olin vasta synnärillä ja huonekaveri vei hoitotarvikkeita ym

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="kätilö";28807883]Aika kovasti naurattaa joidenkin perustelut. Vai, että ohjeistaa pitäisi mitä saa ottaa mukaan ja mitä ei. No, jospa se pääsääntö vaikka olisi, että mitään ei saa ottaa mukaan mikä ei ole omaa. JOS jotain muuta sanotaan, niin sitten saa ottaa mukaan.
[/QUOTE]

No eikö tämä ketju jo kerro, että ihmisillä on epätietoisuutta siitä mikä menee sairaalassa roskiin ja mikä ei? Näköjään myös käytännöt vaihtelevat kovasti sairaaloittain. Sen myönnän, että tämän keskustelun jälkeen seuraavalla kerralla kysyn, jos en ole 100 % varma (esim. rintakumi). Mutta ehkä se ohjeistus olisi silti paikallaan?
 
riippuu tilanteesta
Minulle on päätynyt kotiin sairaalan pyjama ja alkkarit, olin autokolarissa ja omat vaatteet meni niin pilalle, että jouduin tulemaan kotiin seuraavana päivänä 200km päästä sairaalakamppeissa. Kyselin miten voin ne palauttaa, niin sanoivat että mitäs noista, niitä ihmiset vie tahallaankin myötäänsä.. Synnytyssairaalaan kuitenkin mennään yleensä niin, että on ollut aikaa hankkia omat tarvikkeet ja pakata se kassi valmiiksi, on törkeää varastaa sairaalasta ylimääräistä tavaraa, mitä henkilökunta ei erikseen kehota ottamaan mukaan. Nuo verkkohousut ja siteet ymmärrän, niitä monesti tarjotaankin mukaan, tavallaan laskisin ne hoitotarvikkeiksi synnytyksen jälkeen, kyllähän leikkauksesta kotiutuessakin saa ensitarpeiksi esim. Haavanhoitotarvikkeita päivän-parin tarpeiksi kotiin. Mutta ne muut tarvikkeet, kuten vaatteet kuuluu jättää kyllä sairaalaan, ellei toisin ohjeisteta. Turha vedota veroihin, muutkin maksaa veroja, eikä silti tahallisesti aiheuta lisämenoja yhteiskunnalle varastamalla "yhteistä omaisuutta".
 
me ei kyllä viety yhtään mitään, tutti unohtu suuhun, ja se oli ihan aito unohdus, esikoisesta kun kyse, niin kotona odotti miljoona tuttia ym :D just se, että monet tekee ihan hyväntekeväisyytenä niitä pipoja ja villasukkia osastoille, niin toiset kehtaa niitä varastaa, mielestäni tosi perseestä!! pitää miettiä niitä seuraavia vauvoja, joiden päätä ja varpaita ne voisi lämmittää, kotona siinä helposti käy niin, että kun ne jää viikon päästä pieniksi, ni unohtuu kaapin perälle, koska "mitä noita seuraavalle säilyttämään, jotain hikisä synnäriltä "saatuja" paskoja" menkää itteenne
 
"huhhuh"
Voi vitsi, olisiko pitäny ottaa muistoksi vaikka ne ihanat sairaalasukat, ei olis tullu mieleenkään viedä sairaalasta muuta kun se oma vauva, ja uusissa puhtaissa vaatteissa toki.
 
"Vieras"
me ei kyllä viety yhtään mitään, tutti unohtu suuhun, ja se oli ihan aito unohdus, esikoisesta kun kyse, niin kotona odotti miljoona tuttia ym :D just se, että monet tekee ihan hyväntekeväisyytenä niitä pipoja ja villasukkia osastoille, niin toiset kehtaa niitä varastaa, mielestäni tosi perseestä!! pitää miettiä niitä seuraavia vauvoja, joiden päätä ja varpaita ne voisi lämmittää, kotona siinä helposti käy niin, että kun ne jää viikon päästä pieniksi, ni unohtuu kaapin perälle, koska "mitä noita seuraavalle säilyttämään, jotain hikisä synnäriltä "saatuja" paskoja" menkää itteenne
Noista villasukista meille TAYSissa sanottiin, että saa ottaa kotiin koska he eivät niitä pese, eikä sukkia voi pesemättä laittaa seuraavalle vauvalle.

Ja me kyllä pidetään muistona ne ihanat, pienet villasukat. Ovat niin söpöt :)
 
millionneaharmaana
[QUOTE="vieras";28812503]Pesetkö sinä persereiän sisäpuolelta? Minä en, joten en tarvitse alapään pesuun hanskoja.[/QUOTE]

Tuossa oli ettei menkkojenkaan aikaan alapäähän koske joten eikö pese lainkaan vai mennäänkö hanskat kädes. Mut aika aihhen vierestä. Niit kumihanskoja saa kaupast. Meilläkin on paketti ihan teurastusta varten.
 
"Entinen Ksantippa S."
Mun huonekaverini esikoisen aikaan sanoi ihan suoraan, että kannattaa ottaa kaikki mahdollinen mukaan, kun synnyttäminen on niin törkeän kallista.

No mielipidehän se sekin. Sairaalalaskua katsellessani mietin, että voi vattu, tuolla rahalla ei pääsisi edes nukkumaan kunnon hotelliin, ja samaan hintaan olisi saanut tarvittaessa tehohoidon ja koko arsenaalin maan parhaita lääkäreitä.
 
"harmaa"
sain esikoisen mukaan lakin :) se sanottiin että annetaan jokaiselle henk.kohtaiseksi muistoksi :)

Toisen synnytin toisaalla ja tutti olisi saatu,mutta eipä tuo sitä halunnut. Jäi sitten sairaalaan : D

Esikoisen kohdin muistan kun sanottiin että sytä lapsi nyt ja vahtaamalla vahdittiin etten vie yhtään vaipaa, kuulemma vaippoja pöllivät.
Siihen aikaan liberolauku tuli kotiin postissa ja minulla oli kyllä hoitolaukku jo mihin laitoin lapsen tulevat vaatteet ja oli siellä vaippakin.

Toisen lapsen kun sain minulle suorastaan tyrkytettiin 2 vaippaa mukaan, matkaa kotiin oli nyt sen ruhtinaallisen 2km :D kieltäydyin mutta kätilö tunki ne laukkuuni :D :D
 
juupsu
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28813823]Mun huonekaverini esikoisen aikaan sanoi ihan suoraan, että kannattaa ottaa kaikki mahdollinen mukaan, kun synnyttäminen on niin törkeän kallista.

No mielipidehän se sekin. Sairaalalaskua katsellessani mietin, että voi vattu, tuolla rahalla ei pääsisi edes nukkumaan kunnon hotelliin, ja samaan hintaan olisi saanut tarvittaessa tehohoidon ja koko arsenaalin maan parhaita lääkäreitä.[/QUOTE]

Mua kans riepoo tuo synnyttämisen kalleudesta valittaminen. Neljä vuorokautta täysihoidolla 130€. On hirveetä joo. Vauvaa seurataan, äitiä hoidetaan ja huolehditaan ja lääkärit on tosiaan lähellä, jos tarvetta ilmenee.

Mutku patja on huono ja huoneen seinät väärän väriset ja huonekaverikin kuorsaa, ruokakin on pahaa eikä vaatteet edes Meandia. Törkeetä.
 
  • Tykkää
Reactions: pikku yllätys
En ottanut synnäriltä mukaan mitään muuta kuin verkkopöksyt jotka olivat jalassa. Ne olisivat muutenkin lentäneet roskiin siellä missä mä synnytin joten eipä tapahtunut mitään vääryyttä tossa asiassa. Kotona niitä tuli vielä pestyä monet kerrat, oli ainoat jotka eivät painaneet sektiohaavaa kipeästi.

Kiitos muuten sille joka laittoi linkin noihin verkkopikkareihin. Sieltä näköjään saa samannäköisiä suorakaidesiteitäkin, hyvä pitää mielessä jos tulee vielä seuraava kierros itselle :)
 
"kolmen äiti"
Ei ole kyllä tullut mieleenkään ikinä ottaa sairaalasta mitään, mitä ei olla annettu tai erikseen sanottu menevän roskiin. Verkkoliivit, tutin, pari vaippaa ja muutaman siteen otin kun sanottiin että saa ottaa. Vaatteita yms ei ole tullut mieleenkään ottaa. Muistoksi on riittänyt paperi johon kirjoitettiin pituus, paino syntymäpäivä ja kellonaika ja sormiväreillä painettiin vauvan jalanjälki. En ymmärrä miksi jotain sellaista pitäisi ottaa muistoksi mitä ei anneta. Kyllä itselle on ainakin valokuvat yms monta kertaa tärkeämpiä ja parempia muistoja.
 
"VIERAS"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28813956:
Saattaa olla tyhmä kysymys ja OT, mutta missä tapauksessa aikuisen pitää laittaa itselleen suppoja?
Kipulääkesuppo on silloin jees, jos on kipuja ja oksettaa kovasti. Jotain kautta on hyvä saada lääke menemään sisuksiin ja pysymään.. Peräpukamasuppoja olen itse käyttänyt.
 
Pm
130€ nelja vuorokautta!!! Halpaa kuin mika! Synnytin Suomessa kun en halunnut asumassamme kehitysmaassa synnnyttaa. Silloinnen vakuutukseni maksoi synnytyksen Suomessa. Synnytyksen hinta on 5000€. Kumpi synnytys tahansa, Tais olla 4pv maksimissaan. Ei vois enempaa kiukuttaa valitukset aippapakkauksen vareista, sisallosta ym!! Missa muussa Maassa sellaisia lahjoja saa!!! Ei missaan! Ei lapsilisia, kodinhoidon tukea, aitiyslomaa 16vk:a enempaa.
 
"vieras"
130€ nelja vuorokautta!!! Halpaa kuin mika! Synnytin Suomessa kun en halunnut asumassamme kehitysmaassa synnnyttaa. Silloinnen vakuutukseni maksoi synnytyksen Suomessa. Synnytyksen hinta on 5000€. Kumpi synnytys tahansa, Tais olla 4pv maksimissaan. Ei vois enempaa kiukuttaa valitukset aippapakkauksen vareista, sisallosta ym!! Missa muussa Maassa sellaisia lahjoja saa!!! Ei missaan! Ei lapsilisia, kodinhoidon tukea, aitiyslomaa 16vk:a enempaa.
Sanopa muuta.
Liian hyvät oltavat täällä, kun mammoilla on varaa valittaa kaikesta ja vielä kehdataan valittaa, että kh-tukiaikakin on liian lyhyt.

No, rytinällä tullaan alas ennemmin tai myöhemmin ja sitten tajutaan, että miten hyvä oli olla joskus, mutta kun suomalainen ei ole koskaan tyytyväinen.
 
"vieras"
mitään en varastanut, hoitaja sanoi että tutin saa mukaan, muuten menee roskiin. kotiin lähdin omissa vaatteissa, alushousuissa ja jopa oma side jonka vaihdoin ennen kotiin lähtöä.

olin ostanut kotiin jo raskausaikana vaippoja, rintakumeja, vanulappuja, lanoliinivoidetta, väljiä alushousuja, isoja siteitä ym joten ei tsrvinut varastaa mitään. liberolaukku (1 kpl) annettiin mukaan.
 
"vieras"
Tuossa oli ettei menkkojenkaan aikaan alapäähän koske joten eikö pese lainkaan vai mennäänkö hanskat kädes. Mut aika aihhen vierestä. Niit kumihanskoja saa kaupast. Meilläkin on paketti ihan teurastusta varten.
En ole sanonut kertaakaan, etten koske menkkojen aikaan alapäähäni. Kumihanskoja käytin silloin kun kotiuduin ja peräpukamat vaativat peräpukamavoiteen ja -supon laittoa päivittäin. Muu on ihan teidän perverssien omaa tulkintaa :)
 
"tikkari"
me ei kyllä viety yhtään mitään, tutti unohtu suuhun...

... niin toiset kehtaa niitä varastaa, mielestäni tosi perseestä!!
Heh. Itsekin olet syyllistynyt varastamisene. Tutin varastamiseen. Ja silti kehtaan syytellä muita.

En ole vienyt sairaalasta yhtään mitään. Kaksi lasta olen synnyttänyt. En edes rintakumia, vaikka mieleni tekikin.

Mielestäni ihan naurettavaa vedota siihen, että se myssy ja ne töppöset oli niin söpöt. Vittu ottakaa sinne omat myssyt mukaan, niin mekin tehtiin. Ne tulee sinne lahjoituksena, ääliöt.

Ja ärsyttää tässäkin ketjussa nämä: "me ei viety mitään, paitsi kaksi vaippaa tai tutti tai "vain" rintakumi". Vittu kun sekin on jo varastus.

Vai meinaatteko, että jos kaupasta vie "vain tikkarin" niin se on hyväksyttävää????
 
Millionneaharmaana
[QUOTE="vieras";28814358]En ole sanonut kertaakaan, etten koske menkkojen aikaan alapäähäni. Kumihanskoja käytin silloin kun kotiuduin ja peräpukamat vaativat peräpukamavoiteen ja -supon laittoa päivittäin. Muu on ihan teidän perverssien omaa tulkintaa :)[/QUOTE]

No en kai minä nyt paljaalla kädellä laita sormeani pyllyyn!! Hyi hlvetti! Vaippojen vaihto vauvalle on pikkuisen eri juttu kuin oma peräreikä. Enkä minä menkkojen aikana alapäätäni koske kädellä kun en tamponeja käytä.

Yllä oleva on suora lainaus.
Ehkä mulla sit on lukihäiriö.
 

Yhteistyössä