Minä myös terveyskeskuslääkäri ja osa-aikaisesta ( 30 t) työstä peruspalkan brutto on 5200 euroa. Mies on sosiaalipalvelujohtaja ja tienaa täyspäiväisestä työstä saman verran.Terveyskeskuslääkäri ja brutto 3300ee. Olen yh.
Totta, siis tuo yhdistyksen edunvalvontatyö. Työ puolestaan on aivan mahtavaa hommaa. Itse kuten myös suurin osa kollegoistani pitää siitä niin paljon, että voisi sitä tehdä vaikka murto-osallakin palkasta. Mutta kukapa sitä saavutetuista eduista haluaisi luopua.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28882629:SLJY:ä voikin muuten onnitella loistavasta edunvalvontatyöstä! Ei ehkä ainakaan näin ulkopuolisen silmin maailman monipuolisin ja motivoivin työ, mutta palkkaus on koulutukseen nähden kyllä vähintäänkin mukava.
Tarpeeksi lainaa, niin esim. ensiasunnon korkovähennys laskee veroprosenttia aika tuntuvasti.Alkuperäinen kirjoittaja 55t/v:3 tonnista jää käteen noin 2100e, ja 4 tonnista 2600e. Riippuu tietysti jonkin verran kunnasta ja siitä kuuluuko kirkkoon. Mutta tuota luokkaa kuitenkin.
Sinun nykyisestä 1800e brutostasi jää todennäköisesti noin luokkaa 1500e, joten ei tuo ero nyt NIIN kauhea ole ettei keksi mitä sillä 600-1100e extralla tekisi.
Progressiivinen verotus siis pitää kyllä huolen siitä, ettei palkansaajille tule ongelmia ylimääräisen rahan kanssa vaikka bruttopalkka nousisikin.
Ei tarvi edes olla ensiasunto. Mulla laski neljä pinnaa, eikä ollut ensiasunto.. ja käsittääkseni se on ihan sama paljon sitä lainaa on, korot on kuitenkin verovähennyskelpoisia.Alkuperäinen kirjoittaja nonäinki;28882946:Tarpeeksi lainaa, niin esim. ensiasunnon korkovähennys laskee veroprosenttia aika tuntuvasti.
eläpä nuolase ennenkuin tipahtaa....veikkaan että tuleva eksä vie tuhkatki pesästä...No enpä sitten valita elareista...
ei tuttavissasi oo ketään sosiaali/hoitoalan ihmisiä?It-projektipäällikkö, brutto n. 4000e/kk. Mies toimistohommissa, n. 3200 e/kk. En taida tuntea hyvun ketään, joka tienaidi alle 2500e/kk.