Koska aika paljon uskovaisissa on menestyneitä ihmisiä ja lapsuuteni helluntaiseurakunnan parissa viettäneenä olen huomannut kuinka kaikki ovat vain heidän ns.kavereitaan. Jos olet köyhä,sairas tms niin aika harva tulee edes tervehtimään jos menee kokoukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28711147:Mistä päättelet, että uskon myötä Jumala siunaa ihmistä menestyksellä tai vaikkapa terveydellä? Se on harhaoppia nimeltä menestysteologia. Usko on jo sinällään lahja ja siunaus.
En tiedä missä helluntaiseurakunnassa ihmiset tälläisiä olisivat... Me ollaan oltu köyhiä, mutta nyt ei niin köyhiä enää. Millään tavalla se ei ole vaikuttanut siihen kuka on meidän ystävä.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28711165:Kyse onkin hellareista, se onkin vähän sellaista porukkaa. Luterilainen vastaisi sinulle näin: elämän koettelemukset ovat Jumalan siunausta, sillä omiaan Hän koettelee koettelee, mutta ei jätä.
Joo niin sanoi.Tosin, rikkaushan on aina suhteellinen käsite. Pitää olla myös köyhyyttä mihin verrata, jotta voisi sanoa mikä on rikkautta.sanoi ettei rikkaat pääse taivaaseen.
Mark.10:25. Siinä.Laitakaa se kohta missä Jeesus sanoo ettei rikkaat pääse taivaaseen.
Jeesus puhui siitä, että mammona ja omaisuus "orjuuttaa" ihmistä, niiden hankkimisesta tulee helposti elämäntehtävä ja tarkoitus. Ja kaikki mikä vie pois Jumalan luota, on syntiä.Ensinnäkin siinä puhuttiin Jumalan valtakunnasta, eikä varsinaisesti taivaasta. Jumalan valtakunnalla tarkoitetaan sitä ideaa ja elämäntyyliä, jota Jeesus oli tuomassa meille. Toisekseen Jeesus ei ollut vielä kuollut ihmisten edestä. Luuletteko te,että köyhäkään pääsee yhtään mihinkään Jumalan valtakuntaan taitaivaaseen omilla ansioillaan?
Jeesus puhui siitä asenteesta, mikä ihmisillä on, kun ne omistaa jotain. Jumalan valtakunnassa ei enää omisteta, vaan Jumala omistaa. Jos Jumala tuleeselkeäsanaisesti sanomaan, että kaikki omaisuus on annettava pois, niin tehdään, tai ei eletä Jumalan valtakunnassa. Jumalan valtakunnassa hallitsee Jumala.
Jaakobin kirjeen 1:13: Pahalla ei Jumalaa voida koetella eikä hän itse koettele ketään.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28711165:Kyse onkin hellareista, se onkin vähän sellaista porukkaa. Luterilainen vastaisi sinulle näin: elämän koettelemukset ovat Jumalan siunausta, sillä omiaan Hän koettelee koettelee, mutta ei jätä.
Naurettava tuollainen jumala. Testaa ja koettelee ihan vaan nähdäkseen uskovatko häneen todella...Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28711878:Toisaalta Raamatussa on kohtia, joissa Jumala koettelee ihmisten uskoa sallimalla heille tapahtua ikäviä. Yksi tunnetuimmista esimerkeistä lienee kertomus Jobista. Siinä hurskas ja hyvä mies saa osakseen epäinhimillisiä vaikeuksia toinen toisensa perään, mutta ei lausu pahaa sanaa Jumalaa vastaan. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha.
Jobin uskon taistelu käydään siinä, miten hänen jumalasuhteensa kestää elämän vaikeuksissa. Kun hän lopulta antaa kunnian Jumalalle kärsimyksenkin keskellä, Jumala muuttaa hänen kohtalonsa.
Job on tavallaan hyvä esimerkki tähän aiheeseen liittyen. Hän sairastui ja menetti kaiken omaisuutensa, sitten taas parani ja sai mahdottomat määrät Jumalalta lisää omaisuutta. Eli oli köyhä, sairas, rikas ja terve. Mutta koko ajan hän oli Jumalalle mieluinen mies, koska sydän oli kiinni Jumalassa.Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28711878:Toisaalta Raamatussa on kohtia, joissa Jumala koettelee ihmisten uskoa sallimalla heille tapahtua ikäviä. Yksi tunnetuimmista esimerkeistä lienee kertomus Jobista. Siinä hurskas ja hyvä mies saa osakseen epäinhimillisiä vaikeuksia toinen toisensa perään, mutta ei lausu pahaa sanaa Jumalaa vastaan. Kun otamme Jumalan kädestä hyvän, totta kai meidän on otettava myös paha.
Jobin uskon taistelu käydään siinä, miten hänen jumalasuhteensa kestää elämän vaikeuksissa. Kun hän lopulta antaa kunnian Jumalalle kärsimyksenkin keskellä, Jumala muuttaa hänen kohtalonsa.