Joo, mut ei ne kyl huuda kaupassa... 5-vuotias ainoastaan uhkailee "jos et osta mulle leluja niin mä alan vinkumaan"Se varmaan johtuu siitä että sulla on pieniä lapsia itselläsi.
Joo, mut ei ne kyl huuda kaupassa... 5-vuotias ainoastaan uhkailee "jos et osta mulle leluja niin mä alan vinkumaan"Se varmaan johtuu siitä että sulla on pieniä lapsia itselläsi.
Mutta lasten elämöintiin tottuneet eivät huomaakaan niiden kersojen mekastusta samalla tavalla kuin muut kanssaihmiset. Itse olen niiden töykeiden ja röyhkeiden aikuisten ja törttöilevien mummojen lisäksi törmännyt kaupassa moniin kauhukakaroihin. Lasten äänet ja kiljumiset ei missään nimessä hermostuta samantien, koska olen normaali, fiksu ihminen, mutta kyllä se jatkuva kiljuminen, riehuminen, juokseminen yms rasittaa. Siksi, etteivät vanhemmat reagoi siihen millään tavalla. Se on itsekästä ja törkeää.Joo, mut ei ne kyl huuda kaupassa... 5-vuotias ainoastaan uhkailee "jos et osta mulle leluja niin mä alan vinkumaan"
Meillä ei huutoon ja mankumiseen reagoida enää sen jälkeen kun siitä on sanottu, vaan suoritetaan ostokset mahdollisimman nopeasti loppuun huomioimatta lasta (tai toinen vanhempi mahdollisesti antaa varoituksen ja lähtee seuraavasta huudosta/juoksemisesta lapsen kanssa autoon, jos ollaan koko porukalla), turha mun on raivarin aikana lapsen huudon päälle alkaa huutamaan kun se ei mitään auta, ja joskus se kitinä taas on vain huomionhakua ja jos siihen reagoi, lapsi saa lisää vettä myllyynsä...Siksi, etteivät vanhemmat reagoi siihen millään tavalla. Se on itsekästä ja törkeää.
Ei välttämättä isossa marketissa paina yhden taaperon huuto. Toisaalta taas jossain erikoisputiikissa yhden lapsen 15min rääkyminen taas saattaa hyvinkin tuntua... Tai jos asiaa laajennetaan ravintoloihin ym. julkisiin paikkoihin niin häirintä on jo melkoista. Toisaalta sitten taas torilla saa lapset ihan vapaasti huutaa ihan niin paljon kuin keuhkoista lähtee. Eli onhan se toki paikkakohtaista paljonkin se häirintä.Nyt en tajuu... eihän ole missään ikinä rauhaa olla kaupassa. Siis joku iso marketti, paljon ihmisiä, tungosta, hälinää ja kälinää. Ei siinä yks huutava taapero enää paljoa paina.
Eiks vois sitten jotenkin varmistaa kaupparauhan niin että eläkeläiset jäis kaupoista pois jurnuttamasta edestä. Sais kaupparauhan kierrellä esteettömästi ja ilman tien tukkoja :saint: