Teini-ikäisten synttärilahjoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä on mielestänne paras tapa valita synttärilahja teini-ikäiselle?
Kysyä mitä lapsi haluaisi tai tarvitsisi, antaa pelkkää rahaa vai ostaa vaan jotakin mitä itse haluaa ja antaa se?

Sillä vaan kysyn, kun mun 16 tytöllä oli just synttärit. Miehen täti antoi hänelle kaulakorun, jossa on risti. Eikä me edes kuuluta kirkkoon, lapsia ei ole edes kastettu eikä tyttö ole käynyt ripariakaan. Hekin tietävät nämä jutut kyllä, eivät ole niin kaukaisia sukulaisia ja yhteyttä on muutenkin tullut pidettyä.
Itse ovat kyllä uskovaisia, mutteivat mitenkään kovin äänekkäästi ja näkyvästi.

Minusta tällainen on ehkä vähän omituinen lahja?

Tyttöni kyllä kiitti lahjasta ja halasi tuota tätiä, mutta tuli multa kysymään myöhemmin kun vieraat olivat lähteneet, että voisikohan hän vaikka antaa sen korun jollekin kaverilleen.
Kun se ei voi muutenkaan pitää kaulakoruja, niin että ottaisi siitä vaan sen ketjun käyttöön, kun sillä on sellainen niskalävistys- koru ja siihen kaikki ketjut jäävät kiinni..

Mitä mieltä olette, pitäisikö toi kaulakoru vaan säilyttää koska se on saatu lahjaksi,
vai annanko tytön lahjoittaa sen pois?

Anna hänen tehdä korulle kuinka tahtoo, tai osta hänelle siihen ketjuun joku mieluisampi riipus. Oli mukavaa, että tyttösi käyttäytyi fiksusti lahjanantajaa kohtaan.

Mullakin 16-vuotias tytär ja ymmärrän ongelman. Ei ton ikäiselle oikein pysty antamaan mieleistä lahjaa kysymättä. Mä varmaan antaisin tytölle luvan antaa korun eteenpäin ellei kyseesä ois joku oikein kallis tai perintökoru.

Joo, eteenpäin vain.

Eipä pitäisi tätiäkään yllättää kun kerran tietää ettei tyttö edes kuulu kirkkoon tms. :) Tuputuksen makua tuossa lahjassa. Jos täti kuitenkin kysyy ja haluaa olla superkohtelias niin voi tietty mainita tosta lävistyksestä vaikka...

Itse sain teininä aika paljon lahjakortteja H&M:lle, levykauppoihin jne, paikkoihin joista sukulaiset tiesivät että tykkäsin. Hyvä ratkaisu mielestäni.

Ei ollut perintökoru, oli sellaisessa muovikotelossa ja paketoitu, ostettu jostakin liikkeestä. Hopeaa, eli ei varmastikaan mikään hirveän kallis, pieni risti ja siinä ketju.
Niin ja nro 2, mun tyttö ei voi käyttää kaulakoruja ton niskalävistyksen takia, muuten näin tehtäisiinkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28732192:
On teillä iso ongelma pienen ristin takia :D kasvakaa hei hieman, kyllä sitä ristiä voi pitää vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan...

Pitäisitkö sinä esimerkiksi pentagrammia kaulassasi?
Jos et, niin mikset? Voisihan sitäkin pitää, vaikkei kuuluisi mihinkään pakanauskontoon. Ihan vaan koruna, hei.

Jos joku antais ristikorun niin myisin sen pois ja ostaisin paremman korun tilalle. Meillä ei mitään ristejä pidetä. Ei kuuluta kirkkonn eikä olla kuuluttukaan koskaan. Eikä olla uskovaisia.

[QUOTE="vieras";28733175]Pitäisitkö sinä esimerkiksi pentagrammia kaulassasi?
Jos et, niin mikset? Voisihan sitäkin pitää, vaikkei kuuluisi mihinkään pakanauskontoon. Ihan vaan koruna, hei.[/QUOTE]

Ei ihan ristiä ja pentagrammia voi verrata toisiinsa :D toinen merkitsee ikuista elämää, toinen ikuista kuolemaa ja tuskaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28733522:
Ei ihan ristiä ja pentagrammia voi verrata toisiinsa :D toinen merkitsee ikuista elämää, toinen ikuista kuolemaa ja tuskaa...

Höpönlöpön, taidat olla melko suvaitsematon?

Sanopas miksi muitten pitäisi suvaita sun uskontoasi ja ristejäsi,
jos sinä et vastaavasti suvaitse toisia uskontoja ja niihin kuuluvia symboleja?

Minun näkökannaltani risti ei metkitse mitään, pentagrammi merkitsee.

[QUOTE="vieras";28733682]Höpönlöpön, taidat olla melko suvaitsematon?

Sanopas miksi muitten pitäisi suvaita sun uskontoasi ja ristejäsi,
jos sinä et vastaavasti suvaitse toisia uskontoja ja niihin kuuluvia symboleja?

Minun näkökannaltani risti ei metkitse mitään, pentagrammi merkitsee.[/QUOTE]

Et taida olla ihan normaali...

[QUOTE="vieras";28732073]Mikä on mielestänne paras tapa valita synttärilahja teini-ikäiselle?
Kysyä mitä lapsi haluaisi tai tarvitsisi, antaa pelkkää rahaa vai ostaa vaan jotakin mitä itse haluaa ja antaa se?

Sillä vaan kysyn, kun mun 16 tytöllä oli just synttärit. Miehen täti antoi hänelle kaulakorun, jossa on risti. Eikä me edes kuuluta kirkkoon, lapsia ei ole edes kastettu eikä tyttö ole käynyt ripariakaan. Hekin tietävät nämä jutut kyllä, eivät ole niin kaukaisia sukulaisia ja yhteyttä on muutenkin tullut pidettyä.
Itse ovat kyllä uskovaisia, mutteivat mitenkään kovin äänekkäästi ja näkyvästi.

Minusta tällainen on ehkä vähän omituinen lahja?

Tyttöni kyllä kiitti lahjasta ja halasi tuota tätiä, mutta tuli multa kysymään myöhemmin kun vieraat olivat lähteneet, että voisikohan hän vaikka antaa sen korun jollekin kaverilleen.
Kun se ei voi muutenkaan pitää kaulakoruja, niin että ottaisi siitä vaan sen ketjun käyttöön, kun sillä on sellainen niskalävistys- koru ja siihen kaikki ketjut jäävät kiinni..

Mitä mieltä olette, pitäisikö toi kaulakoru vaan säilyttää koska se on saatu lahjaksi,
vai annanko tytön lahjoittaa sen pois?[/QUOTE]

Kuulostaa mukavalle tytölle!
Voihan se korun antaa vaikkaa Kulta Rahaksi palveluun?
Itse hommasin työlle seuraavaa:
- Viinaa, kossua
- HIV:n joltain mukavalta neekeriltä
- Klitoris lävistyksen, olsi nekrujen yms. hamppraiden kiva katsella samalla kun tyttö imis kullia tyhjäksi
- Moottoripyörän, voi ajaa vaikka kallionleikkausta päin 150 km/h
- Äpätän, saa hommattua helposti työttömän Jonen kanssa

On teillä iso ongelma pienen ristin takia :D kasvakaa hei hieman, kyllä sitä ristiä voi pitää vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan...

Öö, en minä tässä nyt kauhean isoa ongelma ap:n viestistä löytänyt.
Hän kyseli lähinnä muiden mielipiteitä lahjaetiketistä, eli täytyykö pitää lahja mille ei ole käyttöä vai saako sen antaa eteenpäin.

Se on niin vaikea ostaa tuon ikäiselle lahjaa. Pääasia kai ajatus, ja luullut että kaikki nuoret tytöt tahtoo hopearistin. Tsin yleensä ne ostetaan rippilahjaksi...

Mun tytär sai sydänkorvikset timangilla, ja olisi ollut enempi tyyliin peace-merkki... No, jos sopiva kohde lahjalle tulee, niin annetaan eteenpäin lahjaksi.

"Hei, haloooo!!" -se koru on lahja SUN tytölle. Lahjan saaja/omistaja saa tehdä sille mitä lystää.
Melkein aikuinen tyttö jo, anna heittää vaikka roskiin.

Itse olen sitä mieltä, ettei ketään voi pakottaa "pitämään hallussaan"poliittisesti - tai uskonnollisesti sitovaa riipusta/ yms. esinettä.

Niin.. Siinäpä se. Laitettasko sulle 'paritteleva' "uros+uros" -symbolilla varustettu ketju kaulaan, alla/päällä voisi lukea vaikka vielä "SEX"?

Ei tarvii olla homo jos sitä pitää, nahka-asut sopis ketjun imagoon ja ehkä semmonen police -henkinen kotsa? Laitettasko sulle, suomalainen(?) iskä sellanen kaulaan?

Tuolla logiikalla sä voit soveltaa kaken passsaamaan oman pääsi mukaan. Miksipä vaikka rouva sisäministeri Räsänen ei pukisi tuota hienoa riipusta kaulaansa, siis sitä 'miesten keskenä -henkistä? Tuskin.

Niin.. Siinäpä se. Laitettasko sulle 'paritteleva' "uros+uros" -symbolilla varustettu ketju kaulaan, alla/päällä voisi lukea vaikka vielä "SEX"?

Ei tarvii olla homo jos sitä pitää, nahka-asut sopis ketjun imagoon ja ehkä semmonen police -henkinen kotsa? Laitettasko sulle, suomalainen(?) iskä sellanen kaulaan?

Tuolla logiikalla sä voit soveltaa kaken passsaamaan oman pääsi mukaan. Miksipä vaikka rouva sisäministeri Räsänen ei pukisi tuota hienoa riipusta kaulaansa, siis sitä 'miesten keskenä -henkistä? Tuskin.

Miten seksuaallisuus liittyy ristiin? Jos liittyy ja se edistää tasa-arvoa ja homojen oikeuksia, kerro minullekin niin mielelläni käytän ristiä useammin! Hieno homma. :)

Yhteistyössä