Onko tämmöinen koti normaalia?!?!? :O

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on vain 2 lasta ja meilläkin joskus näyttää tuolta. Ei sitä aina jaksa olla siivoamassa ja järjestelemässä, vaikka tiedostan kyllä sen, että niin kannattaisi tehdä.

Kaikki muu kyllä menetteli, mutta se vaatehuone...se kyllä sai silmäni vuotamaan verta :D

Tuo makuuhuone oli hauska...meinaan, että eipä taida monen kekseliäisyys riittää moiseen "pahvilaatikkokirjahyllyyn" :D :D En nyt ehkä omaan kotiini moista ajatellut hankkia, mutta kyllä tuo mulla sai pikemminkin hymyn huulille, kuin kauhistuksen naamalle.

Ja tuo lastenhuone nyt on melko normisettiä, sillä eipä se juuri eroa meidän lasten huoneesta silloin, kun muksut on vetäneet sinne oikein kunnon kaaoksen pystyyn:
Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Hyvästi, prinsessalinnasänky

No, kai se tuollaiseksi helposti menee jos ei siivoa ja asunnosta löytyy turhaa sälää mitä levitellään ympäriinsä.

En järkyty, mutta onhan nuo kuvia mitä harvemmin blogeihin laitetaan. Jos ei nyt haluta tarkoituksella näyttää kämppää kamalassa kunnossa.

nojaa
No jos nuo kuvat ovat aitoja niin tuo ei ole kyllä kaameaa vielä nähnytkään.
Ihan tavanomainen lapsiperheen sekamelskainen koti jos ei ole ehditty jostain syystä siivoamaan.
Masentunut äiti? Hmm. No ehkä sieltä lievemmästä päästä.
Tiedän erään tapauksen missä koti oli suorastaan saastainen äidin vaikean depiksen takia. Lapset otettiin sittemmin pois, lasten isä on kuollut ja kaiketi äitikin varmaan kun en ole kuullut hänestä mitään muutamaan vuoteen.

Meilläkin lastenhuone on usein tuossa kunnossa, varsinkin pallomeren pallot jos ne on heitelty kokonaan pois sille varatusta altaasta, muiden lelujen ohella, kaaos näyttää pahemmalta kuin oikeasti on. :D

"vieras"
Muuten menisi vielä tilapäisestä "räjähdyksestä", mutta se, että tiskialtaaseen kertyy tölkkejä ja taittelemattomia maitopurkkeja mielin määrin ja roskapusseja lojuu lattialla on mun mielestä liikaa. Joskus opiskeluaikana mulla oli alle 20 neliön yksiössäni tuon näköistä, lähinnä tilanpuutteen vuoksi. Nykyään mua ahdistaisi pirusti oleskella tuommoisessa kaaoksessa, tosin meillä ei kyllä lapsia vielä olekaan.

nojoo
No jos nuo kuvat ovat aitoja niin tuo ei ole kyllä kaameaa vielä nähnytkään.
Ihan tavanomainen lapsiperheen sekamelskainen koti jos ei ole ehditty jostain syystä siivoamaan.
Masentunut äiti? Hmm. No ehkä sieltä lievemmästä päästä.
Tiedän erään tapauksen missä koti oli suorastaan saastainen äidin vaikean depiksen takia. Lapset otettiin sittemmin pois, lasten isä on kuollut ja kaiketi äitikin varmaan kun en ole kuullut hänestä mitään muutamaan vuoteen.

Meilläkin lastenhuone on usein tuossa kunnossa, varsinkin pallomeren pallot jos ne on heitelty kokonaan pois sille varatusta altaasta, muiden lelujen ohella, kaaos näyttää pahemmalta kuin oikeasti on. :D
Ai tavanomaisen lapsiperheen sekamelskako tuo? Kaljatölkkejä sohvalla,lattialla,keittiön tasoilla. Näkyi saksetkin olevan hyllyn reunalla lasten ulottuvissa :eek: Järkyttävästi romua ja ilmeisesti pieniä lapsia? Toivottavasti ei konttausikäisiä lapsia, sillä tota roskaa näyttää olevan järkyttävästi lattialla.

Jos äiti sairastaa kerta masennusta, niin miksi isä ei sitten siivoa? Tai palkkaa siivoajaa? Toivottavasti saavat kotinsa kuntoon ja pian!

normikoti
Ihan normaali koti.

Kaikkia ei lehtisisustaminen kiinnosta ja olihan tuolla olkkarissa verhot, sohva ja matto kaikki punaisia, eli omaan makuun tehty kuitenkin, ei vaan heitelty mitä sattuu yhteen vaan ajateltukin asioita. Kotoisa paikka.

Sekaista on juu, muttei paskaista. Keittiö jopa siisti, senkun lyö tiskit koneeseen ja roskat roskiin. Ei meilläkään kukaan laita kaikkea heti paikoilleen, vaan vasta useamman roskan/tölkin/astian kerralla. Olutta ei meillä tosin juoda kuin viihteelle lähtiessä ja ne siivotaan kyllä pois.

Osaan itse arvostaa kyllä esteettisempiäkin koteja, mutta meillä on aika vastaavan näköistä. Tosin meille ei ketään kutsuta ennenkuin olen siivonnut ja nettiin en kuvia laittaisi ikinä.

"vieras"
Lasteenhuoneen ymmärrän, senkin, että eteiseen saattaa jäädä joku pussukka, mutta tuo olohuone oli kyllä aika pysäyttävä. On meilläkin usein sotkusta ja tavaroita lojumassa tasoilla, mutta ei nyt ihan tuossa mittakaavassa. Toisaalta lohduttavaa, ettei kaikilla muillakaan ole koti ihan tip top.

vierass
Heh. Vai VIIKKOJA??? Tervetuloa käymään täällä jos jätän yhdenkin päivän siivoukset tekemättä. 4 ihmistä saman katon alla, joista yksi siivoaa omat jälkensä (ja se on mies :D).

Ihan normaali koti mun mielestä. Ja mitä minä olen käynyt kavereillani niin hyvin monen kaverinikin mielestä...

Ihan normaali koti.

Kaikkia ei lehtisisustaminen kiinnosta ja olihan tuolla olkkarissa verhot, sohva ja matto kaikki punaisia, eli omaan makuun tehty kuitenkin, ei vaan heitelty mitä sattuu yhteen vaan ajateltukin asioita. Kotoisa paikka.

Sekaista on juu, muttei paskaista. Keittiö jopa siisti, senkun lyö tiskit koneeseen ja roskat roskiin. Ei meilläkään kukaan laita kaikkea heti paikoilleen, vaan vasta useamman roskan/tölkin/astian kerralla. Olutta ei meillä tosin juoda kuin viihteelle lähtiessä ja ne siivotaan kyllä pois.

Osaan itse arvostaa kyllä esteettisempiäkin koteja, mutta meillä on aika vastaavan näköistä. Tosin meille ei ketään kutsuta ennenkuin olen siivonnut ja nettiin en kuvia laittaisi ikinä.
Kuka tässä nyt on sisustamisesta mitään puhunut?

nojaa
Ai tavanomaisen lapsiperheen sekamelskako tuo? Kaljatölkkejä sohvalla,lattialla,keittiön tasoilla. Näkyi saksetkin olevan hyllyn reunalla lasten ulottuvissa :eek: Järkyttävästi romua ja ilmeisesti pieniä lapsia? Toivottavasti ei konttausikäisiä lapsia, sillä tota roskaa näyttää olevan järkyttävästi lattialla.

Jos äiti sairastaa kerta masennusta, niin miksi isä ei sitten siivoa? Tai palkkaa siivoajaa? Toivottavasti saavat kotinsa kuntoon ja pian!
No, mä en osaa sanoa mitään isän osallistumisesta kun en bloggaajaa tunne. Sakset ehkä oli joo ylilyönti mutta ei sellaista lapsiperhettä olekaan missä ei äiti ja isä ota saunan päälle kaljaa...

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28721344:
Enpä ole omassa tuttavapiirissäni moiseen törmännyt. Lienevätkö kaikki tuntemani sitten epänormaaleja tai jotain.
Ja paljonko käyt tuttavillasi (perheellisillä, työssäkäyvillä) ylläri-vierailuilla? Ei munkaan tutuilla koskaan sotkuista ole, jos on etukäteen sovittu vierailut, mutta jos "yllättämään" pääsee niin juurikin tuollaista :)

hmmm.... :/
No, mä en osaa sanoa mitään isän osallistumisesta kun en bloggaajaa tunne. Sakset ehkä oli joo ylilyönti mutta ei sellaista lapsiperhettä olekaan missä ei äiti ja isä ota saunan päälle kaljaa...
No meillä ei oteta ja jos otettaisiin niin emme niitä jättäisi kuljeksimaan olohuoneen sohvalle, lattialle, pöydille ja tiskialtaaseen....

Solvatkaa vain tiukkikseksi ja hiekkavaginaksi, mutta minua käy sääliksi perheen lapset ja elo tuommoisessa läävässä jossa kukaan ei tunnu välittävän yhteisestä viiihtyvyydestä on todella surullista...

"salmiakki"
Kaikki muu kyllä menetteli, mutta se vaatehuone...se kyllä sai silmäni vuotamaan verta :D

Tuo makuuhuone oli hauska...meinaan, että eipä taida monen kekseliäisyys riittää moiseen "pahvilaatikkokirjahyllyyn" :D :D En nyt ehkä omaan kotiini moista ajatellut hankkia, mutta kyllä tuo mulla sai pikemminkin hymyn huulille, kuin kauhistuksen naamalle.

Ja tuo lastenhuone nyt on melko normisettiä, sillä eipä se juuri eroa meidän lasten huoneesta silloin, kun muksut on vetäneet sinne oikein kunnon kaaoksen pystyyn:
Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Hyvästi, prinsessalinnasänky
Minkä kokoinen tuo tyttöjen huone on? (siis tuo missä on prinsessasänky)? Mä mietin voisinko tehdä yhdestä talosta löytyvästä kopperosta yhdelle pienelle pojalle huoneen, mutta neliöiden vähyys arveluttaa.

Nyt Vedot!
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt;28721128:
Säbää, sukkia ja serotoniinia: vain elämää...

Voi luoja. Kaljatölkkejä siellä täällä pitkin kämppää ja sen näköinen että paskaa kertynyt ympäriinsä monta viikkoa....
No ou mai kaad. Sä et oo tainnut elää vielä ihan sitä oikeeta elämää, jos tuo noin järkytti.

Ei kuules ollut vielä siivo eikä mikään. Ja mitä sitten jos jollakin on pikkusen sottasempaa, et sä siellä asu. Kai sun on vaikea hyväksyä se, että muiden ihmisten koti näyttää vähän eriltä kun sulla.

Mitäs itse sulkeudut sinne deko. -lehden maailmaan, ja kuvittelet että oikea koti on musta-valkoinen-harmaa -väreillä pelkistetty kromihirviö. Kotona saa vähän eläminen näkyä, sitä vartenhan se on -eikä muiden mielytt'ämiseksi.

Yhteistyössä