Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
"Sirkkeli"
Mun mielestä taas puitteet kivaan kotiin on hyvät. Olkarin verhot, matto, sohva, keittiön pöytäryhmä, verhot yms. ihan kivat. Mulla melko samanlainen maku. Mutta olihan tuo kamalassa sotkussa, mitä sitä kieltämään...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728029:
miks se pitäis toimittaa pois, eihän tuo näytä täällä asuvia häiritsevän, sua vaan :D lapset tykkää ku on sohva millä istua ja kattoa tv:tä mielummin ku sängyssä..

jotenki tuntuu et hakemalla haette kokoajan jotain sanottavaa, mut mikäs siinä jos ei teillä parempaa tekemistä oo ;) ja sille joka mainitsi noista blogin väreistä, niin mää tykkään tuosta, sun ei tarvi siitä tykätäkään
musta taas jotenkin tuntuu siltä että puolustelet koko ajan itseäsi, tai yrität todistella jtn. (??!!). Alkuperäinen ajatus kuvien laittamisessa oli kiva ja monet vois tehdä saman :) Mutta sitten kun huomasit että alkoi tulla kritiikkiä ja kaikki ei tykkää "sisustuksestanne" niin otit pienen herneenalun nenään.
MUN mielestä teillä on sotkusta, sisustuksesta ei voi ees puhua ja mua ahdistais jopa ne muovimatot. Mutta jokaisen koti on asujien oma koti. Mutta jos nettiin laitat tuollaista niin kestä myös seurakset ;)

• Tykkää
Reactions: fortunate
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728029:
miks se pitäis toimittaa pois, eihän tuo näytä täällä asuvia häiritsevän, sua vaan :D lapset tykkää ku on sohva millä istua ja kattoa tv:tä mielummin ku sängyssä..

jotenki tuntuu et hakemalla haette kokoajan jotain sanottavaa, mut mikäs siinä jos ei teillä parempaa tekemistä oo ;) ja sille joka mainitsi noista blogin väreistä, niin mää tykkään tuosta, sun ei tarvi siitä tykätäkään
Kyllähän tässä kieltämättä sellainen "härnätään blogistia tahallaan" meininki jo näkyy olevan.

Mutta mitä noihin blogin väreihin ja fontteihin tulee, niin vaikka tuo joku, joka niistä jotakin mainitsi, sen aika rumaan sävyyn sanoi, niin siinä on kyllä totuuden siemen.
Enkä tarkoita nyt sitä, että se olisi ruma ja siksi kamala tms. vaan että mä en mm. nää lukea blogiasi. Mulle tuo fontti ja sen väri yhdistettynä tuohon taustaan puurouttaa koko tekstin. Jouduinkin suurentamaan tekstin monta kertaa suuremmaksi, jotta sen lukea näin.

Jos se ei sua haittaa, että blogisi on lukijoille hankala luettava, niin ei kai siinä sitten mitään. Kaipa se on pääasia, että itse siitä pidät. Mutta jos sua nyt yhtään kiinnostaa se, että onko blogiasi helppo lukea, vai pitääkö alkaa asetuksia aina säätämään, kun aikoo blogiasi lukea, niin ehkä voisit edes harkita blogin ulkoasuun pientä muutosta?

Itsekin olen yrittänyt muuttaa blogiani luettavampaan muotoon, kun olen saanut palautetta siitä, että blogia on ollut vaikea lukea tekstin värin, fontin tms. syyn vuoksi :)

ok
En mä tarkoittanut rumasti sanoa, vaikka sanoin että väri ja fontti on kamalia. Tarkoitin vain että kamalia lukea, ei onnistu multa. Pitää maalata ja/tai suurentaa teksti, että näkee mitään. Pahin oli tuolla vanhemmissa kirjoituksissa tumma punainen ja muut tummat värit, ei niitä erota mustalta pohjalta tarpeeksi.

Tiedän ettet pyytänyt vinkkejä, mutta sellaisen sulle päätin antaa. Mutta jos itse tykkäät lukea tuota niin hienoa, mutta pidätkö sä blogia ihan täysin vain itsesi luettavaksi, et muiden...?

[QUOTE="ritu";28728198]Uusimmissa kuvissa olit "siivonnut", eli teille on ihan normaalia, että kipot, kupit, pullot ja putelit ajelehtii pitkin pöytiä ja lattioita. Ok.[/QUOTE]

joo no mun mielestä se on siivoamista et kerää roinat pois, en tiedä sit sun käsitystä asiasta :D ja kyllä, meillä useimmiten on astioita siellä täällä ja ne menee koneeseen kun sen täytän ;)

ok
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728238:
joo no mun mielestä se on siivoamista et kerää roinat pois, en tiedä sit sun käsitystä asiasta :D ja kyllä, meillä useimmiten on astioita siellä täällä ja ne menee koneeseen kun sen täytän ;)
Tavarat paikoilleen on myös siivoamista.

[QUOTE="vieras";28728249]Njaah, mun mielestäni tuo "siivottu" olkkari oli kyllä edelleen aika siivoton, mutta erilaiset on siisteyskäsitykset ihmisillä...[/QUOTE]

no mää nyt en viitti tuohon ukon tietokonepöytään ees koskea :) eikä meillä tarvi kaiken olla niin tiptop ja millin suorassa... koti on asumista varten, ne on ne esittelykodit sit erikseen, missä ei saa ees näyttää siltä et siellä eletään ;)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728262:
no mää nyt en viitti tuohon ukon tietokonepöytään ees koskea :) eikä meillä tarvi kaiken olla niin tiptop ja millin suorassa... koti on asumista varten, ne on ne esittelykodit sit erikseen, missä ei saa ees näyttää siltä et siellä eletään ;)

Meilläkin eletään niin vauhdikasta arkea kuin nyt vaan 3 alle kouluikäisen kanssa voi elää, mutta silti koti pidetään siistinä. Meillä saa rakennella sohvatyynyistä majoja, MUTTA leikin jälkeen tavarat laitetaan paikoilleen, saa askarrella ja maalailla niin paljon kuin sielu sietää, mutta jäljet korjataan hommien jälkeen HETI.

Meidän keittiö on aina tiptop, koska HETI ruoan jälkeen pöytä raivataan, tiskit koneeseen, tasot pyyhitään, kattilat pestään jne. On muuten helpompi siivotakin kun kaikki möhnä ei ole kuivunut tasoihin kiinni. Sitä siivoamista on tasan yhtä paljon kuin silloinkin kun antaa kodin mennä kaaoksen puolelle, se etu "jatkuvassa" siivoamisessa on, että koti näyttää kuitenkin aina siistiltä. Eikä musta oikeastaan edes tunnut, että olisin aina siivoamassa. Rutiinilla kaikki hoituu pikavauhtia ja sitten on kiva viettää aikaa lasten kanssa MIELLYTTÄVÄSSÄ, siistissä ympäristössä. Ei tarvitse erikseen pitää mitään kaaoksen kesytys päiviä...

"nipo"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728275:
niin, eli pointti oli mikä?
Varmaan se että pannu kaappiin paikoilleen, altaat tyhjiksi ja olkkarista mukit, kipot ja se rahi siistiksi... Oli aika paljon roinaa kertynyt siihen. Olit kyllä siivonnut juu, mutta edelleen sun kämpäs ahdistaa joku. Varmaan se, että siellä näyttää olevan epäjärjestys valloillaan kun ei ole sisustettu (?) kait... Näytä vielä vessasta kuva :)

"vieras"
Ihan käsittämätöntä suhtautumista aikuisilta ihmisiltä tässä keskustelussa. Ketjussa on käytetty sanoja "laiska" ja "saamaton" aivan kuin ne jotenkin kiillottaisivat sanojansa kruunua. Mitä pahaa on olla laiska ja saamaton? Miksi joku katsoo olevansa pätevä määrittelemään viiden miljoonan ihmisen kodin riittävän siisteyden tason? Olen elämäni varrella nähnyt niin monia erilaisia koteja, että en menisi väittämään, että on olemassa "normaali" siisteystaso.

Lisäksi mielestäni ihmisten pitäisi kyetä sietämään erilaisia koteja leimaamatta heti erilaisten kotien ihmisiä sairaiksi, päihde- tai mielenterveysongelmaisiksi tai muulla tavalla poikkeaviksi. Mielestäni sellainen ajattelutapa kertoo karua kieltä ihmisen erilaisuuden sietokyvystä ja suvaitsevaisuudesta. Toivottavasti sellaisella asenteella muihin suhtautuvat ihmiset eivät työskentele sosiaali- ja terveysalalla, jossa tarvitaan molempia.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28728393]Ihan käsittämätöntä suhtautumista aikuisilta ihmisiltä tässä keskustelussa. Ketjussa on käytetty sanoja "laiska" ja "saamaton" aivan kuin ne jotenkin kiillottaisivat sanojansa kruunua. Mitä pahaa on olla laiska ja saamaton? Miksi joku katsoo olevansa pätevä määrittelemään viiden miljoonan ihmisen kodin riittävän siisteyden tason? Olen elämäni varrella nähnyt niin monia erilaisia koteja, että en menisi väittämään, että on olemassa "normaali" siisteystaso.

Lisäksi mielestäni ihmisten pitäisi kyetä sietämään erilaisia koteja leimaamatta heti erilaisten kotien ihmisiä sairaiksi, päihde- tai mielenterveysongelmaisiksi tai muulla tavalla poikkeaviksi. Mielestäni sellainen ajattelutapa kertoo karua kieltä ihmisen erilaisuuden sietokyvystä ja suvaitsevaisuudesta. Toivottavasti sellaisella asenteella muihin suhtautuvat ihmiset eivät työskentele sosiaali- ja terveysalalla, jossa tarvitaan molempia.[/QUOTE]

No olihan tuo nyt ihan helkkarin epäsiisti koti! Ei kait siinä mitään jos aikuiset ihmiset haluavat moisessa läävässä asua ja elää, mutta kun ne lapsetkin siellä pyörivät... Sitten kun lapset tulevat kouluikään ja alkaa kaverikyläilyt, niin saattaapi joku kaverikin alkaa ihmettelemään ja itse olen aikoinani joutunut sotkuisen lapsuudenkotini takia jopa koulukiusatuksi. Itse harkitsisin kovasti, päästäisinkö omat lapseni tuon näköiseen sekasotkuun leikkimään, en todellakaan ainakaan alle kouluikäisiä lapsia päästäisi oluttölkkien sun muun sekaan...

[QUOTE="ritu";28728405]Kyllä se on laiskuutta ja saamattomuutta jos ei jaksa kaljatölkkejä viedä lattialta kaappiin, kahvikuppeja tiskiin, vaatteita pyykkiin/kaappiin.[/QUOTE]

ei vaan se on sitä ettei jaksa kokoajan ressata tuommosista mitättömistä asioista, jos ne nyt yhen yön yli siinä on niin koko maailmahan romahtaa, lapset sairastuu ja kissa kuolee :D se on nipottamista jos kokoajan pitää kulkea ympäri taloa ja kantaa jotain johonki...

ja kuten joskus aiemmin tuolla joku sanoki niin tottakai mää otan kuvat pahimman kaaoksen keskeltä, mitä intoa siinä sit muuten ois ollu... ja ei mua ei saa näillä kommenteilla loukkaantumaan :) hauskaahan tää on...

[QUOTE="vieras";28728417]No olihan tuo nyt ihan helkkarin epäsiisti koti! Ei kait siinä mitään jos aikuiset ihmiset haluavat moisessa läävässä asua ja elää, mutta kun ne lapsetkin siellä pyörivät... Sitten kun lapset tulevat kouluikään ja alkaa kaverikyläilyt, niin saattaapi joku kaverikin alkaa ihmettelemään ja itse olen aikoinani joutunut sotkuisen lapsuudenkotini takia jopa koulukiusatuksi. Itse harkitsisin kovasti, päästäisinkö omat lapseni tuon näköiseen sekasotkuun leikkimään, en todellakaan ainakaan alle kouluikäisiä lapsia päästäisi oluttölkkien sun muun sekaan...[/QUOTE]

sulta on jääny nyt muutama kommentti lukematta ;) ku ei ne lapset edelleenkään ollu täällä tuon kaaoksen keskellä :D

"sairaanhoitaja"
[QUOTE="vieras";28728393]Ihan käsittämätöntä suhtautumista aikuisilta ihmisiltä tässä keskustelussa. Ketjussa on käytetty sanoja "laiska" ja "saamaton" aivan kuin ne jotenkin kiillottaisivat sanojansa kruunua. Mitä pahaa on olla laiska ja saamaton? Miksi joku katsoo olevansa pätevä määrittelemään viiden miljoonan ihmisen kodin riittävän siisteyden tason? Olen elämäni varrella nähnyt niin monia erilaisia koteja, että en menisi väittämään, että on olemassa "normaali" siisteystaso.

Lisäksi mielestäni ihmisten pitäisi kyetä sietämään erilaisia koteja leimaamatta heti erilaisten kotien ihmisiä sairaiksi, päihde- tai mielenterveysongelmaisiksi tai muulla tavalla poikkeaviksi. Mielestäni sellainen ajattelutapa kertoo karua kieltä ihmisen erilaisuuden sietokyvystä ja suvaitsevaisuudesta. Toivottavasti sellaisella asenteella muihin suhtautuvat ihmiset eivät työskentele sosiaali- ja terveysalalla, jossa tarvitaan molempia.[/QUOTE]

Ei kai meidän hoitsujenkaan aina tarvitse ihan kaikkeen suhtautua niin helvetin suvaitsevasti. Mitä sunkin pääsäs oikein mahtaa liikkua. Mitä jeesustelua, huhhuh!

Mollie
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728422:
ei vaan se on sitä ettei jaksa kokoajan ressata tuommosista mitättömistä asioista, jos ne nyt yhen yön yli siinä on niin koko maailmahan romahtaa, lapset sairastuu ja kissa kuolee :D se on nipottamista jos kokoajan pitää kulkea ympäri taloa ja kantaa jotain johonki...

ja kuten joskus aiemmin tuolla joku sanoki niin tottakai mää otan kuvat pahimman kaaoksen keskeltä, mitä intoa siinä sit muuten ois ollu... ja ei mua ei saa näillä kommenteilla loukkaantumaan :) hauskaahan tää on...
Blogissasi on huhtikuussa postaus nimeltä "Normipäivä", jonka kuvissa on ihan samanlainen kaaos.

sotkuinen lapsi
Minun lapsuudenkodissa on kamala siivo. Keittiö melkein vaarallinen bakteerien kannalta. Mutta (!) sitä en huomannut ennen kuin muutin pois. Nyt on noloa mennä sinne perheen kanssa. Istumapaikkaa pitää raivata. Nyt 13 vuoden jälkeen olen oppinut pitää kärjestystä, karsia tavaroita ja heittää pois/ laittaa kiertoon tavarat jota ei tarvitse.

Vaikka äiti ja isä nyt asuvat kahdestaan talossa ne ei saa pidettyä tiskiallasta tyhjänä, vaatteet kaapissa ja olohuoneen pöytä on melkein kaoottisin. Aina kun menen sinne tulee mieli siivota.

Eli opettakaa lapsianne siivoamaan! Esimerkin kautta! Kamalalta tuntuu kun olen noin kasvanut, melkein tunnen häpeä..

Blogissasi on huhtikuussa postaus nimeltä "Normipäivä", jonka kuvissa on ihan samanlainen kaaos.
ja päättelet sen mistä, pyykkikasasta joka on menossa koneeseen vai tiskeistä jotka on menossa koneeseen... niin ja näkyhän tos pöydällä muutama leivänmuru aamupalan jäljiltä? missä se on se kaaos siinä?

eiku nyt mää tiiän :D ne on ne surullisen kuuluisat sakset ja kaks kaljatölkkiä

Viimeksi muokattu:
Minun lapsuudenkodissa on kamala siivo. Keittiö melkein vaarallinen bakteerien kannalta. Mutta (!) sitä en huomannut ennen kuin muutin pois. Nyt on noloa mennä sinne perheen kanssa. Istumapaikkaa pitää raivata. Nyt 13 vuoden jälkeen olen oppinut pitää kärjestystä, karsia tavaroita ja heittää pois/ laittaa kiertoon tavarat jota ei tarvitse.

Vaikka äiti ja isä nyt asuvat kahdestaan talossa ne ei saa pidettyä tiskiallasta tyhjänä, vaatteet kaapissa ja olohuoneen pöytä on melkein kaoottisin. Aina kun menen sinne tulee mieli siivota.

Eli opettakaa lapsianne siivoamaan! Esimerkin kautta! Kamalalta tuntuu kun olen noin kasvanut, melkein tunnen häpeä..
no mun lapset ainaki osaa siivota, en vaan jaksa nipottaa siitä :)

Yhteistyössä