Ihanaa, kun moni kommentoi ja ymmärtää. Tuo nukkumisasia on minulle raskas, koska univelkaa tosiaan kertyy. Väsyneenä en tietenkään sitten ole muutenkaan "parhaimmillani" tai erityisen energinen.
Mies kyllä siis tekee paljon kotitöitä jne. Mutta hän pitää minua laiskana ja kokee, että minä en tee tarpeeksi. En tajua, miksei hän sitten vaihda kanssani listaa (ehdotin että kuukaudeksi), jos kokee minulla olevan niin paljon helpompaa.
Ehkä hänen tunteensa on ihan "vilpitön" ja johtuu väsymyksestä sekin.
Silti tässä alkaa avioero häämöttää. Se, että puoliso pitää laiskana, valitettavasti näkyy hänen suhtautumisessan minuun koko ajan. On raskasta, että hän on minulle vihainen, ärtynyt, naputtaa siitä miten hän joutuu tekemään enemmän.
Ehkä jaksaisin sitten enemmän jos nukkuisin enemmän.
Minua houkuttaa ero siksi, että uskon että jos nukkuisin enemmän, olisin lapsillekin mukavampi äiti, enkä näin rasittunut koko ajan. Uni on niin perustavanlaatuinen tarve.
Arki-iltaisin kun mies ulkoilee lasten kanssa, teen kuitenkin kaikenlaisia kotihommia koko ajan. Vaikka siis saankin tehdä yksin ja hiljaisuudessa, eikä ole rasittavaa. Mutten silloinkaan siis jalat pöydällä ole, kyllä täällä on pihatöitä ja siivottavaa ja ruuanlaittoa ja vähintään aina joku housunpolvi puhki joka pitää paikata...