Serkkuni luona vieraiden kohtelu oli ihan karseaa! Mun lapset ei mm. voinut mennä niiden paljuun.

• Viestiketjun aloittaja "Karita"
  • Ensimmäinen viesti
"Mariska"
aika nipoa... Siis että heillä on sekä palju että uima-allas, eikä _kummassakaan_ saa lapset uida, hoh hoijaa.

En myöskään ymmärrä sitä, että lapset saavat leikkiä vain omissa huoneissaan. Mutta jokainen toki elää omilla säännöillään...

Ruokien syöminen keittiössä on minunkin mielestäni ihan ymmärrettävää, koska niistä oikeasti tulee sotkua joka voi olla tosi vaikea edes puhdistaa esim. huonekaluista.

"vieras"
Kylävieraatko on pakko päästää uima-altaaseen tai paljuun ihan vaan siksi että sellainen sattuu talossa olemaan?
Entäs saunaan? Pitääkö sekin lämmittää jos sellainen talossa on ja vieraat saavat päähänsä haluta saunomaan?

Meillä ei muksut tuo leluja pois lastenhuoneesta, mä en ole saanut lapsena niin tehdä, eikä miehen lapsuuskodissakaan, eikä suurimmalla osalla mun kavereiden lapsuus- tai näissä aikuiskodeissa. Miks pitäis?

Meilläkään ei lähdetä ruokapöydästä herkkujen tai edes sämpylän kanssa mihinkään.

Eikä meidänkään altaassa kukaan vieras käy leikkimässä. Vaikka se puoli kesää onkin ollut tossa.

"jepjep"
Joo mäkin alan vaatia saunaa tästä lähtien joka paikassa, missä sellainen on! Meillä kun ei ole omaa saunaa. Tosi nipoa, jos ei nyt mua varten saunaa lämmitetä!

Aion myös nukkua ja rypeä isäntäväen lakanoissa! (verrattavissa ihan siihen, että joku hyppii paljuun, kuin että joku vieras pyörii sun lakanoissa)

"Siis"
Joo, mä otan aina kanssa pyyhkeet lapsille mukaan jos mennään kyläpaikkaan jossa on sauna. Totta kai niitten on pakko päästää meiät saunomaan jos niillä kerran sauna on?

Ikävää että teidän piipiäiset sai vaan leikkiä leluilla, hyppiä trampalla ja syödä herkkuja. Totta kai heidän ois pitänyt päästä paljuun ja uima-altaaseen kun olit kahvikutsun pohjalta jo uikkaritkin mukaan ottanut. Mitä väliä että paljun vedenvaihto ja putsaus vie tunteja, nehän on TEIDÄN lapsia, ja TEIDÄN lapset on kylässä muualla TEIDÄN säännöillä.

ddsf
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28847840:
te joiden paljuun ei pääse muut kuin te itse, käyttekö ikinä kylpylöiden tai uimahallien porealtaissa
Urpo! Niissä on puhdistuslaitteet. Vesi kiertää koko ajan, niissä on puhdistusaineita mukana ja veden laatu mitataan joka päivä.

"Jaana"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28847840:
te joiden paljuun ei pääse muut kuin te itse, käyttekö ikinä kylpylöiden tai uimahallien porealtaissa
Olen ollut töissä kylpylässä vuosia. En tosin enää ole.
Porealtaissa vesi kiertää koko ajan ja se vesi siis vaihtuu tavallaan koko ajan. Kylpylöiden ammeissa on tehokkaat suodattimet, puhdistuslaitteet yms. Kylpylöiden ammeiden puhdistuslaitteita ei edes myydä kotikäyttöön. Vedessä on myös aineita, jotka estää bakteerien kasvua. Veden laatu mitataan päivittäin. Siinä kylpylässä, jossa minä työskentelin, veden laatu mitattiin 2 x vrk:ssa.

"vieras"
Selvä provohan aloittaja on, ei kukaan voi oikeesti olla tuollaisella ajatusmaailmalla varustettu.
Samat säännöt on varmaan suurimmalla osalla lapsiperheistä, aloittajan kaltaisella ideologialla varustettu ei ole varmaan kauhean tervetullut mihinkään kyläpaikkaan perheensä kanssa.
Ei mulla muuta...

"vieras"
Mä en tykkää paljuista, enkä niiden omistajista.

Mitä järkeä on ostaa sellainen huvikapistus pihaan, jota ei voi käyttää siihen tarkoitukseen koska on liian työläs, kallis ja hankala käyttää?
Jokainen paljun omistaja valittaa aina sitä hankaluutta.

Sama kuin ostaisi miehelle pihaan ferrarin, mutta sillä saa vain ajaa kuukauden kolmas viikko, torstaina klo 17-19. JEE, kivaa!

Ja meillä kyllä lämpeää sauna vieraille, jos sitä tahtovat ja muutoin on mahdollista, eihän siitä nyt pahemmin vaivaa ole.

..
Alkuperäinen kirjoittaja Paljun täytöstä;28847752:
Niin tuleeko kellään mieleen että ei se ole ihan ilmaista täyttääkään sitä paljua kokoajan,vesikin maksaa ja ja paljuun menee sitä aikas paljon...
Tulee mieleen että koko palju vaikuttaa ihan järjettömältä kapistukselta.

• Tykkää
Reactions: Merengue
"Omppu"
Kyllä meidän paljuun kutsutaan ihmisiä, eikä sen käyttö ole mitenkään hankalaa. Kumminkin paljun pesemiseen, täyttämiseen ja lämmittämiseen menee koko päivä. Ei sitä viitsi tehdä huvikseen, jos ei itse pääse nauttimaan. Sinne nimenomaan mennään nauttimaan ja viihdytään useita tunteja kerralla. Tietenkin pesun kautta ja jalat pestään vielä ennen paljuun astumista. Kesällä paljussa seisova vesi menee todella nopeasti huonoksi, talvella kestää useamman kerran. Lapsia sen lähelle ei päästetä ilman valvontaa. Kerran yhdet kantoivat sinne hiekkaa ja kastelivat vesiletkulla koko ympäristön, kun vanhemmat päästivät lapset pihalle leikkimään. Olisiko ap valvonut lapsia niiden kylpyhetken ajan? Ehkä serkku halusi keskustella ap:n kanssa, eikä vahtia lapsia.

Tulee mieleen että koko palju vaikuttaa ihan järjettömältä kapistukselta.
erikoisuus vielä nykypäivänä. naapurissa sitä vuokrataan toisille, ja aina jos joku vuokraa, niin hirvee mainostus on että vuokrattiin palju. itse meinaan sen kanssa vuokrata myöhemmin syksyllä. pitäneekö sitten alkaa mainostamaan että oon sen vuokrannut. no tuskin. ystävien kanssa arveltiin että vietetään syysiltaa

"Sari"
Serkkusi vaimo vaikuttaa normaalilta ja fiksulta ihmiseltä. Sinä sen sijaan et vaikuta.

Kylässä käyttäydytään kohteliaasti ja isäntäväen ehdoilla. Jos teillä kotona eletään kuin siat sonnassa, niin siitä vaan, mutta ei sitä muilta pidä vaatia.

"jaahas"
En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka yrittävät määrätä toisten tavaroista. Jokaisella on oikeus ostaa piha täyteen paljuja ja kutsua niihin sukulaisia uimaan, mutta ei kai nyt kukaan voi olettaa että toisten tavaroita noin vaan käytetään.

Mitäpä sitä itselle ostaa asuntoakaan, kun voi vaan katsoa että toisellahan on liikaa tilaa, kun ylimääräinen huone, sillä kummin kaiman serkulla, sinnehän meidän perhe voi muuttaa.

Ei tarvita myöskää n mökkejä tai asuntovaunua, kun tiedän erään pariskunnan, joka matkustaa melkein tyhjällä vaunulla, paikkoja on 6, mutta heitä vaan 2, niin meidän perhe menee sitten siinä ensi kesänä euroooppaan. Päästään ilmaiseksi!!! Ihan kivaa.

"jaahas"
Juu, loppuloma ollaan yhdellä mökillä, yhdellä tyypillä on kesämökkejä 2, me mennään sinne toiseen ensi kesänä. En vielä kysynyt ole mutta eiköhän tuo ole itsestäänselvyys, ei kai kukaan niin törkeä ole että olisi niin itsekäs ja tarkka omistaan.

ja yhdellä tyypillä on vene, sillä mennään myös kun niillähän on vaan kuukausi lomaa.

Meidän lapsillla ei myöskään ole polkupyöriä, kun ei tarvita kun ainahan tästä menee autoja ohi, niin laitan vaan johonkin kyytiin istumaan.

Ja takkapuita ei tarvita, koska kyllähän muilla on niitä.

Tässä lähistöllä.

Ruokaa en laita enää koska tykkään kyläillä ja olispa törkeää jos ei siellä kummin kaiman olkkarissa saa syödä.
Autoa me emme tarvitse kun onhan noita ihmisilä autoja, aina joku menee sinne minne minäkin.

Emmme tarvitse tramppaa, onhan noita muilla ihmisilä riesaksi asti, on tosi kätevää kun meillä ja meidän naapureilla on hiljaista ja rauhallista. Kivat välit naapureihin. (en ole kieltänyt pomppimasta aamusta iltaan muilla)

Emme tarvitse jäteastioita ja ongelmajätepisteetkin ihan turhia, kun voin viedä vaan metsään paristot ja vanhat sohvat. akut ym Eihän se paljon maksa viedä mutta metsän saa viedä ilmaiseksi.

Meille ei harrastaminen maksa mitään kun sain kuulla että yhden lapsen kaverin isä on pelannut jalista ammattilaisena, niin pyysin sitä ohjaamaan.
ja sain kuulla että eräällä tuttavalla on poni, meidän lapsi käy siellä ratsatamassa.

En tajua, miten toiset ei tule toimeen 200 eurolla kk.

[QUOTE="vieras";28845812]Uima-allas vai Palju ?
jäi vähän epäselväksi tämä[/QUOTE]

Vai molemmat?
Ainoa, mikä tuossa kuulostaa kohtuuttomalta, on tuo et leluja ei saa kuljettaa olkkariin. Muut on aivan järkeviä sääntöjä.

"hohhoijaa"
Vai molemmat?
Ainoa, mikä tuossa kuulostaa kohtuuttomalta, on tuo et leluja ei saa kuljettaa olkkariin. Muut on aivan järkeviä sääntöjä.
Meillä ei ikinä saanut kuljettaa leluja olkkariin, ei omat eikä toisten lapset.

Perheessämme oli henkilö, joka näkövammaisuutensa vuoksi oli vaarassa loukkaantua, jos lattialla on jotain mikä siinä ei normaalisti ole.

Enpä usko että se suurta kärsimystä aiheutti omille tai toisten lapsille.

ymmärrän hyvin
Ymmärrän sua oikein hyvin ap! Ihmiset on usein ihan älyttömiä nipottajia ja omaisuutta varjellaan naurettavuuksiin asti, elä ja ole siinä sitten. Eikä pikkasen löysempi meininki mitään porsastelua tarkota vaan sitä että relaa vähän niin elämäkin on useimmiten paljon hauskempaa ja nautittavampaa. Sitä paitsi eikö ihmiset ole tavaraa tärkeämpiä? Itse ainakin järjestäisin oikein "paljujuhlat". Hauskempaa varmasti porukalla kuin tuollainen nipo "illalla käydään vain oman perheen kesken" ja kytätään ja säksätetään kuinka sinne mennään ja kuinka siellä ollaan...että aah mikä hauskuus ja nautinto että kylläpä elämä onkin sitten ihanaa...mutta Matti nyt jäi jalat huuhtomatta ja Liisa, ei ei ei, ei noin likaisena tänne että ensin suihkuun ja blaa blaa blaa...voi elämän kevät teitä...että siisteys, se on kuulkaa kaikista tärkein juttu koko elämässä!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän hyvin;28848867:
Ymmärrän sua oikein hyvin ap! Ihmiset on usein ihan älyttömiä nipottajia ja omaisuutta varjellaan naurettavuuksiin asti, elä ja ole siinä sitten. Eikä pikkasen löysempi meininki mitään porsastelua tarkota vaan sitä että relaa vähän niin elämäkin on useimmiten paljon hauskempaa ja nautittavampaa. Sitä paitsi eikö ihmiset ole tavaraa tärkeämpiä? Itse ainakin järjestäisin oikein "paljujuhlat". Hauskempaa varmasti porukalla kuin tuollainen nipo "illalla käydään vain oman perheen kesken" ja kytätään ja säksätetään kuinka sinne mennään ja kuinka siellä ollaan...että aah mikä hauskuus ja nautinto että kylläpä elämä onkin sitten ihanaa...mutta Matti nyt jäi jalat huuhtomatta ja Liisa, ei ei ei, ei noin likaisena tänne että ensin suihkuun ja blaa blaa blaa...voi elämän kevät teitä...että siisteys, se on kuulkaa kaikista tärkein juttu koko elämässä!
Heti tekee mieli käydä vääntämässä tortut jonkun tuollaisen lattialle, eihän se siisteys nyt saa hauskanpidon tiellä olla...

Yhteistyössä