Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
laiska saamaton luuseri
[QUOTE="ritu";28728405]Kyllä se on laiskuutta ja saamattomuutta jos ei jaksa kaljatölkkejä viedä lattialta kaappiin, kahvikuppeja tiskiin, vaatteita pyykkiin/kaappiin.[/QUOTE]

Mä myönnän olevan laiska saamaton luuseri kun en jaksa kantaa ukon kaljatölkkejä aina sinne minne pitäis. Mut jos mä en niitä kanna, ne lojuu sitten ja kauan paikoillaan! En jaksasis myöskään poimia ukon vaatteita ja muita rojuja jota se jättää joka puolelle. Olen sanonut, ei auta.

Mun mielestä kodin kunnossapito kuuluu molemmille ja jos toinen ei suostu edes omia jätöksiään korjaamaan niin asutaan perkele sitten keskellä sotkua!

[QUOTE="ritu";28728602]Sulla ei oo varaa nipottaa, kun et itsekään siivoamiseen tunne tarvetta.[/QUOTE]

niinpä... miks pitää kantaa ressiä siivoamisesta? jos ei oo paskaa pitkin nurkkia ja ei tuholaisia ala kulkemaan niin miksi... meillä ei siivota joka päivä, so what? onko se teiltä pois jos en siivoa päivittäin (pois lukien tiskit ja pyykit) en nipota lapsille et huone pitää olla kokoajan siistinä...

kerroinpa vaan
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728628:
niinpä... miks pitää kantaa ressiä siivoamisesta? jos ei oo paskaa pitkin nurkkia ja ei tuholaisia ala kulkemaan niin miksi... meillä ei siivota joka päivä, so what? onko se teiltä pois jos en siivoa päivittäin (pois lukien tiskit ja pyykit) en nipota lapsille et huone pitää olla kokoajan siistinä...
itse sanoit kuitenkin, että et tykkää sotkuistasi, mutta et ala kymmenen jälkeen enää siivoamaankaan?
kerron yhden asian. olin aikoinani masentunut ja masennuskin helpottui kun huomasin, että kun illalla viitsii hieman, alkaa päivä paremmin kun herää edes jotakuinkin siistiin kotiin. jos herää keskelle kaaosta, on pään sisälläkin yhtä kaaosta.

"ritu"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728628:
Aika helposti sulla pukkaa stressiä, jos kahvikupin/kaljatölkin poisvieminen ym. tavaroiden paikoilleen laittaminen käytön jälkeen aiheuttaa stressireaktion. Minä en sitä pidä edes siivoamisena. Imurointi, moppaus, pölyjen pyyhintä on meillä siivousta, ja sitä ei meilläkään joka päivä tehdä.

Mollie
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728481:
ja päättelet sen mistä, pyykkikasasta joka on menossa koneeseen vai tiskeistä jotka on menossa koneeseen... niin ja näkyhän tos pöydällä muutama leivänmuru aamupalan jäljiltä? missä se on se kaaos siinä?

eiku nyt mää tiiän :D ne on ne surullisen kuuluisat sakset ja kaks kaljatölkkiä
No päättelen sen siitä, että se "koneeseen menossa oleva pyykkikasa" oli eteisesi lattialla.

"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728481:
ja päättelet sen mistä, pyykkikasasta joka on menossa koneeseen vai tiskeistä jotka on menossa koneeseen... niin ja näkyhän tos pöydällä muutama leivänmuru aamupalan jäljiltä? missä se on se kaaos siinä?

eiku nyt mää tiiän :D ne on ne surullisen kuuluisat sakset ja kaks kaljatölkkiä
Katsoin niitä kuvia, ja esim. se keittiön pöytä oli tosi paskanen. Ei ollut pelkkä muutama leivänmuru. Eteinen oli täynnä riepua, kenkää, muovipussia yms. rojua.

Samoin toukokuulta on kuva lapsista olkkarissa, ja taustalla näkyy kämppä olevan kamalassa kunnossa. Pitäsköhän sitä sun maselääkettä lisätä, vai pitäsköhän teidän alkaa siivota niin ei niin paljoa masentas...

tt harmaana
päästään taas samaan aiheeseen, paskaa ei oo missään ja entä sit jos välillä on sekasempaa? mut jatkakaa te jauhamista, ite tiiän totuuden.. Meän talossa saa elää eikä sotkua tarvo varoa. Kyl me siivotaan ku siltä tuntuu, sen ei tarvi teitä vaivata.

"vieras"
päästään taas samaan aiheeseen, paskaa ei oo missään ja entä sit jos välillä on sekasempaa? mut jatkakaa te jauhamista, ite tiiän totuuden.. Meän talossa saa elää eikä sotkua tarvo varoa. Kyl me siivotaan ku siltä tuntuu, sen ei tarvi teitä vaivata.
En lukenut koko ketjua, mutta älä välitä noista nillittäjistä:) Mua vaan harmittaa sun puolesta, jos joku jota olet luullut kaveriksesi, linkitti blogin tänne.

"Sirkkeli"
No kyllä rupes vaivaamaan, kun joka stanan kuvassa helevetinmoiset sotkut. Ja pieniä lapsia. Mutta kukin tyylillään. Myöntäsit ennemmin kuin puolustelisit, ettette ole mikään siisti perhe yleensäkään. Kuvat paljastaa.

tt harmaana
no en oo sitä kieltänykään, mut olen kieltäny olevani laiska, saamaton, paska äiti, alkoholisti, lapsilleni haitallinen... En missään vaiheessa edes väittäny et me oltais jostain siisteimmästä päästä ;)

pinnari
Todellisuuttahan on se, että tällaisia koteja on varmaan yhdeksän kymmenestä. Siinäpä se ongelma onkin. Kyllä tuollainen kaaos ja sotku kertoo ongelmista ja välinpitämättömyydestä, turha sitä on puolustella.

On masennusta ja rahapulaa. Kuitenkin on rahaa vaikkapa siihen kaljaan. Elämä on valintoja ja bloginpitäjän reaktio saamaansa kritiikkiin kertoo, ettei hän taida ihan täysin sinut olla omien valintojensa kanssa.

Mistä lähtien on ollut hienoa olla välinpitämätön ihan elämän perusasioista, kuten siisteydestä?

• Tykkää
Reactions: fortunate
"vieras"
Luin laun ja piti tulla viimeiselle sivulle kurkistamaan miksi ihmeessä tämä ketju on näin kasvanut...
Ei todellakaan tarvitse kertoa masennuksesta tai mistään ongelmista ylipäätään että kämppä on tuonnäköinen.
Pienet säilytystilat, lapsia ja alineuroottinen luonteenlaatu riittävät. Itsekin tykkään puhtaasta ja siististä mutta varmaan 80% koti on tuontasoinen. Elämä on laiffii.

Todellisuuttahan on se, että tällaisia koteja on varmaan yhdeksän kymmenestä. Siinäpä se ongelma onkin. Kyllä tuollainen kaaos ja sotku kertoo ongelmista ja välinpitämättömyydestä, turha sitä on puolustella.

On masennusta ja rahapulaa. Kuitenkin on rahaa vaikkapa siihen kaljaan. Elämä on valintoja ja bloginpitäjän reaktio saamaansa kritiikkiin kertoo, ettei hän taida ihan täysin sinut olla omien valintojensa kanssa.

Mistä lähtien on ollut hienoa olla välinpitämätön ihan elämän perusasioista, kuten siisteydestä?
:flower:

Sen verran pakko mainita tässä ketjussa useampaan otteeseen esiintyneisiin väitteisiin jatkuvasta "stressistä" siivouksen suhteen, että ei todella tarvitse stressata, nipottaa ja uhrata elämäänsä siivoukselle, jos pitää hieman parempaa siisteystasoa yllä, kuin kyseisen blogin kuvissa.

Sotkuista on varmasti monessakin huushollissa, mutta sotkuisuus on sitä, että lojuu esimerkiksi vaatemytty jossain, leluja lattialla jne.
Likaiset astiat, muruset ja tahmat pöydillä, maitopurkit altaassa ja kaljatölkit lojumassa pitkin kämppää on nimenomaan sitä paskaisuutta, ei tavallista sotkua.

Yhteistyössä