Eikö kenenkään muun mielestä tatuoinnit ole mauttomia?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Miira"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28738782:
Se ei ollut myöskään vastaus sulle :D vastasin koska sitä kysyttiin.
Ja mä vastasin, että tuollaisella ei ole mitään merkitystä mulle. Jos et halua ihmisten kommentoivan ja lainaavan sun viestejä, niin älä kirjoittele tänne.

[QUOTE="Miira";28738799]Ja mä vastasin, että tuollaisella ei ole mitään merkitystä mulle. Jos et halua ihmisten kommentoivan ja lainaavan sun viestejä, niin älä kirjoittele tänne.[/QUOTE]

Pitäisikö jokaisen vastata samoin onko asialla merkitystä vai ei? :D valitat kun porukka ei tykkää tatuoinneista, ja itse rupeat valittamaan jos joku puhuu jotain Raamatusta? Rauhoitu vähän...

"Miira"
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28738819:
Pitäisikö jokaisen vastata samoin onko asialla merkitystä vai ei? :D valitat kun porukka ei tykkää tatuoinneista, ja itse rupeat valittamaan jos joku puhuu jotain Raamatusta? Rauhoitu vähän...
Missä mä valitin? Näytä mulle se kohta. Niin kun et voi näyttää koska mä en valita missään kohtaa kun vain totesin, että tuolla Raamatun tekstillä ei ole mitään merkitystä mulle. Miten mä muuten voin rauhoittua kun olen jo rauhallinen? Menee nyt vähän överiksi sun tulkinnat.

Huvittavaa sekin, että sä katsot oikeudeksesi puolustaa omaa kantaasi Raamatulla, mutta siihen ei saisi kukaan kommentoida, että ei usko tuollaisiin. Tyypillinen tapa joillakin uskovaisilla...

"vieras"
Mun mielipide on että tyypit jotka haluaa esittää kovista ottaa tatskoja ja apinat kans koska täytyy matkia, kaikenmaailman luuserit haluaa näyttää erikoiselta koska muuten kukaan ei huomaisi heitä senkään vertaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28738913]Mun mielipide on että tyypit jotka haluaa esittää kovista ottaa tatskoja ja apinat kans koska täytyy matkia, kaikenmaailman luuserit haluaa näyttää erikoiselta koska muuten kukaan ei huomaisi heitä senkään vertaa.[/QUOTE]

Sinä varmaan sitten haluat erottua joukosta sillä 80-luvun tuulipuvullasi?

Haudi
Mun mielestä kuvaton iho on kauniimpi, mutta on myös ihmisiä, joille tatuoinnit sopii. Suurin osa on kyllä valitettavasti mielestäni tosi rumia. Itse en halua kuvia, mutta ei mua myöskään todellakaan muiden tatuoinnit mitenkään häiritse. Se on jokaisen oma asia. Mutta pakko tosiaan olla samaa mieltä osan vastaajista kanssa, että aika monesti tulee silti ajateltua, miten paljon kauniipi tuokin "kohta" tuossa ihmisessä olisi ilman tatuointia.

"Vieras"
Sotkutatuoinnit (kuten feissarimokisa) on aivan järkyttävät ts. sellaiset, joista ei saa mitään selvää. Olen nähnyt vain yhden kauniin tautuoinnin, ja se oli nuorella naisella, joka oli saanut juuri lapsen. Oli tatuoinut käsivarteen lapsen jalkapohjat + varpaat sekä syntymäajan.

niin no joo
Voiko sanoa,että rumaa tai muatonta tatuointia on olemassakaan. Minusta ei voi, koska toiset tykkää toiset ei. Tää on ihan sama kun sanotaan ,että ruoka on pahaa. Ei pahaa ruokaa ole olemassakaan ( eikä puhuta nyt pilantuneesta)

En pidä tatuoinneista, ovat mielestäni mauttomia ja rumia. Miehellä tatuointi voi ehkä joissain tapauksissa olla ok, mutta varsinkaan naisella en ole koskaan nähnyt tatuointia, joka mielestäni olisi esteettinen ja ns. parantaisi ulkonäköä.

Itse en välitä tatuoinneista, joilla ei ole kantajalleen muuta merkitystä kuin olla meikin tai tekoripsien tapaisena koristuksena. En niitä mitenkään inhoakaan, sama minulle mitä kukakin omalle keholleen tekee.

Joidenkin ihmisten tatuoinneista näkee paljon enemmän ja paljon syvemmälle. Ja silloin ne ovat minusta aina kauniita, merkityksellisiä ja tärkeitä. Ne ovat arpeutuneita haavoja, tarinoita menneisyydestä ja nykyisyydestä joita ihminen kantaa kaikkien nähtävillä. Minua se koskettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28738772:
3 Moos 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
Ihan mielenkiinnosta ja mitenkään halveksumatta halusin kysyä, että pyritkö elämässäsi tekemään kaiken Raamatun mukaan?

"Ninni"
Rumia ovat 90% tapauksilla. Nämä tatskoja ottavat eivät tajua, että enemmistö jengistä pitää niitä daijuina, vaikka ääneen sitä ei tietenkään heille kerrota. Näin nettipalstalla sitten voikin lukea mielipiteet.

[QUOTE="Ninni";28739458]Rumia ovat 90% tapauksilla. Nämä tatskoja ottavat eivät tajua, että enemmistö jengistä pitää niitä daijuina, vaikka ääneen sitä ei tietenkään heille kerrota. Näin nettipalstalla sitten voikin lukea mielipiteet.[/QUOTE]

Ja tämä pitäisi tajuta syystä että....?

Peyote
3 Moos 19:28 Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.
Liittyiskö tuo kuitenkin vainajiin myös toi ihopiirreskely?Liittyy mielestäni niiden kuvioiden merkitykseen.

Muistatko sitä raamatunkohtaa, jossa Jeesuksen reiteen on kirjoitettu?

Peyote
Okei täytyy korjata, että ilmestyskirja 19:16 sanoo tekstin olevan viitassa reiden kohdalla, mutta kuulemma alkukielinen teksti sanoo että viittaan ja reiteen oli kirjoitettu. "Kuninkaiden kuningas ja herrojen herra" Olisi tämä teksti.

Ja kyseessä on siis näky.

"Ani"
Kiitos.
Mun raamatussa seisoo: Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne.
Miten tää pitäis ymmärtää? Se on selvä, että tommosta ei pidä tehdä silloin kun suree vainajaa. Mutta, koska tässä ei sanota, että älkää milloinkaan tehkö näin, jääkö tavallaan lupa viillellä/tatuoida silloin, kun suru on mennyt menojaan?

Katsoin vielä kohdan 26, jossa seisoo: Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta...
Tuli mieleen Räsäsen puoliso. Minkäläinen tukka hänellä mahtaa olla.

Peyote
[QUOTE="Ani";28739672]Kiitos.
Mun raamatussa seisoo: Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne.
Miten tää pitäis ymmärtää? Se on selvä, että tommosta ei pidä tehdä silloin kun suree vainajaa. Mutta, koska tässä ei sanota, että älkää milloinkaan tehkö näin, jääkö tavallaan lupa viillellä/tatuoida silloin, kun suru on mennyt menojaan?

Katsoin vielä kohdan 26, jossa seisoo: Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta...
Tuli mieleen Räsäsen puoliso. Minkäläinen tukka hänellä mahtaa olla.[/QUOTE]

Joku syy varmaan näihin on ollut, että ei saa leikata tukkaa ohimoilta tai turmella partaa muotoilemalla sen reunoja. Joku semmoinen syy ehkä, joka ei oo enää ajankohtainen. Vaikka semmoinen, että se tukan leikkaaminen ja parran muotoilu on liittynyt kiinteästi esim. epäjumalan palvontaan, tatuoinnit vaikka johonkin vainajan palvontaan.

Yhteistyössä