Kuka tietää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumies07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkumies07

Jäsen
22.02.2010
186
0
16
Tilanne on nyt tämä. Olen hakenut puolisen vuotta töitä, ja tossa keväällä ajattelin, että syksyyn mennessä mulla varmasti on jo työpaikka, joten hain pojalle hoitopaikkaa yksityisestä päiväkodista. Hän sai paikan. Nyt päiväkodin johtaja soitti minulle, ja sanoi, ettei voi ottaa lastani sinne hoitoon, ellei minulla ole työpaikkaa. Eikö minulla ole oikeus laittaa lastani kahdeksi päiväksi viikossa hoitoon, jotta hän saisi kaipaamaansa seuraa (on syksyllä 3v), ja jotta minä pystyisin käymään työhaastatteluissa?? Enhän voi niissä lapsen kanssa käydä saati rauhassa kirjoitella hakemuksia.. Ja niille, jotka taas alkavat tästä vinoilemaan, niin ihan turha sitten vastata ;)

Aika outoa!! Kyllä mun lapset on olleet hoidossa kerran viikossa kunnallisessa päiväkodissa vaikka olen ollutkin työttömänä. Teen pätkätöitä ja välillä olen tietty työttömänä, (joskus pitkiä joskus lyhkäsiä aikoja) ja haluan että lapsilla kuitenkin hoitopaikka pysyy kokoajan tuttuna ja turvallisena.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Aika outoa!! Kyllä mun lapset on olleet hoidossa kerran viikossa kunnallisessa päiväkodissa vaikka olen ollutkin työttömänä. Teen pätkätöitä ja välillä olen tietty työttömänä, (joskus pitkiä joskus lyhkäsiä aikoja) ja haluan että lapsilla kuitenkin hoitopaikka pysyy kokoajan tuttuna ja turvallisena.

Niinpä! Yksi äiti sanoikin mulle tänään, että mulla olisi täysi oikeus saada lapselle hoitopaikka, kun etsin täysipäiväisesti töitä. Edes se 2pv/per viikko..

Kunnallisessa hoidossa lapsi pitää ottaa vastaan, koska on olemassa tämä subjektiivinen oikeus päivähoitoon. Yksityisissä päiväkodeissa ei käsittääkseni samanlaista vaatimusta ole ja he voivat valita lapset omien kriteeriensä mukaan. Voit tietysti olla yhteydessä teidän kunnan päivähoitopaikkojen järjestelijään ja kysyä häneltä, miten hänen mielestään tässä voi menetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Kunnallisessa hoidossa lapsi pitää ottaa vastaan, koska on olemassa tämä subjektiivinen oikeus päivähoitoon. Yksityisissä päiväkodeissa ei käsittääkseni samanlaista vaatimusta ole ja he voivat valita lapset omien kriteeriensä mukaan. Voit tietysti olla yhteydessä teidän kunnan päivähoitopaikkojen järjestelijään ja kysyä häneltä, miten hänen mielestään tässä voi menetellä.

Niin mä mietinkin, että tuleekohan nimeomaan tässä se ero vastaan, kun on kyse yksityisestä päväkodista.. olen yrittänytkin soittaa päivähoidon johtajalle, mutta ei toistaiseksi vastaa..

Yhteistyössä