Lapset silittivät opaskoiraa

• Viestiketjun aloittaja "Huoh"
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Mun koirani ovat aina olleet ns. vittumaisia.

Koiralla kun on tasan yksi duuni. Se on suojella isäntää. Toissijainen duuni on suojella laumaa.

On mahdollista, että isäntä on koirasta huolimatta lyöty tainnoksiin. Ja meikäläisen tapauksessa on mahdollista, että isäntä on juonut itsensä tiedottomaksi. Silti koiran pitää osata toimia. Ihan itse. Ei saa mieltää taaperoikäisiä uhkaksi vaan suojeltaviksi. Ja pitää uskaltaa käskystä tai käskyttä käydä epäröimättä karhua tai panssarivaunua päin.

Muussa tapauksessa kyseessä ei ole mun koira vaan joku räksyttävä piski.
Eek, kuulostaa ihan vastuuttomalta että juot itsesi tiedottomaksi, jonka aikana sitten koira käy muka käskustä tai käskyttä panssariautojen taikka karhujen kimppuun. Mitä ihmettä oikein polttelet, kun on niin kummalliset jutut?:confused:

• Tykkää
Reactions: Tepadj
"amanda"
[QUOTE="vieras";28748535]Jotkut ovat vaan niin helvetin tyhmiä, ettei mitään rajaa. Ehkä ääliömäisyydellekin pitäisi saada joku diagnosointiluokitus.
Sitten tällaiset voisivat pitää mukanaan jotakin diagnoosistaan kertovaa tunnistetta. Niin muut ainakin tietäisivät, mistä moinen käytös johtuu.[/QUOTE]

hyvä idea...oikeesti...

Eek, kuulostaa ihan vastuuttomalta että juot itsesi tiedottomaksi, jonka aikana sitten koira käy muka käskustä tai käskyttä panssariautojen taikka karhujen kimppuun. Mitä ihmettä oikein polttelet, kun on niin kummalliset jutut?:confused:
Äläpäs lässytä.
Naiset ovat omituisia otuksia. Heiltä en voi vaatia enempää kuin itseltäni.

Koirat on eri juttu. Ehdoton kunnioitus ja tottelevaisuus on pääsääntö. Mä tykkään koirasta ja koira tottelee mua. Asiasta ei neuvotella.

Taapero ei ole mulle uhka, joten se ei ole sitä mun koirallenikaan. Niinpä mun koirani tykkää taaperoisista. Kuten minäkin.

On myös paras mahdollinen lapsenvahti, koska ei päästä pikkuVilperttiä pois tontilta, eikä myös anna hukkua.

Ja käskystäni käy hetkeäkään epäröimättä vaikka puskutraktorin kimppuun.

Älä etsi vikaa koirasta. Se löytyy jos löytyy isännästä.

Peyote
Äläpäs lässytä.

Koirat on eri juttu. Ehdoton kunnioitus ja tottelevaisuus on pääsääntö. Mä tykkään koirasta ja koira tottelee mua. Asiasta ei neuvotella.

Taapero ei ole mulle uhka, joten se ei ole sitä mun koirallenikaan. Niinpä mun koirani tykkää taaperoisista. Kuten minäkin.

On myös paras mahdollinen lapsenvahti, koska ei päästä pikkuVilperttiä pois tontilta, eikä myös anna hukkua.

Oot ihan mukava, mutta aika erikoinen. :)

Miehet
Äläpäs lässytä.

Sinä olet pelottava vanhempi tai onko sinulla omia lapsia ?
Koira lapsenvahtina.
Koiran pitää hyökätä käskystä.
Missä ihmeen piireissä sinä liikut, jos tarvitset kulkiessasi koiran suojelua.
Kun mietin omaa lähipiiriäni ja kavereita miehhineen, niin ei kukaan ole elämäntilanteessa, jossa tarvitaan koiralta tuollaista tai edes mietitään tuollaista.

Munan jatkeena joskus olen valitettavasti nähnyt mainitsemasi koiratyypin, mutta tämä miehellä, joka ei mikään ihmeellinen ollut mieheksi eli ei karski tyyppi.
Koira sitten toi miehisyyttä häneen.
Myös tuota koiratyyppiä pidetään, silloin kun halutaan päteä muiden silmissä, saada hiukan arvostusta.

No sinä tuskin olet ns.epämiehekäs, että tarvitset karskin koiran näyttääksesi sitä itsekin.
Sinulla on omat syysi, olisi mukava kuulla ne, koska tuollaiset edellämainitut syyt olen itse huomannut miehissä

Muuten tuosta koira lapsenvahtina. Vanhemmat ne lapsesta huolehtii ei koirat, no tietty alemmassa sosiaaliluokassa on ryyppääviä vanhempia, joiden lapset elää oman onnensa nojassa.
Näiden ihmisten mukana on yleensä iso koira.
Mutta ns. normaalit ihmiset haluavat mukavan perhekoiran, jonka ei tarvitse miettiä onko omistaja lyöty tainnoksiin ja vahtia lapsia 24/7

• Tykkää
Reactions: dipt ja Tepadj
Itse en ns. leiki toisten koirien kanssa koska monesti olen huomannut että niinsanotusti koira voisi vaihtaa leiriä kun ei ole koulutettu koiraa yhtään.

En ensinnäkään halua joutua tilanteeseen (taas) jossa toisen koira tottelee minua mutta ei isäntäänsä. Se toki voi johtua kokemattomasta koiranomistajasta joka vasta harjoittelee - silloin pitää antaa rauha kummallekkin.

Peyote
Tietääkseni en ole mukava. Erikoinen saatan ollakin.
Mutta koirani ovat komennettavissani. Aina.
Ovat lapsiystävällisiä jos tahdon niin ja miksi en tahtoisi.
Ovat tappokoneita jos tahdon niin ja mitä helvettiä tekisin koirilla jotka eivät tahtoani noudata?
Ei ne sillon oo sun komennettavissa, jos sammut tilanteessa, missä karhut ja panssariajoneuvot uhkaavat. Ja lapsi vielä parhaassa tapauksessa juoksemassa järveen tappokoneen häntä vahtiessa. :D

Sinä olet pelottava vanhempi tai onko sinulla omia lapsia ?
Koira lapsenvahtina.
Koiran pitää hyökätä käskystä.
Missä ihmeen piireissä sinä liikut, jos tarvitset kulkiessasi koiran suojelua.
Kun mietin omaa lähipiiriäni ja kavereita miehhineen, niin ei kukaan ole elämäntilanteessa, jossa tarvitaan koiralta tuollaista tai edes mietitään tuollaista.

Munan jatkeena joskus olen valitettavasti nähnyt mainitsemasi koiratyypin, mutta tämä miehellä, joka ei mikään ihmeellinen ollut mieheksi eli ei karski tyyppi.
Koira sitten toi miehisyyttä häneen.
Myös tuota koiratyyppiä pidetään, silloin kun halutaan päteä muiden silmissä, saada hiukan arvostusta.

No sinä tuskin olet ns.epämiehekäs, että tarvitset karskin koiran näyttääksesi sitä itsekin.
Sinulla on omat syysi, olisi mukava kuulla ne, koska tuollaiset edellämainitut syyt olen itse huomannut miehissä

Muuten tuosta koira lapsenvahtina. Vanhemmat ne lapsesta huolehtii ei koirat, no tietty alemmassa sosiaaliluokassa on ryyppääviä vanhempia, joiden lapset elää oman onnensa nojassa.
Näiden ihmisten mukana on yleensä iso koira.
Mutta ns. normaalit ihmiset haluavat mukavan perhekoiran, jonka ei tarvitse miettiä onko omistaja lyöty tainnoksiin ja vahtia lapsia 24/7
On mulla lapsia. Ja joo, olen pelottava. Ihan perkeleen pelottava.

En tartte koiran suojelua, vaikka monasti olis kiva juttu. Pärjään ihan itte ilman mitään munanjatkeita.

Oletko koskaan nähnyt koiraa ja lasta? Jos et, niin älä sano hitonkaan mitään.

Miehet
On mulla lapsia. Ja joo, olen pelottava. Ihan perkeleen pelottava.

En tartte koiran suojelua, vaikka monasti olis kiva juttu. Pärjään ihan itte ilman mitään munanjatkeita.

Oletko koskaan nähnyt koiraa ja lasta? Jos et, niin älä sano hitonkaan mitään.

:) olen minä nähnyt koiran ja lapsen samassa perheessä kasvavan.
Pikkuisen sekarotuisen sylikoirakokoisen söpöliinin ja taaperon, joka nyt on jo iso lapsi.

Hyvin koira ja taapero touhusivat yhdessä, eikä taapero iässä lapsi hukkunut, eikä joutunut vaaraan, vaikka koira ei pelastanutkaan vedestä.

Koiran ei tarvi vahtia herkeämättä lasta, vaikka tuo pikkuinen karvakasa sitä välillä tekikin, vanhemmat huolehtivat lapsesta.
Koiran tehtävä on olla perheenjäsen ja lapsen kamu

[QUOTE="just";28748546]on hienoa että toisille oma napa ja muksut on niin tärkeitä että saavat tehdä mitä lystäävät välittämättä muista, varsinkin kun kerran noin selkeesti kielletään ja oletan että avustaja kertoi ihan syynkin. Musta toi on ihan sama, kun ipanat ois vieny joltain pyörätuolin alta kun halusivat kokeilla... sillä erolla et pyörätuoli ei opi vääriä toimintamalleja, opaskoira voi oppia. prkl.

tuli vaan mieleen et jos kyse olisikin ollu siitä et joku kieltää koiran silityksen vaikka siksi ettei koira pidä lapsista ja muksut silti rynnii paikalle ja koira näykkäsee, niin mitenköhän mammam suu ois sit pantu :whistle:[/QUOTE]
No sitte se ois varmaa nostanu metelin kun verenhimosia petoja kuljetellaan ihmisten keskellä.

[QUOTE="vieras";28749659]Vain epävarmat ja/tai pienimunaiset tarvitsevat "tappokoneen" koiraksi. Valitettavaa faktaa.[/QUOTE]

En tartte tohon rakkia kaveriksi, niin uskomatonta kuin se onkin. Eipä ole vielä niin vittumaista rakkia syntynyt joka meikäläisen kikkeliä kykenisi jatkamaan. Mut jos on, niin tervetuloa.

Yhteistyössä