En oikein ymmärrä, miksi kaikilla ei oo kaikki täydellistä? Meillä ainakin on, eihän se ole kuin kasvatuksesta kiinni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä erilailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meillä erilailla

Vieras
En tosiaan ymmärrä, miksi kaikilla ei voi olla asiat hyvin. Ihmetyttää vähän nämä ihmiset, joilla syödään karkkia, tai ollaan ylipainoisia, tai lasten koulu ei suju, tai seksiä on vähän ja vanhempien parisuhde ontuu. Tai jopa, että rahat ovat tiukilla!

Meillä ei kyllä olis päästetty tilannetta tuohon asti, vaan oltais lempeästi mutta tehokkaasti puututtu asioihin jo varhaisemmassa vaiheessa. Kyllähän nämä kaikki asiat ovat ratkaistavissa, jos vaan vähän viitsii, ja jaksaa muutakin kuin maata siellä sohvalla mussuttamassa pullaa (ja tuputtamassa sitä lapsille).

Ei se ole niin vaikeata, palstamammat, mekin ollaan lähtöisin ihan tavallisista oloista,mutta meillä vaan kaikki on niin ihanan täydellistä!

Jo se ettà luulee olevansa tàydellinen on merkki siità ettei olla tàydellisià, ns tàydellisyytesi on itsesi luoma kàsite ;)

Tyytyvàisyys ja kiitollisuus onkin sitten eri juttu.

Meillä nyt vaan on jotenkin menneet asiat niin, että mä olen hirveän kaunis ja vartalo jotenkin sopusuhtainen, vaikka en joudu näkemään sen eteen yhtään vaivaa. Ei sillä, ettenkö sitä vaivaa jaksaisi silti nähdä; harrastan liikuntaa yhdessä lasten kanssa joka päivä (ne höpsöt ovat niin innostuneita liikkumisesta ja vielä äidin kanssa).

Ja miehen kanssa ollaan vaan niin hirveän yhteensopivia, että ihmettelen ihan, kuinka muut eivät löydä itselleen yhtä yhteensopivaa miestä. Seksiäkin riittää, kun ollaan yhä niin rakastuneita tän 20 vuodenkin jälkeen!

Karkkia ei meillä tee kenenkään mieli koskaan, e-ei, kun ei olla päästetty asioita siihen jamaan. Jos meillä kaivataan jotain mielihyvää, me harrastetaan liikuntaa tai mennään Särkänniemeen! Ei me kyllä yleensä mitään ekstravirikkeitä kaivata, koska ollaan vaan jotenkin niin onnellisia muutenkin. Omaa aikaa on kaikilla, mies ja lapset harrastavat omia juttujaan ja minä myös, ja kaikki matkustelevat itsekseen (meidän lapset vaan on jotenkin vastuuntuntoisia, että nekin voi yksin jo päästää).

Rahaa riittää, kun osaa asettaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen ja säästää oikeissa paikoissa. Kyllä meilläkin just niitä pesuainetabletteja puolitetaan :-)

Että kyllä mä vaan kovasti aina teitä kaikkia muita ihmettelen, ihan tosi hyvällä tietysti ja en yhtään ylennä itseäni, IHMETTELEN vaan niin kovin, että teillä ei ole tällaista!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä erilailla;28439594:
Meillä nyt vaan on jotenkin menneet asiat niin, että mä olen hirveän kaunis ja vartalo jotenkin sopusuhtainen, vaikka en joudu näkemään sen eteen yhtään vaivaa. Ei sillä, ettenkö sitä vaivaa jaksaisi silti nähdä; harrastan liikuntaa yhdessä lasten kanssa joka päivä (ne höpsöt ovat niin innostuneita liikkumisesta ja vielä äidin kanssa).

Ja miehen kanssa ollaan vaan niin hirveän yhteensopivia, että ihmettelen ihan, kuinka muut eivät löydä itselleen yhtä yhteensopivaa miestä. Seksiäkin riittää, kun ollaan yhä niin rakastuneita tän 20 vuodenkin jälkeen!

Karkkia ei meillä tee kenenkään mieli koskaan, e-ei, kun ei olla päästetty asioita siihen jamaan. Jos meillä kaivataan jotain mielihyvää, me harrastetaan liikuntaa tai mennään Särkänniemeen! Ei me kyllä yleensä mitään ekstravirikkeitä kaivata, koska ollaan vaan jotenkin niin onnellisia muutenkin. Omaa aikaa on kaikilla, mies ja lapset harrastavat omia juttujaan ja minä myös, ja kaikki matkustelevat itsekseen (meidän lapset vaan on jotenkin vastuuntuntoisia, että nekin voi yksin jo päästää).

Rahaa riittää, kun osaa asettaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen ja säästää oikeissa paikoissa. Kyllä meilläkin just niitä pesuainetabletteja puolitetaan :-)

Että kyllä mä vaan kovasti aina teitä kaikkia muita ihmettelen, ihan tosi hyvällä tietysti ja en yhtään ylennä itseäni, IHMETTELEN vaan niin kovin, että teillä ei ole tällaista!
Okei, no sitten!

Ihme uusavuttomia nää ihmiset nykyään. Taannoin joku lesbo kirjoitti jutunkin että miten se parisuhde saadaan kestämään, ja moni tykkäili ja hehkutti sitä. Tottahan se oli, oma vika jollei näitä asioita ole tajunnut tehdä. Kuten että työssäkäyvä osapuoli saa syödä rauhassa ennen kuin ilmoitat vuoronvaihdosta. Oli heilläkin estänyt pikkulapsi-ajan eron, lapsi oli sentään jo ehkä vajaan vuoden ikäinen.
Ihmetyttää miten ihmiset kehtaa natista jos lapsi on nirso, tai se ei nuku. Kasvatuksestahan se kaikki on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä erilailla;28439594:

Mitäs se vaimo on tullut palstalle mtäh? :)

leikitààn ettà aloituksesi on ihan vakavassa mielessà tehty:
(keittiò)psykologi ajattelee asiasta niin ettà sinunlaisten on sitten erittàin vaikea kohdata ja kàsitellà ongelmia ilman ammattiapua. kaikille, siis ihan kaikille, tulee jossain vaiheessa ongelmia elàmàssà, samalla tavalla kuin niità positiivisia asioitakin. harhaa on se ettà pystyt hallitsemaan oman elàmàsi TàYDELLISESTI vaikka mahdollisimaan hyvin sità yritàtkin viedà oikeaan suuntaan.

No ei tuo tainnut kaikki ihan totta olla, lähes tietysti ;-)

Jos mä todellisuudessa jotakin tällä palstalla ihmettelen, niin näitä kaikenlaisten asioiden IHMETTELIJÖITÄ lähinnä.

Mamma italiana, oikeasti meillä on ollut oma osamme kamalista vaikeuksista, onneksi ollaan niistä selvitty, ja ehkä siksi elämä tuntuu aika mukavalta. Ja niin monimuotoiselta ja kaikille erilaiselta, että en minä ainakaan jaksa ihmetellä kenenkään muun karkkipäiviä tai seksin määrää tai yhtään mitään, elleivät he nyt sitten jostain syystä itse halua minulta mielipidettä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä erilailla;28439683:
No ei tuo tainnut kaikki ihan totta olla, lähes tietysti ;-)

Jos mä todellisuudessa jotakin tällä palstalla ihmettelen, niin näitä kaikenlaisten asioiden IHMETTELIJÖITÄ lähinnä.

Mamma italiana, oikeasti meillä on ollut oma osamme kamalista vaikeuksista, onneksi ollaan niistä selvitty, ja ehkä siksi elämä tuntuu aika mukavalta. Ja niin monimuotoiselta ja kaikille erilaiselta, että en minä ainakaan jaksa ihmetellä kenenkään muun karkkipäiviä tai seksin määrää tai yhtään mitään, elleivät he nyt sitten jostain syystä itse halua minulta mielipidettä.

Sulla meni pupu pöksyyn :D

Ei vainkaan, kirjoitit hauskasti. Hattarahöttöpilven reunalta.

Mä ymmärrän vähän tuota pointtia :). Itselle on esikoinen kohta syntymässä ja hyvä ja tasapainoinen parisuhde. Rahahuolia riittää, vanhempien kanssa välit ovat pinallisia, matalapalkkaisia ollaan mieheni kanssa ja elämä ei kumpaakaan ole kohdellut kuin kukkaa kämmenellä. Mutta minä en valita :). Mitä sitten, jos naapurin Pentti panee kolmesti päivässä ja naapurin Tainaa se kovasti vituttaa kun mies pihtaa? :) kauheeta valitusta elämän mitätömimmistä asioista, kun voisi vaan nauttia siitä mitä on. Vaikkei omia lapsia ole vielä, kuin tämä kohta syntyvä, ni kyllä uskon myös siihen, että se on ihan kasvatuksesta kiinni, millaisia lapsista tulee. Jos antaa lapselle ne vapaat kädet, sitä kuuluisaa vapaata kasvatusta, ni ihan varmasti onkin ongelmia, kun 5-6 vuotiaana viimeistään tajuavat saavansa kaiken haluamansa. Rajat on rakkautta parhaimmillaan.

Yhteistyössä