Lapsi virikehoitoon 15 päivänä kuussa klo 8-15.

• Viestiketjun aloittaja "hellu"
  • Ensimmäinen viesti
suosittelen
että viet lapsesi VIRIKEHOITOON !!!!! 15 pv kuussa , ja klo 7 - 17.

Saat itsellesi VAPAATA !!!!

Stna mistä näitä laiskoja äitejä sikiää jotka eivät jaksa lapselleen virikkeitä kotona järjestää ???

Meillä päivien pituus tulee olemaan 9-15 (tai käytännössä loppuu siinä 14.30-14.45 kun pitää jo kl 15 olla hakemassa isosiskoa koulusta). Päivien määrä vielä epäselvä, ehkä 3pv/vko jos ei ole tarvetta useammalle päivälle, täytyy puhua henkilökunnan kanssa mitä suosittelevat.

"Vieras"
että viet lapsesi VIRIKEHOITOON !!!!! 15 pv kuussa , ja klo 7 - 17.

Saat itsellesi VAPAATA !!!!

Stna mistä näitä laiskoja äitejä sikiää jotka eivät jaksa lapselleen virikkeitä kotona järjestää ???
Ja antaa näiden kommenttien olla ja puhutaan vaan positiivisia juttuja virikehoidosta....jaksaisi millään aina lukea näitä provosoituneita ja arvostelevat äitejä joiden tapa hoitaa asioita on ainut oikea tapa...

"mimmi"
Mistä näitä lukutaidottomia ääliöitä sikiää, jotka eivät osaa vastata aiheen kysymykseen?

Meillä lapsi alkaa ens kuusta lähtien käydä 2pvää viikossa. Todennäköisimmin klo 7.30-12 välisen ajan. Haen ruuan jälkeen kotiin. Ei tuo oo nukkunu päiväunia aikoihin, niin turha kai se on olla 9-15 välinen aika siellä, josta suurin osa menee syömiseen ja nukkumiseen.

Olen samaa miettinyt nyt kun työtöntyönhakija olen, niin kuinkamonta päivää viikossa veisin kuopuksen hoitoon. Päiväkodin kanssa en ole sopinut vielä mitään, edes milloin aloittaa kesäloman jälkeen.Mietin jos olisi 12p/kk ja sitä että veisin aamupalalle ja hakisin välipalan jälkeen.

"vieras"
Ihmettelen miksi työ laiskat äidit ette jaksa ja halua hoitaa niitä lapsianne kotonanne ?????????
Saahan sitä ihmetellä. Minäkin ihmettelen moniakin asioita, kuten sitä, miten joku voi olla niin laiska ettei mene töihin, vaan haluaa vain olla vuosia lasten kanssa kotona.

Ja meillä laps on pari kertaa viikossa pk:ssa, ikää kohta 3v. Samassa paikassa ollut jo 1,5v. eikä katsottu järkeväksi irtisanoa paikkaa kun jäin uudestaan äippälomille, varsinkin kun itse opiskelen samalla yo:ssa. Onko tuo nyt sitten virikehoitoa, ilmeisesti ei kuitenkaan. Jokainen saa tehdä omat päätöksensä niin kauan, kun Suomessa laki sen sallii, koittakaapa mammat ymmärtää se :)

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28806838]Etkä tosiaan usko että 4-5 v: lle pk voisi olla hyväkin juttu...ja etkö ymmärtänyt kysymystä...[/QUOTE]

Kannattanee antaa vaan olla.
Vaahtoajan kirjoitustyyli ja kysymysmerkkien ylikäyttö kertoo, että junttilasta ollaan. Jos ei maantieteellisesti, niin sivistyksellisesti ja näinollen järkevä keskustelu on poissuljettu vaihtoehto, energiantuhlaamista :)

"ihmettelen"
Ymmärsin kysymyksen - kysyi monenako päivänä virikehoitoon ? Vastasin että 15 pv klo 7 - 17 .

Ja jatkoin että mistä saatanasta näitä lasikoja äitejä sikiää , jotka eivät halua ja jaksa hoitaa lapsiaan kotonaan ?

Pakkoko niitä lapsia on maailmaan tehdä , jos niitä ei jaksa hoitaa.

Seuraavana ollaan ruikuttamassa sossun luukulla , sitten lapset potkii jo mummoja kadulla ja tulee poliisi kuvioihin ja .....

huutomerkki tähän
Eräs ystäväni on juuri saanut vauvan, ja hänen kaksi aiempaa lasta (n. 2 ja n. 5 vuotiaat) ovat molemmat "virikehoidossa" joka päivä miehen työpäivän ajan. Siis n. 9 h. OMG. Tämän lisäksi nainen haaveilee vielä neljännestä lapsesta. Arvaatkaa tekisikö mieleni sanoa hänelle, että kannattaako niitä lapsia enempää tehdä, jos niistä ei jaksa huolehtia!!?? Silloin kun keskimmäinen syntyi, esikoinen oli myös päivät hoidossa. Ja sama systeemi näyttää jatkuvan. Yrittivät jossain välissä virikehoitoa vain parina päivänä viikossa, mutta se ei ilmeisesti äidille riittänyt. Isompi lapsista oli virikehoidossa myös isän kesäloman ajan parina päivänä viikossa.

"ihmettelen"
lapset kävivät seurakunnan kerhossa , musiikkiopistossa ja harrastamassa 50 km:n päässä kotoa , 3 x viikko .... ja ihmetellen äiti kuskasi ....

Joten repikää laiskat äitit siitä !!!!!

"vieras"
[QUOTE="ihmettelen";28806855]lapset kävivät seurakunnan kerhossa , musiikkiopistossa ja harrastamassa 50 km:n päässä kotoa , 3 x viikko .... ja ihmetellen äiti kuskasi ....

Joten repikää laiskat äitit siitä !!!!![/QUOTE]

Suosittelen kouluttautumista, sun suomen kieli on sen verran lapsen tasolla. Et tuolla taidollasi voi edes lapsiasi auttaa läksyissä.

hmmmm
[QUOTE="ihmettelen";28806855]lapset kävivät seurakunnan kerhossa , musiikkiopistossa ja harrastamassa 50 km:n päässä kotoa , 3 x viikko .... ja ihmetellen äiti kuskasi ....

Joten repikää laiskat äitit siitä !!!!![/QUOTE]

miksi teit lapsia kun et jaksanut hoitaa niitä kotona?

Oletko nyt sama ihmettelen ja suosittelen? Vain yksi nimimerkki/ketju.

voi luoja taas..
[QUOTE="ihmettelen";28806849]Ymmärsin kysymyksen - kysyi monenako päivänä virikehoitoon ? Vastasin että 15 pv klo 7 - 17 .[/QUOTE]

Luit oikein, jos siis omat lapsesi ovat virikehoidossa 5pvää/vko 10h kerrallaan.
Muussa tapauksessa suosittelen aloitusviestin kertaamista :)

Ja ihme, että tähän virikehoidon alle saatiin taas vedettyä nämä ääriesimerkit, jotka pitävät lapsiaan siellä aamusta iltaan viisi päivää viikossa. Varmasti hauskaa ratsastaa niillä samoilla esimerkeillä keskusteluista toiseen, kun ei muuta keksi. Kuitenkin näissä ketjuissa olen havainnut sen, että "virikehoitoilijat" ovat keskimäärin 2-3 päivää viikossa hoidossa sen muutaman tunnin kerrallaan. Nämä viestit on ilmesesti vaan niin hauska lukea ne "seitsemänpäivääviikossakakstoistatuntiakerrallaan" -lasit silmillä.

Niin ja kohta joku tulee kertomaan, miten meillä ei ainakaan, koska KERHOT :D Tajuamatta, että hoidattaa se kerhoäitikin lapsiaan muilla 2-3 päivää viikossa parhaimmillaan ja muutaman tunnin kerrallaan. Ja mitä se Hyvis-Äiti sillä aikaa tekee, kun lapsi on kerhoilemassa? No saa sitä paheksuttua OMAA AIKAA tietenkin :p

Kuka ihmettelee mitäkin. :)

Itse olen viimeisen puoli vuotta kuullut ympäriltä jatkuvaa ihmettelyä siitä miksei 2v täyttänyt lapsi ole vielä päiväkodissa, onko minulla jäänyt jostain hyvin negatiivinen kuva päiväkodista vai missä vika... :D Kaksi tapausta muistan jotka ovat kehuneet ratkaisua, muut ovat joko olleet kommentoimatta mitään tai sitten ihmetelleet ja jopa kyseenalaistaneet näin "ison" lapsen kotihoidon. Tuohon kyllästyneenä en vieraammille ihmisille mielelläni edes tunnusta lapsen olevan kotihoidossa.

Joten kaikkia ihmettelijöitä ei vaan voi miellyttää. :)

ihmetellen
ihmetellen on yksi nimimerkki. Ja tällä olen kirjoittanut.

Olen itse hoitanut lapseni , eivät ole olleet virikehoidossa.

Lapseni ovat myös käyneet seurakunnan kerhossa , musiikkiopistossa. Ja harrastamaan kuskasin heitä urheilua 3 x viikko , 50 km:n päähän kotoa / suunta.

Että ihmettelen näitä laiskoja äitejä jotka vievät lapsensa vikerikehoitoon.

Lisäksi samaan aikaan kun hoidin lapset kotona toimin myös yksityisyrittäjänä. Joten lapsillani oli mahdollisuus harrastaa myös kalliita harrastuksia ilman että tarvitsi mennä sosuun luukulle.

5,5kk ja 3v lasten äiti
ihmetellen on yksi nimimerkki. Ja tällä olen kirjoittanut.

Olen itse hoitanut lapseni , eivät ole olleet virikehoidossa.

Lapseni ovat myös käyneet seurakunnan kerhossa , musiikkiopistossa. Ja harrastamaan kuskasin heitä urheilua 3 x viikko , 50 km:n päähän kotoa / suunta.

Että ihmettelen näitä laiskoja äitejä jotka vievät lapsensa vikerikehoitoon.

Lisäksi samaan aikaan kun hoidin lapset kotona toimin myös yksityisyrittäjänä. Joten lapsillani oli mahdollisuus harrastaa myös kalliita harrastuksia ilman että tarvitsi mennä sosuun luukulle.
Ja kuka sinne "sosuun luukulle" on menossa? Me maksamme pk-paikastamme noin 200e/kk ihan omasta pussistamme, paikkaa käytetään 0-2 päivänä viikossa. Viimeksi laps ollut hoidossa ennen juhannusta, ens viikolla menee taas pariksi päiväksi jonka jälkeen taas reilu viikon tauko. Voi minua laiskaa äitiä !!!!!

Yhteistyössä