G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

• Kyllä

Ääniä: 32 69,6%
  • En

Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

Ääniä: 6 13,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    46
dddd
Eihän kukaan voi olla näin tietämätön, eihän? Korvike on todella kaukana äidinmaidosta ja siihen nähden puutteellista ravintoa. Eikö logiikkasi tosiaan kerro, että ihmisen oma maito on terveellisempää vauvoille kuin toisen lajin maito? Äidinmaito sisältää paljon sellaista, mitä korvike ei ja imetyksen puute altistaa lukuisille ongelmille. Kasvattaa riskiä niihin.
Onko liki jokaisessa vastauksessa pakko halventaa.
"Eihän kukaan voi olla näin..."
"Eikö logiikkasi..."

Mitä jos kirjoittaisit vain asiasta, voisi kiinnostaa enemmän.
Voitaisiin ottaa ehkä paremmin vastaankin.
Kirjoita kirjoitukseen, älä ihmisestä.

"bbb"
Eipäs sitä tarkisteta joka kerta, eli voihan se olla että kesken luovutuksen saan hiv:n ja siitä sitten tarttuukin! Mielettömän suuri riski kyllä! :O

Haluaisin kuulla tuohon perustuvaa faktaa edelleenkin, että vieraan äidin maitoa ei se vauva kestä ja se aiheuttaa pysyvät vauriot. Saisinko sitä kun tässä olen jo odotellut.
No et saa ainakaan minulta :) Ei ole tietoa asiasta, enkä oikein usko, että vieraan äidin maito vahingoittaa lasta. Minun lastani saisi siis imettää, jos ko. verikokeet olisi juuri otettu ym. Uskon, että äidinmaito on kaikkine bakteereinen (pois lukien patogeenit) parasta lapselle.

Ja totta, että joka kerta ei testata, mutta ainakin ennen luovutusta on testattu ja maitoa ei saa montaa kuukautta luovuttaa.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28871785]Voi elämä kuinka joku voikin olla noin tyhmä. Kasvahan sinäkin aikuiseksi.[/QUOTE]

Minä tyhmä? Nuohan on ihan itsestäänselviä faktoja. :O Vai laittaako mielestäsi raskaana tupakoiva lapsensa edun edelle?

[QUOTE="vieras";28872007]Sitten vain tartuttamaan HIV, CMV, HTLV, rubellaa, herpestä, hepatiittia, epsten-barria, monoa, HVV6, streptokokkeja, salmonellaa, TBCtä, listeriaa ja colia sun ystävän vauvalle.[/QUOTE]

Kaikki mainitut multa tosiaan taitaa löytyäkin :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28872007]Sitten vain tartuttamaan HIV, CMV, HTLV, rubellaa, herpestä, hepatiittia, epsten-barria, monoa, HVV6, streptokokkeja, salmonellaa, TBCtä, listeriaa ja colia sun ystävän vauvalle.[/QUOTE]

No mutta jos ei tiedä noita kantavansa, niin eihän se sitten haittaa! Vaikka ilman lupaa ne lapseen istuttaiskin...

"vieras"

Tuossa on vain yleisimmät virukset ja itsesssään patogeeniset bakteerit. Muutkin kuin patogeeniset bakteerit vaikuttavat vauvan pysyvän bakteerikannan ja immuunijärjestelmän kehitykseen.

Onko liki jokaisessa vastauksessa pakko halventaa.
"Eihän kukaan voi olla näin..."
"Eikö logiikkasi..."

Mitä jos kirjoittaisit vain asiasta, voisi kiinnostaa enemmän.
Voitaisiin ottaa ehkä paremmin vastaankin.
Kirjoita kirjoitukseen, älä ihmisestä.
Joku raja nyt siinäkin, mitä kirjoittaa. Vähän kuin sanoisin, että karkit ovat yhtä terveellisiä kuin kasvikset.

[QUOTE="vieras";28871974]Edelleen odotan tytsin vastausta siihen, mitä tarkoittaa henkinen turvattomuus ja miten se on määritelty kun en ole sootä koskaan kuullutkaan?

Vai kuulostiko se vain omiin korviisi fiksummalta sanoa niin, jolloin ne sun lakeijat pitäis sua vieläkin korkeammalla jalustalla, osaathan käyttää hienon kuuloista terminologiaakin...? ;)[/QUOTE]

Siistiä, onko mulla ihan lakeijoita? :cool:

Henkinen turvattomuus tarkoittaa vauvan tuntemaa turvattomuuden tunnetta vaikkei mitään fyysistä vaaraa olisikaan.

[QUOTE="vieras";28872077]Yksikin piilevä tartunta voi olla kohtalokas. Tutkimuksen luettua ymmärrät toivottavasti olla imettämättä ystävien vauvoja.[/QUOTE]

Toivottavasti meistä jokainen tästä lähtien ymmärtää olla imettämättä omiaan tai muiden lapsia, koska piilevän tartunnan riski on olemassa.

Todellakin, joku raja ja sen rajan sinäkin olet nyt ylittänyt useampaan kertaan ihan heppoisasti. Oikeastaan tekisi mieli antaa samalla mitalla takaisin, mutten viitsi. En suoraan sanottuna edes kehtaa.
Suomessa kenenkään ei pitäisi olla tietämättä, että äidinmaito on vauvan kannalta parasta ravintoa. Siitä kerrotaan kouluissa, neuvoloissa, kaikkialla. Miten siltä tiedolta voi välttyä ja pitää korviketta tasaveroisena ravintona?

"vieras"
Toivottavasti meistä jokainen tästä lähtien ymmärtää olla imettämättä omiaan tai muiden lapsia, koska piilevän tartunnan riski on olemassa.
Et sitten viitsinyt lukea itse linkkaamasi tutkimusta? Oman äidin bakteerikanta siirtyy väistämättä lapselle. Vieraan äidin kannan lisäämisestä voi olla kohtalokkaita seuraamuksia. Tämän tiedon valossa ymmärrät olla ottamatta tätä turhaa riskiä.

"vieras"
Vieläkö sä tytsi imettäisit vierasta lasta ILMAN LUPAA puolen tunnin takia, nyt kun olet lukenut, että aihe jakaa aika voimakkaastikin mielipiteitä ja herättää tunteita?

"vieras"
Mun mielestä lapsen etu on se, että hänellä on useita turvallisia aikuisia ympärillään. Jos tuo ystävä imettää lapsen ilman äidin lupaa, niin ainakin mun tapauksessa luottamus olis sillä mennyt ja ystävyys loppuu siihen, mikä etu se lapselle olisi pitkällä tähtäimellä? Puolen tunnin odottelu ruokaa on pieni haitta kun vertaa siihen, että menettää turvallisen hoitopaikan.

Yhteistyössä