Teini-ikäisten synttärilahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="rrr";28732105]Joo, eteenpäin vain.

Eipä pitäisi tätiäkään yllättää kun kerran tietää ettei tyttö edes kuulu kirkkoon tms. :) Tuputuksen makua tuossa lahjassa. Jos täti kuitenkin kysyy ja haluaa olla superkohtelias niin voi tietty mainita tosta lävistyksestä vaikka...

Itse sain teininä aika paljon lahjakortteja H&M:lle, levykauppoihin jne, paikkoihin joista sukulaiset tiesivät että tykkäsin. Hyvä ratkaisu mielestäni.[/QUOTE]

Kaiken te kyllä luokittelette tuputukseksi. :D Mutta jos itse saisin ristikorun, heittäisin sen riipuksen siitä mäkeen ja pitäisin pelkän ketjun. En halua kantaa kenenkään kuolinvälinettä kaulalla (olkoonkin, että tutkimusten mukaan Jeesus kuoli paalulle eikä ristille).

[QUOTE="rrr";28734144]Öö, en minä tässä nyt kauhean isoa ongelma ap:n viestistä löytänyt.
Hän kyseli lähinnä muiden mielipiteitä lahjaetiketistä, eli täytyykö pitää lahja mille ei ole käyttöä vai saako sen antaa eteenpäin.[/QUOTE]

Ap olikin ihan asiallinen, en häntä tarkoittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28734554:
Ei muuten pidä paikkaansa....

Perustat väitteesi mihin?

Raamatunkirjoittajat käyttivät kreikan kielen substantiivia stau·ros 27 kertaa ja verbiä stau·ro 46 kertaa, syn·stau·ro (etuliite syn ’yhteen’) 5 kertaa ja a·na·stau·ro (a·na ’uudelleen’) kerran. Lisäksi he käyttivät 5 kertaa kreikkalaista sanaa ksylon ’puu’ siitä kidutusvälineestä, johon Jeesus naulattiin.

Stau·ros' ei sisällä sen enempää klassisessa kreikassa kuin koineekreikassakaan ajatusta ”rististä”, joka olisi tehty kahdesta puusta. Se tarkoittaa vain pystysuoraa paalua, tankoa tai salkoa, jollaista voitiin käyttää aidan tai paaluvarustuksen tekemiseen. Douglasin vuonna 1985 julkaistussa teoksessa New Bible Dictionary sanotaan hakusanassa ”Risti” sivulla 253: ”’Ristiä’ (stauros; verbi stauro –*–) vastaava kreikk. sana merkitsee ensisijaisesti pystysuoraa paalua tai hirttä ja toissijaisesti rangaistus- tai teloitusvälineenä käytettyä paalua.”

Perustat väitteesi mihin?

Raamatunkirjoittajat käyttivät kreikan kielen substantiivia stau·ros 27 kertaa ja verbiä stau·ro 46 kertaa, syn·stau·ro (etuliite syn ’yhteen’) 5 kertaa ja a·na·stau·ro (a·na ’uudelleen’) kerran. Lisäksi he käyttivät 5 kertaa kreikkalaista sanaa ksylon ’puu’ siitä kidutusvälineestä, johon Jeesus naulattiin.

Stau·ros' ei sisällä sen enempää klassisessa kreikassa kuin koineekreikassakaan ajatusta ”rististä”, joka olisi tehty kahdesta puusta. Se tarkoittaa vain pystysuoraa paalua, tankoa tai salkoa, jollaista voitiin käyttää aidan tai paaluvarustuksen tekemiseen. Douglasin vuonna 1985 julkaistussa teoksessa New Bible Dictionary sanotaan hakusanassa ”Risti” sivulla 253: ”’Ristiä’ (stauros; verbi stauro –*–) vastaava kreikk. sana merkitsee ensisijaisesti pystysuoraa paalua tai hirttä ja toissijaisesti rangaistus- tai teloitusvälineenä käytettyä paalua.”

Onkos sitä tullut eksegetiikkaa luettua? :D vai kopsasitko jostain?

Teologit on kuitenkin tässä asiassa aika yksimielisiä: Jeesus ristiinnaulittiin. Eikä tässä asiassa tarvita eksegeettien mielipidettä. Mun ei edes tarvitse kopsata/linkata mihinkään tämän johdosta.

Kuulostaa mukavalle tytölle!
Voihan se korun antaa vaikkaa Kulta Rahaksi palveluun?
Itse hommasin työlle seuraavaa:
- Viinaa, kossua
- HIV:n joltain mukavalta neekeriltä
- Klitoris lävistyksen, olsi nekrujen yms. hamppraiden kiva katsella samalla kun tyttö imis kullia tyhjäksi
- Moottoripyörän, voi ajaa vaikka kallionleikkausta päin 150 km/h
- Äpätän, saa hommattua helposti työttömän Jonen kanssa

Se on hopeakoru,eitaida kelvata kultarahaksi!!!!

täh, eikös ole aika hienoa että miehesi TÄTI muistaa lastanne? Minun tädit tai sedät eivät muista lapsiamme, koska asuvat kaukana ja näkevät harvoin.
aivan sama mitä tekee ristillä, ei kai se nyt kovin paljon vie tilaa teillä ja jos vie niin on teillä pieni koti. ja voihan sen antaa kaverille jos haluaa, mitä väliä?
täti ilmeisesti tykkää perinteistä ja häntä kiusasi että tyttösi ei käynyt rippikoulua ja halusi antaa jotain uskonnollista.
kukin saa antaa makunsa mukaan, joku kysyy toivetta ja joku antaa mitä haluaa.

Kuulostat aika ahneelta ja pikkumaiselta, ei kai tuon ikäisen saama koru pitäisi sun ongelma olla?

Yhteistyössä