Rollo ja muut nelikymppiset harmittaako asua vuokralla?

• Viestiketjun aloittaja "hilla"
  • Ensimmäinen viesti
inssi-nörtti
[QUOTE="kokko";28748168]olet siis nyt töissä? ja samalla roikut palstalla jauhamassa sontaa. siitäkö pomosi sinulle maksaa?[/QUOTE]

Juu kyllä kirjaimellisesti siitä maksaa. Että istun koneella ja odottelen josko niitä työtehtäviä tulisi. Sekä pomon että minun molempien mielestä parempi jos ei tule.

"Minna"
toivon kyllä että saan ennen eläkeikää jonkunlaisen asunnon maksettua jo senkin takia että todennäköisesti 40-50 vuoden päästä kun olen eläkeiässä eläkkeitä ei enään saa. On edes jotain vanhuuden turvaa.

kfkfkf
Me ei haluta ostaa omaa asuntoa ihan senkään takia, että mitäs jos tulee jotain yllättävää ja se pitäis myydä pois, eikä meniskään kaupaksi? Olen yhden asunnon omistanut ja sitä myytiin 2v, ennenkuin meni kaupaksi.

Jos ei senttiäkään tarttis lainaa ottaa, niin ostettais heti oma. Isoa asuntolainaa en enää halua ottaa. Asuminen joo halvempaa sitten kun se on oma, mut siihen menee aika pirun kauan. Siihen saakka asuminen aika sikahintaista, mieluummin asun kokoajan edullisesti :)

Yksi kokonaan oma asunto meillä on, mutta se on tuolla hevonkuusessa ja liian pieni meille. Sen myymällä sais hyvän käsirahan, mutta kun ei sitä lainaa haluta

Yksi vuokralainen
[QUOTE="hilla";28747823]Te jotka koko iän asutte vuokralla mietittekö perintöasioita lainkaan?[/QUOTE]

Enpä juuri. Tuntuisi epäkohteliaalta kärkkyä vanhempieni omaisuutta. Heillä on kaksi omakotitaloa (toinen kesäasuntona järvenrannalla), metsää ja muuta omaisuutta. Mutta eipä sitä tule juuri mietittyä. Miksi kysyit?

"Sirkkeli"
Tämä vuokralla asuminen on kyllä niin helppo muoto asua, ettei kyllä vituta yhtään. Näen hyvin läheltä sitä omakotitaloasumista, ja onhan siinä hemmetisti tekemistä ja maksamista. Laskuja riittää joka lähtöön, ja koko ajan pitää olla iiiiiso vararahasto siihen, että joku jutska kosahtaa. Muuten oot kusessa. Sähkölaskut ja kaikki on ihan eri luokkaa kuin miulla.

M32
Miten te, jotka ette säästä omistusasuntoa, kartutatte omaisuuttanne? Joku sanoi, että asuntoon sijoittaminen ei välttämättä tuota aina parhaiten. Haluaisin kuulla, mikä sijoitusmuoto tuottaa paremmin, kun huomioidaan omistusasujan asumismenoissa säästämät rahat.

M32
[QUOTE="Sirkkeli";28748445]Tämä vuokralla asuminen on kyllä niin helppo muoto asua, ettei kyllä vituta yhtään. Näen hyvin läheltä sitä omakotitaloasumista, ja onhan siinä hemmetisti tekemistä ja maksamista. Laskuja riittää joka lähtöön, ja koko ajan pitää olla iiiiiso vararahasto siihen, että joku jutska kosahtaa. Muuten oot kusessa. Sähkölaskut ja kaikki on ihan eri luokkaa kuin miulla.[/QUOTE]Vuokra-asumiselle on muitakin vaihtoehtoja kuin omakotitalossa asuminen. Itse en ottaisi ikinä ok-taloa vaivoikseni, mutta omistan kyllä mielelläni oman kerrostaloasunnon.

Peyote
[QUOTE="vieras";28748563]Sama ongelma haittaa yhtä lailla vuokra-asujaa.[/QUOTE]

No ei ehkä ihan samassa määrin. Ei harmita niin paljoa, jos on rakentamisvirheistä aiheutunut vesivahinko, jos asunto ei ole oma.

"emma"
[QUOTE="vieras";28748010]Mikä estää tekemästä samaa ja muuttamasta omistusasunnosta pienempään omistusasuntoon? Hyvässä tapauksessa käteen jää kivasti välirahaa jolla voi matkustaa, viettää sapattivapaata tai hankkia vaikka kesämökin?[/QUOTE]

me ollaan muutettu 10 kertaa kun lapset olivat pieniä,alle kouluikäisiä vaihdettiin muutamaan otteeseen paikkakuntaakin.Mä en vois kuvitella asuvani samassa asunnossa 3-4 vuotta pitempään.Tykkään vaihtelusta.

"vieras"
[QUOTE="emma";28748586]me ollaan muutettu 10 kertaa kun lapset olivat pieniä,alle kouluikäisiä vaihdettiin muutamaan otteeseen paikkakuntaakin.Mä en vois kuvitella asuvani samassa asunnossa 3-4 vuotta pitempään.Tykkään vaihtelusta.[/QUOTE]

Lapsparat.

"Sirkkeli"
Vuokra-asumiselle on muitakin vaihtoehtoja kuin omakotitalossa asuminen. Itse en ottaisi ikinä ok-taloa vaivoikseni, mutta omistan kyllä mielelläni oman kerrostaloasunnon.
Jos mä haluaisin maksaa jotain omaa, niin se olisi omakotitalo. Mutta joo, on lähellä myös kerrostalo-osakkeen omistajia. Jestas niitä sääntöjä, milloin saat esim. remontoida. Ei viikonloppuna eikä kuuden jälkeen illalla ja muuta sellaista idioottia. Ja lainaerän lisäksi maksat vuokran kokista vastiketta. on se hienoo...

"Sirkkeli"
[QUOTE="Sirkkeli";28748601]Jos mä haluaisin maksaa jotain omaa, niin se olisi omakotitalo. Mutta joo, on lähellä myös kerrostalo-osakkeen omistajia. Jestas niitä sääntöjä, milloin saat esim. remontoida. Ei viikonloppuna eikä kuuden jälkeen illalla ja muuta sellaista idioottia. Ja lainaerän lisäksi maksat vuokran kokista vastiketta. on se hienoo...[/QUOTE]

Siis vuokran kokoista vastiketta...

Peyote
[QUOTE="vieras";28748587]Jos virheestä koituu kustannuksia, niin se näkyy vuokran korotuksena. Vuokralainen maksaa aina.[/QUOTE]

Totta se tuokin on. Mutta se on harhaluulo, että kerrostaloasunto ei voisi olla vaivalloinen tai jopa ihan pommi.

[QUOTE="Sirkkeli";28748601]Jos mä haluaisin maksaa jotain omaa, niin se olisi omakotitalo. Mutta joo, on lähellä myös kerrostalo-osakkeen omistajia. Jestas niitä sääntöjä, milloin saat esim. remontoida. Ei viikonloppuna eikä kuuden jälkeen illalla ja muuta sellaista idioottia. Ja lainaerän lisäksi maksat vuokran kokista vastiketta. on se hienoo...[/QUOTE]

taidat nyt pikkuen liioitella ton vastikkeen suuruutta, eihän houkkakaan anna asuntoa vuokralle vastikkeen hinnalla

pitäähän siitä jäädä jotain omistajallekkin

Yhteistyössä