YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
Lasten edessä nimenomaan on hyvä jumpata, JJ :D Minäkin aikoinaan tein elämäni ihkaensimmäisen kotijumpan lasten nähden ja sain ipanat niin innostumaan, että sitä oli pakko tehdä joka ilta, kun lapset niin kerjäsi. Lapset lopulta kyllästyivät siihen, mutta heidän ansiostaan jumppaamisesta tuli mulle tapa ja sain melko yksipuolista liikkumista monipuolisemmaksi. Lapset on mahtavia personal trainereita! Joillekin lapset on tekosyy olla liikkumatta, mulle lapset on syy liikkua - ja näköjään ne on sitä nyt sullekin, JellyJolly ;)

Mä olen niin onnellinen tästä projektista, että uskallan haaveilla vielä joskus palaavani edes melko lähelle entisiä kiloja. En usko että ihan niin alas kuin nuorena, mutta normaalipainoon kuitenkin. Mulla oli aika kova tavoite 1. kuulle, kun toivoin eka jaksolla pudottavani 7kg, mutta näin alussa sitä lähtee nestettä niin paljon, että voi se onnistua. Jatkossa sitten rauhallisemmin. Jos saan tällä viikolla alas 2kg, olen tyytyväinen. En ole viikon aikana kärsinyt piirun vertaa tästä kuurista :)

Tsemppiä koko porukalle tähän päivään!
 
Tänä päivänä syöminen pysyy hallinnassa... pysyy, pysyy, pysyy! :D Pakko pysyä! :kieh:

Nyt itseä niskasta kiinni ja näiden läskien kimppuun. En VOI OLLA niin saamaton etten saa ylimääräsiä kiloja pois...

Tsemppiä tähän päivään! Palaan illalla kertomaan kuinka onnistuneesti söin... :xmas:

( onnistuisiko tällanen käänteispsykologia...? )
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
NeLif, sä onnistut kyllä ja sitten olo on ihan erilainen ja usko tähän hommaan palaa :flower: Me ei edes jännitetä sun puolesta, me uskotaan suhun niin kovasti. Jos me kerran pystytään, sinäkin pystyt. Älä ajattele liikaa, laita aivot painonpudotussäätöihin ja mene silmälaput silmillä, ettet näekään mitään herkkuja. Älä jää mielessäs miettimään seuraavaa suupalaa vaan syö se mitä lapat lautaselle ja HETI YLÖS PÖYDÄSTÄ. Hyvin se menee!
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif
:flower:

Kyllä tän on nyt onnistuttava! Mä olen niin kyllästynyt näihin kiloihin ja koko kroppaan... eikä ihan pienin syy ole se että olen koko ajan väsynyt ja kiukkuinen ja huomaan että liikakilojen lisukkeena alan saada jalkakipuja ym... :kieh:
 
"Tiitiäinen"
Miksi sä syöt illalla liikaa? Onko sulla liian kova nälkä, tylsää, muuten vaan joku naposteluhimo...? Kannattaa lähteä miettimään sitä syytä, niin on helpompi löytää keinot millä taistella vastaan :)

Tervetuloa!
Kyllä mä oikeestaan tiiän syyn. Elämä ku on menny perseelleen ja on juurikin "tylsää" niin sitä lohduttautuu herkuilla. Pitäs saada mieli maasta ja vähän ees kiloja karistettua niin siitä sais jo hyvää buustia kaikkeen joka itsetuntoon ja muuhun. Mutta keinoja millä sitä itsensä "pakottais" olee herkuttelematta illalla niin on nyt vähänlaisesti. Ajattelen koko ajan, et jos huomenna, ylihuomenna, ens viikolla.

Ja nyt tätä alotusta ei yhtään tehny helpommaks sitä et flunssa iski ja siis pitää märehtiä kotona ja olla tekemättä mitään paitsi syödä...

Kamalaa valitusta, mutta yritän kyllä koko ajan saada niskasta itseäni kii.. :(
 
[QUOTE="Tiitiäinen";28919775]Kyllä mä oikeestaan tiiän syyn. Elämä ku on menny perseelleen ja on juurikin "tylsää" niin sitä lohduttautuu herkuilla. Pitäs saada mieli maasta ja vähän ees kiloja karistettua niin siitä sais jo hyvää buustia kaikkeen joka itsetuntoon ja muuhun. Mutta keinoja millä sitä itsensä "pakottais" olee herkuttelematta illalla niin on nyt vähänlaisesti. Ajattelen koko ajan, et jos huomenna, ylihuomenna, ens viikolla.

Ja nyt tätä alotusta ei yhtään tehny helpommaks sitä et flunssa iski ja siis pitää märehtiä kotona ja olla tekemättä mitään paitsi syödä...

Kamalaa valitusta, mutta yritän kyllä koko ajan saada niskasta itseäni kii.. :([/QUOTE]

Lohtusyöminen on hirveä vaiva :( Onko sellaista keinoa keksittykään millä siitä pääsisi eroon. Mulle on monesti sanottu, että pitäis lähteä lenkille silloin, kun on surullinen olo tai vituttaa, mutta kun sitä just silloin ei pysty mitenkään tekemään. En edes minä, vaikka olen himoliikkuja. Mä luulen, että ihmiset jotka ei osaa itkeä murheitaan on erityisen alttiita syömään suruun. Ainakin itse olen just sellainen, etten saa kyyneleitä tulemaan, sulkeudun jonnekin yksinäisyyteen ja alan syömään. Mutta kyllä sä silti laihdut ja sä pääset tunteittesi herraksi, kun vaan pakotat itsesi siihen.
 
Äskeinen viesti oli mollivoittoinen, mutta nyt tahdon potkia taas kaikki pystyyn ja liikkumaan! Siivosin aamulla meidän n.120 neliön kodin putipuhtaaksi ja tein siihen päälle koiran kanssa oikein kunnon 9km:n lenkin. Illalla teen vielä lihasjumpan ja sitten on liikunnat siinä. Liikkuminen on m-a-h-t-a-v-a-a! En voi suitsuttaa sitä liikaa :)

Aamupalaksi söin siivun ruisleipää juustolla ja tuorekurkulla+hedelmän. Lounasta lykättiin myöhemmäksi mun tavallista pidemmän lenkin takia ja syötiinkin välipala lounaan sijaan ja tällä kertaa vähän epäterveellisempi. Meillä on ihanaa mustikkapiirakkaa, jota söin yhden siivun. Lapset ahmi sitten senkin edestä, mutta ei mua haitannut yhtään. Ei ollut mikään ongelma pysyä yhdessä siivussa.

Päivän vinkki: juokaa ruokailun yhteydessä PALJON VETTÄ niin vältytte santsiannoksilta!

Päivän kysymys: oletteko kokeilleet GLUKOMANNAN -tuotteita laihdutuksen tukena? Niitä kehutaan netissä paljon, mutta uskaltaakohan luottaa?
 
"Sadie"
[QUOTE="Tiitiäinen";28919775]Kyllä mä oikeestaan tiiän syyn. Elämä ku on menny perseelleen ja on juurikin "tylsää" niin sitä lohduttautuu herkuilla. Pitäs saada mieli maasta ja vähän ees kiloja karistettua niin siitä sais jo hyvää buustia kaikkeen joka itsetuntoon ja muuhun. Mutta keinoja millä sitä itsensä "pakottais" olee herkuttelematta illalla niin on nyt vähänlaisesti. Ajattelen koko ajan, et jos huomenna, ylihuomenna, ens viikolla.

Ja nyt tätä alotusta ei yhtään tehny helpommaks sitä et flunssa iski ja siis pitää märehtiä kotona ja olla tekemättä mitään paitsi syödä...

Kamalaa valitusta, mutta yritän kyllä koko ajan saada niskasta itseäni kii.. :([/QUOTE]

Mullaki on kamala flunssa ollu jo viikon eikä mikän kyllä miltään oo edes maistunu, ja silti on tehny vaan mieli syödä :D Toi veden juominen oikeesti auttaa! Aina ku tekis mieli syödä, juon 2 lasillista vettä. Eihän se sitä mutustamisen himoa vie, mutta auttaa kumminkin, kokeile! :)
 
"Tiitiäinen"
[QUOTE="Sadie";28921105]Mullaki on kamala flunssa ollu jo viikon eikä mikän kyllä miltään oo edes maistunu, ja silti on tehny vaan mieli syödä :D Toi veden juominen oikeesti auttaa! Aina ku tekis mieli syödä, juon 2 lasillista vettä. Eihän se sitä mutustamisen himoa vie, mutta auttaa kumminkin, kokeile! :)[/QUOTE]

Kiitos Sadie ja Tattari kannustuksesta.
Täytyy yrittää tota veden lipittämistä. Teen sitä töissä koko ajan. Tuossa on pullo koko ajan holleilla jota käyn täyttämässä joka välissä... Purkkaa ajattelin et josko pureskelis niin tulis hampaillekki jotai tekemistä...
 
"lillerilalleri"
Kävin aamulla puntarilla ja paino 85,4 :D nesteitähän ne, mutta silti!!! neljässä päivässä 2,6kg, ihan kamalassa nestelastissa olen näköjään ollut. Muuten olen pysynyt "ruodussa", mutta eilen kävi harvinaisia vieraita ja söin kahvipöydässä yhden pienen donitsin. Tietoisesti sen itselleni sallin, tarkoituskaan ei ole alkaa totaaliherkkukieltäytyjäksi vaan nimenomaan löytää se balanssi ettei jää ns. levy päälle kun yhden ottaa. Eikä jäänyt, tuolla ne loput munkit töröttää ja mies saa luvan syödä ne tänään pois mitä haluaa, loput lentää roskiin. Hyvä minä! Ja te muut! :D jännä nähdä maanantaina, mikä on viikon saldo :)
 
[QUOTE="lillerilalleri";28921529]Kävin aamulla puntarilla ja paino 85,4 :D nesteitähän ne, mutta silti!!! neljässä päivässä 2,6kg, ihan kamalassa nestelastissa olen näköjään ollut. Muuten olen pysynyt "ruodussa", mutta eilen kävi harvinaisia vieraita ja söin kahvipöydässä yhden pienen donitsin. Tietoisesti sen itselleni sallin, tarkoituskaan ei ole alkaa totaaliherkkukieltäytyjäksi vaan nimenomaan löytää se balanssi ettei jää ns. levy päälle kun yhden ottaa. Eikä jäänyt, tuolla ne loput munkit töröttää ja mies saa luvan syödä ne tänään pois mitä haluaa, loput lentää roskiin. Hyvä minä! Ja te muut! :D jännä nähdä maanantaina, mikä on viikon saldo :)[/QUOTE]

Mahtava alku, Lillerilalleri :flower:
 
"jellyjolly"
Joo-o. Täällä tulee muun elämän saralla lunta tupaan. Saa nähä miten käy laihdutuksen. No en oo kyllä mikään stressisyöjä, paremminki häviää loppukin ruokahalu :(
 
[QUOTE="jellyjolly";28922029]Joo-o. Täällä tulee muun elämän saralla lunta tupaan. Saa nähä miten käy laihdutuksen. No en oo kyllä mikään stressisyöjä, paremminki häviää loppukin ruokahalu :([/QUOTE]

Mikä sun on? Purkaudu vähän, jos se auttaa ellei ole liian henk.koht. Muista, että sun laihdutus on ihan erillinen juttu, sillä ei ole mitään tekemistä sun muun stressin kanssa. Yritä pitää ne toisistaan erillään.
 
"pulla"
Hienoa lillerilalleri! Meilläkin ole eilen vieraita, ja kahvin kanssa olin ostanut pussin fanipaloja. Otin niitä vain 2, loput syötin miehelle ja lapselle. Yleensä siinä käy niin että mitä jää yli, syön ne yksin illalla :/ ja nekin 2 keksia kulutin eilisellä vaunulenkillä, muuten syömiset pysyi eilen hyvänä.

Tänäänkin aloitin aamun puurolla :p syön melkein joka aamu-ja iltapalaksi puuroa. Välipalaksi rahkaa hedelmäpaloilla, ja ruoaksi ihan tavallista kotiruokaa. Kauhean alas en viitsi kaloreita vetää imetyksen takia, siksi syön normiruokaa mutta herkut mininmiin ja lenkkeilyä lisää. Ja paljon vettä.
 
En mä nyt ala täällä (ainakaan nyt) avautumaan. Yks työjuttu ja sen lisäksi ukkokin tuntuu olevan suutuksissa. Oli ilmeisesti odottanut, että olisin panostanu enemmän kotitöihin ku oon lomalla, mutta pa*kat mä täällä mitään hotellia rupean pyörittämään yksinäni, että muut saa vaan nauttia palveluista! Syömiset on ollu hyvin kevyet ja jumpat on jumpattu. Vatsalihakset huutaa hoosiannaa, eli ne on olemassa jossain kaiken tän laardin alla. Tää on nyt varmasti sitä " hyvää ja tervettä kipua" mistä oon joskus kuullut :saint: En taida malttaa mäkään pysyy pois vaakalta maanantaihin saakka, vaan kurkkaan huomenaamulla (ihan toisella silmällä vaan ;) )joko tämä jumppaaminen näkyis numeroissakin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Mä en sit eilen enää tänne tullut eikä mulla kyllä hirveästi kerrottavaa ollutkaan... :kieh:

Musta kuoriutuu ruoka-aikaan näköjään joku nälänhätäinen syöjähirmu joka pelkää ettei lisää evästä tipu vähään aikaan. Annoskoko valtava ja sit pitää vielä santsata!? |O |O

Potkikaa mua takamukselle, haukkukaa... tehkää jotain! Eihän tän nyt näin pidä mennä!

( Mä TIEDÄN itsestäni että kunhan pääsisin alkuun ja eka päivien yli niin homma helpottaa... mutta miten se onnistuu kun mä en YHTÄ päivää pysty syömään normisti? :ashamed: )
 
JellyJolly, me tikahdutaan uteliaisuudesta! Kerro mitä välipunnituksen välipunnitus näytti`:D Mä kävin tänä aamuna myös luvattomalla vaakakäynnillä ja puntari näytti 85,5kg eli hyvää lupaa. Huomenna virallinen punnitus ja tulos on varmaan tuotakin vähän parempi, koska äsken punnitsin kaikki vaatteet päällä enkä alusvaatteissa niin kuin alkupunnituksen.

NeLif, olisko sulla liian pitkät ruokailuvälit? Olisko verensokeri jotenkin laskenut liian alas? Joku syy tuohon on PAKKO olla :(
 
Viimeksi muokattu:
NeLif, olisko sulla liian pitkät ruokailuvälit? Olisko verensokeri jotenkin laskenut liian alas? Joku syy tuohon on PAKKO olla :(
Mä en tajua mikä muhun iskee ruoka-aikaan... :ashamed: Oon siis sellasessa paikassa töissä että mulla on mahdollisuus syödä säännöllisesti aamupala, lounas ja jopa välipala... joten siitäkään ei pitäisi olla kyse että olisi liian pitkät ruokailuvälit.

Ja kun illalla pääsen kotiin niin vaikka lapsille annan oikean ruoan niin silti ittellä tulee mussutettua leipää, pakastepitsaa tmv... :snotty:
 
Joka gramman eteen on nähty vaivaa. Kaikkia lihaksia kolottaa ja suussa maistuu omena, vaikka tänään en oo vielä syöny ainuttakaan... Voikohan omenoista saada myrkytyksen, jos syö liikaa??? Nään jo silmissäni Iltalehden lööpit PERHEENÄITI MENEHTYI KANELIOMENOIDEN YLIANNOSTUKSEEN!!!
 
  • Tykkää
Reactions: NeLif
Hyvä JellyJolly! Siitä se lähtee... :flower:

Mä luulen että melko paljon saisi omenoita syödä jotta siitä jotain pahaa seuraisi :D vaikka eihän sitä koskaan tiedä... ;) Vitamiinin yliannostus tai jtn... :p

Tsemppiä kaikille tähän päivään - saa nähdä miten menee... aamupala jäi väliin joten joten... :whistle:
 

Yhteistyössä