Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

Emmiina, kiva kun töitä on riittänyt ja tykkäät hommista. :)
Kivaa, ihanan värinen ja tuoksuinen kasvonaamio, musiikkia ja jääkahvi vaniljasokerilla ja kermavaahdolla.
 
Viimeksi muokattu:
Missä työ kasvatatte noita chilejä, sisällä, parvekkeella vai jossain kasvihuoneessa ?
Onko vaikeita kasvattaa ?
 
Missä työ kasvatatte noita chilejä, sisällä, parvekkeella vai jossain kasvihuoneessa ?
Onko vaikeita kasvattaa ?
Mä kasvatan ainoastaan kesällä kasvihuoneessa. Sisällä en ole saanut niitä menestymään. Meillä on niin pimeää, ja kasvulamppujen paahtaminen ja muiden olosuhteiden keinotekoinen järjestäminen musta on vähän niin ja näin järkevää.
Joka vuosi oppii lisää, sanoisin että on/ei ole vaikeita. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ensimmäistä kertaa kokeilussa koko chilihomma ja esikasvatin sisällä siemenestä ja siirsin kasvihuoneeseen kun se valmistui :) Tai oli mulla 2v sitten joku valmis pensas kaupasta ihan sisätiloissa mut se kuoli kun tuli syksy.
 
Harmi kun meillä ei voi kasvihuonenetta tehä mihinkään.
Olis ollu mielenkiintoista kokeilla kasvattamista, sisällä ei varmaan riitä valoa tarpeeksi.
 
Onpa taas tullut tykättävää. :) Tykkäys kaikille!
Olen aloitellut chilien kanssa jotain 15 vuotta sitten juurikin ikkunalautakasvatuksilla. Habaneroa kasvattelin ja se pärjäsi hyvin, tuotti jopa runsaasti satoa. Siveltimellä pölyttelin kukat sadon varmistamiseksi. Altakasteluruukuissa olivat ja lannoittelin silloin tällöin. Nykyään kasvattelen pienessä kasvihuoneessa.

Pian ehkä uskallan torkahtaa hetkeksi, neiti yskii aikast lailla, mutta nyt on rauhallisempi. Jotain hyötyä tästä on ollut, sain tehtyä yhdet ryppyvarsisukat valmiiksi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Löysinpäs ketjun, kun aikani kaivelin :)!

Eikä mulla edes sen kummosempaa asiaakaan ole, aattelin vain tulla hehkuttamaan näitä elokuun viimeisiä päivä - ihan mielettömän ihania auringonvalossansa ja lämmössänsä ovat olleet! On niin energinen olo! Saahan se sitä vettäkin sattaa sitten kun sen aika tulee, mutta nyt vain on niin kertakaikkisen mieltäylentäviä nämä raikkaat valon päivät.

Meijen vaahterasta löysin muuten ne ensimmäiset keltaistakin keltaisemmat lehdet :heart:...kohta saan olla sen puun väriloistetta ihastelemassa ja runsasta lehtikasamateriaalia haravoimassa :)..

Sitä ennen hapetutaan kyllä ulkona kunnolla ja haetaan kestävyyttä ja vastustuskykyä. Ja virutetaan päällä vielä nuita ihania kesähepeniä - meijen neljävuotias vielä viipottelee mekoissansa täyttä häkää, viimoisesta tekeleestäni tuli tässä niin ylitsevuotavia kehujakin että mua oikein iletti :snotty:...

Ja extrahienon tästä keskiviikosta teki meijen pojat, jotka molemmat kasvoivat henkisesti pituutta selättäen omat akilleen kantapäänsä hurtilla huumorilla - oli tiukkaa tilannetta ja vääntöä sen kummemmin ja tarkemmin avaamatta. Mutta se poikien oivaltamisen älyäminen, kun tajusivat että vaikka kuinka pahalta näyttäisikin niin se oma asenne voi kääntää jutun positiiviseksi - se oli päivän upein oppimistapahtuma!

Ite puolestaan tässä päätin että - harmaa ON todellakin muotiväri. Olipa ja löytyipä sitä sitten mistä kohtaa tahansa tätä elliä :p :D.

Kutkuttavan kiherryttävää keskiviikkoa kaikille :)!
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Minna77
Viellä on ollut ihania, lämpimiä päiviä.
Mukavia iltoja, hyvää ruokaa ja vanhatkin on jaksanut riehaantua :)
Viime yönnä mentiin nukkumaan kolmen aikoihin.
Seksi miehen kanssa on vaan parantunut vuosien kuluessa. :)
 
Viimeksi muokattu:
tällä erää viimeistä kertaa jouduttiin käymään Hämeenlinnassa asti silmälääkärillä..Neidin laiskan silmän hoito kyseessä ja nyt on näkö melkein yhtähyvä molemmissa silmissä :heart:

4kk väli oli nyt käynnillä, ja lääkäri olis 6kk päähän laittanu kontrollin mut sovittiin et koulun terveydenhoitaja voi kattoo näön ja sit jos on jotain epäilyä ni sit soitellaan Hämeenlinnaan..tietty silmät on hyvä lääkärissä käydä näyttämässä mut oikeesti aika turhauttavaa ajaa 40min suuntaansa sen takia et lääkärissä menee 5min.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Minna77

Yhteistyössä