Mistä tiedät että miehesi suojelee sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mans
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies rakastaa minua ja on ennenkin estänyt muita tekemästä minulle pahaa. Ensin hän nostaa metakan, ääntä lähtee sen verran paljon, että fiksut ja suurin osa tyhmistäkin ottaa jalat alleen. Jos ei karjaisemalla tokene, hän todennäköisesti vääntää tyypin maihin ja istuu vaikka päällä poliisin tuloon asti.

Luotan siihen sataprosenttisesti että mies pitää huolta ja suojelee, ei yksin minua vaan koko perhettämme. En ala tässä luettelemaan mutta asioita on siihen malliin järkätty että se asia on kunnossa.

Huolehtii, että mun pyörä toimii, vaikka osaan huoltaa sen itsekin. Ostaa mulle kirkkaanvärisiä lenkkivaatteita, että kukaan ei aja päälleni, että näyn liikenteessä. Kun on reissussa, muistuttaa, että lukitsitko oven varmasti. (Olen huono muistamaan moista...)

Soittaa kaupasta, että ostanko sulle töihin eväät. Jne... Ei halua päästää myöhään juoksemaan, mutta päästää kuitenkin ja vaatii, että puhelin pitää olla. Uhkaavaa tilannetta ei ole koskaan ollut, mutta uskon hänen puolustavan minua, vaikka kuvittelen pärjääväni hyvin monenlaisessa tilanteessa itsekin. (Työ ensiavussa on opettavaista...)

Monella pienellä ja suurella asialla osoittaa suojelevansa.

Mies rakastaa minua ja on ennenkin estänyt muita tekemästä minulle pahaa. Ensin hän nostaa metakan, ääntä lähtee sen verran paljon, että fiksut ja suurin osa tyhmistäkin ottaa jalat alleen. Jos ei karjaisemalla tokene, hän todennäköisesti vääntää tyypin maihin ja istuu vaikka päällä poliisin tuloon asti.

Herää kysymys, että miten joku joutuu useinkin tilanteeseen, jossa joku tahtoo tehdä naiselle pahaa (varsinkin, kun oma mies on samassa seurassa/tilassa)?
Oletko joku baariräksyttäjä, joka ärsyttää kännissä kanssaihmiset ja mies tulee sitten prinssinä pelastamaan, kun jollain on palanut päreet sinuun?

[QUOTE="vieras";28718832]Sivarit eivät suojele naisia, lapsia ja vanhuksia.[/QUOTE]

Moni heistä tekee enemmän kuin muut. He voivat viettää palvelusaikansa auttaen lapsia tai vanhuksia, eikä leikkien sotaa.

[QUOTE="vieras";28718841]Suomen armeija on itsepuolustusarmeija, ei hyökkäysarmeija, mutta jostain syystä sä et halua puolustaa naisia, lapsia ja vanhuksia ulkoiselta hyökkäykseltä. No, meitä on moneen junaan...[/QUOTE]

Miksi sitten emme saman tien sallisi tappamista itsepuolustukseksi rauhan aikana? Moraalin kuuluu olla sama sekä rauhan että sodan aikana.

[QUOTE="vieras";28718854]No onhan tappaminen sallittua itsepuolustukseksi rauhan aikana, mitä sä oikein höpötät?[/QUOTE]

Jos katsot tuomioita, niin ei ole. Lisäksi aina pitää paeta jos siihen on mahdollisuus. Monesti puolustaja on saanut syytteen pahoinpitelystä.

Entä tämä tapaus, jossa nainen löi veitsellä raiskaajaa reiteen? Esimerkkejä on lukuisia, mutta ei Yhdysvaltojenkaan malli ole kovin hyvä.

Jos katsot tuomioita, niin ei ole. Lisäksi aina pitää paeta jos siihen on mahdollisuus. Monesti puolustaja on saanut syytteen pahoinpitelystä.

Entä tämä tapaus, jossa nainen löi veitsellä raiskaajaa reiteen? Esimerkkejä on lukuisia, mutta ei Yhdysvaltojenkaan malli ole kovin hyvä.

Poliisi saa ampua ihmisiä kuoliaaksi rauhan aikana ja eivät he siitä linnaan joudu, eivät saa edes sakkoja. Kelpaako sulle poliisin tarjoama suojelu, vai oletko sanoutunut siitäkin irti?

[QUOTE="vieras";28718871]Poliisi saa ampua ihmisiä kuoliaaksi rauhan aikana ja eivät he siitä linnaan joudu, eivät saa edes sakkoja. Kelpaako sulle poliisin tarjoama suojelu, vai oletko sanoutunut siitäkin irti?[/QUOTE]

En itse ryhtyisi tuollaiseen ammattiin, muutenkaan poliisit eivät yleensä tarkoituksella tapa. Sinua ei siis haittaisi jos sotilaille laitettaisiin samat säännöt kuin poliiseille taikka toisinpäin?

Minulle kyseessä on periaatteellinen asia ihmisen elämän arvosta. Eikä sodassa ole kyse välittömästä hengen pelastamisesta, yleensä kyse on muusta. Lasten taikka astrolaben suhteen saattaisin silti tehdä poikkeuksen, mutta se ei tarkoita että kaikesta mitä tekisin heidän edestään pitäisi tehdä laillista.

En itse ryhtyisi tuollaiseen ammattiin, muutenkaan poliisit eivät yleensä tarkoituksella tapa. Sinua ei siis haittaisi jos sotilaille laitettaisiin samat säännöt kuin poliiseille taikka toisinpäin?

Minulle kyseessä on periaatteellinen asia ihmisen elämän arvosta. Eikä sodassa ole kyse välittömästä hengen pelastamisesta, yleensä kyse on muusta. Lasten taikka astrolaben suhteen saattaisin silti tehdä poikkeuksen, mutta se ei tarkoita että kaikesta mitä tekisin heidän edestään pitäisi tehdä laillista.

Poliisit eivät tapa tarkoituksella, vaan vahingossa? Pahempi se on tappaa vahingossa, koska silloin kuka vain saattaa tulla poliisin tappamaksi.

Vähän tulee sellainen fiilis et sä sallit tappamisen jos se on tarpeen sun vaimon ja lasten suojelemiseksi, mutta muut sä jätät oman onnen nojaan.

Lähden liikkeellee siitä, että huolehdin itse itsestäni.
Mies kyllä hoitais uhkaavat tilanteet jos semmoisia jostain syntyis ja oltais yhdessä liikkeellä - tosin vaikea kuvitella missä ja koska joku mun päälleni yrittäis käydä, ei ainakaan kuulu meidän normaaleihin illanviettoihin.

[QUOTE="vieras";28718891]Poliisit eivät tapa tarkoituksella, vaan vahingossa? Pahempi se on tappaa vahingossa, koska silloin kuka vain saattaa tulla poliisin tappamaksi.

Vähän tulee sellainen fiilis et sä sallit tappamisen jos se on tarpeen sun vaimon ja lasten suojelemiseksi, mutta muut sä jätät oman onnen nojaan.[/QUOTE]

Sallin myös kidutuksen ja sivulliset uhrit heidän tapauksessaan. Kaikki Yhdysvaltojen käyttämät terrorisminvastaisen sodan menetelmät olisivat täysin hyväksyttyjä. Eikä haittaisi jos joku köyhä myisi elimensä jotta perheeni jäsenten elämä saisi jatkua. En ole looginen tässä asiassa vaan hyvin tunteellinen. Siksi lakeja ei tulekaan tehdä taikka yleistä moraalia muodostaa sen mukaan mitä tekisi oman rakkaansa eteen.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Sallin myös kidutuksen ja sivulliset uhrit heidän tapauksessaan. Kaikki Yhdysvaltojen käyttämät terrorisminvastaisen sodan menetelmät olisivat täysin hyväksyttyjä. Eikä haittaisi jos joku köyhä myisi elimensä jotta perheeni jäsenten elämä saisi jatkua. En ole looginen tässä asiassa vaan hyvin tunteellinen. Siksi lakeja ei tulekaan tehdä taikka yleistä moraalia muodostaa sen mukaan mitä tekisi oman rakkaansa eteen.

Tämä tuli nyt kerralla selväksi: olet lain yläpuolella oleva itsekeskeinen paskiainen.

Yhteistyössä