Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
voi ei
Meillä on kolme lasta ja koira eikä KOSKAAN näytä tuolta, vaikka välillä sotkuista onkin.
Nuo kaljatölkit häiritsee kyllä kovasti. Niitähän oli ainakin keittiön tasoilla ja olkkarissa lattialla ja sohvalla. Miten niitä voi jättää tuolla tavalla lojumaan, jos talossa on pieniä lapsia. Lapsethan saattavat litkiä pohjalle jääneet jämät tai satuttaa itsensä.
Meillä käytetään erittäin harvoin alkoholia, mutta silloin kun vaikkapa se yksi saunasiideri juodaan, niin tölkki laitetaan heti pois näkysältä ettei lapset pääse niihin käsiksi.

Lastenhuone tuolla kyllä näytti ihan tutulta. Meilläkään ei pysy järjestyksessä sitten millään, vaikka kaikille on omat paikkansa. Se on ihan ok, kun kyllähän lapset leikkiessään sotkee. Olohuonetta ja keittiötä en kyllä ymmärrä enkä noita makuuhuoneen keskilaatikoita(?).

Mollie
[QUOTE="minttu";28726699]ehkäpä hän tarkoitti että kun lapset ei opi siihen että aina ostetaan uutta ja hienoa,he oppivat arvostamaan sitä mitä on!

tiesitkös että on olemassa ihmisiä joita ärsyttää suuresti jos margariini ottaa rasiasta niin että siihen jaa kuoppa? sä taidat olla niitä ihmisiä.
sitten on sellaisia ihmisiä joille on yks lysti miten sitä margariinia otetaan.

[/QUOTE]

En ole. Meilläkin on yleensä täysi kaaos (4 ihmistä 70 neliön asunnossa, enkä todellakaan jaksa enkä viitsi siivota; sisustus on meillä mielestäni kuitenkin kiva) mutta minua ärsyttää tuollainen leimaaminen hienohelmoiksi ja hemmotelluiksi kakaroiksi, jos asuu siistissä ja harmonisessa kodissa.

Ja nuo oluttölkit särähtivät minulla aika pahasti silmään, varsinkin jos oli tosiaan kyse vain yhden päivän sotkuista, niin kuin kirjoittaja väitti.

voi voi teitä :) aikuset ihmisethän ei tietenkään saa ottaa kaljaa keskenään :D onhan se nyt aika vakavaa, vaikka lapset ei oo kotona. Nehän saattaa sinne Rovaniemelle asti nähä että täällä on tyhjiä tölkkejä ja vielä loukata ittensä. En tiiä teän lapsista mut mun lapset tietää kyl et otan joskus kaljaa. Ne on nähny kaljatölkkejä ja ovat sen verran isoja että ymmärtävät kyllä ettei niihin kosketa. MUTTA kun ne EI ees oo täällä :D
nuorin ei edes liiku eikä todellakaan leiki kaljatölkkien keskellä :D

ja ainakin kymmenennen kerran, noi keksilaatikot on myynnissä :D ku se tuntu kaikkia niin kauheasti kiinnostavan.. tai OIKEESTAAN ehkä mää vaan tykkään kekseistä ;)

vauvan aamupuuron syötettyäni sain vihdoinkin aikaseksi kirjottaa uuden tekstin, toivottavasti teän tää viikko alkaa nyt paremmin sit.

Säbää, sukkia ja serotoniinia: tämmöstä tänään....

• Tykkää
Reactions: Madicken04
"vieras"
En oikein ymmärrä tätä vääntämistä kodin siisteydestä. Kyllähän kodin siisteydestä huolehtiminen pitäisi olla ihan itsestään selvää, varsinkin lapsiperheissä. Kodin pitäminen edes jonkinlaisessa kuosissa pitäisi olla jokaisella ihan normaalia elämää, jotta lapsetkin oppivat normaaleille tavoille. Ehkä tässä onkin nimenomaan kyse erilaisista siisteyskäsityksistä ja niistä on sitten tapeltava. Väitän kyllä, että kyseisen kodin tilanne ei ole lähelläkään normaalia, vaikka lapset olisivatkin muualla. Harvat päästävät paikkoja tollaseen kuntoon ikinä, missään tilanteessa. Kyllä lasten kasvattamiseen kuuluu tietyt perusasiat, esim. että koti EI näytä tuolta.

"Vieras"
Olipas hurjan näköistä. Sekaisuus kertoo kyllä jotain päähenkilön arkielämän ongelmista. Raha ei ratkaise, köyhänkin koti voi olla puhdas ja tavarat paikoillaan. Tuollaista sekasotkua ei saa lapset aikaiseksi vaan aikuiset.
Helpottas paljon, jos jokaiselle tavaralle on paikka. Tavaramäärän voi minimoida.

[QUOTE="Vieras";28726793]Olipas hurjan näköistä. Sekaisuus kertoo kyllä jotain päähenkilön arkielämän ongelmista. Raha ei ratkaise, köyhänkin koti voi olla puhdas ja tavarat paikoillaan. Tuollaista sekasotkua ei saa lapset aikaiseksi vaan aikuiset.
Helpottas paljon, jos jokaiselle tavaralle on paikka. Tavaramäärän voi minimoida.[/QUOTE]

Jäin väkisin miettimään mikä on se kuvanottohetki joka kertoo perheen arkielämästä ja sen mahdollisista ongelmista? Se kuva joka on otettu tarkoituksella pahimman kaaoksen keskellä vai se mikä on otettu juuri siivouksen jälkeen vaiko joku siitä väliltä?

Mietin vaan että meiltäkin voi saada hetkestä riippuen hyvin erilaisia kuvia kodin siisteystasosta ja mikä sitten lienee se oikea kuva joka kuvastaa meidän kotia ja perhettä.

"vieras"
Siellähän näyttää nyt mukavalta :) En ymmärrä miksi jotkut nillittää huonekaluista tai tekstiileista, ei kaikilla ole rahaa tai kiinnostusta panostaa niihin. Joku sanoi että tuollainen sisustus ällöttää, mutta mua ällöttäisi enemmän kantaa tuokin roina kaatiksia täyttämään ja hakea jostain ikeasta uusi sisustus - joka pitäisi taas jonkun vuoden päästä roudata sinne kaatikselle, koska halpa ei kestä, pienet lapset ovat saaneet tavarat kulumaan tai ne ei ole enää muodissa.

Mua kiinnostaisi, millainen eteinen/ulkovaate- ja kenkäsäilytys blogin pitäjän kodissa on - ilmeisesti ei ainakaan kovin toimiva(?) jos säilytystilojen määrä on siellä samaa luokkaa kuin muualla asunnossa, meillä nimittäin on eteinen ihan onneton murheenkryyni ja olisi hauska nähdä, miten muut ovat tilan ratkaisseet :)

En ole. Meilläkin on yleensä täysi kaaos (4 ihmistä 70 neliön asunnossa, enkä todellakaan jaksa enkä viitsi siivota; sisustus on meillä mielestäni kuitenkin kiva) mutta minua ärsyttää tuollainen leimaaminen hienohelmoiksi ja hemmotelluiksi kakaroiksi, jos asuu siistissä ja harmonisessa kodissa.

Ja nuo oluttölkit särähtivät minulla aika pahasti silmään, varsinkin jos oli tosiaan kyse vain yhden päivän sotkuista, niin kuin kirjoittaja väitti.
:LOL: 9 tölkkiä kahelta aikuselta ihmiseltä, onhan tää jo aika huolestuttavaa :LOL:

meillä
voin sanoa,että meillä on näyttänyt myös tuolta joskus, mutta voin sanoa, että siitä on vuosia ja olin silloin masentunut, lapsiakin oli kaksi vähemmän kun nykyään.. olis kiva tietää minkäkokoisessa asunnossa asuvat?
meillä 75 neliötä ja 6 henkilöä, eli ahtaasti asutaan.
ja muuten, kyllä meillä ainakin heti näkee jos ei siivota, äkkiä tulee sotku aikaan. ja kun 4 lasta siinä juoksee, niin on se siivoominenkin vaikeaa...joskus!

[QUOTE="vieras";28726826]Siellähän näyttää nyt mukavalta :) En ymmärrä miksi jotkut nillittää huonekaluista tai tekstiileista, ei kaikilla ole rahaa tai kiinnostusta panostaa niihin. Joku sanoi että tuollainen sisustus ällöttää, mutta mua ällöttäisi enemmän kantaa tuokin roina kaatiksia täyttämään ja hakea jostain ikeasta uusi sisustus - joka pitäisi taas jonkun vuoden päästä roudata sinne kaatikselle, koska halpa ei kestä, pienet lapset ovat saaneet tavarat kulumaan tai ne ei ole enää muodissa.

Mua kiinnostaisi, millainen eteinen/ulkovaate- ja kenkäsäilytys blogin pitäjän kodissa on - ilmeisesti ei ainakaan kovin toimiva(?) jos säilytystilojen määrä on siellä samaa luokkaa kuin muualla asunnossa, meillä nimittäin on eteinen ihan onneton murheenkryyni ja olisi hauska nähdä, miten muut ovat tilan ratkaisseet :)[/QUOTE]

meil on eteisessä yks kaapisto jossa on henkarikaappi, pienempi kaappi ja kolme laatikkoa. Laatikoista löytyy sukat, hanskat ja lakit. Sit on seinällä lapsille naulakko ja yks kenkäteline. Eteinen on kapea ja pitkä hyvin hyvin usein täynnä kenkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;28726861:
voin sanoa,että meillä on näyttänyt myös tuolta joskus, mutta voin sanoa, että siitä on vuosia ja olin silloin masentunut, lapsiakin oli kaksi vähemmän kun nykyään.. olis kiva tietää minkäkokoisessa asunnossa asuvat?
meillä 75 neliötä ja 6 henkilöä, eli ahtaasti asutaan.
ja muuten, kyllä meillä ainakin heti näkee jos ei siivota, äkkiä tulee sotku aikaan. ja kun 4 lasta siinä juoksee, niin on se siivoominenkin vaikeaa...joskus!
78,5 neliötä on meillä

"vieras"
tyttö Tenonvarrelta: Miksi julkaiset kuvia sekaisesta kodistasi, jos et halua kuulla ihmisten kommentteja siitä? Etkö tosiaankaan osannut odottaa, että joku saattaisi huomauttaa törkyisyydestä jotakin?

voi ei
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28726762:
voi voi teitä :) aikuset ihmisethän ei tietenkään saa ottaa kaljaa keskenään :D onhan se nyt aika vakavaa, vaikka lapset ei oo kotona. Nehän saattaa sinne Rovaniemelle asti nähä että täällä on tyhjiä tölkkejä ja vielä loukata ittensä. En tiiä teän lapsista mut mun lapset tietää kyl et otan joskus kaljaa. Ne on nähny kaljatölkkejä ja ovat sen verran isoja että ymmärtävät kyllä ettei niihin kosketa. MUTTA kun ne EI ees oo täällä :D
nuorin ei edes liiku eikä todellakaan leiki kaljatölkkien keskellä :D
En tiennyt, että lapset ovat poissa kotoa. Sittenhän se on ihan ok. Toivottavasti myös vauva oli poissa silloin kun aikuiset ottivat keskenään kaljaa..

Meilläkin lapset ovat nähneet kaljatölkkejä ja ovat niin isoja, että tietävät ettei niihin saa koskea, mutta lapset ovat lapsia.. Uteliaita otuksia, jotka mielellään koskevat sellaiseen mihin ei saisi, joten paras ne tölkit olis aina pistää jonnekkin pois lasten ulottuvilta.

Mollie
[QUOTE="vieras";28726873]tyttö Tenonvarrelta: Miksi julkaiset kuvia sekaisesta kodistasi, jos et halua kuulla ihmisten kommentteja siitä? Etkö tosiaankaan osannut odottaa, että joku saattaisi huomauttaa törkyisyydestä jotakin?[/QUOTE]

Totta kai hän osasi odottaa, niiden kuvien saatekommenttinahan luki että herkemmät ihmiset voivat lopettaa ko. postauksen lukemisen tähän...

Eli TT tiesi itsekin että ihmisillä saattaisi olla kommentoitavaa, ja silti hän tulee tänne muka kauhistelemaan sitä, että ihmiset sitten kommentoivat, ja syyttämään siistien ihmisten lapsia hemmotelluiksi hienohelmakakaroiksi.

kuuden muksun äiti
No ihan hyväkuntoinen koti 4 pienen lapsen jäljiltä :D sentään rikkinäisiä peilejä tai lamppuja tms ei lojunut lattialla (niitä esim meillä on onnistuneet muutaman rikkomaan) eikä mun silmään osunut mitään muutakaan kummallista!

Kauhistelijoilla ei taida olla a) neljää alle kouluikäistä lasta, b) pientä kerrostalokotia, c) masennusta. En usko että bloginpitäjän koti aina on "kaaoksessa", olihan siellä esim selvästi lattiat imuroitu hiljattain!

[QUOTE="vieras";28726873]tyttö Tenonvarrelta: Miksi julkaiset kuvia sekaisesta kodistasi, jos et halua kuulla ihmisten kommentteja siitä? Etkö tosiaankaan osannut odottaa, että joku saattaisi huomauttaa törkyisyydestä jotakin?[/QUOTE]

oonko jossain sanonu etten halua kuulla... mut minusta meän kodin sen hetkisellä likaisuudella ei oo mitään tekemistä mun lastenkasvatuksen kanssa ;)
kuten blogissanikin sanoin, siinä ku puhutte, mut ei sotku tee musta huonoa äitiä, alkoholistia, laiskaa tai välinpitämätöntä :p

kfkfkf
Tiedän, että on ihmisiä joiden koti on aina tiptop, mutta tiedän myös, että on ihmisiä joiden kotona ne elämisen jäljet näkyy. Ihan oikeastikko ette tienneet, että on myös tuollaisia koteja, joissa joskus nyt vaan sattuu olemaan sotkuista?

Ketjua lukiessa tulee ihan sellainen olo, että se on jotain ihan uskomatonta, että joillain on kotona sotkua? Aapeen kodissakaan ei ollut LIKAA, vaan pelkästään tavaroita ympäriinsä, aika normaalia lapsiperheessä jossa ei kokoajan olla siivoamassa.
Sit oletetaan, että siellä näyttää AINA sellaiselta :O

Totta kai hän osasi odottaa, niiden kuvien saatekommenttinahan luki että herkemmät ihmiset voivat lopettaa ko. postauksen lukemisen tähän...

Eli TT tiesi itsekin että ihmisillä saattaisi olla kommentoitavaa, ja silti hän tulee tänne muka kauhistelemaan sitä, että ihmiset sitten kommentoivat, ja syyttämään siistien ihmisten lapsia hemmotelluiksi hienohelmakakaroiksi.
ei kyse ollut siitä vaan siitä että mun pitäis erään mielestä hommata uudet toisiinsa matsaavat huonekalut että lapsilla on parempi olla :D ja ku mää en halua tehä mun lapsista mitään hienohelmoja joille kaiken pitää olla uutta ja parasta

En tiennyt, että lapset ovat poissa kotoa. Sittenhän se on ihan ok. Toivottavasti myös vauva oli poissa silloin kun aikuiset ottivat keskenään kaljaa..

Meilläkin lapset ovat nähneet kaljatölkkejä ja ovat niin isoja, että tietävät ettei niihin saa koskea, mutta lapset ovat lapsia.. Uteliaita otuksia, jotka mielellään koskevat sellaiseen mihin ei saisi, joten paras ne tölkit olis aina pistää jonnekkin pois lasten ulottuvilta.
tämän asian mainitsin jo ensimmäisen kaljatölkki kauhistelun jälkeen ;)

[QUOTE="Vieras";28726617]No mutta jo perheen sisustusratkaisuista, tai niiden puutteesta näkee ettei kodin ulkonäkö heille ole tärkeä. Silloin tuon sotkunkin paremmin ymmärtää.
Sekalaisia, rumia ja vanhoja huonekaluja, liian pienet verhot yms.[/QUOTE]

Kaikille ei kodin sisustus ole tärkeintä. Itse en pidä sisustajia sen parempina ihmisinä.

Muutenki pidän enemmin ap:n tyyppisistä rennoista ja ei niin järjestelmällisistä tyypeistä. Heidän kanssaan on yleensä helppo olla. Myöskään ap:n kodissa ei näyttäisi olevan likaista, joten ei mua toi sotku haittaisi, vaikka yllätys vierailun tekisin tuohon pahimpaan aikaan.

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;28726927:
ei kyse ollut siitä vaan siitä että mun pitäis erään mielestä hommata uudet toisiinsa matsaavat huonekalut että lapsilla on parempi olla :D ja ku mää en halua tehä mun lapsista mitään hienohelmoja joille kaiken pitää olla uutta ja parasta
Niin, et jos meillä on koti hienosti sisustettu ni se on tosi outoa kun teillä ei ole :D
Kaikkia nyt vaan ei satu kiinnostamaan se kodin sisustaminen.

Miksi kaljatölkkeihin ei saa lapset koskea? Jos nyt ei ihan vauvoista tai taaperoista kyse. Meillä ainakin pienestä pitäen on lapset oppineet keräämään pulloja ja viemään pullonpalautukseen.

Yhteistyössä