Kuka väitti että työttömän on pakko otta tyätä kuin työtä vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28926781]Juurikin tänään uutisoitiin että IT-alan työpaikat on yksi nopeimmin vähenevistä, ja esim. vastavalmistuneista yli puolella ei ole mitään mahdollisuuksia löytää työtä omalta alaltaan, että taidat puhua p**kaa.[/QUOTE]
It-ala on tosi laaja ala ja poikia3:lla taitaa olla aika pitkä työkokemus, joten en yhtään ihmettele, että töitä tarjotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28926373:
Minä en nyt ymmärrä; eihän sulle tarjottu työtä mistä kieltäytyä :confused:

Samaa mietin, asia taisi tosiaan olla toisin päin; Rolloa oli tarjottu töihin mutta kaupunki ei ollut ottanut...

[QUOTE="näinpä";28926806]Samaa mietin, asia taisi tosiaan olla toisin päin; Rolloa oli tarjottu töihin mutta kaupunki ei ollut ottanut...[/QUOTE]

Ehkä sitten huolitaan, kun hän on ensin kirjoittanut ylioppilaaksi ja suorittanut sen jälkeen ammattikorkeakoulututkinnon tai kaksi. =)

[QUOTE="vieras";28926953]Ehkä sitten huolitaan, kun hän on ensin kirjoittanut ylioppilaaksi ja suorittanut sen jälkeen ammattikorkeakoulututkinnon tai kaksi. =)[/QUOTE]

tiesitkö että palkaatuki on tarkoitettu siksi että saisi sitä työkokemusta. Eikä ne kaupungin hommat sen vaikeempia ole kuin muuallakaan.
syksi sanottiin se ettei ole työkokemusta alalta, mutta miten saat toimistotyöstä työkokemusta jos ei huolita töihin.

[QUOTE="vieras";28926521]Oikeastaanhan sinä et kieltäytynyt mistään, koska siellä työkkärissä oli vaan asiat päivittämättä, ja eivät olisi sitä sinulle tarjonneet jos olisivat hoitaneet hommansa kunnolla.
Mutta onne nyt sitten, saat olla seuraavatkin 6 kk ihan rauhassa
(miten ihmeessä sitä työtä ei se työkkärikään katsele tiheämmin... 6kk , siellähän menee just sesonki ohi 6kk kuluttua, joten hienosti sait luovittua :) )[/QUOTE]

mistä sesongistä sä puhut, ei toimistotyössä ole sesonkiaikoja. ja kyllä mä aion käydä niitä toimistopaikkoja kyselmässä, mutta jos eivät oikeasti huoli mihinkään niin sitten on vaan hyväksyttävä se toisasia että on jo liian vanha. Mutta tekemistä mulla kyllä löytyy tuon aikjuislukion tiimoilta. On läksyjä ja reaaleihin lukemista =)

[QUOTE="vieras";28926521]Oikeastaanhan sinä et kieltäytynyt mistään, koska siellä työkkärissä oli vaan asiat päivittämättä, ja eivät olisi sitä sinulle tarjonneet jos olisivat hoitaneet hommansa kunnolla.
Mutta onne nyt sitten, saat olla seuraavatkin 6 kk ihan rauhassa
(miten ihmeessä sitä työtä ei se työkkärikään katsele tiheämmin... 6kk , siellähän menee just sesonki ohi 6kk kuluttua, joten hienosti sait luovittua :) )[/QUOTE]

Tää on ihan totta. Hämmästyin itse nyt kun kävin ilmoittautumassa ja se oli tyyliin tule ensivuonna uudelleen,kiitos hei. Aikasemmin on aina ollu tiheää hyppäämistä ja ilmoittautumista ja suunnitelmaa ja sitä ja tätä. Eipä siinä, kyllä mä itse haen töitä ja funtsin mitä teen. Tökäristä koskaa saanu mitää hyötyä.

mistä sesongistä sä puhut, ei toimistotyössä ole sesonkiaikoja. ja kyllä mä aion käydä niitä toimistopaikkoja kyselmässä, mutta jos eivät oikeasti huoli mihinkään niin sitten on vaan hyväksyttävä se toisasia että on jo liian vanha. Mutta tekemistä mulla kyllä löytyy tuon aikjuislukion tiimoilta. On läksyjä ja reaaleihin lukemista =)

eikös se ole turistialuetta -liikunta- ja opiskelukaupunki
paikka täynnä ihmisiä talvet: kaupan kassat, tilitoimistot ja keskusvaraamot, safariyrittäjät ja Joulupukki.. ja muut luulisi tarvitsevan lisäväkeä , harjoittelijoita jne.
lomakausi päättymässä ja turisteja tulee vielä ruska-aikaan, eikös sinne kohta tule pilvin pimein brittejä ja saksalaisia, oppaita jne.
Kai sä nyt voit muutakin hommaa tehdä kuin toimistossa istua

[QUOTE="vieras";28927187]eikös se ole turistialuetta -liikunta- ja opiskelukaupunki
paikka täynnä ihmisiä talvet: kaupan kassat, tilitoimistot ja keskusvaraamot, safariyrittäjät ja Joulupukki.. ja muut luulisi tarvitsevan lisäväkeä , harjoittelijoita jne.
lomakausi päättymässä ja turisteja tulee vielä ruska-aikaan, eikös sinne kohta tule pilvin pimein brittejä ja saksalaisia, oppaita jne.
Kai sä nyt voit muutakin hommaa tehdä kuin toimistossa istua[/QUOTE]

toimistotyö on muutkakin kuin tilitoimisto, kaikki rankat seisomatyöt, missä liikutaan paljon, ovat pahimpia. Mun jalat tulevat kipeämmiksi vain ja pahimmassa tapauksesa joudun turvatutumaan saikkuun. Kun mun jaloilla on hyvä päivä pysytn kävelmään vaikka kuinka paljon, mutta huonona päivänä ne kipeytyvät vaikka ei olisi kävellyt kuin pari kilsaa.
siksi istumatyö tai missä kävellään vähän on hyvä työ. Pyöräillä voin vaikka kuinka, siinä ei jalat kipeydy

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ihanaa, ensin välttelet töitä n 20 vuotta, ja sitten joudut hyväksymään tosiasian että olet liian vanha. :D

Että taas kerran kouluttauduit ammattiin josta tiesit jo alun alkaen ettet pysty sitä tekemään. Onko ne sun käymät koulut oikeesti niin vitun helppoja että mieluummin jatkuvasti oot koulussa kuin että menisit töihin ja elättäisit itse itsesi?!

toimistotyö on muutkain kuin tilitoimisto, kaikki rankat seisomatyöt, missä liikutaan paljon, ovat pahimpia. Mun jalat tulevat kipeämmiksi vian ja pahimmassa tapauksesa joudun turvatutumaan saikkuu. Kun mun jaloilla on hyvä päiv pysytn kävelmään vaikka kuinka paljo, mutta hiuonona päivänä ne kipeytyvät vaikak ei osi kävellyt kuin pari kilsaa.
siksi istumatyö tai missä väellään vähän on hyvä työ.

Joo, tiedän, olen matkailualalla toimistotöissä.
Ja näen kyllä alan ihmisiä. Keittiö/tarjoilu ja siivouspuoli on matkailualalla rankka seisomatyö ja eräoppaan hommat... muutamia mainitakseni, mutta

Vastaanottotyö, kaikenlaiset neuvonnat, myynti- hallinto jne jne.
ainoastaan vastaanottohommissa joutunee satunnaisesti seisomaan pidempiä aikoja
mutta yleensä nykyisin on satulatuolit ja kaikki, ja ei jokaikinen työvuoro ole juoksemista ympäriinsä
Hae noihin , ja aina on puhelinfirmat, niissä saa istua.

[QUOTE="huoh";28927227]Että taas kerran kouluttauduit ammattiin josta tiesit jo alun alkaen ettet pysty sitä tekemään. Onko ne sun käymät koulut oikeesti niin vitun helppoja että mieluummin jatkuvasti oot koulussa kuin että menisit töihin ja elättäisit itse itsesi?![/QUOTE]

jos on PAKKO kouluttautua uuteen ammattiin sen takia, että tulee alan vaihto sen takia ettei pysty edellistä tyätä tekemään niiin valitsee mieluusti sellaisen mitä ajatteli pysytä tekemään. olis mukavaa vielä pystyä kävelemään muutaman vuoden

Vähintään monelle olisi aivan turhaa ja kamalaa mennä töihin jos työmatkaan menisi aikaa X min, auto pitisi olla tai sitten käydä linkalla ja vielä olla poissa lapsien luota ja saada rahaa vain hieman enemmän kuin nyt. :D

Ei vittu, kyllä ne hyvät pestit tosiaan kävelee vastaan ihan itsestään työttömille...

[QUOTE="vieras";28926779]Tyypilliselle palstamammalle se olisikin kauhistus ja itsemurha jos joutuisi sateessa pyörällä polkemaan :D[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";28927253]Onko sulla jaloissa joku todettu sairaus vai itsekö päätit ettet kestä?[/QUOTE] kummasfakin jalasta on leikattu vaivasenluut ja jalkapöytää korotettu. Vasen jaka on leikattu kahdesti eikä vieläkään ole kunnossa. Se ei koskaan luutunut kunnolla.' Lääkäri sanoi että jos ei parane ja alkaa kovin paljon kipuilemaan tulee isompi leikkaus ja lähden ouluun. En halua tarkoituksella tehdä olostani huonompaa, se laikkauskaan kun ei takaa että jalat on kunnossa sen jälkeen.

jos on PAKKO kouluttautua uuteen ammattiin sen takia, että tulee alan vaihto sen takia ettei pysty edellistä tyätä tekemään niiin valitsee mieluusti sellaisen mitä ajatteli pysytä tekemään. olis mukavaa vielä pystyä kävelemään muutaman vuoden

Niin, sulla oli kokin koulutus jo mutta menitkin opiskelemaan merkonomiksi kun et voinut enää kokkailla. Nyt et sitten voi toimia merkonominakaan kun ehkä jossain yhessä paikassa missä ei tartte seistä koskaan ja sellastahan ei ole olemassa...

[QUOTE="huoh";28927297]Niin, sulla oli kokin koulutus jo mutta menitkin opiskelemaan merkonomiksi kun et voinut enää kokkailla. Nyt et sitten voi toimia merkonominakaan kun ehkä jossain yhessä paikassa missä ei tartte seistä koskaan ja sellastahan ei ole olemassa...[/QUOTE]

ju niinhän mä varmaan sanoinkin. En voi kävellä PITIÄ aikoja, missä sanoin että vain yhdessä paikassa vosin työskennellä. Onhan niitä toimistoja monenlaisia. ajattelin kysyä kelalta palkatukityötä tai vaikka yksiyisestä koulutuslaitoksesta, seurakunnaltakin vois kysyä.

sitä kyllä ihmettelen että miksi en sinne kaupungille päässyt, onhan niillä siinä puhelinvaihde/neuvontapiste ja olen kyllä puhelinvaihtessa ollut työharjoittelussa.

[QUOTE="vieras";28927332]minä en juurikaan ihmettele...[/QUOTE]

En ihmettele minäkään. Mutta loppujen lopuksi, kaikki meni Rollolaisen kannalta hyvin. Ei tarvitse mennä töihin.

[QUOTE="huoh";28927390]Kannattanee itse olla aktiivinen, ei varmaan monikaan halua palkata ihmistä jonka puolesta joku muu (kuten työkkärin 'täti') soittelee duunin perään...[/QUOTE]

palkkatukityöstö kun oli kyse niin yleensä sen hoitaa työkkäri.

Mä olin toukokuusta lähtien töissä paikassa, jossa olin joskus opintojeni aikaan työharjoittelussa. Pidin kovasti siitä työstä ja työkaverit olivat mukavia. Työ itsessään oli kivaa ja tein välillä ylitöitäkin, olin niin innoissani. Mutta, mut lomautettiin ja tuntu pahalta. Olin kaks ekaa päivää tuon lomautus ilmotuksen jälkeen vihanen, olin täynnä raivoo. En vaan tienny kehen sen vihan olisin kohdistanu ja kotona itketti. Sopimus kuitenkin voimassa vuoden loppuun saakka ja sitten, jos tilanne piristyy, niin tuolta työpaikalta soitetaan ja pyydetään takasin töihin. Toivon todella, että piristyis. Tänään hain vastaavaa työtä, mitä tein tuossa firmassa mistä mut lomautettiin. Toivon, että pääsen ja olis kokemustakin sen verran, mitä vaadittiin. Kyllä ite mielummin olisin töissä, haluisin vakituisen työn ja säännöllisen palkan ja sen tunteen, että elämässä on se perusturva.

Yhteistyössä