Puolet suomalaisista työsskäyvistä tienaa alle 2500e. Eli keskipalkka lienee oikeasti 2500. Mitä sinä tienaat?

• Viestiketjun aloittaja "Katja"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28882593]Lennonjohtaja ja brutto n. 7500e/kk. Verottaja tietysti rankaisee, mutta pärjään ihan hyvin.[/QUOTE]

SLJY:ä voikin muuten onnitella loistavasta edunvalvontatyöstä! Ei ehkä ainakaan näin ulkopuolisen silmin maailman monipuolisin ja motivoivin työ, mutta palkkaus on koulutukseen nähden kyllä vähintäänkin mukava. :)

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28882629:
SLJY:ä voikin muuten onnitella loistavasta edunvalvontatyöstä! Ei ehkä ainakaan näin ulkopuolisen silmin maailman monipuolisin ja motivoivin työ, mutta palkkaus on koulutukseen nähden kyllä vähintäänkin mukava. :)
Totta, siis tuo yhdistyksen edunvalvontatyö. Työ puolestaan on aivan mahtavaa hommaa. Itse kuten myös suurin osa kollegoistani pitää siitä niin paljon, että voisi sitä tehdä vaikka murto-osallakin palkasta. Mutta kukapa sitä saavutetuista eduista haluaisi luopua.

Suosittelen hakemaan koulutukseen. Se on lyhyt eikä edes kovin vaativa. Pääsykokeisiin osallistuminenkin on jo itsessään mielenkiintoista.

nonäinki
Alkuperäinen kirjoittaja 55t€/v:
3 tonnista jää käteen noin 2100e, ja 4 tonnista 2600e. Riippuu tietysti jonkin verran kunnasta ja siitä kuuluuko kirkkoon. Mutta tuota luokkaa kuitenkin.

Sinun nykyisestä 1800e brutostasi jää todennäköisesti noin luokkaa 1500e, joten ei tuo ero nyt NIIN kauhea ole ettei keksi mitä sillä 600-1100e extralla tekisi.

Progressiivinen verotus siis pitää kyllä huolen siitä, ettei palkansaajille tule ongelmia ylimääräisen rahan kanssa vaikka bruttopalkka nousisikin.
Tarpeeksi lainaa, niin esim. ensiasunnon korkovähennys laskee veroprosenttia aika tuntuvasti.

ja muistakaa
keskipalkka ei kerro mitään .. sen sijaan mediaanipalkka on se minkä monet mieltää keskipalkaksi. Mediaanipalkka on 2 776 euroa. Tarkoittaa sitä, että puolet suomalaisista tienaa bruttona tuon yli ja puolet alle.

Asuinkunnalla on väliä. Pääkaupunkiseudulla mediaanipalkka on luonnollisesti selvästi suurempi kuin maakunnissa.

Professional Griefer
Alkuperäinen kirjoittaja nonäinki;28882946:
Tarpeeksi lainaa, niin esim. ensiasunnon korkovähennys laskee veroprosenttia aika tuntuvasti.
Ei tarvi edes olla ensiasunto. Mulla laski neljä pinnaa, eikä ollut ensiasunto.. ja käsittääkseni se on ihan sama paljon sitä lainaa on, korot on kuitenkin verovähennyskelpoisia.

"Kahden äiti"
Miehellä insinöörinä brutto 2600€/kk ja mulla myös amk:n käyneenä 13€/tunti. Tunteja ei oo tarpeeksi tarjolla, joten saan lisäksi myös päivärahaa... Jos työllistyisin kokopäiväisesti niin palkkani olisi tod. näk. noin 2500€/kk. Sillä pärjättäis hyvin, nykyiseen verrattuna ainakin.

kallis suomi
2200e kk, olen ohjelmoija ja pitäs tienata enempi koska a)ohjelmoijan nyt vain kuuluisi saada se 2500e b) ei tuolla elä !

1700 netto. Siitä pois 700e vuokrat, syömiset 3hlöä, linkat, bensat, muijan salitreeni, onko omaa harrasterahaa. . . Ei ole 2v aikana MITÄÄN jäänyt säästöön.

Turha haaveilla kodista tai helpommasta elämästä. Vaimo valmistuu hoitajaksi parin vuoden päästä. Sitten ois mahiksia mutta luulen että multa menee duunit siihen mennessä alta ja vaimokin jättää kuitenkin. No enpä sitten valita elareista.

Se 2500e on PASKA palkka jolla ei mies elä saati perhe.

sh
It-projektipäällikkö, brutto n. 4000e/kk. Mies toimistohommissa, n. 3200 e/kk. En taida tuntea hyvun ketään, joka tienaidi alle 2500e/kk.
ei tuttavissasi oo ketään sosiaali/hoitoalan ihmisiä? :)

Mä tienaan lisien kanssa noin 2500-3000e/kk (vuorotyö, 80% työaika), mies tienaa noin 1900e/kk, on teollisuuden alalla duunari, päivätyö. Lisäksi pienimuotoista yritystoimintaa, jossa tulot noin 1000e/kk.

tww
Olen erityistyöntekijänä terveydenhuoltoalalla, palkka noin 2500e/kk bruttona. Mies on sähköasentaja, bruttotulot noin 3300-3400/kk. Ainakin terveydenhuoltoalalla tuntuu (itse yliopistollisessa sairaalassa), että suurin osa ns. rivityöntekijöistä tienaa 2500e tienoilla, hieman päälle tai alle.

Mutta kyllähän niitä kovapalkkaisiakin löytyy, jos on oikealla alalla, oikealla koulutuksella tai muuten pitkällä kokemuksella. Veli on DI, tarkkaa palkkausta en tiedä mutta reilusti minua enemmän. Isä pitkän uran tehnyt teollisuusalalla (ei kuitenkaan päällikkötasoa), kk-ansio lienee 7000 tienoilla.

-
Mulla palkka 2500 ja miehellä vaihtelevasti jotain 3000 yli tai alle. Teen itse ihan vakituisesti vähän lyhyempää työpäivää, joten jos tekisin sen normi 8h olisi palkka jotain 2800 euron tienoilla.

Yhteistyössä