Serkkuni luona vieraiden kohtelu oli ihan karseaa! Mun lapset ei mm. voinut mennä niiden paljuun.

• Viestiketjun aloittaja "Karita"
  • Ensimmäinen viesti
"Karita"
Siis serkun vaimo on yksi rasittava hienohelmap*skiainen!!! Niillä on uus omakotitalo ja ensinäkin siellä sisällä sai leikkiä vaan niiden pojan huoneessa. Leluja ei saanut viedä olkkariin/tupakeittiöön, kun se on kuulemma nyt aikuisten tila!
Trampoliinilla sai hyppiä kaikki lapset. Niillä on uima-allas ja olin ottanut tytöilleni uikkarit mukaan, mutta sinne ei saanut mennä. Syynä kuulemma se, että vesi likaantuu, lapset ramppaa märkinä sisällä yms. Onhan siinä altaassa puhdistin!!!!
En edes vaatinut, että palju olisi pitänyt lämmittää, mutta serkun vaimon mielestä sinne ei saanut lapset hyppiä, kun puhdas vesi laitettu eilen.

Muutenkin niiden uudessa talossa piti käyttäytyä kuin jossakin hemmetin nukkekodissa. Ei saanut viedä herkkuja lasten huoneeseen yms. Kuulemma suklaisilla käsillä sotkee seiniä yms... siis voi vi*** sanon minä!!!

Noh serkun vaimo oli syypää kaikkeen. Eipä tarvi häntä enää meillekään kutsua!!

relax
Mä muuten en laita tarjolle lapsivieraiden aikaan koskaan esim. suklaakonvehteja, kun en halua, että niitä syödään missä sattuu. Ja en ole ollenkaan siisti ihminen. Ärsyttäisi vaan suuresti suklaaklähmät jossain seinässä :) Mutta siis eiköhän tuokin nainen rentoudu, kun ovat vähän pidempään asuneet tuossa kodissa. Uutta asiaa varjelee yleensä herkemmin kuin vanhaa.

"vieras"
En nyt oikein ymmärrä, mistä ap kohkaa. Ihan järkeviltä käytöstavoilta kuulostavat minun korvaani. No ehkä leluja voisi tuoda myös olohuoneeseen, mutta muuten...

"vieras"
A. Keittiössä syödään. Mulle on itsestään selvää tämä asia ja se on myös lapsilleni ihan selvä juttu. En edes päästäisi lapsiani safkojen kanssa makuuhuoneisiin. Se on ihan totta, että helposti on seinät, tekstilit yms sotkussa

B. Paljun vesi likaantuu helposti ja jos se on täytetty, että esim. perhe menee sinne nauttimaan illalla, niin aika ällöä, että sinne on hypitty pitkin päivää. Se palju on heidän ja heidän säännöt

C. En minäkään tykkäisi, että likaiset ja hikiset lapset hyppii meidän uima-altaaseen. Kas kun et vaatinut saunan lämmitystä..

joopa joo
Hei tiedän hirveen koston!!! Älkää menkö enää ikinä sinne...

:D

Varmaan kyynel tulee emännän silmään sitte ja ymmärtää miten väärin teki kun sun lapset ei saaneet sotkee jätskiä seiniin ja kuraa ja hiekkaa altaisiin...

• Tykkää
Reactions: Doves
"vieras"
Paljusta oli ehkä vähän turhan tarkka mutta oikeus heillä on valita miten toimivat. Jos pelkäsi että lapset esim. pissaa sinne? Mutta ruokaa ei todellakaan meilläkään kanneta lastenhuoneisiin/olkkariin, keittiössä syödään. Ja meidän lasten serkuille en myöskään tarjoile suklaata, he kun lääppivät joka paikan eivätkä todellakaan pese käsiään koskaan, edes vessasta tullessaan.

"..."
Herkkujen kantamisen pois keittiöstä ymmärrän, mutta nuo muut kuulostavat vähän turhan tiukoilta säännöiltä jos ovat ihan ehdottomia. Ei muutama lelu olohuoneessa ole kamala asia ja kyllä lapset olisivat hyvin voineet kerran pulahtaa siellä paljussa jos oltaisiin tehty selväksi, että sen jälkeen siellä ei rampata, märkänä ei tulla sisälle yms.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"Laura"
Paljun kanssa turhan tarkka? Paljuun ei ainakaan meillä ole puhdistinta. Mä vaihdan sen veden melkein joka käyttökerran jälkeen. En todellakaan haluaisi mennä lillumaan sinne, jos sinne on paskasilla jaloilla lapset hyppinyt.

Meillä
Meillä ei omat eikä vieraiden lapset vie ruokaa pöydästä pois. Siksi meillä on pöytä keittiössä mitä kutsutaan RUOKApöydäksi. Tyttö 3.v. Tietää että lelut pysyy omassa huoneessa ja pitääkin siistinä huoneensa. So simple?

luoja...
Tiedätkö kuinka paljon vettä sinne paljuun menee? Ehkä tämä emäntä ei halunnut että paljun vesi likaantuu jos heillä oli suunnitelmissa mennä sinne oman perheensä kesken PUHTAASEEN veteen. Jos se vesi paskaantuu ja likaantuu, se on vaihdettava ja täytettävä taas uudelleen ja taas menee vettä aivan kauheasti!
Kuha typerä vieras rupeaa vaatimaan että hänen lapsensa on nyt päästävä sinne paljuun puljuamaan? Ei kukaan viisas, vaan juuri ap:n kaltainen aivoton typerys.
Ja keittiössä syödään, tai muussa vastaavassa ruokailutilassa, ei muualla. Ei kotona eikä vieraissa paikoissa syödä missään muualla.
Lastenhuoneet on leikkimistä varten ja lelut pysyvät siellä.

P.S AP OLET IDIOOTTI!!

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Eli sun mielestä ne saa levittää lelut, kantaa herkkuja muualle ja sotkea?
Noh, en ma tiara mut musta olis aika ankeeta jos meillä olis pelit ja vehkeet enkä antais ystävien niitä kyläillessä käyttää....nimenomaan just kutsuisin jengin meille saunomaan, uimaan ja paljuilemaan. Mikä helkkarin idea on katsella allasta vierestä. Jos serkku oli kutsunut sukulaisensa aiemmin, niin miksi sen paljun vesi oli sit vaihdettu päivää ennen...olis antanut paskaisten sukulaisten lillua edes likasissa ja vaihtanut veden sen jälkeen...

• Tykkää
Reactions: Merengue
Ap:n lapset ehkä oli niin likaisia ja uikkaritkin niin likaisia, ettei niitä voinut paljuun päästää...
Paljuissa kun ei oo puhistussysteemiä vaan vesi laitetaan+poistetaan. Ei oo kiva jos on laittanu puhtaan veden kylpeäkseen sitte vaikka illalla ja kakrut sen sotkeekin.
Papallakaan poika ei saa paljuun mennä ennen kylpyaikaa ja lämmitystä, aivan ok asia.

SAS
Noh, en ma tiara mut musta olis aika ankeeta jos meillä olis pelit ja vehkeet enkä antais ystävien niitä kyläillessä käyttää....nimenomaan just kutsuisin jengin meille saunomaan, uimaan ja paljuilemaan. Mikä helkkarin idea on katsella allasta vierestä. Jos serkku oli kutsunut sukulaisensa aiemmin, niin miksi sen paljun vesi oli sit vaihdettu päivää ennen...olis antanut paskaisten sukulaisten lillua edes likasissa ja vaihtanut veden sen jälkeen...
Siis mitä sä horiset? Luuletko että se allas on sinne sukulaisia varten hankittu? Entäs jos niillä on jotkut juhlat ollut ja tarkoitus illalla rentoutua omalla perheellä paljussa? Mua ällöttää jos meidän paljussa pomppii muut. Se on meidän perhettä varten.

Tuskin se ap:n serkku mitään saunabileitä on pitänyt.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
"vieras"
Eivät ilmeisesti kutsuneet teitä saunomaan ja paljussa lojumaan, vaan muuten vain kylään.

meillä ei ole koskaan lapset saaneet tuoda leluja pois huoneestaan. Syynä se, että vaikka kuinka vannoivat siivoavansa niin koskaan eivät siivonnneet. Siitä kielto ja homma sitten oli helpotus kaikille. Ihan normaalia ettei herkkuja viedä ruokapöydästä pois.

Siis mitä sä horiset? Luuletko että se allas on sinne sukulaisia varten hankittu? Entäs jos niillä on jotkut juhlat ollut ja tarkoitus illalla rentoutua omalla perheellä paljussa? Mua ällöttää jos meidän paljussa pomppii muut. Se on meidän perhettä varten.

Tuskin se ap:n serkku mitään saunabileitä on pitänyt.
Mä horisen just mitä haluan. Jos et ymmärrä niin eihän sille mitään voi. En vaan ole niin vitun pihi, että kieltäisin sukulaisilta pienet paljuttelut. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.:D

• Tykkää
Reactions: Halin
"vieras"
Kyllähän kylässä pitää käyttäytyä. Ei voi olla kun kotonaan ja mennä tuosta noin vain hyppäämään paljuun. Kyllä ihan normaaisti kylässä ollaan hissukseen ja mennään isäntäväen tyylillä ja isäntäväen kehotusten mukaan eli kahvipöytään kutsutaan, isäntäväki esittelee talon, isäntäväki kysyy haluatteko sitä tai tätä eikä todellakaan kylässä mennä omin päin kysymään jotain paljuilua.

Tai ainakin minun on kasvatettu näin ja näin tekee lähipiirissä muutkin.

Yhteistyössä