Miksi jotut äidit eivät voi lähteä mihinkään ilman lasta? Joskus lapsellekin on mukavempi jäädä kotiin. ÄRSYTTÄÄ!

• Viestiketjun aloittaja iiita
  • Ensimmäinen viesti
Minun ystäväni oli järjestänyt saunaillan vanhoille lapsuudenkavereilleen, ja tarkoituksena heillä oli saunoa ja uida, tehdä ruokaa ja ottaa viiniä ja vaikka mojitoja jos siltä tuntui. Yksi oli sitten matkalta soittanut että olikin ottanut 6-vuotiaan poikansa mukaan, kun hänen ei tehnyt mieli juhlia... :O

Olivat he sitten kaikki saunoneet ja syöneet ja uineetkin, mutta ystäväni jäi sitten kohteliaisuudesta kotiin kun muut porukasta lähti tavallista aikaisemmin kaupunkiin. Aika törkeä tämä äiti, jonka lapsi ei ollut puhunut koko iltana kenellekään mitään, kiehnännyt äitinsä kyljessä ja valittanut (ymmärrettävästi) että haluaa kotiin.

"eeeee"
Kyllä, tuollasia on oikeasti. Mun yksi ystävä on niin kiinni 9-vuotiaassa ainokaisessaan. Onneksi talossa on jotakuinkin täysijärkinen isä, jonka avulla lapsi sentään opetettiin väkisin ajamaan pyörällä (äiti ei oli antanut kun on niin vaaraliista) ja muihin ikätasoisiin juttuihin. Äiti mm. joka yö nukkuu lapsen huoneessa kun lapsi ei yksin halua. Kyse ei siis ole pelkäämisestä vaan silkasta halusta ja kun mussukka ei halua, niin mussukan ei tarvi. Äidillä ei ole lapsen syntymän jälkeen ollut mitään harrastuksia, missään hän ei käy ilman lastaan. Eli aina kun me tavataan, niin lapsi on mukana.

Tunnen myös perheen, jossa on 13 ja 10 -vuotiaat ihan normaalit lapset. Heidän ei anneta olla minuuttiakaan yksi kun "eihän niitä voi vielä yksin kotiin jättää". Haloo, vanhempi menee jo yläkouluun! Joka aamu pitää olla jommankumman vanhemmista lähettämässä lapset kouluun, kun "ei siitä mitään tule jos ne keskenään yrittää". Lapsilta ei vaadita mitään. Ei esim. oman huoneen siivoamista tms. Mukulat on kuin siat pellossa. Ja kyseessä ihan normaaleita lapsia, niitä on vain pidetty pullossa ja mitään ei vaadita eli mitään ei osata eikä viitsitä tehdäkään.

Joskus niin harmittaa seurata sivusta kun vanhemmat kasvattaa lapsistaan sellasia avuttomia vässylöitä, joille ei edes opeteta elämän perustaitoja kun "ei sen ikäisen vielä tarvi".

Riippujaroikkuu
Mä oon ratkaissut hoitajatilanteen siten, etten mene noihin ei lapsille sopiviin paikkoihin. Mulla on mies, mutta sillä palaa käämit lasten kanssa parin tunnin jälkeen, siis totaalisesti. Lapset reagoivat siihen sitten oksentelemalla pitkin kotiamme.

Muut varmaan pitää mua läheisriippuvaisena äitinä, kun en pari tuntia pitempää lasten luota pois ole. Ajatelkoot mitä lystää. Ero on edessä sitten, kun lapset ovat isompia ja voivat päättää vierailuistaan isän luona. Viikonloppu isän kanssa kun olisi musta lasten kiduttamista.

voi kuule
Menee vähän OT, mutta tulee mieleen yksi naispuolinen kollega. Soittelee tyttärelleen työpäivän aikana varmaan viisi kuusi kertaa ja lähettää monta viestiä. Ei osaa puhua mistään muusta, kuin tyttärestään. Päivän mittaan jakavat joka ikisen asian keskenään. Jos tulee kaatosade, äiti soittaa tytölleen, että sataa ja sadetakki olisi kova sana jos menee ulos. Jos paistaa aurinko, äiti soittelee muutaman kerran varmistaakseen, että lapsi laittaa aurinkorasvaa.
Tekee lapselleen myös aamupalan valmiiksi jääkaappiin.

Pari vuotta elin siinä uskossa, että kyseessä on alakouluikäinen tyttö. Nyt kesällä selvisi, että tyttö on 19v.
Kuulostaa mun anopilta. Tosin tytär 33 v. ikiteini. Äiti maksaa laskut ja hoitaa vaatehankinnat yms. Ja kaikesta raportoidaan puolin ja toisin vähintään 10 kertaa päivässä.

Professional Griefer
Mä oon ratkaissut hoitajatilanteen siten, etten mene noihin ei lapsille sopiviin paikkoihin. Mulla on mies, mutta sillä palaa käämit lasten kanssa parin tunnin jälkeen, siis totaalisesti. Lapset reagoivat siihen sitten oksentelemalla pitkin kotiamme.

Muut varmaan pitää mua läheisriippuvaisena äitinä, kun en pari tuntia pitempää lasten luota pois ole. Ajatelkoot mitä lystää. Ero on edessä sitten, kun lapset ovat isompia ja voivat päättää vierailuistaan isän luona. Viikonloppu isän kanssa kun olisi musta lasten kiduttamista.
:O aikamoista.

fdsa
[QUOTE="vieras";28832930]Ei jumalauta, onko tollasia OIKEESTI?

Tai no miehen yks työkaveri (mies) on eronnut ja se ei voi "lapsiviikolla" mennä iltatuuriin ku tytön pitäis sitte olla yksin ilta. se tyttö on 14.[/QUOTE]

Tuon vielä ymmärrän, et haluaa viettää lapsen kanssa aikaa sillon kun pystyy, jos puolet ajasta ei voi.

Nuo kuvaamanne äidit ovat vain näiden uraäitien vastakohta. Siis näiden, joka haluavat tunkea alle vuoden ikäisen päivähoitoon, jotta sitä ihanaa ihanaa uraa pääsee tekemään :D kotona sitten lämmitettävät mikroateriat, niin siis sitten joskus illalla kun kotiin jaksavat tulla.

Kumpi on huonompi? Vai yhtä huono?

"vieras"
Ja sitten kun aloittaa ketjun, että pidän lapsivapaat häät, niin täällä on palsta täynnä mammoja huutamassa että eivät halua lähteä ilman lapsia niihin kun haluavat viettää kaiken vapaa-aikansa lastensa kanssa!!! Just...

Enkä minäkään ymmärrä, lapsivapaat on ihan parhaita enkä itse malta odottaa imetyksen loppumista, että päästään taas jossain miehen kanssa käymään :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28833010:
Nuo kuvaamanne äidit ovat vain näiden uraäitien vastakohta. Siis näiden, joka haluavat tunkea alle vuoden ikäisen päivähoitoon, jotta sitä ihanaa ihanaa uraa pääsee tekemään :D kotona sitten lämmitettävät mikroateriat, niin siis sitten joskus illalla kun kotiin jaksavat tulla.

Kumpi on huonompi? Vai yhtä huono?
Ja mun mielestä yh:t on ihan idiootteja, miksi helketissä tehdä lapset epäkelvon puolison kanssa?!?!?!

Eikö olekin ihana kun yleistetään?

[QUOTE="vieras";28832930]Ei jumalauta, onko tollasia OIKEESTI?

Tai no miehen yks työkaveri (mies) on eronnut ja se ei voi "lapsiviikolla" mennä iltatuuriin ku tytön pitäis sitte olla yksin ilta. se tyttö on 14.[/QUOTE]

Minäkin kyllä ymmärrän tuon, jos vain on mahdollista järjestää. Kyse ei kuitenkaan taida olla siitä etteikö lapsi pärjäisi vaan isä haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa.

Yhteistyössä