Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Tai jos säilytellään täysnäisiä tölkkejä kotona ni voi käydä niinku salkkareiden Severille, että se menee maistamaan yhdestä ja on sit iiiiihaaaaan kännissä :D

Eli ei niille lapsille kannata kyllä opettaa edes, että miten tölkki avataan. Oppikoon sitten täysikäisinä

Tai jos säilytellään täysnäisiä tölkkejä kotona ni voi käydä niinku salkkareiden Severille, että se menee maistamaan yhdestä ja on sit iiiiihaaaaan kännissä :D

Eli ei niille lapsille kannata kyllä opettaa edes, että miten tölkki avataan. Oppikoon sitten täysikäisinä
siis ehdottomastihan oikeesti kaikki alkoholiin viittava pitää piilottaa kaikilta alle 18-vuotiailta. Kaupassakin pitää lasten silmät peittää ettei ne nyt oikeesti näe niitä... Pitäsköhän pyytää et ne tuolla lähikaupassa nostais kaikki kaljat lasten ulottumattomiin ettei ne vaan vahingossa koske niihin...

kfkfkf
Joku voi nyt pyörtyä, mut mun mies juo välillä jokusen kaljan, vaikka LAPSET ON KOTONA, jättää tölkitkin lattialle tai pöydän päälle

Joskus lapset jopa pyytävät, että saavatko vielä ne juodut tölkit kauppaan :O
Siis mitähän ne siellä kaupassakin ajattelevat, kun lapset tuo kaljatölkkejä kauppaan :O
Mahdanks mä kehdata enää mennä lasten kanssa tohon lähikauppaan :LOL:

Joku voi nyt pyörtyä, mut mun mies juo välillä jokusen kaljan, vaikka LAPSET ON KOTONA, jättää tölkitkin lattialle tai pöydän päälle
Meillä mies tekee samaa enkä osaa pitää sitä mitenkään kamalana. MUTTA jos se oikeasti jättäisi ne tölkkinsä lattialle, saisi mennä kyllä ulos juomaan oluensa. Sen verran täytyy omia jälkiään osata siivota. :D

kfkfkf
Meillä mies tekee samaa enkä osaa pitää sitä mitenkään kamalana. MUTTA jos se oikeasti jättäisi ne tölkkinsä lattialle, saisi mennä kyllä ulos juomaan oluensa. Sen verran täytyy omia jälkiään osata siivota. :D
Meillä ei ole sohvapöytää ollenkaan, joten jos juo sohvalla, laittaa tölkit lattialle sohvan viereen :D Se kyllä vie ne siitä sit pois kun seuraavaks nousee (tai sitä seuraavaks)

Meitä on kolme (pian neljä) samoissa neliöissä. Lapset 1v10kk ja mahassa oleva. Ja mä olen ihan tosissani miettinyt mahdutaanko me tänne.

Kai me sitten mahdutaan, jos tollakin konkkaronkalla mahtuu... :D
hyvin sopii, ei se oo ku omasta mielestä kiinni :) toki meki etitään kokoajan isompaa ku toi esikoinen menee jo kolmoselle et alkaa kaivata jo omaa rauhaaki :) mut olosuhteiden pakosta asutaan nyt tässä. Kyllä sopu sijaa antaa ja rakkaus lainaa peittoa :)

Jälleen kerran kiitän luojaa että meillä myös mies on siisti ihminen ja lapset osaavat hienosti jo normaaleja siivoustoimia.
En voisi edes yöpyö tuollaisessa sikolätissä, saatika asua! Vihaan ylimääräistä rojua.

Mitä kaljatölkkeihin tulee, niin juodaan niitä meilläkin silloin tällöin mutta mikä hitto siinä on ettei niitä viitsitä viedä kaappiin/muovipussiin.

No joo, ei onnistuisi asuminen tuollaisessa. Suurperheen äitinä sitä elää sellaista
"vie mennessäs, tuo tullessas" -elämää, muuten olisi kämppä kaaoksessa. Luulis, että olisi edes roskiksen vienyt mennessään pihalle.

Mieskin juo joskus kaljaa, mutta kyllä se juotu tölkki viedään kaappiin silloin kun uusi haetaan, eikä jätetä lojumaan.

Mirmimau
Kyllä meilläkin on joskus oikeesti sekaista, sellaista ettei vieraita kehtaa päästää. Mutta ei tuollaista kuitenkaan, en ole ikinä ymmärtänyt tuota lattiat-täynnä-tavaraa sotkua. Enemmän meidän sotku tulee tiskeistä (ei tiskikonetta), mitä sitten jää kahvikuppia ja sen sellaista ympäriasuntoa, ja pienistä roskista/tavaroista väärällä paikalla. Lattioilla meillä ei ole oikeastaan koskaan mitään vaatteita tms.

Tuossa asunnossa ehkä järkyttävintä on rumuus. Ei tuo siivoammallakaan näyttäisi mitenkään hyvältä. Ja en edes syytä siitä ilmiselvää vuokra-asuntoa, koska meilläkin on vuokrakämppä jossa on harmaa muovimatto lattialla. En ikinä voisi asua tuollaisessa asunnossa, mutta tosi moni kyllä näyttää hyvin niissä elelevän, joten mikäs siinä sitten. Ei ole multa pois..

ok
Saako antaa pari vinkkiä blogin suhteen? Toi musta taustaväri on kamala, teksti pitää aina maalata siniseksi että sen pystyy lukemaan. Fontti on kamala. Nämä nyt ensinnä tuli mieleen.

jooooooo
itse blogin pitäjänä karsisin tavaraa. onko makkarin kirjoituspöytä tarpeellinen? latenhuoneen sohva? toisiko erilaiset verhot keittiöön piristystä? turha roina kirppiikselle ja rahoilla ostais esim. uuden maton olkkariin? en moiti blogin pitäjää sotkuisesksi,mun mies ei osaa esim. yhtää olla järjestelmällinen, omaa ADD:n piirteitä ja kaikki jää just siihen mihin jää :/

"noo"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28726613:
juu ja en todellakaan viihdy tuommoses sotkus, mut ku vihdoinki on aikaa olla miehen kanssa kahestaan niin en todellakaan ala ekana siivoamaan illalla kymmenen jälkeen ;)
Joo, en stressais näistä kommenteista! Meillä näyttää joskus tuolta, vaikka meitä on vain kaksi aikuista. Mutta useimmiten on kuitenkin oikein siistiä ja nättiä. ;)

"vieras"
Vannoisin, että tuossa perheessä käytetään paljon aikaa netissä notkumiseen. Isäkin koneella tuon kaaoksen keskellä. Kone kiinni ja puolessa tunnissa-tunnissa on ainakin roskat raivattu ja keittiö siivottu ja paljon tavaroita järjestetty paikoilleen.

Meillä on vain 2 lasta ja meilläkin joskus näyttää tuolta. Ei sitä aina jaksa olla siivoamassa ja järjestelemässä, vaikka tiedostan kyllä sen, että niin kannattaisi tehdä.
Mulla oli viime toukokuussa sellainen siivoustesti käynnissä et vein kaikki tavarat aina heti omalle paikalleen, siivosin roskat ja tiskit pois, pesin pyykit heti kun oli koneellinen kasaantunut yms. SE OLI IHAN KAMALAA. En suosittele kenellekään. Kaikki päivät oli vaan siivoamista ja siivoamista. Nyt annan pyykkien kerääntyä yms ja siivoan sitten yhtenä tai kahtena päivänä viikossa niin kuin aina ennenkin :)

Sen mitä opin niin huomasin et kun mies aina valittaa että minä oon se meidän perheessä joka sotkee ja jättää tavarat laittamatta paikalleen niin kyllä ne muutkin jätti. Ehkä se on vaan helpompi huomata kun ¨toinen¨ sotkee :)

tt harmaanan
vastaan nyt äkkiseltään sen verran et makkarin kirjotuspöytä on menossa mun veljelle ja sohva on lastenhuoneessa ollu jakas tilan puoliksi. Olohuoneeseen kuuluu matto joka on kesäteloilla. Mulle on sama mitä mieltä muut on meän sisustuksesta, eikös se oo pääasia että ite viihtyy. Äkkiseltään en huomaa että meillä olis täällä ylimäärästä tavaraa

Onko se sitten saamattomuutta, että sohvaa ei voi toimittaa pois tilaa viemästä? Jos sitä ei enää tilanjakajatehtävässä tarvita.
miks se pitäis toimittaa pois, eihän tuo näytä täällä asuvia häiritsevän, sua vaan :D lapset tykkää ku on sohva millä istua ja kattoa tv:tä mielummin ku sängyssä..

jotenki tuntuu et hakemalla haette kokoajan jotain sanottavaa, mut mikäs siinä jos ei teillä parempaa tekemistä oo ;) ja sille joka mainitsi noista blogin väreistä, niin mää tykkään tuosta, sun ei tarvi siitä tykätäkään

piupo
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28728029:
miks se pitäis toimittaa pois, eihän tuo näytä täällä asuvia häiritsevän, sua vaan :D lapset tykkää ku on sohva millä istua ja kattoa tv:tä mielummin ku sängyssä..

jotenki tuntuu et hakemalla haette kokoajan jotain sanottavaa, mut mikäs siinä jos ei teillä parempaa tekemistä oo ;) ja sille joka mainitsi noista blogin väreistä, niin mää tykkään tuosta, sun ei tarvi siitä tykätäkään
Itse lopetat blogikirjoituksesi lauseeseen: "Siispä... sisustussuunnittelijalle/siivoojalle olisi paikka avoinna".

Miksi siis näin, jos olet tilanteeseenne tyytyväinen?

Harmi, että lapset saavat ikävän mallin siisteydestä. No, ei ainakaan tarvitse opettaa tavaroiden palauttamista paikalleen.

Yhteistyössä