Miksi elät parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Wicca
  • Ensimmäinen viesti
Wicca
ja olet mennyt jopa naimisiin, jos haluat/ petät puolisoasi?

En ymmärrä nykyihmisten moraalittomuutta, miksi ei voi erota ja sitten alkaa sekstailemaan muiden kanssa. Miksi pitää loukata ihmistä jota (oletettavasti) on ainakin jossakin vaiheessa rakastanut ja arvostanut kerran on naimisiinkin asti mennyt?

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Wicca
[QUOTE="vieras";28726880]Mistä sä sen eron saat esim sunnuntaiaamuna klo neljä, jos sopiva sauma ilmestyy just silloin?[/QUOTE]Voithan sä jättää sen pillun tai kyrvän naimatta.

Wicca
[QUOTE="vieras";28726881]Nykyihmisten? Meinaat, että ihmiset eivät ole pitäneet sivuhteita aikaisemmin historiassa?[/QUOTE]Totta kai oet pitäneet! eihän maalaistaloissakaan monikaan lapsi ole isännän ja kukahan se piikojen äpäröiden isä on jos ei talon isäntä.

Wicca
[QUOTE="vieras";28726897]Ap, ymmärrätkö siis aiempien sukupolvien moraalittomuuden, mutta nykyihmisten kohdalla et samaan pysty?[/QUOTE]Juuri näin. Nyt ollaan niin sivistyskansaa ja silti tässä asiassa ei olla kehitytty yhtään, päinvastoin!

"vieras"
Mun ukko itse aloitti tämän pelin, nussi vosua kerran kun oltiin tosi kännissä vaikka olin viereisessä huoneessa..sitä saa mitä tilaa, minulla on tapana maksaa AINA potut pottuina ja suoraan sanottuna tekee hyvää saada välillä vähän isompaakin kuin sellainen prinssinnakki..

"vieras"
Totta kai oet pitäneet! eihän maalaistaloissakaan monikaan lapsi ole isännän ja kukahan se piikojen äpäröiden isä on jos ei talon isäntä.
Jos samaa käyttäytymistä on kerran esiintynyt kautta historian, miksi sitten päivittelet nimenomaan nykyihmisten moraalittomuutta? Pidätkö nykyaikaa sukupuolimoraalisesti erityisen turmeltuneena, vai onko kyseessä vain laiska retorinen keino?

Wicca
[QUOTE="vieras";28726906]Mun ukko itse aloitti tämän pelin, nussi vosua kerran kun oltiin tosi kännissä vaikka olin viereisessä huoneessa..sitä saa mitä tilaa, minulla on tapana maksaa AINA potut pottuina ja suoraan sanottuna tekee hyvää saada välillä vähän isompaakin kuin sellainen prinssinnakki..[/QUOTE]Kannattaa hankkia hoitoa.

Wicca
[QUOTE="vieras";28726908]Jos samaa käyttäytymistä on kerran esiintynyt kautta historian, miksi sitten päivittelet nimenomaan nykyihmisten moraalittomuutta? Pidätkö nykyaikaa sukupuolimoraalisesti erityisen turmeltuneena, vai onko kyseessä vain laiska retorinen keino?[/QUOTE]lue astaukseni ylempää, jos osaat.

"vieras"
Todellista kehittymistä olisi tiukasta monogamiasta luopuminen parisuhdenormina. Ihminen ei ole luontaisesti yksiavioinen eläin, ja monet olisivat paljon onnellisempia hieman vapaammissa suhteissa, joissa ei olisi paineita sitoutua yhteen ja samaan kumppaniin koko loppuelämäksi. Avioliitotkin kestävät paremmin, jos sen puitteissa on mahdollista saada edes silloin tällöin seksuaalista vaihtelua.

[QUOTE="vieras";28726918]Todellista kehittymistä olisi tiukasta monogamiasta luopuminen parisuhdenormina. Ihminen ei ole luontaisesti yksiavioinen eläin, ja monet olisivat paljon onnellisempia hieman vapaammissa suhteissa, joissa ei olisi paineita sitoutua yhteen ja samaan kumppaniin koko loppuelämäksi. Avioliitotkin kestävät paremmin, jos sen puitteissa on mahdollista saada edes silloin tällöin seksuaalista vaihtelua.[/QUOTE]

Minä ainakaan en todellakaan olisi onnellisempi jos saisin käydä hässimässä ketä haluan. Haluan jakaa elämäni yhden ihmisen kanssa. En pystyisi harrastamaan seksiä ilman tunteita, joten jäisi käyttämättä 'tilaisuudet'. Vastaavasti mustasukkaisena ihmisenä en kykenisi hyväksymään puolisoni syrjähyppyjä, joten olisin jatkuvasti onneton. Joillekin ihmisille yksiavioisuus sopii ja pitää vain yrittää löytää kumppani, joka jakaa saman arvomaailman. Samoin kuin sellaisten ihmisten pitää löytää kumppani joka sivusuhteen hyväksyy, jotka sellaisia haluavat harrastaa.

"vieras"
Ei seksi muiden kuin vakikumppanin kanssa tarkoita seksiä "ilman tunteita". Naiset vaikuttavat välillä jotenkin tunteettomilta olennoilta. Miehille kyllä kelpaa seksi, ja siinä on aina tunnetta mukana.

"vieras"
ja olet mennyt jopa naimisiin, jos haluat/ petät puolisoasi?

En ymmärrä nykyihmisten moraalittomuutta, miksi ei voi erota ja sitten alkaa sekstailemaan muiden kanssa. Miksi pitää loukata ihmistä jota (oletettavasti) on ainakin jossakin vaiheessa rakastanut ja arvostanut kerran on naimisiinkin asti mennyt?
Eihän sitä naimisissa tarvitse olla että jotain rakastaa ja arvostaa.
Eikä pettämiseenkään avioliittoa tarvita.

[QUOTE="vieras";28726971]Ei seksi muiden kuin vakikumppanin kanssa tarkoita seksiä "ilman tunteita". Naiset vaikuttavat välillä jotenkin tunteettomilta olennoilta. Miehille kyllä kelpaa seksi, ja siinä on aina tunnetta mukana.[/QUOTE]

Puhun nyt itsestäni eli tätä näkemystä on turha yleistää, mutta itse tarvitsen vähintään vahvan ihastumisen voidakseni harrastaa seksiä. Eli voisin kyllä lähteä baarista jonkun miehen matkaan ja harrastaa seksiä, jos olisin tähän ihastunut. Mutta sellaista pelkkää haluan seksiä tilannetta en osaa kuvitella. Sitten siitä ihastumisesta, kun olen parisuhteessa en osaa ihastua. Voin kyllä analyyttisesti todeta jonkun miehen olevan hyvännäköinen/pantava/aviomiesmateriaalia, mutta minkäänlaista tunnetta ei vain tule. Muutamaa kuukautta lukuun ottamatta olen ollut parisuhteessa koko aikuisikäni (12 vuotta) ja olen ikinä ihastunut ainoastaan niinä kuukausina, kuin minulla ei parisuhdetta ole ollut.

"Elli"
Naimisiin mennessäni en tiennyt joutuvani elämään avioliitossa 5 vuotta selibaatissa. Siksi haen seksiä muualta. Eikä se loukkaa ketään. Se ei satuta, mitä ei tiedä.

Yhteistyössä