Olisiko sinusta hyvä jos "sossutukien" eteen täytyisi tehdä pari vuoroa viikossa "jämätöitä"?

• Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti
mitä mieltä
Sairaiden ei tietenkään tarvitsisi eikä jos on pienen lapsen kanssa kotona vielä, mutta muuten työkykyisten ja työikäisten. Muuten jäisi ilman tukia jos ei tulisi sovitulle vuorollensa tai tästä sakotettaisi tuntuva summa.

"vieras"
Miksi pitäisi, siinä ei kukaan muu voittaisi kuin firman omistaja ja se kuka saa siitä sen hyödyn. Jos vaikka palkattaisiin vähiimäis palkka 10€ ihan täyspäiväsiesti duuniin, siinä olisi sitä ideaa eikä pakkotyössä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä;28818475:
Sairaiden ei tietenkään tarvitsisi eikä jos on pienen lapsen kanssa kotona vielä, mutta muuten työkykyisten ja työikäisten. Muuten jäisi ilman tukia jos ei tulisi sovitulle vuorollensa tai tästä sakotettaisi tuntuva summa.
Pari vuoroa mitä? Otsikko katkeaa ainakin mulla tuohon kohtaan.

[QUOTE="vieras";28818498]Jos työttömälle tarjotaan töitä, hän ei ole enää työtön vaan työssäkäyvä, jolle pitää maksaa asiaankuuluvaa palkkaa.[/QUOTE]

Nimenomaan näin. Muutenhan työnantajan kannattaisi alkaa potkimaan duunareita ja ottaa tilalle sossun asiakkaita. Näin minä ainakin menettelisin yrittäjänä.

Byrokraatti
Mä en edes jaksa kuvitella, mitä tällanen pakkotyöllistämiskuvio yhteiskunnalle maksais... hillitön byrokratia. Ja mitä enemmän ilmaistyövoimaa on "työttömistä" saatavilla, sitä innokkaammin työnantajat pistävät väkeä pihalle.

"vieras"
On olemassa tänä päivänäkin velvoite työllistää tai kurssittaa 3kk. työttömyyden jatkuessa, ketä tässä nyt yritetään muuta hyödyttää kuin firmojen oistajia jotka saisi nyt ilman mitään maksuvelvoitetta ilmaistyövoimaa. Porvarien suunnittelema homma.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28818510:
Nimenomaan näin. Muutenhan työnantajan kannattaisi alkaa potkimaan duunareita ja ottaa tilalle sossun asiakkaita. Näin minä ainakin menettelisin yrittäjänä.
Aika moni kaupungin ja kunnan firma tekee juuri noin.

• Tykkää
Reactions: kepsis
"vieras"
[QUOTE="vieras";28818520]On olemassa tänä päivänäkin velvoite työllistää tai kurssittaa 3kk. työttömyyden jatkuessa, ketä tässä nyt yritetään muuta hyödyttää kuin firmojen oistajia jotka saisi nyt ilman mitään maksuvelvoitetta ilmaistyövoimaa. Porvarien suunnittelema homma.[/QUOTE]

Oikeesti?

Minä kun olen ollut työttömänä työnhakijana jo 14 kuukautta yhteenmenoon, kerran käskivät hakea yhteen työpaikkaan, vaikka minulla ei ollut työhön sopivaa koulutusta, tarvittavia turvallisuuskortteja, eikä muutenkaan pätevyyttä.

No, empä tainnut saada työpaikkaa.

kitsf
No voin kuvitella, että alkoholisteille olisi hyvä järjestely. Tulisi ehkä oltua se yksi päivä ilman viinaa ja, kun he muutenkaan eivät aktiivisesti hae töitä, saatikaan, että joku heitä palkkaisi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28818543]Oikeesti?

Minä kun olen ollut työttömänä työnhakijana jo 14 kuukautta yhteenmenoon, kerran käskivät hakea yhteen työpaikkaan, vaikka minulla ei ollut työhön sopivaa koulutusta, tarvittavia turvallisuuskortteja, eikä muutenkaan pätevyyttä.

No, empä tainnut saada työpaikkaa.[/QUOTE]

Kyllä. Jos ei työpaikkaa löydy niin sitten joku motivaatiokurssi, asut varmaan jossain pienellä paikkakunnalla?

Mitä pitää sisällään jämätyöt? Toisaalta mä näkisin, että voishan se auttaa pitämään jonkun rytmin elämässä ja ehkä olis helpompi mennä töihin tulevaisuudessa. Mutta mitään jämätyötä jämäpalkalla en missään nimessä kannata.

"juups"
Mikä on sitä jämätyötä? Mielestäni kaikki työ, jota tehdään jonkun hyväks on arvokasta, ei ole jämätöitä. Toisaalta, itse en ikimaailmassa menis toimeentulotuella töihin...

"aapee"
No vaikka lehtien keräämistä metsistä, ei tarvitse olla mitenkään tarpeellista työtä, mutta kunhan ei ilmaisiksi saisi sitä rahaa ollenkaan. Olisiko hyvä?
Tai vaikka ristinollan tekemistä tunteja päivässä, ihan mitä tahansa. :D

muttaah
[QUOTE="juups";28818630]Mikä on sitä jämätyötä? Mielestäni kaikki työ, jota tehdään jonkun hyväks on arvokasta, ei ole jämätöitä. Toisaalta, itse en ikimaailmassa menis toimeentulotuella töihin...[/QUOTE]

Sitten et saisi toimeentulotukeakaan

"juups"
[QUOTE="aapee";28818635]No vaikka lehtien keräämistä metsistä, ei tarvitse olla mitenkään tarpeellista työtä, mutta kunhan ei ilmaisiksi saisi sitä rahaa ollenkaan. Olisiko hyvä?
Tai vaikka ristinollan tekemistä tunteja päivässä, ihan mitä tahansa. :D[/QUOTE]

Lehtien keräämistä metssästä?? Just... :D Sillä saatas ainakin mielenterveyspuolen kulut nousemaan kivasti, aika monta tulis tommosessa hommassa varmaan hulluks...

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
7 päivää
7 päivää viikossa töitä, niinkö? Eli minä, joka olen yh ja teen jo 40 tuntista työviikkoa, saisin tehdä vielä kaksi päivää lisää töitä viikossa? Tämäkö sitten olisi reilua? 16 tuntia töitä sen 20-40 euron eteen, jonka saan joka kuukausi. (Kesällä ei tietenkään mitään, koska tulee lomarahat.)

Eikö tuo tulisi aika kalliiksi yhteiskunnalle, kun sitten lapset olisivat sen saman ajan koko ajan päivähoidossa?

kerro lisää
No voin kuvitella, että alkoholisteille olisi hyvä järjestely. Tulisi ehkä oltua se yksi päivä ilman viinaa ja, kun he muutenkaan eivät aktiivisesti hae töitä, saatikaan, että joku heitä palkkaisi.
Edelleen ihmettelen, mitä ovat nämä jämätyöt, joihin ei voi palkata ihmisiä, mutta joita joku juoppokin tekisi ilman valvontaa.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Tästä on jo pitkä ketju..

Edelleen sanon, että meillä saa joku tulla tekemään ilmaiseksi kotitöitä, varsinkin siivoamaan. Muutenhan toki palkkaisin vaikka siivoojan jostain alan yrityksestä, mutta miksipä kukaan enää palkkaisi ketään, jos ilmaiseksikin saa työvoimaa? Toimettomaksihan ne siivoojat eivät silti jää siivousfirmoissakaan, sillä työttömäksi jäätyään he voivat tulla meille siivoamaan ilmaiseksi :)

[QUOTE="aapee";28818635]No vaikka lehtien keräämistä metsistä, ei tarvitse olla mitenkään tarpeellista työtä, mutta kunhan ei ilmaisiksi saisi sitä rahaa ollenkaan. Olisiko hyvä?
Tai vaikka ristinollan tekemistä tunteja päivässä, ihan mitä tahansa. :D[/QUOTE]

Joo, hehheh, laitetaan vaan tukiasiakkaat tekemään hommia hommien tekemisen vuoksi. Sehän se vallan tuottavaa olisi. Ja läpeensä motivoivaa.

Byrokraatti

Eli tavoitteenasi on vain kyykyttää ja katkeroittaa?

Kohti oikeudenmukaisempaa yhteiskuntaa?

Yhteistyössä