Eikö kenenkään muun mielestä tatuoinnit ole mauttomia?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Ani";28739672]Kiitos.
Mun raamatussa seisoo: Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne.
Miten tää pitäis ymmärtää? Se on selvä, että tommosta ei pidä tehdä silloin kun suree vainajaa. Mutta, koska tässä ei sanota, että älkää milloinkaan tehkö näin, jääkö tavallaan lupa viillellä/tatuoida silloin, kun suru on mennyt menojaan?

Katsoin vielä kohdan 26, jossa seisoo: Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta...
Tuli mieleen Räsäsen puoliso. Minkäläinen tukka hänellä mahtaa olla.[/QUOTE]

Tässä on oleellista se, että juutalaisten haluttiin erottuvan pakanakansoista ja pakanoiden tavoista...

Samoinhan esim. pakanoiden harjoittama jooga on pahasta.

"Ani"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28739767:
Tässä on oleellista se, että juutalaisten haluttiin erottuvan pakanakansoista ja pakanoiden tavoista...

Samoinhan esim. pakanoiden harjoittama jooga on pahasta.
Tää on vähän monimutkasta ymmärtää. Jos harrastan joogaa, oonko raamatun mukaan pakana? Onks raamatussa joogastakin luku? Oon aika paljon sitä lukenu, mutta tää on uutta.

Peyote
Suurinnosa tatskoista on aika kauheita varsinkin kun läheltä katsoo. On niitä makeitakin tietysti. Se vähän riippuu siitäkin, että osaako itse piirtää, että mimmoiseen on tyytyväinen. Mun mielestä ne on usein todella kauheita. Useimmiten viiva ei ole ollenkaan "elävä", vaan kökkö ja tasapaksu. yleensä varjostukset on kömpelöitä.

[QUOTE="Ani";28739793]Tää on vähän monimutkasta ymmärtää. Jos harrastan joogaa, oonko raamatun mukaan pakana? Onks raamatussa joogastakin luku? Oon aika paljon sitä lukenu, mutta tää on uutta.[/QUOTE]

Jooga ei ole ihan mustavalkoinen juttu. Kristillistä meditaatiotakin on olemassa. Mutta on muistettava, että lähtökohtaisesti jooga on epäjumalanpalvontaa, ja kaikki epäjumalanpalvonta on pahasta. Kaikkea joogaa nyt ei voi pitää epäjumalanpalvontana.

Kun asettaa lähtökohdaksi, että kaikki mikä vie pois Jumalan luota, on syntiä, niin tietää miten toimia. Oli se sitten vaikkapa rikastumisen elämäntehtävänä, tai vaikkapa vain ura, pahastahan se on. Kristityn elämäntehtävä on Jumalan sekä lähimmäisten palveleminen.

Mutta tää on todella OT, ja mieluiten näkisin paluun takaisin aiheeseen.

"Ani"
Ja semmoset pienet, punavihreet ruusutatuoinnit lihavien naisten selissä on ihan hirveitä. Eikö ne nyt muuta kuvaa oo keksiny ku ton hirveen ruusun? Joku monogrammikin ois kivempi.

"vieras"
Monet on joo. Miehellä on yksi tatuointi, se on kuitenkin ns. tärkeä eikä meidän perheelle ollenkaan mauton. Näin lienee monelle muullekkin, se mikä toiselle on mautonta, voi toiselle olla joku tosi tärkeä juttu. Esim. eräällä tutulla on ihoon piirretty muisto 3 päivän ikäisenä kuolleesta lapsestaan, ei se ole mitenkään mauton, kun tietää tarinan tatuoinnin takaa.

ok
En tykkää. Korkeintaan voisin ottaa jonkun 1-2 cm kokoisen siron pienen kuvan jonnekkin minne päivä ei paista, jos kokisin tärkeäksi.
Kamalinta on sellaiset täyteen tatuoidut käsivarret ja kroppa muutenkin. Sottaisen näköistä.

"vieras"
Itse en välitä tatuoinneista, joilla ei ole kantajalleen muuta merkitystä kuin olla meikin tai tekoripsien tapaisena koristuksena. En niitä mitenkään inhoakaan, sama minulle mitä kukakin omalle keholleen tekee.

Joidenkin ihmisten tatuoinneista näkee paljon enemmän ja paljon syvemmälle. Ja silloin ne ovat minusta aina kauniita, merkityksellisiä ja tärkeitä. Ne ovat arpeutuneita haavoja, tarinoita menneisyydestä ja nykyisyydestä joita ihminen kantaa kaikkien nähtävillä. Minua se koskettaa.
Ihan mielenkiinnosta, kysytkö asiaa suoraan, päätteletkö vain vai miten selvittää tai tietää onko näkemäsi tatuointi kantajalleen merkityksetön vai ei?

[QUOTE="vieras";28741949]Ihan mielenkiinnosta, kysytkö asiaa suoraan, päätteletkö vain vai miten selvittää tai tietää onko näkemäsi tatuointi kantajalleen merkityksetön vai ei?[/QUOTE]

Eihän sitä välttämättä tiedäkään jollei tunne ihmistä. Toisinaan sen aistii ihmisen olemuksesta muutenkin. Mutta monesti ei. Joskus he kertovat, toisinaan eivät.
Koskaan ei voi tietää, tässäkään asiassa. Jotkut eivät tahdokaan tietää, mutta se on eri juttu se.

"vieras"
[QUOTE="Ani";28739825]Ja semmoset pienet, punavihreet ruusutatuoinnit lihavien naisten selissä on ihan hirveitä. Eikö ne nyt muuta kuvaa oo keksiny ku ton hirveen ruusun? Joku monogrammikin ois kivempi.[/QUOTE]

Jestas :LOL: :LOL:

Tuuttuut
Täytyy myöntää, että mua miltei säälitää nuori ihminen, joka on tatuoinut itsensä suunnilleen täyteen. Olen aikalailla varma, että katuu sitä myöhemmin.
Eihan se minulle kuulu, mutta tuleepa kaikkee mieleen kuites.

Mun mielestä tatskat on rumannäköisiä ihan kaikilla. Ja joo joo, ei oo pakko kattoo :D

"Kifa"
En kategorisesti pidä tatuointeja rumina mutta hyvin harvassa ovat näkemäni kauniit, hyvin tehdyt ja kantajalleen sopivat kuvat. 95 pros. On kyllä niitä "pakko saada joku kuva kun kaikilla kavereillakin on joten otetaan nyt vaikka tommonen ihqusöpis ruusu/koirantassu/kiinalainenkirjoitusmerkki/tribaali/pääkallo".

"Minka"
It´se ymmärrän niitä, jotka laittavat jonkun pienen sievän kuvan, mutta en niitä, jotka tatuoivat koko käden/jalan jne. Mielestäni tämä kertoo enemmänkin ihmisen tarpeesta korostaa itseään ja olla jotenkin cool ja räväkkä tyyppi. Liittyy huonoon itsetuntoon sanoisin. Itse en ottaisi tatuointia, koska olen niin kipuherkkä ja ajatuskin ihon läpäisystä puistattaa;)

"Minka"
Ja vielä: tatskat alkavat jo olla pois muodista, kun niitä on niin monella. Nykyään on mielestäni muodikkaampaa olla ei´-tatuoitu. Ja uskon, että liikaa tatuointeja ottaneita alkaa jossain vaiheessa asia kaduttaa...

"Lode"
Mun tuttavapiirissä suurimmalla osalla on jonkin näköistä kuvaa jossakin kohtaa. Yhdelläkään ei kylläkään mitään "pieniä ruusuja läskissä selässä", "ihgukalloja, tassuja" ym. ym. vaan hyvillä tekijöillä tehtyjä hienoja kuvia. Aika jännä, että täällä on monella kokemuksena, että suurimmalla osalla olisi juuri näitä tökerösti tehtyjä tribaaleja, ruusuja jne.

"vieras"
Mitä mieltä olette Paras aika vuodesta -Stellan tatuoinneista? Uusin: http://www.olivialehti.fi/paras-aika-vuodesta/files/2013/07/gtie-kuvaukset-15.jpg

Ja täällä: http://www.olivialehti.fi/paras-aika-vuodesta/2013/07/tavallinen-tyopaiva/

Tää on vähän sama kun tuo homous -juttu. Homonaiset on *tun kuumii ja homomiehet oksettavia. Miun mielestä pienet ihkukuvat näyttää lähinnä kärpäsen ulosteelta, kuten myös kaikki huonosti tehdyt ja parannellut kuvat.

Yhteistyössä