Kuka väitti että työttömän on pakko otta tyätä kuin työtä vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Mulle soitti työkkärin"täti" tänään, kuten luopasikin. Kyseli vain, että mikä on mun tilanne. Sanoin että olen aktiivisesti hakenut töitä, mikä on totta. hakemuksia laitettu ja myös sen että aloitin iltalukion. Siitäkin oli viime kerralla sovittu. Sitten hän sanoi että, oli kaupungilta kysynyt että voivatko ottaa minut palkkatuella töihin, ei kuulemma mahdollista.
No sitten hän sanoi että mun pitä käydä kyselemässä itse palkkatukityöpaikkoja, lähettää kuulemme aen palkkatukikortin mulle, että voin sen kanssa käydä kyselemässä. Tämä kortti on voimassa 3kk. ARvaapa vaan moniko ottaa.......
No, sitten kyseli että voinko ottaa keittiötyötä vastaan,niin sanoin että ei, kun ei mun jalat kestä. HEidän tiedoissa kyllä lukee että olen jalkojen takia vaihtanut ammattia. Otti sen pois, ettei mulle sitten tarjota enää keittiöalan töitä lainkaan.
Sitten hän sanoi että jos ei mitään uutta tapahdu hän soittaa 6kk kuluttua.
miten niin työttömän pitää olla ottamassa työtä kuin työtä vastaan ja työkkäri muka pakottaa.
Mulla ainkin ihan hyvät kokemukset.
Eli jos nyt en saa töitä edes tuolla palkkatukikortilla niin mulla ei ole silti mitään hätää... Vaikka en täihin pääsiskään niin ei sekään haittaa. On mulla sitten enmmän aikaa tuolle aikuislukiolle =)

Osa palstasta uskoo niin että työpaikka pitää olla aina, tosiasia on se että niitä työpaikkoja ei ole. Vaikka kuinka innosta pinkeää selostaa että mene töihin, pitää silti tajuta että ei ole työpaikkoja ja tuossa hyvä esiemrkki siitä että kaupunki ei ottanut tuen voimallakaan töihin.

Niin no ei ne yli 40v jolla ei ole paljoa työkokemusta vaikka olisikin pari kolme ammattia työtä löydy. En vaan ymmärrä miksi jaksat iloita tuollaisesta asiasta koska taloudellisesti teillä kuitenkin tiukkaa ja niin tiukkaa ei olisi jos sinä tai miehesi saisitte töitä?

[QUOTE="vieras";28926328]Osa palstasta uskoo niin että työpaikka pitää olla aina, tosiasia on se että niitä työpaikkoja ei ole. Vaikka kuinka innosta pinkeää selostaa että mene töihin, pitää silti tajuta että ei ole työpaikkoja ja tuossa hyvä esiemrkki siitä että kaupunki ei ottanut tuen voimallakaan töihin.[/QUOTE]

Joo..mä olen ns. mielipiteenvaihtaja. Aikaisemmin uskoin että töitä tekevälle löytyy aina ja tiedä häntä ehkä ennen rakennemuutosta löytyikin. Tänä päivänä oikeaa palkkatyötä ei oikeasti ole, ei edes matala palkattua. Itse en vastusta säästöjä, mutta säästöt joiden lopputulos on todennäköisesti nolla tai vielä suurempi menoerä ovat järjettömiä.

Järjetöntä on myös se, että osa ei näe itse asiaa vaan takertuu siihen että joku toinen on hänen rahoillaan kotona lasten kanssa. Kateudella ja itsekkyydellä on uskomaton voima johtaa harhaan. Maksamme siis mieluummin veroina jotain 700 egeä työmarkkinatukea kuin 300 kotihoidontukea.

Haluan maksaa henkilö A:lle tai hänen pois jäävälle sijaiselleen 700 euroa, koska hän on työtön.
En halua maksaa henkilö A:lle 300 euroa koska hän on kotona hoitamassa pientä lasta.

Rollo, sulla on ammattisuoja,ammattiin valmistuttuasi 3 kk ajan. Eli periaatteessa ensi kuun alusta voisivat tarjota mitä työtä vaan. Sellaista työtä eivät toki tarjoa, jota ei voi tehdä, esim. se keittiötyö.

[QUOTE="Purppura";28926375]Joo..mä olen ns. mielipiteenvaihtaja. Aikaisemmin uskoin että töitä tekevälle löytyy aina ja tiedä häntä ehkä ennen rakennemuutosta löytyikin. Tänä päivänä oikeaa palkkatyötä ei oikeasti ole, ei edes matala palkattua. Itse en vastusta säästöjä, mutta säästöt joiden lopputulos on todennäköisesti nolla tai vielä suurempi menoerä ovat järjettömiä.
[/QUOTE]

Ihan kaikille ei varmaan töitä löydy, varsinkaan jos ei halua omalta kotipaikkakunnaltaan muuttaa. MUTTA töitä kyllä on, esim. minua 45-vuotias ihmistä on tällä viikolla lähestynyt head hunter, näitä lähestymisiä on ollut muutamalta hunterilta tämän vuoden aikana. Ja kertoo vain siitä, että tietynlaisista osaajista oikeasti on pulaa.

[QUOTE="poikia3";28926425]Ihan kaikille ei varmaan töitä löydy, varsinkaan jos ei halua omalta kotipaikkakunnaltaan muuttaa. MUTTA töitä kyllä on, esim. minua 45-vuotias ihmistä on tällä viikolla lähestynyt head hunter, näitä lähestymisiä on ollut muutamalta hunterilta tämän vuoden aikana. Ja kertoo vain siitä, että tietynlaisista osaajista oikeasti on pulaa.[/QUOTE]

Mikä työ? Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista. Työni ongelma on se, että sitä löytyy pääosin vain helsingistä enkä enää viihdy täällä.

Oikeastaanhan sinä et kieltäytynyt mistään, koska siellä työkkärissä oli vaan asiat päivittämättä, ja eivät olisi sitä sinulle tarjonneet jos olisivat hoitaneet hommansa kunnolla.
Mutta onne nyt sitten, saat olla seuraavatkin 6 kk ihan rauhassa
(miten ihmeessä sitä työtä ei se työkkärikään katsele tiheämmin... 6kk , siellähän menee just sesonki ohi 6kk kuluttua, joten hienosti sait luovittua :) )

[QUOTE="poikia3";28926425]Ihan kaikille ei varmaan töitä löydy, varsinkaan jos ei halua omalta kotipaikkakunnaltaan muuttaa. MUTTA töitä kyllä on, esim. minua 45-vuotias ihmistä on tällä viikolla lähestynyt head hunter, näitä lähestymisiä on ollut muutamalta hunterilta tämän vuoden aikana. Ja kertoo vain siitä, että tietynlaisista osaajista oikeasti on pulaa.[/QUOTE]

Niinpä töitä on niille muutamalle tietyn alan osaajille,mutta muille ei.Se on ihan turhaa kenenkään enää suolata työttömiä,eihän tässä helvetin maassa niihin töihin oteta vaikka niitä olisikin.Tuo on kyllä ihan hännän huippu ettei palkkatuki töihinkään enää oteta.Mikä syy tähän voi olla,luulisin että kaupungilla olisi tarvetta työntekijöille?

Niinpä töitä on niille muutamalle tietyn alan osaajille,mutta muille ei.Se on ihan turhaa kenenkään enää suolata työttömiä,eihän tässä helvetin maassa niihin töihin oteta vaikka niitä olisikin.Tuo on kyllä ihan hännän huippu ettei palkkatuki töihinkään enää oteta.Mikä syy tähän voi olla,luulisin että kaupungilla olisi tarvetta työntekijöille?

Se on totta, että vain tietyt alat työllistää, ja siellä sitten kiertää samat ihmiset raatamassa melkein niska limassa. Eli ne , kenellä on töitä, ovat melkein ylityöllistettyjä (miksi muuten koko ajan työperäinen stressi lisääntyy, jos Suomi on työttömiä pullollaan )

Asun pohjoisella matkailupaikkakunnalla, ja täällä esim kokeista on pulaa , aina ja jatkuvasti, Töissä olevat kertää noin kolmen paikkakunnan kesken ja tekevät jotain 16 h työpäivää , ja jos yksi sairastuu , uutta ei saa tilalle mistään, kun kaikki ovat töissä.

Sesonkiluonteen takia tänne ei saa ammattitaitoista väkeä, ja sitten jos otat vuokrafirmalta ihan random tyypin, se luultavasti ei puhu sanaakaan suomea, jotenka ei voi lukea yhtään reseptiä ja siinä sitä ollaan. Ja sitten tilastot sanoo että työttömiä kokkeja on vaikka kunka paljon...

Peesi ja nimenomaan tuohon palkkatukeen. Itsellä on juuri nyt tilanne että paikka on tiedossa mutta töihin ei pääse koska määrärahoja ei ole saatavilla.
Budjetoitua rahaa on tiettävästi valtion kassassa 200 miljoonaa käyttämättä (siis jo ennen lisäbudjettia) mutta koska byrokratia junnaa niin mitään ei tapahdu.

En tajua, mistä mulle on jostain tullut se käsitys, että ihmiset olisi työttöminä työnhakijoina just siksi, että ne saisivat työpaikan. Mutta aina oppii uutta.

[QUOTE="vieras";28926701]Miksi ihmeessä tämä aloitus? Koko palsta tietää, että sinä olet elämäntapa työtön, aivan kuten miehesikin.[/QUOTE]

Äh, seuraavaksi saamme kuulla, kuin ap:n mies on tehnyt työtä enemmän kuin me kaikki muut ehdimme ikinä tekemään.

[QUOTE="vieras";28926720]En tajua, mistä mulle on jostain tullut se käsitys, että ihmiset olisi työttöminä työnhakijoina just siksi, että ne saisivat työpaikan. Mutta aina oppii uutta.[/QUOTE]

:D

[QUOTE="jenny";28926454]Mikä työ? Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista. Työni ongelma on se, että sitä löytyy pääosin vain helsingistä enkä enää viihdy täällä.[/QUOTE]

It-ala, ja siellä erityisesti Business Intelligence. Eli tietovarastointi, raportointi, tiedolla johtaminen. Tämän alan paikkoja on ihan koko ajan tarjolla ja alalle mahtuu uusiakin tekijöitä, sillä yritysten menestymisen ratkaisee se, että osaa tehdä oikeita asioita oikeaan aikaan.

Ja kyllä muillakin aloilla on samanlaisia tilanteita. Esim. niitä head hunter-firmoja tuntuu nousevan kuin sieniä sateella, kun firmat käyttävät heitä sopivien henkilöiden etsimiseen.

[QUOTE="vieras";28926724]Äh, seuraavaksi saamme kuulla, kuin ap:n mies on tehnyt työtä enemmän kuin me kaikki muut ehdimme ikinä tekemään.[/QUOTE]

Ja polkenut polkupyörällä -30ssä vastatuleen sateessa 30 km kun se ei ole matka eikä mikään ja ihan hyvin voi polkea

[QUOTE="vieras";28926742]Ja polkenut polkupyörällä -30ssä vastatuleen sateessa 30 km kun se ei ole matka eikä mikään ja ihan hyvin voi polkea[/QUOTE]

Tyypilliselle palstamammalle se olisikin kauhistus ja itsemurha jos joutuisi sateessa pyörällä polkemaan :D

[QUOTE="poikia3";28926734]It-ala, ja siellä erityisesti Business Intelligence. Eli tietovarastointi, raportointi, tiedolla johtaminen. Tämän alan paikkoja on ihan koko ajan tarjolla ja alalle mahtuu uusiakin tekijöitä, sillä yritysten menestymisen ratkaisee se, että osaa tehdä oikeita asioita oikeaan aikaan.

Ja kyllä muillakin aloilla on samanlaisia tilanteita. Esim. niitä head hunter-firmoja tuntuu nousevan kuin sieniä sateella, kun firmat käyttävät heitä sopivien henkilöiden etsimiseen.[/QUOTE]

Juurikin tänään uutisoitiin että IT-alan työpaikat on yksi nopeimmin vähenevistä, ja esim. vastavalmistuneista yli puolella ei ole mitään mahdollisuuksia löytää työtä omalta alaltaan, että taidat puhua p**kaa.

[QUOTE="vieras";28926742]Ja polkenut polkupyörällä -30ssä vastatuleen sateessa 30 km kun se ei ole matka eikä mikään ja ihan hyvin voi polkea[/QUOTE]

Puolen metrin lumihangessakin voi ihan hyvin polkea. Ei haittaa yhtään. =)

Yhteistyössä