omakohtainen kokemus
Päiväkodit on keksitty onneksi. Oma äitini oli yh ja pystyi opiskelemaan meidän lasten ollessa pieniä hyvin yliopistossa ja se oli hänelle ihanaa omaa aikaa. Meillä oli mummola myös apuna. Mutta tuo tukiverkoston puute ei ole minusta hirveän ratkaiseva kun tosiaan yhteiskunta antaa päiväkodin ja tarvittaessa myös tukiperheen (tän palstan mukaan se ei ole harvinaista).Kiitos tästä ja muista mielipiteistä! Ja kiitos kaikille yh-äideille rohkaisusta! On totta, että vaikka mies, läheiset, työkaverit ja muut olisi mitä mieltä tahansa, niin joudun käytännössä yksin kantamaan valintani seuraukset arkipäivässä. Varsinkin, jos uutta kumppania ei sitten löydykään tai uusia raskauksia siunaannu. Toki abortti tai adoptio olisi kova paikka myös exälleni, mutta lapsi kuolee tai kasvaa minun kohdussani, niin luulen, että tämä on kuitenkin rankempaa mulle kuin hänelle.
Tukiverkosta sen verran, että sukulaisia ei lähettyvillä valitettavasti asustele tueksi asti. Ystäväpiiri sen sijaan on laaja, mutta ystävissäni ei ole yhtään yh-äitiä. Varmaan vertaistukea kyllä löytyisi, eikös raskaana olevilla ja äideillä ole jotain äiti-lapsipiirejä tms? Kyllä varmaan aika yksinäistä olisi alkuun lapsen kanssa, sekin pelottaa. Mutta yksinäistä on sittenkin, jos ei ole miestä ja on abortoinut ainoan lapsensa
En edelleenkään tiedä, mihin ratkaisuun päädyn, mutta onneksi tässä on muutama päivä aikaa vielä ennen tuota suunnittelutapaamista.
Oma päätöksesi, mutta toivon ettei päädy aborttiin. Se ei ole reilu eikä eettisesti oikea ratkaisu. Ja olet jo yli kolmikymppinen niin mistä tiedät että tulet saamaan enää lasta? Minä oon vasta 21v. mutta olisin itseeni hyvin pettynyt jos parin vuoden päästä tekisin abortin - saatikka kymmenen vuotta vanhempana. Se on rankka asia kantaa lopun elämän etkä voi tietää antaako tulevaisuus enää lasta.