vääntää.[/QUOTE]

Kyllä mä ton ymmärsin. Voihan tämä olo olla vaikka suostuisi muutaman kuukauden odottamaan, vai? Olemmeko samaa mieltä tästä? Minulla muuten ON ollut tuo olo, eli voisitte lopettaa hokemisen siitä, etten ole sitä fiilistä kokenut. Järkisyistä en ole asian eteen mitään aikoinani tehnyt.

En jaksa koko ketjua lukea läpi, joten ihan vain aloitukseen; tuntuisi kyllä todella oudolta tuollainen. Ok, jos on potenssiongelmia tms mutta muuten...

Jotenkin jos ihastuu toiseen, tässä jutussa jo toista kuukautta tapailtu, yövyttykin toisten luona, suudeltu jne niin koen että siihen liittyisi myös seksuaalisten halujen herääminen. Kaikkia haluja ei tietenkään tarvi heti toteuttaa (mutta toisaalta jos kumpikin haluaa eikä ole mitään periaatteellisia, uskonnollisia tms syitä niin miksei...). Jos siinä vaiheessa ei halua niin ehkä sitä ollaan etsimässä eri asioita tai jotain.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieraana"
Me oltiin pitkään yhdessä, ennen kuin harrastettiin seksiä. Useampi kuukausi.

Molemmat olivat saaneet siipeensä aiemmin, molemmilla oli hankalat vaiheet elämässä. Molempi mietti myös alun aikana vaihtoehtoja. Mun mielestä me tapailtiin ensin, sitten myöhemmin vasta alettiin seurustella.

Ensimmäiset viisi vuotta yhdessä, sen jälkeen kun seksi tuli mukaan kuvioihin, seksiä oli päivittäin vähintään kerran. Nyt ollaan olty yhdessä yli kymmenen vuotta, seksi ei ole päivittäistä mutta usean kerran viikossa.

Silloin alussa mua joskus häiritsi se tilanne, ettei mies yrittänyt aktiivisemmin. No, enpä kyllä yrittänyt minäkään.

Molemmilla meillä kävi samoin, että kun tavattiin, kumpikin oli ensimmäisen illan jälkeen ajatellut, että tuossa se nyt on. Muistan itsekin ajatelleeni jotenkin rationaalisesti, että tapasinpa sitten aviomieheni. Ekan tapaamisen jälkeen ei edes suudeltu.

En mä edes tiedä kaikkia niitä juttuja, joiden vuoksi loppujen lopuksi kului niin paljon aikaa, ennen kuin seksi tuli mukaan kuvioihin. Jossain vaiheessa vaan molemmilla sitten klikkasi jotenkin kohdilleen, ei oltu enää varuillaan.

Kun tapasin hänet, ei se ollut mikään "salama kirkkaallta taivaalta nyt rakastuin hulluna". Muistan ajatelleeni jopa vähän melankolisena, että vau, tässä se ihminen nyt on, nytkö jo.

"vieraana"
*lisäyksenä, että seksi on ollut intohimoista ja nautinnollista. Olemme olleet nyt yli kymmenen vuotta syvästi rakastuneita ja halunneet toisiamme. Tai halusimme kyllä silloin alussakin, vaikka emme monesta syystä sitä halua toteuttaneet täysin. Ei mitenkään tarkoituksella, monesta syystä.

Yhtenä päivänä vaan kumpikin lopetti sen varuillaan olon.

[QUOTE="vieraana";28960059]Me oltiin pitkään yhdessä, ennen kuin harrastettiin seksiä. Useampi kuukausi.

Molemmat olivat saaneet siipeensä aiemmin, molemmilla oli hankalat vaiheet elämässä. Molempi mietti myös alun aikana vaihtoehtoja. Mun mielestä me tapailtiin ensin, sitten myöhemmin vasta alettiin seurustella.

Ensimmäiset viisi vuotta yhdessä, sen jälkeen kun seksi tuli mukaan kuvioihin, seksiä oli päivittäin vähintään kerran. Nyt ollaan olty yhdessä yli kymmenen vuotta, seksi ei ole päivittäistä mutta usean kerran viikossa.

Silloin alussa mua joskus häiritsi se tilanne, ettei mies yrittänyt aktiivisemmin. No, enpä kyllä yrittänyt minäkään.

Molemmilla meillä kävi samoin, että kun tavattiin, kumpikin oli ensimmäisen illan jälkeen ajatellut, että tuossa se nyt on. Muistan itsekin ajatelleeni jotenkin rationaalisesti, että tapasinpa sitten aviomieheni. Ekan tapaamisen jälkeen ei edes suudeltu.

En mä edes tiedä kaikkia niitä juttuja, joiden vuoksi loppujen lopuksi kului niin paljon aikaa, ennen kuin seksi tuli mukaan kuvioihin. Jossain vaiheessa vaan molemmilla sitten klikkasi jotenkin kohdilleen, ei oltu enää varuillaan.

Kun tapasin hänet, ei se ollut mikään "salama kirkkaallta taivaalta nyt rakastuin hulluna". Muistan ajatelleeni jopa vähän melankolisena, että vau, tässä se ihminen nyt on, nytkö jo.[/QUOTE]

Tuosta alimmasta viestistä tuli mieleen, että tosiaan, syitä voi olla hyvinkin monia. Moni voi haluta luottamusta ja turvallisuuden tunnetta, jotta voi kokea olevansa varma siitä, että halutaan samoja asioita ja suhde on todella kehittymässä seurusteluksi eikä pelkkää säätöä.

Ei tietenkään olisi väärin, jos molemmat haluavat. En tiedä tosin, uskonko siihen, että rakkaus voisi olla olemassa lyhyen tuttavuuden jälkeen. Rakkaus kuuluu yleensä pidempään suhteeseen, jossa on kiintymystä ym. Rakastua voi varmasti nopeastikin.
Mulla kestää yleensä ~vuosi ennen kuin sanoisin rakastavani. Seksiä en ole ikinä odottanut niin kauan. Mutta kaikki määrittelevät omalla kohdallaan myös sen mitä näillä kaikilla sanoilla tarkoitetaan. Rakastaa, pian, tarpeeksi jne.

"vieraana"
Lisään vielä mun yleempiini, että mun mieheni osalta sitä seksiä varmasti alussa jarrutti myös hyvin paljon se, ettei hänellä ollut kokemusta tällaisesta "neuropoikkeavasta" ihmisestä, eikä aina ihan osannut lukea mun viestintääni oikein.

"vieras"
Ei ne ole ollenkaan naurettavia vertauksia. Elämässä saavuttaa yleisesti ottaen paljon enemmän, jos malttaa tarvittaessa odottaa hyviä asioita, tehdä töitä unelmiensa eteen jne. Jos olisin täysillä rakastunut, ei muutama kuukausi olisi minulle liian pitkä aika odottaa mikäli kyseessä olisi kaikinpuolin ihana mies jonka kanssa synkkaisi monin tavoin ja arvot samankaltaiset. Mikäli siis hänellä olisi hyvä syy odottaa.
Mitä tarkoitat tällä? Annatko jonkun esimerkin kun en nyt käsitä mitä tuo pitää sisällään.

Ja tuo töiden tekeminen unelmien eteen; miten se liittyy tähän?

Jos itse olisin täysillä rakastunut ja kumppanini olisi myös, en näe syytä miksi seksin suhteen pitäisi viivytellä.

"vieras"
Kyllä mä ton ymmärsin. Voihan tämä olo olla vaikka suostuisi muutaman kuukauden odottamaan, vai? Olemmeko samaa mieltä tästä? Minulla muuten ON ollut tuo olo, eli voisitte lopettaa hokemisen siitä, etten ole sitä fiilistä kokenut. Järkisyistä en ole asian eteen mitään aikoinani tehnyt.
Miksi sitten jankutat, että mun mielestä suhteessä pitää hypätä sänkyyn ekatreffeillä tai vähintään toisilla? Eli et ymmärtänyt, et sisäistänyt lukemaasi ja voisit sen nyt ainakin myöntää. Pyytää kenties anteeksi väärinkäsitystäsi ja sen takia vihaista vastaustasi. Jään odottelemaan.

[QUOTE="vieras";28960161]Miksi sitten jankutat, että mun mielestä suhteessä pitää hypätä sänkyyn ekatreffeillä tai vähintään toisilla? Eli et ymmärtänyt, et sisäistänyt lukemaasi ja voisit sen nyt ainakin myöntää. Pyytää kenties anteeksi väärinkäsitystäsi ja sen takia vihaista vastaustasi. Jään odottelemaan.[/QUOTE]

Jos luet viestisi vielä uudelleen, huomaat, että siinä on kirjoitusvirheitä. Eikä se kyllä ollut niin selkeästi kirjoitettu, ettei siinä olisi väärinymmärtämisen varaa.

[QUOTE="vieras";28960153]Mitä tarkoitat tällä? Annatko jonkun esimerkin kun en nyt käsitä mitä tuo pitää sisällään.

Ja tuo töiden tekeminen unelmien eteen; miten se liittyy tähän?

Jos itse olisin täysillä rakastunut ja kumppanini olisi myös, en näe syytä miksi seksin suhteen pitäisi viivytellä.[/QUOTE]

Ihan mitä vaan. Esim. jos tahtoo opiskeluissa edetä pitkälle, pitää jaksaa uurastaa vuosia eikä luovuttaa heti. Jos tahtoo saada hyvän kropan, ei aina voi vetää karkkeja kun tekisi mieli jne. Samoin jos on rakastunut ja tahtoo mahd. loppuelämän kestävän suhteen, kannattaa vähän odottaa kunnes molemmat ovat valmiita myös seksiin. Voi olla monia syitä odottaa vaikka molemmat olisivat rakastuneita. Etenkin naiset monesti tahtovat turvaa ja luottamusta ja sitoutua seurusteluun ennen seksiä. Tietysti joissain tapauksissa henkilöt eivät ole toisilleen oikeita vaikka rakkautta olisikin, esim. suhdekäsitys voi olla erilainen.

"vieras"
Ihan mitä vaan. Esim. jos tahtoo opiskeluissa edetä pitkälle, pitää jaksaa uurastaa vuosia eikä luovuttaa heti. Jos tahtoo saada hyvän kropan, ei aina voi vetää karkkeja kun tekisi mieli jne. Samoin jos on rakastunut ja tahtoo mahd. loppuelämän kestävän suhteen, kannattaa vähän odottaa kunnes molemmat ovat valmiita myös seksiin. Voi olla monia syitä odottaa vaikka molemmat olisivat rakastuneita. Etenkin naiset monesti tahtovat turvaa ja luottamusta ja sitoutua seurusteluun ennen seksiä. Tietysti joissain tapauksissa henkilöt eivät ole toisilleen oikeita vaikka rakkautta olisikin, esim. suhdekäsitys voi olla erilainen.
Mutta miten ODOTTAMINEN liittyy näihin?

Iän ja seksikokemusten myötä myös se pitäytyminen seksistä alkaa menettää merkityksensä, siis pidättäytyä pidättäytymisen vuoksi. Huomaat sen sitten joskus ehkä.

"vieras"
Jos luet viestisi vielä uudelleen, huomaat, että siinä on kirjoitusvirheitä. Eikä se kyllä ollut niin selkeästi kirjoitettu, ettei siinä olisi väärinymmärtämisen varaa.
Ihan selkeästi se oli kirjoitettu, sinä vain et lukenut sitä ajatuksen kanssa tai et edes kokonaan. Kuten yleensäkin vetelet eka lauseesta valtavasti johtopäätöksiä ja teet tulkintojasi ja tässähän se näkyy selkeästi.

[QUOTE="vieras";28960278]Ihan selkeästi se oli kirjoitettu, sinä vain et lukenut sitä ajatuksen kanssa tai et edes kokonaan. Kuten yleensäkin vetelet eka lauseesta valtavasti johtopäätöksiä ja teet tulkintojasi ja tässähän se näkyy selkeästi.[/QUOTE]

"Jos suhteen alussa ei koe minkäänlaista tarvetta hillitä itseään mitä tulee seksiin, eikä halua viedä toista samantien vällyjen väliin niin mun mielestä ei kyllä kannata jatkaa tutustelua pidemmälle (EIKÄ TÄMÄ NYT TARKOITA SITÄ, ETTÄ PITÄÄ HÄSSIÄ HETI EKATREFFEILLÄ)."

Siis miten tämä lause nyt pitäisi käsittää? Kirjoitit: "Jos suhteen alussa ei koe minkäänlaista tarvetta hillitä itseään". Siis kokee vai ei?

[QUOTE="vieras";28960270]Mutta miten ODOTTAMINEN liittyy näihin?

Iän ja seksikokemusten myötä myös se pitäytyminen seksistä alkaa menettää merkityksensä, siis pidättäytyä pidättäytymisen vuoksi. Huomaat sen sitten joskus ehkä.[/QUOTE]

Joopa joo. Yksittäiset seksikerrat ja potentiaallisen kumppanin tapailu on kaksi aivan eri asiaa. Toisessa koitetaan tehdä hyvä vaikutus, miellyttää toista ja ihminen on tällöin halukas näkemään vaivaa (=odottamaan) sen ihmisen eteen koska se on sen arvoista.

[QUOTE="vieras";28960270]Mutta miten ODOTTAMINEN liittyy näihin?

Iän ja seksikokemusten myötä myös se pitäytyminen seksistä alkaa menettää merkityksensä, siis pidättäytyä pidättäytymisen vuoksi. Huomaat sen sitten joskus ehkä.[/QUOTE]

Liittyy se odottaminen noihin siten, että esim. hyvää kroppaa ei saa ellei jaksa odottaa ja treenata kovasti ja esim. silloin voi joutua odottamaan karkkipäivää saadakseen karkkia. Samoin seksiä voi monissa tilanteissa "joutua" odottamaan. Aika moni olisi jo menettänyt potentiaalisen kumppanin ellei kuukautta jaksaisi venata. Tuskin kukaan huvikseen pidättäytyy? Siihen voi liittyä jännittämistä, kokemuksen puutetta (ensimmäinen kerta kyseessä...), luottamuksen ja turvallisuuden rakentamista, suhteen vakauden odottamista, oikeaa hetkeä (ts. hetki ei vielä tunnu oikealta) tai ihan mitä tahansa. Tilanteita on niin monenlaisia.

"vieras"
"Jos suhteen alussa ei koe minkäänlaista tarvetta hillitä itseään mitä tulee seksiin, eikä halua viedä toista samantien vällyjen väliin niin mun mielestä ei kyllä kannata jatkaa tutustelua pidemmälle (EIKÄ TÄMÄ NYT TARKOITA SITÄ, ETTÄ PITÄÄ HÄSSIÄ HETI EKATREFFEILLÄ)."

Siis miten tämä lause nyt pitäisi käsittää? Kirjoitit: "Jos suhteen alussa ei koe minkäänlaista tarvetta hillitä itseään". Siis kokee vai ei?
Niin, jos toinen ei kolahda mitenkään eli itselle ei tule minkäänlaista vaikeutta hillitä itseään pitämästä näppejä irti toisesta. Ja tuossa oikein suurilla kirjaimilla kirjoitin tuon toisen lauseen kun arvasit ettet käsitä, siltikin aloit jankuttaa että mun mielestä seksiä tulee olla heti ekatreffeillä tai viimeistään toisilla.

"vieras"
Joopa joo. Yksittäiset seksikerrat ja potentiaallisen kumppanin tapailu on kaksi aivan eri asiaa. Toisessa koitetaan tehdä hyvä vaikutus, miellyttää toista ja ihminen on tällöin halukas näkemään vaivaa (=odottamaan) sen ihmisen eteen koska se on sen arvoista.
Ja hyvän vaikutuksen tekeminen tarkoittaa sitä, ettei anna ekoilla treffeillä? Vaikka haluttaiskin ja mies tuntuisi heti siltä oikealta? Miksi ihmeessä?

[QUOTE="vieras";28960315]Niin, jos toinen ei kolahda mitenkään eli itselle ei tule minkäänlaista vaikeutta hillitä itseään pitämästä näppejä irti toisesta. Ja tuossa oikein suurilla kirjaimilla kirjoitin tuon toisen lauseen kun arvasit ettet käsitä, siltikin aloit jankuttaa että mun mielestä seksiä tulee olla heti ekatreffeillä tai viimeistään toisilla.[/QUOTE]

Onko suhde mielestäsi tuhoontuomittu, jos seksiä on vasta parin kuukauden kuluttua tapaamisesta JOS kummallakin se halu on ollut olemassa ensitapaamisesta asti?

[QUOTE="vieras";28960324]Ja hyvän vaikutuksen tekeminen tarkoittaa sitä, ettei anna ekoilla treffeillä? Vaikka haluttaiskin ja mies tuntuisi heti siltä oikealta? Miksi ihmeessä?[/QUOTE]

Ei vaan sillä ettei painosta toista tai luovuta (ja ajattele kielteisesti) koska on valmis ja todella halukas etemään sitä tahtia mitä se tyttöystävä/poikaystävä kanditaatti haluaa.

[QUOTE="vieras";28960315]Niin, jos toinen ei kolahda mitenkään eli itselle ei tule minkäänlaista vaikeutta hillitä itseään pitämästä näppejä irti toisesta. Ja tuossa oikein suurilla kirjaimilla kirjoitin tuon toisen lauseen kun arvasit ettet käsitä, siltikin aloit jankuttaa että mun mielestä seksiä tulee olla heti ekatreffeillä tai viimeistään toisilla.[/QUOTE]

Täytyy myös lisätä, että kokemattomalla se halu ei välttämättä ole samanlaista kuin kokeneemmalla. Kokemattomammalle voi riittää alussa se suutelu, halailu, vierekkäin nukkuminen jne. Ei esim. malta olla suutelematta toista mutta seksiä malttaa vielä odottaa, koska sitä ei osaa kaivata samalla tavalla kun ei ole koskaan kokenut, voi hieman jännittää ja pelottaa tms. Ei asia siis silti ole niin yksinkertainen kuin yrität sanoa. Ihmisten halutkaan eivät kulje saman kaavan mukaan. Toiset ovat hitaammin lämpeäviä.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Liittyy se odottaminen noihin siten, että esim. hyvää kroppaa ei saa ellei jaksa odottaa ja treenata kovasti ja esim. silloin voi joutua odottamaan karkkipäivää saadakseen karkkia. Samoin seksiä voi monissa tilanteissa "joutua" odottamaan. Aika moni olisi jo menettänyt potentiaalisen kumppanin ellei kuukautta jaksaisi venata. Tuskin kukaan huvikseen pidättäytyy? Siihen voi liittyä jännittämistä, kokemuksen puutetta (ensimmäinen kerta kyseessä...), luottamuksen ja turvallisuuden rakentamista, suhteen vakauden odottamista, oikeaa hetkeä (ts. hetki ei vielä tunnu oikealta) tai ihan mitä tahansa. Tilanteita on niin monenlaisia.
Niin, nuorempana ihan varmasti itsellänikin liittyi jännitystä ekan kerran suhteen. Näin aikuisiällä kun on oppinut tuntemaan itsensä ja ihmistuntemuskin on kasvanut ei ole samanlaista odottamista odottamisen takia vaan seksille voi antautua kun kummastakin siltä tuntuu. Ajalla ei ole samalla tavalla merkitystä. Jos toinen on ihan eri tasolla kokemustensa kanssa niin varmasti toisen sitten pitää odotellakin jos haluaa suhteeseen ja odottaminen on toiselle tärkeää. Hankala kuvitella sellaista tilannetta enää tässä iässä.

LG
Aina voi tehdä niin että ei ala suhteeseen sellaisen kanssa jolla on haluja harvoin. Tai sellaisen kanssa joka ei suhteen alussa halua seksiä.
Suhteessa pitää olla samanlaiset mieltymykset seksin suhteen. Muuten ei tuu hevon vittua koko suhteesta.

Yhteistyössä