Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä kyllä ajattelen kanssa, ettei ole ensimmäinen kerta. Ja jos onkin, niin tuskin viimeinen jos ei pihalle laiteta. Mä en kyllä yhtään tajua, että miksi lähti sinne Lissulle käryn käytyä ja kun halusi miettiä? Tai kyllä mä tajuan, mutta tajuaako Tinja. Tietenkin tämä on vain Tinjan kautta esillä koko asia ja aika huonot infot meillä mitä kaikkea on puhuttu ja varsinkin mitä mies sanonut. Että melko hataran kokonaiskuvan kauttahan me muut mielipiteitä sanomme. Mutta näillä tiedoilla saisi kyllä mies lähteä. Toivottavasti Tinja et ota takaisin tuollaista lieroa vellihousua. Näin.

"näin on"
Joo lissu käyttää nimimerkkiä "bellah" ja ilmeisesti yksi "toinen nainen" = lissu.

En hyväksy väitteitä "ei tunteilleen mitään voi" tai "sattuivat rakastumaan". Siinä vaiheessa tunteilleen vielä voi, kun on tehtävä päätös pyytääkö toiselta puhelinnumeroa/säilyttääkö jonkun antamaa käyntikorttia/lähteekö kahville "ihan vaan ystävinä" jne. jne.

[QUOTE="näin on";28751823]Joo lissu käyttää nimimerkkiä "bellah" ja ilmeisesti yksi "toinen nainen" = lissu.

En hyväksy väitteitä "ei tunteilleen mitään voi" tai "sattuivat rakastumaan". Siinä vaiheessa tunteilleen vielä voi, kun on tehtävä päätös pyytääkö toiselta puhelinnumeroa/säilyttääkö jonkun antamaa käyntikorttia/lähteekö kahville "ihan vaan ystävinä" jne. jne.[/QUOTE]

Kyllä näin on. Se on kuitenkin valinta, jonka tekee. Turha väittää ajautuvansa yms. Aivothan meillä on päässä sitä varten.

"Lukutoukka"
Ketä juuri tämä aihe kiinnostaa kirjavinkki: Annamari Marttisen kirja 'Mitä ilman ei voi olla'. Siinä kerrotaan petetyn vaimon, pettäjän ja toisen naisen näkökulma yhteiseen asiaa. Kiihkottomasti kirjoitettua tekstiä ketään alentamatta, ketään ylentämättä.

"mami"
Ehkä se oli vain kirjoitusvirhe? Ehkä ne ajatukset oli muualla? Ehkä haluan täysin ulkopuolisena tuoa edelleen näkökulmaa tähän. Näkulmiahan tähän ketjuun on nimenomaan kaivattu? Eihän niitä näkökulmia tule, jos kaikki silittelee Tinjaa.
Minä ainakin ajattelen tätä asiaa vain Tinjan näkökulmasta.
Tiedän monta muutakin näkökulmaa,mutta haluan keskittyä vain tähän.

"Tinja"
Lapset tulivat kotiin ja kyselivät missä iskä on. Sanoin nyt aluksi, että lomalla kaverin kanssa. En itseasiassa tiedä missä mies on.. En tiedä onko "lissulla", mökillä, veljellään, hotellissa vai missä.

"mami"
[QUOTE="sini";28752185]eikö sua tinja haittaa et se ukko majailee sen Lissun luona?? Asiat auki jne.[/QUOTE]

Jos hän on yhtään niin fiksu kuin "Tinja",on miettimässä ihan yksikseen mökillä,,,

"vieras"
No mutta nythän on niin, ettei mies taida rakastaa sinua tarpeeksi. Ehkä hän vielä myöhemmin tajuaa mitä on menettänyt, mutta silloin voi olla liian myöhäistä.

Mikset vaan sano miehellesi, että nyt on eron aika. Vai haluatko odottaa, että mies tekee sen? Varmaan piinaavaa tuollainen odotus.

"Heidi"
Laita sille ukolle viestiä, että heti kotiin selittämään lapsille tilanne. Ja voi hakea kamansa samantien, jos aikoo jatkaa vielä Lissun kanssa yhteydenpitoa.

Pahoin pelkään, ettei ukko ole ollut yksikseen miettimässä, vaan petaamassa itselleen paikkaa Lissun luona. Totuus on, ettei parisuhdeongelmia ratkaista tuomalla siihen mukaan kolmas pyörää. Mies ei ole tätä asiaa ymmärtänyt. Jos haluaa vielä perheensä luo palata, niin ainoa mahdollisuus on lopettaa kaikki yhteydenpito Lissuun. Valitettavasti ukko taitaa ajatella vielä tälläkin hetkellä enemmän alapäällään kuin yläpäällään, joten tuskin hän osaa tehdä järkevää ratkaisua.

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka laittavat ihastuksensa lastensa edelle. Perhettä ei rikota lapsilta. Kusipääksi osoittautui tämäkin hyväksi luultu mies. Saattaa osoittautua myös huonoksi isäksi. Ainakin tällä hetkellä on sitä ollut.

"Tinja"
[QUOTE="veera";28752233]Miksi otit jo lapset kotiin?[/QUOTE]

Isän oli pakko tulla pois mökiltä huomisen pakollisen menon vuoksi. Lapset ovat onneksi jo niin isoja, ettivät kaipaa jatkuvasti viihdyttäjää. Pelaavat ulkona paljon kavereiden kanssa ja kesällä meillä on paljon lasten kavereita.
Sisko ottaa reissuun lapset mukaan loppuviikosta.

En ole halunnut kysyä missä mies on. En osaa selittää miksi. Haluan jotenkin myös antaa miehelle välinpitämättömänkin kuvan. Jos kyselisin missä hän on, tulisi itselle jotenkin säälittävä olo.
Kysyn sitten, kun tulee kotiin.

Silloin kun näin sen "lissun" fb-profiilin, niin mun mielestä se oli lähdössä ulkomaille 22 tai 23 pv, eli huomenna tai tiistaina..

[QUOTE="vieras";28752219]No mutta nythän on niin, ettei mies taida rakastaa sinua tarpeeksi. Ehkä hän vielä myöhemmin tajuaa mitä on menettänyt, mutta silloin voi olla liian myöhäistä.

Mikset vaan sano miehellesi, että nyt on eron aika. Vai haluatko odottaa, että mies tekee sen? Varmaan piinaavaa tuollainen odotus.[/QUOTE]

Mut ei miehet noin ajattele niinkuin naiset ehkä ajattelee. ''se olisi täällä minun luonani jos se rakastaisi mua''. Ei, vaan se on esim. Mökillä kun tajusi mitä oikeasti tuli tehtyä ja loukattua. Häpeissään, itsesyytöksessä yms.

"vierailulla"
Minusta mies loukkaa tässä vaimoaan vielä pahemmin, kun ei kerro lastensa äidille rehellisesti olinpaikkaansa. Läpinäkyvyys on tässä Se yksi avain joko pelastaa avioliitto, tai edes yrittää tehdä erosta vähennän raastavaa. Todellakin isän pitäisi ymmärtää, että kärsijät ovat myös ne lapset. Äiti yrittää yksinään selittää jotain ihmetteleville lapsille. Samalla pitää itsensä kasassa. Kohtuutonta. Nyt viimeistään miehen pitäisi lopettaa pakeneminen, ja pitämästä perhettään epätietoisena. Miehen pitää kantaa vastuu omista lapsistaan, ja pystyä selvittämään tilannetta lapsille. Toki ensin vaimonsa kanssa puhuttuaan Ja tehdä selväksi ettei hylkää lapsiaan, ja tehdä se melko pian. Lapset ymmärtävät,näkevät ja kuulevat enemmän kun aikuiset luulevatkaan. Äiti ei kauaa pysty tilannetta pitämään kasassa, mies vain "miettii". Mitäs sitten jos kuvio valkeneekin pojilla jonkun sattuman kautta? Siinä menee luottamus myös äitiin samalla. Että mielestäni ei ole kerjäämistä, jos mies nyt hankkii selkärankaa ja ottaa vastuun elämästään jossa on vuosia elänyt. Lasten kanssa sitä menetettyä ei helpolla takaisin saa, jos koskaan. Onko mies tosiaan valmis siihen?

"Heidi"
[QUOTE="Tinja";28752255]
Silloin kun näin sen "lissun" fb-profiilin, niin mun mielestä se oli lähdössä ulkomaille 22 tai 23 pv, eli huomenna tai tiistaina..[/QUOTE]

Onkohan mies menossa reissuun mukaan?

"Heidi"
Mut ei miehet noin ajattele niinkuin naiset ehkä ajattelee. ''se olisi täällä minun luonani jos se rakastaisi mua''. Ei, vaan se on esim. Mökillä kun tajusi mitä oikeasti tuli tehtyä ja loukattua. Häpeissään, itsesyytöksessä yms.
Jos mies olisi oikeasti tajunnut, mitä tuli tehtyä ja loukattua, niin hän olisi nyt palvomassa maata vaimonsa jalkojen alla, anelemassa tältä anteeksiantoa ja vakuuttelemassa ikuista rakkauttaan vain ja ainoastaan vaimoaan kohtaan.

Minä osoitin kerran tosissani miehelleni ovea, kun tämä oli mokannut pahasti (ei tosin pettänyt) ja pyysin häntä menemään välittömästi serkkunsa tyhjään asuntoon majailemaan. Mies ei suostunut lähtemään, vaan vaati heti välien selvittämistä ja suhteen korjaamista, koska ei halunnut menettää minua.

Arabian lautanen
[QUOTE="Tinja";28728134]Uskon. Mieheltäni kyselin ja utelin. Mies sanoi rehellisesti, että ei tiedä olisiko sortunut jos olisi mahdollisuus tullut. Ei siis voinut sanoa suoraan, että ei olisi mennytkään sänkyyn, vaan sanoi rehellisesti, että olisi saattanut harkita tilaisuuden tullen. Sanoi myös suoraan, että tämä "lissu" oli tehnyt selväksi, että ei aio harrastaa seksiä naimisissa olevan miehen kanssa. Mies kertoi itse tämän.[/QUOTE]

Hyvä, jos uskot että ei oo pettänyt. ..Mutta mua kyllä loukkaisi jo ihan tarpeeksi tuo miehen asenne siihen pettämis-seksiin "ehkä".

Ja mistä miehesi on saanut tietää, ettei tämä "lissu" harrastaisi seksiä varatun ja aviossa olevan miehen kanssa? En mä ainakaan jollekkin random-miehelle menisi kertomaan ja tilittämään ihan siitä, että ketä voisin panna. :/

Yhteistyössä