Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Ihan vaan tuohon kaljatölkkeihin tarttuen. Kuinkas monta lasta näette noissa kuvissa?

Ihme syyttelyy taas. Eipä tuolla paskasta ole, vaan epäjärjestys. Vanhemmat vapaalla, ja jopa kanttia laittaa kuvat julki siitä kun kaikki ei ole tiptop.

Blogia en kuvia enempää katsonut/lukenut. Joten siitä ei ole tietoa, onko moinen jatkuvaa. Vai otollisesti sattunut tilanne kuvatuksi.

Meillä moinen kaaos (lukuunottamatta kaljatölkkejä) on aikalailla päivittäistä. Kaksio ja 5 henkeä. Mutta järjestykseen läävä palaa vähintään kerran yleensä muutaman kerran päivään. Sekamelska syntyy about 5 minuutissa. Ja pokkaa ei koskaan olisi postata julkisesti, totta puhuen edes kuvata kämppää sen jälkeen kun lelut yms on levällään.

Ja sisustuslehteen ei ikinä päästä. Ei matsaa sohvat mattoon... saati sitten verhot seinän tapetteihin. Mutta me pärjätään... :) Muulla ei taida väliä olla.

normikoti
Kaikki muu kyllä menetteli, mutta se vaatehuone...se kyllä sai silmäni vuotamaan verta :D
Perun sanani tokalta sivulta, ilmeisesti minä olen se epänormaali. Tuo minun näkemäni kuvan vaatehuone on siisti! Eihän siellä ole lattiallakaan yhtään vaatetta ja hyllyillä olevat on kuitenkin pinottu jotenkuten.
Minulle sotkuinen vaatehuone on sellainen kuin siskollani on. Kaikk vaatteet, laukut ja kengät hujan hajan yhtenä valtavana kasana lattialla, hyllyillä rutattuna epämääräisiä tavaroita ja lisää vaatteita ja ylähyllyltä ei voi ottaa mitään ilman, että tavara vyöryy päälle. Ehkä eri asia sinänsä, että siellä on vain yhden ihmisen vaatteet, mutta silti. Se saa itkemään verta, ei tuo tavallinen, minusta siistikin vaatehuone.

Meillä on vaatekaapit ja ne näyttää jotakuinkin tuolta kuin kuvassa ja olen pitänyt niitä ihan siisteinä. Ei sitten ilmeisesti. :D
En tosin tunne ketään, jolla olisi siistimmät. Sisustuslehtikotikavereillanikin on vaatekaapit aikamoisessa vaatevyöryssä.

M32
En pystyisi elämään tuollaisessa läävässä. Lähinnä tulee mieleen jokin päihdekuntoutujan koti. Arvostan itseäni ja läheisiäni niin paljon, että haluan myös lähimmän ympäristöni olevan kaunis, siisti ja toimiva.

"vieras"
Energiaa riittää blogin pitämiseen ja valokuvailuun, mutta ei kotia ei voi mitenkään pitää edes pienessä kuosissa. Onko oikeasti liian iso ponnistus viedä edes roskat roskiin? Lasten hyvinvoinnista huolehtimiseen kuuluu myös ympäristöm pitäminen turvallisena ja mahd. viihtyisänä. Ei kai kukaan ketjun arvostelijoista ole tarkoittanutkaan, että johonkin sisustuslehteen pitäisi kelvata. Vähän eri asiasta kyse. Masennuksen taakse voi tietysti piiloutua, jos siivoaminen ei kiinnosta. Vakava masennus on ei asia, ei silloin jaksa netissä roikkua yms.

:DD
Mää en ymmärrä ihmisiä, jotka pystyy tollasessa elämään, herranjumala :D Onneks meillä on kaikki paikat tip top aina, se ei sen ylläpitämiseen paljoa vaadi. Max 20 min päivässä, kerran vk viikkosiivo.

"Jeba"
No ymmärrän kyllä jos jaksaminen on vähän tiukilla 4 lapsen kanssa ja että aina ei todellakaan ehdi siivoamaan, mutta tuo oli kyllä jo ihan sairasta :eek: Miten tuolla voi kukaan elää!

"vieras"
Jos mulla olisi kamera kotona, ottaisin juuri nyt kuvan meidän keittiöstä, joka on aika samanlaisessa kunnossa kuin blogissa. Mies on ollut työmatkalla koko viikon, itse olen tehnyt tuplavuoroa töissä. Lapset olleet päikseen kotona osan ajasta, lähinnä käyneet syömässä ja vaihtamassa vaaatteet.
Alan siivota ihan kohta, ja tämän keittiön kuntoon laittamiseen menee maksimissaan vartti. Tuon blogin asunnon siivoaisi päällisin puolin alle tunnissa.

örörö
http://3.bp.blogspot.com/-S-6CBazLGrE/UeE6MmRGQnI/AAAAAAAAAyY/75weLGH5rBQ/s1600/010.JPG

noi näyttää ihan tätä kuvaa varten asetelluilta noi kaljatölkit, ei kukaan oikeasti jätä sohvalle tolleen tyhjää tölkkiä? :D eiköhän ole vaan haluttu provosoida moralisoivia mammoja näillä kuvilla.

mut joo, itse en kestäis sekunttiakaan tollasessa läävässä. :D

Perun sanani tokalta sivulta, ilmeisesti minä olen se epänormaali. Tuo minun näkemäni kuvan vaatehuone on siisti! Eihän siellä ole lattiallakaan yhtään vaatetta ja hyllyillä olevat on kuitenkin pinottu jotenkuten.
Minulle sotkuinen vaatehuone on sellainen kuin siskollani on. Kaikk vaatteet, laukut ja kengät hujan hajan yhtenä valtavana kasana lattialla, hyllyillä rutattuna epämääräisiä tavaroita ja lisää vaatteita ja ylähyllyltä ei voi ottaa mitään ilman, että tavara vyöryy päälle. Ehkä eri asia sinänsä, että siellä on vain yhden ihmisen vaatteet, mutta silti. Se saa itkemään verta, ei tuo tavallinen, minusta siistikin vaatehuone.

Meillä on vaatekaapit ja ne näyttää jotakuinkin tuolta kuin kuvassa ja olen pitänyt niitä ihan siisteinä. Ei sitten ilmeisesti. :D
En tosin tunne ketään, jolla olisi siistimmät. Sisustuslehtikotikavereillanikin on vaatekaapit aikamoisessa vaatevyöryssä.
Oli pakko käydä kurkkaamassa uudelleen ja kyllä mä edelleen pysyn kannassani :)

Mutta mä luulen, että mä olen tässä nyt se poikkeus. Meillä vaatehuone on aina aivan tiptop. Ei se suinkaan ole sitä aina ollut, mutta muutama vuosi sitten tein vaatehuoneeseen "rempan", jonka yhteydessä tein siitä maailman toimivimman ja kätevimmän ja siitä päivästä lähtien vaatehuone on pysynyt aina täysin siistinä.

Pieniä muutoksia olen vaatehuoneeseen tehnyt, sillä esim. tällä hetkellä siellä on täyspitkä vaatetanko, koska mekkoja on tuplamäärä esillä (kun on hellemekotkin käytössä) mutta vaatehuoneessa on siis aivan yhtä siistiä tälläkin hetkellä, kuin silloin, kun otin nämä kuvat :)

Ja tässä vielä vertailukohdetta siitä, mikä tilanne oli ennen remppaa. Eli vaatehuone on kyllä aikoinaan ollut kuin pommin jäljiltä. Mutta kun se saatiin toimivaksi, eli kaikki vaatteet saatiin järkevästi niille kuuluviin laatikoihin ja kaikki on kivasti kädenulottuvilla, se huoneen siistinä pitäminen ei ole ongelma, eikä mikään. Tässä siis hyvä esimerkki siitä, miten tärkeätä on löytää toimiva ratkaisu tavaroiden säilytyksen suhteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja örörö;28722537:
http://3.bp.blogspot.com/-S-6CBazLGrE/UeE6MmRGQnI/AAAAAAAAAyY/75weLGH5rBQ/s1600/010.JPG

noi näyttää ihan tätä kuvaa varten asetelluilta noi kaljatölkit, ei kukaan oikeasti jätä sohvalle tolleen tyhjää tölkkiä? :D eiköhän ole vaan haluttu provosoida moralisoivia mammoja näillä kuvilla.

mut joo, itse en kestäis sekunttiakaan tollasessa läävässä. :D
Mä en jotenkaan ymmärrä tätä kohua niiden KALJAtölkkien ympärillä.

Ok, tuossa perheessä selvästi joku juo kaljaa. Mutta tarina ei kerro sitä, että onko lapset siinä vieressä leikkimässä samaan aikaan, kuin mäyräkoira tyhjenee 3 tölkkiä tunnissa-tahdilla, vai onko kuva otettu esim. silloin, kun lapset ovat viikonlopun mummolassa.

Ja jos ongelmana siis on nimenomaan ne tölkit, niin olisiko ongelma yhtä suuri, jos ne olisivat Coca cola-tölkkejä?

Mä itse olen HYVIN tiukka sen suhteen, ettei meillä kaljotella lasten kotona ollessa. Mutta jotenkaan en nyt noiden kuvien perusteella osaa kovinkaan suurta haloota pääni sisällä nostaa. Olihan siellä keittiössä vissiin useampi maitotölkkikin huuhdeltuna ja kuivumaan aseteltuna...tuskin he ovat yhdessä päivässä tuota maitomäärää juoneet, joten ei välttämättä tuota kaljamäärääkään.

"liljan kukka"
kattelin tarkemmin tuota parjattua tiskipöytää,ja maito tölkkei niitä on siinä 5kpl. meillä on 2lasta +2aikuista.. meill ätulee 2-3tyhjää maitotölkkiä päivässä! tuossa perheessä on lapsi tuplaten joten eihän siinä ole kuin päivän maitotölkit!!!

"liljan kukka"
mitä tulee vaatteisiin niin eihän tuo ole sotkuinen edes.

minä olen sitä mieltä että vaatehuoneessa ei kukaan asu,eikä vaatekaapeissa,eikä keittiön kaapeissa. joten miksi ne pitäisi olla tip top? miksi kukaan edes viikkaa vaatteita? turhaa ajanhukkaa.. yks lapsi menee ja etti jotian tiettyä paitaa ja tuntien viikkaustyö on mennyt hukkaan silmän räpäyksessä..ei niin mitään järkeä.

minä en viikkaa yhtäkään vatekappaletta,turhaa ajanhukkaa koko homma! jos se jotakuta häiritsee ni voi voi..pysyköön pois vaatehuoneesta ja pistäköön oven kiinni,eipä häiritse enään!

mä käytän mielummin viikkaamisestä jääneen ajan lasten kanssa touhuamiseen tai vaikka kahvin juomiseen rauhassa :D

Osu silmiin lähinnä ahtaat tilat ja säilytyslaatikoiden tms. puute. Nopsaahan toi ois raivattu kun tunkis lelut laatikoihin ja vaatteet vaikka pyykkikoreihin tai kaappiin.
En siis nää sinällään epäsiistinä tuota asuntoa. Kuten joku mainitsi, järjestelyllä pääsis pitkälle.

Ja masennuksen kanssa taistelu kertoo jo riittävästi, herää ihmetys, että saadaan pidettyä noinkin kuosissa kämppä, se kun ei ole maailman helpoin tehtävä monen lapsen ja toisinaan lamauttavan sairauden kanssa, oli vanhempia sitten 1 tai 2.

En ole blogia lukenut, joten en tiedä onko masennus molemmilla vai vain toisella vanhemmalla, mutta se vie voimat kyllä siltäkin, joka ei sairasta.
Joten ei liene voimavarat huipussaan ja jaksa joka tavaran perässä kulkea se tervekään vanhempi, etenkin kun lapset tuppaavat tavaroita levittämään sitä mukaa kun ne saa oikeille paikoilleen, joten ns. ylläpitosiivous pitäis olla kokojan käynnissä...

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Hyvästi, prinsessalinnasänky

Tosi kaunis on uusi rautasänky ja aluslaatikko!

Itse inhoan sotkua vaikka on sitä meilläkin ajoittain. Tuossa mittakaavassa ahdistuisin nopeasti vaikka on sitä pahempiakin koteja nähty (ruokaa, pissaa lattialla. Hometta astioissa jotka lojuneet viikkoja tiskialtaassa). Tuolla helpottaisi kunnolliset tila järjestelyt. Omassa kodissa ei ole avohyllyjä ja kaappeja on runsaasti joihin kamaa saa piiloon. Säilytän vain tarpeellisen ja turhat menee äkkiä kiertoon. Pahvi/keksilootat säilyttäisin siellä komerossa...

Tällä perheellä menee energia varmaan ihan muuhun ja mikäs siinä jos tuo ei itseä häiritse.

ihme trendi
Nykyään on kyllä ihmeellinen tämä "pokkaa laittaa kuva" -tapa,en tajuu sitä.

Jos olet sairaalloisen lihava,niin se muuttuukin hyväksyttäväksi asiaksi jos julistat sitä lukuisten kuvien kera blogissa.

Jos kämppäsi on erittäin paskainen, niin se on ihan ok, kunhan laitat rohkeasti siitä kuvan siitä nettiin ja "teet paljastuksen" "lapsiperheen todellisuudesta".

No ei ole mitään todellisuutta, tuo on vain paskainen kämppä, jossa asujat eivät jaksa siivota tarpeeksi.
Ja lihava on lihava, vaikka sen valaistulla tienvarsikuvalla paljastaisi.

Seuraava joka laittaa "on sillä pokkaa ainakin.." niin virtuaalinippaan sitä otsaan. :D

ok
Ei kai tuo harvinaista ole. Olen ollut pahemmassa lapsiperheen kodissa, siivosin sitä tuttavien kanssa koko päivän että saatiin kuntoon.

Noihin kaljatölkkeihin: on tosi ankeaa jättää niitä lojumaan. Itse en jättäisi senkään takia, että joku lapsi huitaiseen heti kumoon sohvalla olevan tölkin, ja kaljanjämät läikkyy sohvalle. Nice.

Meillä on AINA sekamelskaa jossin. MUN mielestä meillä on silti aika kivan näköistä, kivan näköiset kalusteet, ja tarpeeksi yksinkertaiset että lapsen levällään olevat lelut ei särje silmiä. Yksi huone on aivan kauhea, mutta se on miehen valtakuntaa eikä mulla ole valtuuksia mennä vaihtamaan kalusteita. Verhot sain sentään vaihtaa, mies pitäisi lakanaa ikkunassa :D Yritän olla käymättä siellä.

Ja tästä tulikin mieleeni, että jos mua ei olisi vaan mies asuisi lapsen kanssa yksin, niin täällä olisi vielä pahempi sotku kuin tuossa blogissa.

[QUOTE="liljan kukka";28722822]mitä tulee vaatteisiin niin eihän tuo ole sotkuinen edes.

minä olen sitä mieltä että vaatehuoneessa ei kukaan asu,eikä vaatekaapeissa,eikä keittiön kaapeissa. joten miksi ne pitäisi olla tip top? miksi kukaan edes viikkaa vaatteita? turhaa ajanhukkaa.. yks lapsi menee ja etti jotian tiettyä paitaa ja tuntien viikkaustyö on mennyt hukkaan silmän räpäyksessä..ei niin mitään järkeä.

minä en viikkaa yhtäkään vatekappaletta,turhaa ajanhukkaa koko homma! jos se jotakuta häiritsee ni voi voi..pysyköön pois vaatehuoneesta ja pistäköön oven kiinni,eipä häiritse enään!

mä käytän mielummin viikkaamisestä jääneen ajan lasten kanssa touhuamiseen tai vaikka kahvin juomiseen rauhassa :D[/QUOTE]

No nehän on ihan rypyssä ne vaatteet, jos niitä ei viikkaa. Ja ethän sä edes mistään myttykasasta löydä sitä tiettyä vaatetta, jota juuri sillä hetkellä etsit. Joten siksi on mun mielestäni paljon kätevämpää viikata ne vaatteet :)

Mä viikkaan pyykkiä aina samaan aikaan, kun katselen telkkaria, tai sitten roudaan puhtaanpyykin korin ulos ja viikkaan samalla, kun katson lasten perään. Kahvia en osaa juoda, joten sitä varten en rauhallista hetkeä tarvitse :D

Mutta ei sitä pyykkiä varmastikaan pakko viikata ole, jos itselleen se ei ongelmaa tuota. Mulle tuottais, joten en näe pyykin viikkaamiseen käytettyä aikaa turhana.

Esikoinen osaa jo itse pitää kaappinsa siistinä, joten sen kaapin suhteen mulla ei mene sekuntiakaan hukkaan, vaikka hän sen itse joskus sekoittaisikin. Kehoittaessa siivoaa sen siis itse uudelleen.

Pienet sen sijaan eivät saa lupaa mennä vaatehuoneeseen kohnaamaan muutoin, kuin hakemalla sieltä pikkarit tai yövaatteet. Pikkareita en viikkaa, joten pikkarilaatikko ei sen sekaisemmaksi mene, vaikka siellä pienet sormet kohnaakin. Ja yövaatteiden kanssa ei ole niin tarkkaa, jos lapset ne laatikon sisällöt sekoittaa, sillä niiden kohdalla ei se ryppyisyys haittaa. Muihin vaatteisiin lapset eivät koske (eivät suurimpaan osaan edes yllä), joten siistinä pysyy.

Mä olen se, jota se kaappien ja vaatehuoneen sekaisuus ja järjestelemättömyys häiritsee, mutta en mä voi sieltä pois olla, sillä kuka sitten pukisi nuo lapset?
Joten mun on sitten ikäänkuin vain pakko ne siisteinä pitää, jottei ne ala häiritsemään. Joskaan ei se pakolta tunnu, kun saan siitä mielihyvää, että koti on siisti. Myös niiden kaappien ja vaatehuoneiden osalta :)

Mutta mulle nyt tosiaan on se ja sama, jos jonkun muun ihmisen vaatekaappi tai vaatehuone ei ole tiptop. Voin aivan hyvin istua sellaisessa kodissa kylässä, jossa on kaikki kaapinovet auki ja tavara lähes putoaa päähän...ei haittaa mua pätkääkään. Kunhan nyt vaan itse tykkään siitä, että meidän kodissa ne on kunnossa :)

Nykyään on kyllä ihmeellinen tämä "pokkaa laittaa kuva" -tapa,en tajuu sitä.

Jos olet sairaalloisen lihava,niin se muuttuukin hyväksyttäväksi asiaksi jos julistat sitä lukuisten kuvien kera blogissa.

Jos kämppäsi on erittäin paskainen, niin se on ihan ok, kunhan laitat rohkeasti siitä kuvan siitä nettiin ja "teet paljastuksen" "lapsiperheen todellisuudesta".

No ei ole mitään todellisuutta, tuo on vain paskainen kämppä, jossa asujat eivät jaksa siivota tarpeeksi.
Ja lihava on lihava, vaikka sen valaistulla tienvarsikuvalla paljastaisi.

Seuraava joka laittaa "on sillä pokkaa ainakin.." niin virtuaalinippaan sitä otsaan. :D
Mä en taas puolestani tajua sitä, että jos totuus on tuo, niin mitä sitä piilottelemaan? Miksi sitä ei saisi tuoda esiin, vaan pitäisi esittää, kuin sitä sotkua (tai vaikka sitten sitä läskiä) ei olisi olemassakaan.

Kyllä tuo sotku on tuolle perheelle todellisuutta. Se, ettei se ole todellisuutta sulle, ei tarkoita sitä, etteikö se olisi todellista jollekulle muulle. Mä itse olen ihan tosielämässä tuommoisessa kodissa kyläillyt. Ja sekaisemmassakin. Ja itseasiassa vielä useamman kertaa ja useamman perheen kohdalla. Eli kyllä niitä sekaisia koteja on. Ja tulee olemaankin.

"vieras"
Mä kyl tiedän pari tuttua joilla on tollasta kotona. Mutta useammat ihmiset asuu kyllä siistimmin... Mä en itse ikinä pystyis elää noin. Mua alkais vaan ahdistaa tuollainen epäjärjestys... Mutta meillä nyt siivotaankin joka päivä sen jonkun puol tuntii nii ei ehdi tulemaan ees mitään sotkua :) Isompi siivous sit tehdään kerran viikossa. Miten joillakin ei oo aikaa ees sitä puolta tuntia päivässä? Ja sit tuo että tiskit laitetaan altaaseen/tasolle. Miksei niitä voi suoraan laittaa koneeseen? Ei oo vaikeeta :D

Eniten mua ihmetytti se, että jos sillä on jo neljä lasta, niin kyllä ainakin esikoisen pitäisi olla jo sen ikäinen että osallistuisi kotitöihin. Esim. petaamalla pedin itse ja keräämällä lelut pois. Ja entäs isä? Jos äitillä on masennusta niin miksei se mies voi auttaa kotitöissä?

"noo"
Mä luulen, että tuo on ihan normaalia, monellakin voi olla tuollasita. Mutta kieltämättä olishan tossa hommaa: perheellä on sekä liikaa tavaraa että liian vähän säilytyspaikkoja.

"noo"
Perheessä on blogin mukaan neljä lasta... Enpä siis ihmettele sotkua ollenkaan! Tuleehan sitä jo päivän leikeistä ym puuhista. Ehkä ne siitä sit illalla siivotaan, kuka tietää?

Yhteistyössä