Rollo ja muut nelikymppiset harmittaako asua vuokralla?

• Viestiketjun aloittaja "hilla"
  • Ensimmäinen viesti
"Miira"
Myös parempituloiset voivat asua vuokralla joten ei ole oikein pohjaa sun vittuilulla. Ei kaikki halua olla sidottuja yhteen asuntoon/taloon vaan haluavat mahdollisuuden siihen, että voidaan nopeastikin muuttaa toiseen paikkaan.

Jotenkin huvittavaa tämä suomalainen ajattelutapa, että vain omistusasuminen on oikeaa elämistä. Tervemenoa tutustumaan elämään muualla maailmassa.

• Tykkää
Reactions: Camii
Pauna harmailee
En ole ehkä kohderyhmääsi kuuluva varsinaisesti, mutta pakko kysyä että miksi harmittaisi? Onhan se maailman ehkä helpointa asumista täysihoitolan jälkeen...yleensähän vuokralaisen ei tarvitse itse maksaa jos jotain hajoaa (esim. tiskikone, jääkaappi, lämmitysjärjestelmä tms.) vaan se kuuluu vuokranantajalle, toisin kuin omistusasunnossa jossa maksat kaiken itse ja taloyhtiöissä usein vielä vähän muidenkin esim. vastikkeen muodossa.

Ja joo, ite asutaan okt, mutta voisin vallan hyvin kuvitella asuvani myös vuokralla.

nyyyh
En ole ehkä kohderyhmääsi kuuluva varsinaisesti, mutta pakko kysyä että miksi harmittaisi? Onhan se maailman ehkä helpointa asumista täysihoitolan jälkeen...yleensähän vuokralaisen ei tarvitse itse maksaa jos jotain hajoaa (esim. tiskikone, jääkaappi, lämmitysjärjestelmä tms.) vaan se kuuluu vuokranantajalle, toisin kuin omistusasunnossa jossa maksat kaiken itse ja taloyhtiöissä usein vielä vähän muidenkin esim. vastikkeen muodossa.

Ja joo, ite asutaan okt, mutta voisin vallan hyvin kuvitella asuvani myös vuokralla.
No voi jeesus. Kyllä ne rikkoutuneet koneet ja muut näkyy aina lopulta vuokralaisten laskussa, vuokranantaja tekee voittoa. Jos tulee remppaa, niin vuokra nousee jne.

"vieras"
Oon kyllä vasta 36, mutta välillä harmittaa. Elämä vaan on mennyt sellaista rataa, että eipä ole ihmeemmin ollut mahdollisuuksia ostaa omaa. Tai pitäisi kai sanoa, että olen tehnyt sellaisia valintoja, että ei ole ollut mahdollisuutta. Ei mua haittaa vuokrallakaan asua, vaihtaminen on ollut helppoa, kun elämäntilanteet on vaihdelleet. Toki sen omankin saa myytyä, mutta kuitenkin. Nyt kun elämä on aika pysyvässä tilassa, oma talo ois kyllä ihan unelma.

"vieras"
Ei harmita asua vuokralla, koska tiedän että meillä on vielä jossain vaiheessa varaa hankkia perheellemme sopiva omistusasunto ihan käteisellä- noin 300 000 e maksava. Tällä hetkellä omistamme 4 pientä asuntoa jotka ovat vuokralla. Sitten kun ne on maksettu, voimme myydä ne, ja hankkia perheasunnon.

"Valkosipuli"
Asian vierestä ehkä mutta kerrompa ainakin yhden hyvän puolen vuokralla asumisesta. Vanhempani asuivat aikoinaan ensin omakotitalossa josta muuttivat rivariosakkeeseen. Syytä en täällä kerro mutta joutuivat muuttamaan vuokralle. Ja miksikö se oli hyvä juttu? Kun kuolo vei heidät oli hiton helppoa tyhjentää kämppä, siivota se ja that's it. Eipä tullut mitään osaketta tai pahemmassa tapauksessa omakotitaloa meikäläisen riesaksi.

kotileipuri-
Itse en ole koskaan asunut vuokralla, mutta yhtä tyhmältä se kuulostaisi jos minulta kysyttäisiin, harmittaako minua kun en ole koskaan vuokralla asunut?
Eiköhän jokainen tietää mikä asumismuoto itselleen on se paras.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="Valkosipuli";28747802]Asian vierestä ehkä mutta kerrompa ainakin yhden hyvän puolen vuokralla asumisesta. Vanhempani asuivat aikoinaan ensin omakotitalossa josta muuttivat rivariosakkeeseen. Syytä en täällä kerro mutta joutuivat muuttamaan vuokralle. Ja miksikö se oli hyvä juttu? Kun kuolo vei heidät oli hiton helppoa tyhjentää kämppä, siivota se ja that's it. Eipä tullut mitään osaketta tai pahemmassa tapauksessa omakotitaloa meikäläisen riesaksi.[/QUOTE]

Meidän vieressä on ränsistynyt iso omakotitalo ja siinä oma valtava tontti. Perikunta kun ei ole keksinyt mitään käyttöä sille eikä saa myytyä kun paikka on aivan kamalassa kunnossa kun ovat miettineen monet vuodet tontin ja talon kohtaloa....

"emma"
en oo vielä moneen vuoteen neljääkymmentä ,mutta vuokralla olen asunut koko aikuiselämäni.Ensin yksiössä,sitten miehen kanssa kaksiossa,kun meille syntyi vauva,muutettiin kolmioon,kun kolmas vauva syntyi vaihdettiin 4h+k.Juuri vaihtuvien elämäntilanteisen takia ollaan vuokralla.Sitten kun lapset lentää pesästä kaikki tapahtuu sitten taas käänteisessä järjestyksessä.

"vieras"
[QUOTE="hilla";28747823]Te jotka koko iän asutte vuokralla mietittekö perintöasioita lainkaan?[/QUOTE]

mitähän miettimistä siinä on? joku talo josta riitelee parhaimmillaan kolme lasta, rikkoo välit kun perintö ei jaettukaan oikein etc. monta sukuriitaa on saatu historiassa aikaiseksi juuri perintöasialla. Vuokralla olo takaa sen että ettei siitä tule riitaa vaan asunto menee uudelle vuokralaiselle.

"vieras"
[QUOTE="hilla";28747823]Te jotka koko iän asutte vuokralla mietittekö perintöasioita lainkaan?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä perintöasioita pitää miettiä. Ne asiat on ajankohtaisia, kun itse on kuollut ja kuopattu.

Omat vanhempani ovat 70v ja 66v. Aina ovat töissä olleet, mutta halunneet asua vuokralla. Itse lapsena vinguin meille omakotitaloa ja äiti sanoi silloin, että ei halua sellaiseen työhön sitoutua. Joskus 15 vuotta sitten miettivät rivarikaksion ostoa, kun me lapset oltiin jo muutettu pois kotoa, mutta tulivat siihen tulokseen, että vuokralla on hyvä ja vaivaton asua.

Itse olen vuoden asunut omakotitalossa ja on tämä työlästä ja kallistakin, kun on huollettavaa ja ostettavaa joka kuukausi, mutta toisaalta vaihtoehto olisi kerrostalokolmio tai isompi vuokra-asunto jostain 10 km:n päästä lasten kavereista ja koulusta, joten mielummin tämä asumisvaihtoehto.

Rollolainen
mukavaa kun on neljä lasta siten meidän kuoltua tappelisivat sitä kuka joutuu/ saa pitä talon. Mitä jos he eivät haluakaan asettua tänne eikä kukaan halua taloa?
perintöverokin oan aika korkea

mukavaa kun on neljä lasta siten meidän kuoltua tappelisivat sitä kuka joutuu/ saa pitä talon. Mitä jos he eivät haluakaan asettua tänne eikä kukaan halua taloa?
perintöverokin oan aika korkea
perikunta tietysti myy talon kun vanhemmat potkasee tyhjää

200 tonnin talosta jää 50 tonnia per kärsä kun sen neljälle jakaa, ei luulis paljon sylettävän, verot on jotain tonnin pari per kärsä

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
saasaa

Niin eihän sitä muuta voi jättää kuin jonkun talon/asunnon,josta tappelee joissakin tapauksissa useampi lapsi.

"vieras"
Mun äiti asu vuokralla, kun se kuoli. Jos sillä ois ollu oma asunto, niin mä oisin taas joutunut muuttaan, kun ei olis varaa asua vuokralla, kun menis asumistuki, ei ois varaa perintöosuudella ostaa omaakaan. Tai no, ehkä sitä vastaa ois voinu saada asuntolainan, mutta kuka sen ois siinä vaiheessa maksanu, kun olin niin matalapalkkainen, että kaikki rahat ois menneet lainanlyhennyksiin.

Yhteistyössä