Hallitus pakottaa minut eroon alle 2-vuotiaasta lapsestani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28923684]Jos se isukki ei halua jäädä kotiin hoitamaan lapsia, niin herää kyllä ajatus, ettei se lasten kotihoito oikeesti olekaan niin tärkeää, naiset vain eivät halua töihin. Toinen kysymys on, millaisten miesten kanssa naiset hankkivat lapsia, kun miehet eivät edes omia lapsiaan halua hoitaa.[/QUOTE]

No meillä ainakaan ei ole kyse siitä. Meille on molemmille tärkeää, että minä hoidan lapset kotona. Onko perinteiset sukupuoliroolit nyt kielletty? Jos me haluamme jakaa näin, (emmekä tule jakamaan toisella tavalla tätä asiaa, vaikka minkälaiset kannustimet siihen luotaisiin,) niin mitä se muille kuuluu? Ja ei kyse ole siitä, että minä en halua töihin, vaan siitä, että en voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan.

[QUOTE="äiti kotona";28923808]Jos me haluamme jakaa näin, (emmekä tule jakamaan toisella tavalla tätä asiaa, vaikka minkälaiset kannustimet siihen luotaisiin,) niin mitä se muille kuuluu?[/QUOTE]Ei se kuulukaan, kun maksatte kotoilusi itse.

[QUOTE="äiti kotona";28923808]No meillä ainakaan ei ole kyse siitä. Meille on molemmille tärkeää, että minä hoidan lapset kotona. Onko perinteiset sukupuoliroolit nyt kielletty? Jos me haluamme jakaa näin, (emmekä tule jakamaan toisella tavalla tätä asiaa, vaikka minkälaiset kannustimet siihen luotaisiin,) niin mitä se muille kuuluu? Ja ei kyse ole siitä, että minä en halua töihin, vaan siitä, että en voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan.[/QUOTE]

No jos aidosti kyse on siitä lapsen parhaasta hoitopaikasta ja se on mielestäsi kotona, niin miksi ihmeessä sillä on väliä kumpi teistä jää kotiin kunhan jää?

[QUOTE="ville";28923797]Sinä et osallistu muutoin kuin saajana. Ne sinun veronmaksajasi ehkä saattavat osallistua elleivät satu valitsemaan sinun tietäsi.[/QUOTE]

Mitä minun tietäni?
Mikä tie minulla on?
Selitätkö vielä, millä tavalla ne minun veronmaksajani saattaisivat osallistua talkoisiin, jos ei heitä olisi?

No jos aidosti kyse on siitä lapsen parhaasta hoitopaikasta ja se on mielestäsi kotona, niin miksi ihmeessä sillä on väliä kumpi teistä jää kotiin kunhan jää?

Ei meillä pointti ole KOTI, vaan MINÄ. Ja taloudellisestikin se olisi mahdotonta.Ei minun palkallani elätetä muuta sakkia, niin kuin miehen palkalla.
Olen aina sanonut, että menen sitten töihin, jos ei rahat riitä. Kalliimmaksi se teille kyllä tulee ja mikä mulle tärkeämpää, niin se tulee meidän lapsille KURJEMMAKSI.

Todella typerä kohta "säästää", kun parempia kohteita on vaikka millä mitalla. Tiedättekö todella mitä kaikkea verorahoillanne maksetaan.

[QUOTE="vieras";28923684]Jos se isukki ei halua jäädä kotiin hoitamaan lapsia, niin herää kyllä ajatus, ettei se lasten kotihoito oikeesti olekaan niin tärkeää, naiset vain eivät halua töihin. Toinen kysymys on, millaisten miesten kanssa naiset hankkivat lapsia, kun miehet eivät edes omia lapsiaan halua hoitaa.[/QUOTE]

Sellainen isä, joka nyt yksin lyhentää 400t€ asuntolainaa PK-seudulla. Siinä ei paljon hoitovapaita pidella, kun vaimon palkka ei edes riitä yhtiövastikkeen lyhentämiseen.

Tekee hyvää naisille mennä töihin ja lopettaa yhteiskunnan rahoilla eläminen.

[QUOTE="äiti kotona";28923816]Mitä minun tietäni?
Mikä tie minulla on?
Selitätkö vielä, millä tavalla ne minun veronmaksajani saattaisivat osallistua talkoisiin, jos ei heitä olisi?[/QUOTE]

Sinun tiesi on pysytellä kotona. Tuo toinen virke on jotain löpinää, joka ei liity mihinkään.

Onhan tuo surullista. On paljon lapsia jotka tarvitsisivat vielä äitiä päivisin. Kaikki eivät ole yhtä sopeutuvaisia aivan pienestä alkaen, ja stressitasot voi olla jatkuvasti korkealla lapsella kriittisisessä kehitysvaiheessa. Tässä pitäisi kuulla ammattilaisiakin, niitä jotka tiedostavat ettei päivähoidossa aina edes synny hyviä kiintymyssuhteita, jotka taas ovat erittäin olennaisia varsinkin alle 3-vuotiaille, he ovat suorastaan niiden varassa. Hoitopäivät voi muodostua aika pitkäksikin ja ryhmäkoothan ovat nyt jo liian isoja. Päivähoitohenkilöstöä on aika paljon väsähtäneenä työssä. Oma lapseni ei ainankaan ollut kypsä esim. 2-vuotiaana päiväkotiin ja uskon, että varhaisilla vuosilla oli kehityksessä erittäin tärkeä osa ja olen kiitollinen että sain olla läsnä.

Tarve on keksintöjen äiti.

Toivottavasti meillekin tulisi lisää vaihtoehtoja työntekoon, esim. kotonatyöskentely lisääntyisi, osa-aikatyöskentely mahdollistuisi muillakin kuin paska-aloilla ja viikonloppu/iltatöitä olisi enemmän tarjolla.

[QUOTE="vieras";28923837]Sellainen isä, joka nyt yksin lyhentää 400t€ asuntolainaa PK-seudulla. Siinä ei paljon hoitovapaita pidella, kun vaimon palkka ei edes riitä yhtiövastikkeen lyhentämiseen.

Tekee hyvää naisille mennä töihin ja lopettaa yhteiskunnan rahoilla eläminen.[/QUOTE]

Haista pitkä.... Oman lapsen hoitaminen kotona ei ole yhteiskunnan rahoilla elämistä vaan hyödyllinen asia, josta kuuluukin maksaa.

[QUOTE="äiti kotona";28923827]Ei meillä pointti ole KOTI, vaan MINÄ. Ja taloudellisestikin se olisi mahdotonta.Ei minun palkallani elätetä muuta sakkia, niin kuin miehen palkalla.
Olen aina sanonut, että menen sitten töihin, jos ei rahat riitä. Kalliimmaksi se teille kyllä tulee ja mikä mulle tärkeämpää, niin se tulee meidän lapsille KURJEMMAKSI.

Todella typerä kohta "säästää", kun parempia kohteita on vaikka millä mitalla. Tiedättekö todella mitä kaikkea verorahoillanne maksetaan.[/QUOTE]

No minun pointti oli lapsen paras?

Niin, tässä on se ongelma, jos näkee ettei lapsia ja vanhuksia kuulukaan kustantaa, kustantakoot itse itsensä, että puuttuu silloin käsitys elämän kiertokulusta: Kun me kaikki olemme vauvoina kerran syntyneet ja kerran täältä myös ilman tilinauhoja ja titteleitä lähdemme. Omallatunnollamme saattaa olla silloin niitä ihan oikeitakin töitä, joista ei makseta rahallista palkkaa mutta jotka kiittävät kyllä jos ne hyvin hoitaa ja jotka maksavat katkerasti takaisin, jos jättää hoitamatta - ja lapset ovat oiva esimerkki siitä kuinka hyvinvointi ja pahoinvointi tulee maksamaan pitkällä tähtäimellä kalliisti korkoa.

[QUOTE="vieras";28923868]Ei mun tarvi haistaa pitkää, olisi kiva kun palstamammoilta löytyisi oikeita argumentteja keskustella asioista ilman haistatteluja, mutta se lienee ihan utopiaa täällä.[/QUOTE]

Johan tuo jolle vastasit antoi oikean argumentin.

[QUOTE="ville";28923843]Sinun tiesi on pysytellä kotona. Tuo toinen virke on jotain löpinää, joka ei liity mihinkään.[/QUOTE]

Mitä pastanjauhantaa! Minun tieni ei ole pysytellä kotona, vaan hoitaa lapsiani. Missä mun pitää se tehdä? Voinko vuokrata valtiolta jonkun hoitotilan?

Olit sitä mieltä, että mun pikku veronmaksajistani olis tulevaisuudessa mahdollisesti apua.. No miten niistä ois apua, jos ei niitä ois? Miten voin saada lapsia ja olla töissä koko ajan samanaikaisesti?

Mä oon ollut kuulevinani jostain kestävyysvajeesta jotain, mutta ilmeisesti sen korjaamista ei halutakaan tukea?!??!

Alkuperäinen kirjoittaja jösses;28923592:
Mites sitä ollaan oltu kotona aikana ennen kotihoidontukea :D joko säästöön se 300 kk nyt tai sitten töihin. Niin sitä muuallakin tehdään. Suomessa on vaan totuttu liian hyvään ja kaikesta jaksetaan aina valittaa..huoh
Ennen kotihoidontukea otettiin yleensä 1 vieras hoitolapsi siihen omien lisäksi.

Kuuluuko markkinoiden palvella ihmistä vai ihmisten markkinoita? Eikö lasten hoito ole työtä ja miksi se tulisi tehdä huonosti vain koska esim. joillain muillakaan mantereilla ei lapsia hyvin hoideta? Sielläkin menevät töihin 3-vuotiaana, sekö on tavoite?

[QUOTE="Vieras";28923703]Kyllä on kummallinen ajattelu tapa, että äidit pitää saada nopeasti työelämään! Itse esimerkiksi olen kahden lapsen äiti. Toinen lapsista on 1,5 v ja toinen 3 kk vanha. Olin töissä kassatyöntöekijänä ja nyt olen äitiyslomalla. Tällä hetkellä sijaisenani on aiemmin työtön henkilö. Jos minä saan kotona nyt sen 270 E käteen hoitorahaa ( toisen lapsen täyttäessä 9kk) ja jään kotiin, ei raha riitä yhtään mihinkään! Jos laitan lapseni päiväkotiin maksaa valtio osan päiväkotimaksuista eikö? Sitten sijaisenani toiminut henkilö joutuu takaisin työttömäksi, koska minä menen töihin. Hän istuu yksinään kotonaan ja saa työttömyystukea käteen 500 e! Ja minä kahden lapseni kanssa olisin saanut, vajaa 300 e! Ja se on todella myös työtä huolehtia omista lapsista!

Lapset eivät kauaa pysy pienenä niin miksi se tehdään entistä vaikeammaksi nähdä oman lapsen kasvan! Eikö kukaan ajattele tätä? Nyt on niin paljon työttömiä niin miksi ihmeessä pienten lasten äitien pitäisi mennä töihin ja viedä sijaisiltaan työpaikka?? En ymmärrä. Sitten taas toisaalta ne äidit jotka olivat ennen äitiyslomaa työttöminä alkavat saada nyt aikaisemmin vaan suurempaa korvausta eli 300 euron sijasta 500 euroa! Kyllä suomi nyt säästää! Hitto soikoon![/QUOTE]

Missä nyt viipyy se vastine tähän!?!? Syyttäjällä sopis olla aineistoa, kun niin uhotaan.. Missäs ne teidän laskelmat on?

[QUOTE="äiti kotona";28923872]Mitä pastanjauhantaa! Minun tieni ei ole pysytellä kotona, vaan hoitaa lapsiani. Missä mun pitää se tehdä? Voinko vuokrata valtiolta jonkun hoitotilan?

Olit sitä mieltä, että mun pikku veronmaksajistani olis tulevaisuudessa mahdollisesti apua.. No miten niistä ois apua, jos ei niitä ois? Miten voin saada lapsia ja olla töissä koko ajan samanaikaisesti?

Mä oon ollut kuulevinani jostain kestävyysvajeesta jotain, mutta ilmeisesti sen korjaamista ei halutakaan tukea?!??![/QUOTE]

Nimen omaan! Tämän maan ongelma nimenomaan on se, että kohta suuri osa työikäisistä Veronmaksajista jää eläkkeelle ja lapsia tulee Suomessa siihen nähden liian vähän kun nykyajan "ura naisilla" ei ole varaa/halua/ jaksamista hankkia lapsia. Nyt tätäkin asiaa aiotaan hankaloittaa joten kohta ihmisillä ei ole senkään vertaa halua hankkia lapsia! Kukakohan aikoinaan maksaa sitten meidän eläkkeet?

Uusimmat

Yhteistyössä