Naiset katseletteko toisia naisia?

• Viestiketjun aloittaja this is night life
  • Ensimmäinen viesti
this is night life
Hei, kysymykseni koskee asiaa jonka olen itse huomannut naisena.
Olen itse lesbo, "heteronnäköinen" eli minua ei tunnistaisi lesboksi, miten yleensä kuvitellaan stereotyyppisesti että lesbot ovat poikamaisia.

Eli olen huomannut että monet heterot tai sitten he ovat biseksuaaleja vilkuilevat useasti. En tiedä onko kyse vaatteista, hiuksista tai muuten ulkonäöstä, miksi kiinnostaa katsella. Siispä kysynkin teiltä, vilkuiletteko te toisia naisia, ja jos niin onko kyse vaan esim. että "onpa kivat vaatteet yms." Jos nään komean miehen, saatan ajatella että onpa komea mies, mutta en vilkuile häntä enempää. Eli mihin tämä naisten vilkuilu hymyllä perustuu? Kyseessä ovat vielä monesti naiset kellä on mies vieressä.

Olen itse bi, joten huomioinhan minä kauniit naiset ja komeat miehet. Usein katseet myös kohtaavat ja silloin tuntuu kohteliaalta hymyillä hiukan vähän kuin rauhanmerkkinä, ettei toinen kuvittele minun tuijottavan töykeästi. Se on sellainen nopea hymynväreen käväisy huulilla ennen pään kääntämistä pois, ja se on tulkittavissa neutraalina, tuntemattomalle kohdistettuna tervehdyksenä, ei minään muuna. Olet hyvin tietoinen itsestäsi ja muista, jos koet että sinua katsellaan normaalia enemmän. On ihan normaalia, että ihmisten katseet kohtaavat, kun samoissa paikoissa liikutaan, eikä sitä tarvitse ylianalysoida. Sitä paitsi, naiset arvostelevat toistensa ulkonäköä, sehän on tiedetty aina.

hetero
Kyllä mä katselen, mutta yritän tehdä sen huomaamattomasti.

Katson vaatteet, hiukset ja asusteet. Jos on erityisen onnistunut kaunis meikki tai upeat kynnet niin ne huomaan myös. Haen vaan itselleni tyylivinkkejä, malleja kauniista kampauksista ym... kun en itse osaa kovin hienosti rakennella asukokonaisuuksia, eikä ole mielikuvitusta laittaa hiuksia nätisti.

En kiinnitä huomiota ruumiinmuotoihin tai tavoittele katsekontaktia. Saattaa olla, että jos olen bongannut tyylikkään naisen, niin kasvoja en ole huomannut edes katsoa.

hetero
Niin ja jos jään "kiinni" katsomisesta, niin saatan tehdä jonkun hymyn tapaisen tai nyökätä kevyesti. Se on vanha tapa jäänyt ajalta kun asuin Amerikassa. Siellä missä asuin (pohjois Florida) oli ihmisillä kohteliaat käytöstavat, vastaantulijoille vähintään nyökättiin, useimmat tervehti ääneen ja small talk -fraaseja viljeltiin kovasti.

Pelimeis
Mutta katsooko naiset naisia joskus kuin miehet. Eli toki miehetkin tsekkaa naaman, mutta saattavat keskittyä hyvinkin tarkkaan takapuoleen, tisseihin ja "pillualueelle". Miehet yleensä katsovat hyvinkin seksuaalisesti, tosin me fiksummat yritämme tehdä sen huomaamattomasti. Eiköhän naiset kato just enemmän vähän sillai yleisesti...

Lady Gardenea
Mutta katsooko naiset naisia joskus kuin miehet. Eli toki miehetkin tsekkaa naaman, mutta saattavat keskittyä hyvinkin tarkkaan takapuoleen, tisseihin ja "pillualueelle". Miehet yleensä katsovat hyvinkin seksuaalisesti, tosin me fiksummat yritämme tehdä sen huomaamattomasti. Eiköhän naiset kato just enemmän vähän sillai yleisesti...
Se että sanoin katsovani hyvän näköisiä naisia tarkoittaa just tuota. Katson sillä silmällä.

Olen hetero ja katselen komeita miehiä ja kauniita naisia. Mutta mä katselen siinä kohtaa vain sitä kauneutta, eikä sillä sitten taas ole mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa.

Tottahan toki voin joskus nähdä miehen tai vaikka naisenkin, jolla on todella hyvä takapuoli. Mutta se naisen hyvä takapuoli kiinnostaa vain siinä mielessä, että "wow, onpa hyvässä kunnossa tuo mimmi, olisinpa minäkin", kun sitten taas se miehen hyvä takapuoli voisi olla sellainen, mistä voisi tehdä mieli vähän napata kiinnikin. Naisen kohdalla ei ole moista fiilistä koskaan tullut.

"Kemeli"
Mä tykkään katsella ihmisiä ylipäätään paljon, mutta taidan katsella enemmän naisia kuin miehiä (olen perheellinen heteronainen). Katson usein vaatetusta, meikkiä, hiuksia. Jos naisella on mielestäni makee tyyli, tuntuu, että voisin tuijotella vaikka kuinka kauan. Näin kävi just yks päivä kaupassa. Ajattelin, että se nainen oli jo varmaan ihan kiusaantunut. Olis pitäny sanoa, että sillä on tosi kiva tyyli. Mullekin on useasti sanottu näin, ja olen huomannut, että joku tuijottelee pidempään. Katselen kyllä myös naisten vartaloa: voimakas vyötärö-lantiosuhde saa oikein sävähtämään, näyttää yleensä hyvältä ja seksikkäältä. Myös kauniita kasvoja katson pitkään. Siis sellaisia jotenkin poikkeuksellisen kauniita. Kerran uimahallissa näin niiiiiin kauniin nuoren äidin, että olin aivan kateudesta vihreä. Aivan upeat, raikkaat kasvot, paksut vaaleat hiukset letillä, mahtava vartalo. Oikeasti tuijotin vaan koko ajan, voiko joku todella olla noin kaunis. :D

Heteroko
[QUOTE="Kemeli";28933132]Mä tykkään katsella ihmisiä ylipäätään paljon, mutta taidan katsella enemmän naisia kuin miehiä (olen perheellinen heteronainen). Katson usein vaatetusta, meikkiä, hiuksia. Jos naisella on mielestäni makee tyyli, tuntuu, että voisin tuijotella vaikka kuinka kauan. Näin kävi just yks päivä kaupassa. Ajattelin, että se nainen oli jo varmaan ihan kiusaantunut. Olis pitäny sanoa, että sillä on tosi kiva tyyli. Mullekin on useasti sanottu näin, ja olen huomannut, että joku tuijottelee pidempään. Katselen kyllä myös naisten vartaloa: voimakas vyötärö-lantiosuhde saa oikein sävähtämään, näyttää yleensä hyvältä ja seksikkäältä. Myös kauniita kasvoja katson pitkään. Siis sellaisia jotenkin poikkeuksellisen kauniita. Kerran uimahallissa näin niiiiiin kauniin nuoren äidin, että olin aivan kateudesta vihreä. Aivan upeat, raikkaat kasvot, paksut vaaleat hiukset letillä, mahtava vartalo. Oikeasti tuijotin vaan koko ajan, voiko joku todella olla noin kaunis. :D[/QUOTE]
Mietipä uudestaan seksuaalista suuntautumistasi. Itse huomasin juuri noin, että saatan olla bi..;)

En tunnustaudu lesboksi enkä bi:ksi, mutta kyllä katson, joskus pitkäänkin hyvän näköistä ja maualla pukeutunutta naista. Nuorta ja vanhempaa. En erota, kuka heistä nyt on lesbo tai muu. Toki vilkuilen miehiäkin, semmoisia terveen ja hyväkuntoisen näköisiä, siistejä ja voivat olla vanhempiakin.

"Vieras"
Olen hetero ja katson toisia naisia.

Saatan katsoa pitkään kaunista naista, rumaa naista, naista, jolla on mielestäni kauniit vaatteet jne.
Eli monesta eri syystä katson. Katson muutenkin paljon ihmisiä :)

vierailija
Ketjun aloittaja, nyt osuit naulan kantaan! Olen itsekin huomannut, että jotkut naiset ja erityisesti sellaiset, joilla mies tai mies ja lapsia mukana saattavat joskus katsella toista naista ja hymyillä hänelle. Kerran yksi nuori nainen tuli minua vastaan kadulla ja katsoi mua vähän aikaa ja hymyili. Sitten vähän ajan päästä näin saman naisen ja tällä kertaa hän käveli jonkun miehen kanssa. Että oliko kyseessä biseksuaali vai mikä tämä tapaus oikein oli, en tiedä. Joskus mietin, että jos joku nainen kahtoo mua ja hymyilee, että kahtooko hän mua siks kun olen pienikokoinen ja siksi ehkä söpön ja hauskan näköinen vai onko kyseessä se, että lesbo tunnistaa toisen lesbon tai et nainen kahtoo mua sillä silmällä. On totta, että naisten seksuaalisuus on joustavampi kuin miesten ja tätä tukee se, että on monia naisia, jotka vuosien miehen kanssa olon jälkeen ovat rakastuneet toiseen naiseen, esimerkiksi laulaja Saara Aalto, näyttelijä Cynthia Nixon(Sinkkuelämää-sarjan Miranda) ja näyttelijä Minna Haapkylä. Ja mikäli on uskominen eri netin keskustelupalstoihin ja erilaisiin tutkimuksiin, niin aika moni nainen edes fantasioi toisista naisista..

vierailija
Oon täysin hetero nainen. Ei ole tapana pällistellä ketään ja pyrinkin kääntämään nuppini toiseen suuntaan jos huomaan et joku tuijottaa. Lähinnä vittuunnun siitä, että joku kattoo ja sen monesti jopa tuntee. Sillon kiinnitän huomioni jos on joku räväkämpi leikkaus hiuksissa, väri tai kampaus. Oon gootti ja näitä ihme pällistelijöitä riittää, jotkut jopa niinkin törkeitä, että pelkkä pällistely ei riitä vaan tullaan heittää jotain ihme kommentteja pukeutumisesta, käytöksestä jne. Oma käytökseni on aina ollu hillittyä, oon mielummin sivussa ja hiljaa, kuin esillä ja äänessä, varsinkin sillon kun on ventovieraista kyse. Oon sosiaalinen, mutta se rajautuu ystäviin, perheenjäseniin, lapsuuden perheenjäseniin ja omaisiin. En ole niin kiinnostunu tuntemattomista ihmisistä, että kokisin tarpeelliseks, että niitä pitäis tuijottaa, kyylää tai mitään muutakaan. Kaikki ne näyttää samanlaisilta, samanlaisissa vaatteissaan... joten, mulle riittää kun voi kulkee ilman pällistelyä, omissa maailmoissa ja mieluiten niin, että en kato ketään. Ihan koskee niin miehiä kuin myös naisia.

Yhteistyössä