"vieras"
[QUOTE="vieras";28874017]Lopeta jo pelle olet ihan täysin tsoukki ja olevinaan äiti [/QUOTE]
Aha. Kerrotko sen mun kahdelle lapselleni?
Aha. Kerrotko sen mun kahdelle lapselleni?
Herranjumala.HANKI apua ihan oikeasti! Käy niin sääliksi että joku voi olla noin sairasmielinen ja ajatella jotain pahaa noin normaalissa asiassa kun vauvan ruokinta ei ziisus voi olla totta Kaikenlaisia sekopäitä täällä onkin.
No se on ainoa asia, josta olen kanssasi samaa mieltä tässä ketjussa! Luojan kiitos. Eli kun tässä enemmistö antaa toisen naisen imettää vauvaansa vaikka ilman lupaa puolen tunnin takia, niin onneksi tosielämässä niin ei ole. Aamen.Palstan keskimääräiset mielipiteet ovat onneksi kaukana tosielämästä.
Se ei ole _minun mielipiteeni_, että yksikin annos korviketta voi vahingoittaa vauvan suolinukkaa vaan tutkittu fakta.Tytsin mielestä yksikin annos korviketta voi ilmeisesti vahingoittaa suolinukkaa.
Lisäksi, jos korvikkeen syöttämiseen menee tunti tai kauemminkin, on se jo käytännössä melkein sama kuin ettei sitä olisi. Hänen mielestään.
Laita sitten lähde, seuraavan kerran.Se ei ole _minun mielipiteeni_, että yksikin annos korviketta voi vahingoittaa vauvan suolinukkaa vaan tutkittu fakta.
Tiedätkö, että imettäisinkö? Antaisinko imettää? Sen PITI OLLA pointti ja tiedätkö edes vastausta(ni).Mielestäni on aika surullista, miten monen silmissä aikuiset tuntuvat olevan lapsia arvokkaampia.
Minä en puhunut sinusta vaan palstan yleisestä asenteesta, jossa empatiaa riitää enemmän aikuisille kuin lapsille. Aikuinen sentään kykenee itseään puolustamaan, toisin kuin vauva/lapsi.Tiedätkö, että imettäisinkö? Antaisinko imettää? Sen PITI OLLA pointti ja tiedätkö edes vastausta(ni).
Nyt oon kanssasi täysin samaa mieltä. Aikuinen saa käsitellä lasta miten tahansa kunhan aina sanoo, että yrittää parhaansa. Lapsen pitäisi sitten kasvaa vaikka pahoipideltynä koko lapsuutensa kun aikuinen yrittää kasvattaa itseään. Aikuiset silittelevät aikuisten päitä, ei lapsien.Mielestäni on aika surullista, miten monen silmissä aikuiset tuntuvat olevan lapsia arvokkaampia. Aina kun kiistellään erilaisista lastenhoito- ja kasvatustavoista, tuntuu ihmisillä riittävän loputonta ymmärrystä vain lapsen vanhempia kohtaan, kohtelivat nämä lasta miten tahansa. Äitiä pitää aina vain ymmärtää tai suhtautua neutraalisti. Kuka puolustaisi lapsen etua? Vaikka onkin totta, että äidin hyvinvointi heijastuu vauvaan, ei äidillä ole määräämättömästi oikeutta polkea lapsen oikeuksia.
Mä olen sun kanssa niin samaa mieltä! Aina puhutaan (vaikka päiväkodin aloitusikä) "äidin oikeudesta valita" ja "vanhempian valinnan vapaus" niitä kyllä aina puolustetaan ja puolustetaan. Niin surullista että lapsen ääni ja oikeus hyvään huolenpitoon yms jää niiden varjoon.Mielestäni on aika surullista, miten monen silmissä aikuiset tuntuvat olevan lapsia arvokkaampia. Aina kun kiistellään erilaisista lastenhoito- ja kasvatustavoista, tuntuu ihmisillä riittävän loputonta ymmärrystä vain lapsen vanhempia kohtaan, kohtelivat nämä lasta miten tahansa. Äitiä pitää aina vain ymmärtää tai suhtautua neutraalisti. Kuka puolustaisi lapsen etua? Vaikka onkin totta, että äidin hyvinvointi heijastuu vauvaan, ei äidillä ole määräämättömästi oikeutta polkea lapsen oikeuksia.
Niin mutta minä kysyin sinulta, että tiedätkö edes mitä mieltä olen / tekisin.Minä en puhunut sinusta vaan palstan yleisestä asenteesta, jossa empatiaa riitää enemmän aikuisille kuin lapsille. Aikuinen sentään kykenee itseään puolustamaan, toisin kuin vauva/lapsi.
Ok, kiitos vastauksesta Olen samaa mieltä kanssasi. Ketju oli niin polveileva, etten pysynyt mukana.Puolesta niin kauan kuin joku kykenee osoittamaan, että HIV-riski tai muiden tautien ja lapsen loppuelämän pilalle menemisen riski on suuri.
En tiedä, koska olet keskittynyt lähinnä arvostelemaan ulosantiani.Niin mutta minä kysyin sinulta, että tiedätkö edes mitä mieltä olen / tekisin.
Mielestäni on surullisempaa se, että jos on sinun kanssasi eri mieltä, niin leimataan huonoksi äidiksi tai sellaiseksi, joka ei rakasta omaa lastaan. Surullista ja todella outoa. Kyse on ollut kokoajan siitä, että antaako lapsen odottaa korviketta jos siihen menee puoli tuntia, vai voiko toinen nainen ilman lapsen OIKEAN äidin lupaa imettää. Ja kun itsekin olen sitä mieltä, ettei kenelläkään ole lupa imettää toisen lasta jos lapsi ei ole hengenvaarassa, niin minä olen yhtäkkiä huono äiti? Millä perusteella?Mielestäni on aika surullista, miten monen silmissä aikuiset tuntuvat olevan lapsia arvokkaampia. Aina kun kiistellään erilaisista lastenhoito- ja kasvatustavoista, tuntuu ihmisillä riittävän loputonta ymmärrystä vain lapsen vanhempia kohtaan, kohtelivat nämä lasta miten tahansa. Äitiä pitää aina vain ymmärtää tai suhtautua neutraalisti. Kuka puolustaisi lapsen etua? Vaikka onkin totta, että äidin hyvinvointi heijastuu vauvaan, ei äidillä ole määräämättömästi oikeutta polkea lapsen oikeuksia.
Samaa mystifiointia on kiihkoilu äidinmaidon ylivertaisuudesta korvikkeeseen nähden, tilanteessa, jossa olisi tarpeen suhteuttaa asiat kokonaistilanteeseen.Tämä imetyksen ylenpalttinen mystifiointi kertoo kyllä jotakin kulttuuristamme, jossa imetys on äidin suoritus, jotakin johon pyritään ja joka merkillisen harvoin onnistuu suositeltuun vuoden ikään asti, saati pitempään. Arvelisin, että jos imetys olisi huomattavasti nykyistä yleisempää, siihen ei suhtauduttaisi tällaisella kiihkolla.