Äiti nukkuu olohuoneessa, lapsilla omat huoneet

• Viestiketjun aloittaja Äiti vain
  • Ensimmäinen viesti
Äiti vain
Kaipaisin vinkkejä kotiin jossa vanhempi nukkuu olohuoneessa ja lapsilla on omat huoneet. Ollaan eroamassa ja muutan lasten kanssa isosta olohuoneesta pieneen kerrostalo kolmioon. Muutos on siis suuri ja mietin olisiko joitain kikkoja joilla saamme arjen sujumaan mahd. hyvin.

"Anne"
Onko siinä jotain ihmeellistä jos vanhempi/vanhemmat nukkuu olohuoneessa? Meillä on ollut sänky olkkarissa ja välissä on ollut asunto jossa oli makkari erikseen, ei kyllä arki muuttunut mitenkään.

"hmm"
Minkä ikäisiä lapset ovat? Olisko mahdollista laittaa heitä yhteen huoneeseen ja sulle jäis oma makkari? Itse en suostuisi nukkumaan olohuoneessa, ei omaa rauhaa ns. ollenkaan

Äiti vain
[QUOTE="Anne";28706681]Onko siinä jotain ihmeellistä jos vanhempi/vanhemmat nukkuu olohuoneessa? Meillä on ollut sänky olkkarissa ja välissä on ollut asunto jossa oli makkari erikseen, ei kyllä arki muuttunut mitenkään.[/QUOTE]

Ei kai siinä mitään ihmeellistä olekkaan, en sitä tarkoittanutkaan.
Mietin vaan, että esim. kannattaako vaikka hankkia semmonen sohvasänky vai ovatko ihan huonoja nukkua, missä kannattaa säilyttää vaatteet tms. En tiedä, mutta ajattelin jos tulisi jotain mieleen :)

"vieras"
Mekin ollaan mietitty että lapselle annetaan tuo ainoa makuuhuone ja itse nukumme levitettävällä sohvalla.
Sisko teki saman ja kuulema toimii :) Sohvan petiosa vaan piiloon kun vieraat tulevat.

"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vain;28706747:
Ei kai siinä mitään ihmeellistä olekkaan, en sitä tarkoittanutkaan.
Mietin vaan, että esim. kannattaako vaikka hankkia semmonen sohvasänky vai ovatko ihan huonoja nukkua, missä kannattaa säilyttää vaatteet tms. En tiedä, mutta ajattelin jos tulisi jotain mieleen :)
Meillä on vaatteet ollut ihan kaapeissa ja isoissa lipastoissa. Ei hommattu sohvaa nukkumista varten vaikka tuommoinen vuodekulmasohva onkin. Ihan erikseen on nurkassa sänky. Kun oli pieni sohva niin sänky laitettiin ison sohvan näköiseksi päiväpeitolla ja isoilla tyynyillä. Nyt on ohuet verhot jakamassa tilaa.

Äiti vain
Kiitos vastauksista.
Lapsilla on sen verran ikäeroa ja omat jutut eten taida yrittää samaan huoneeseen niitä.
Tietääkö kukaan onko sellaiset rautaiset sohvasängyt oikeasti hyviä nukkua vai alkavatko käytön myötä vaikka nitistä ja natista?

"Anne"
Me asutaan vuokralla ja on laitettu ikean verhovaijeri ja ohuet valkoiset verhot tilanjakajaksi tässä asunnossa ja kun muutetaan niin tullaan tekemään samoin. Verhot ei pienennä itse olkkaria koska näkyvät vähän läpi mutta jakaa selvästi tilan hyvin erilliseksi.

• Tykkää
Reactions: PiXX
Äiti vain
Jos muutat omaan, voiko väliseinällä jakaa mitään huonetta? Jos vuokralle, saatko luvan rakentaa parvea? Myös kaikenlaisia kivoja sermejä on pilvin pimein, sais vähän yksityisyyttä.
Joku liikuteltava sermijuttu voisikin olla hyvä idea. Voi olla ettei olohuoneeseen mahdu sekä sohvaa että sänkyä, mutta jos mahtuisi edes nojatuoli lisäksi. Illalla voisi sitten jakaa tilaa jos esim,teini katsoo telkkaria pidempään..

Parvella en ehkä haluaisi nukkua. Tipahtaisin kuitenkin kun unissani lähtisin vessaan tms. :)

Mihin, miksi, täh? Siis en ymmärrä...
No mihin vaan. Itse pakenen makkariin lukemaan. Meillä on likuovet makkariin joten ääniä se ei eristä, mut on kivempi lukea kun saa olla "rauhassa" omassa piilossa :D Ei kait semmosta kaikki tarvii, ehdotin vain. Toisekseen onko sänky olohuoneessa sohvan kanssa esteettisesti hassun näköinen? Jos ei ole tilaa jakaa huoneita, niin sitten päätyisin varmaan sohvasänkyyn.

Kaverilla oli muuten joskus ihan 80cm leveä runkopatjasänky olkkarissa ja siinä päiväpeitto sekä isoja tyynyjä selkänojana. Meni päivällä sohvasta ja oli mukava yöllä nukkua.

Meillä on ihan sopinu sisustukseen. Olkkari on ns. äidin huone ja siellä saa olla mutta iltaisin lelut omaan huoneeseen. Meillä on kyl tosi iso olkkari että sinne mahtuu sängyn lisäksi sohva ja pari lipastoa. Niin ja miähän olen se jonka muksut edelleen nukkuu usein mun kanssa. Ois selvitty ihan yksiössä jos ois aikanaan tajunnu :D

"vieras"
Minulla oli aluksi 120 sänky olkkarissa mutta se vei aika paljon tilaa. Sitten hommasin sellaisen rautaisen sohvasängyn johon ostin kunnon runkopatjan. Päivällä se meni sitten sohvana ja istui paremmin olkkariin kuin iso sänky.
Ainoa asia mikä oli ongelma että kaappitilaa oli vähän ja omat vaatteet piti säilyttää pojan huoneessa kun olkkariin en saanut mahtumaan vaatekaappia.

"Anne"
[QUOTE="vieras";28706814]Minulla oli aluksi 120 sänky olkkarissa mutta se vei aika paljon tilaa. Sitten hommasin sellaisen rautaisen sohvasängyn johon ostin kunnon runkopatjan. Päivällä se meni sitten sohvana ja istui paremmin olkkariin kuin iso sänky.
Ainoa asia mikä oli ongelma että kaappitilaa oli vähän ja omat vaatteet piti säilyttää pojan huoneessa kun olkkariin en saanut mahtumaan vaatekaappia.[/QUOTE]

Meillä oli ennen tilaavievä ja turha tvtaso jossa ei saanut mitään säilytettyä, ostettiin kuusilaatikkoinen iso lipasto tilalle johon saa melkein kaikki päällivaatteemme.

"Anne"
Pienten lasten kanssa tuo toimii varmaan oikein hyvin, mutta sitten kun ne tulee teini-ikään ja valvoo iltamyöhään, niin ei varmasti toimisi.
Jos on vähän eri-ikäiset ja eri sukupuolta niin helpompihan se noin on. Voivat valvoa siellä omissa huoneissaan häiritsemättä ja ärsyttämättä toisiaan. Enpä muista ainakaan itse että olisin porukoitten kanssa olkkarissa teininä valvonut myöhään.

----
[QUOTE="Anne";28706862]Jos on vähän eri-ikäiset ja eri sukupuolta niin helpompihan se noin on. Voivat valvoa siellä omissa huoneissaan häiritsemättä ja ärsyttämättä toisiaan. Enpä muista ainakaan itse että olisin porukoitten kanssa olkkarissa teininä valvonut myöhään.[/QUOTE]

Kaipa ne teinitkin vaikka televisiota katsovat, pelaavat pelikonsoleilla. Jos omassa huoneessa ei lapsella ole televisiota (kuten ei pitäisikään), niin pakkohan se on olohuoneessa olla.

Äiti vain
Asunto on luultavimmin sellainen jossa olohuoneen toisessa päässä on ruokailutila ja toisessa päässä ikkunat ja parvekkeen ovi. Ei siis mikään helppo jakaa. Ihanaa olisi jos olohuonetta ei tarvitsisi tumpata ihan täyteen, haluaisin sen olevan perheemme yhteinen seurusteluhuone vaikka minä siellä nukunkin. Tv:tä siellä tietenkin katseltaisinn, mutta voitasiin muutenkin istuskella yhdessä, pelailla tai muuta.

Ja isompi lapsista siis jo teini, mutta sellaiseen luksukseen, että minulla olisi oma huone, ei nyt vaan ole varaa.

Meillä on ihan sopinu sisustukseen. Olkkari on ns. äidin huone ja siellä saa olla mutta iltaisin lelut omaan huoneeseen. Meillä on kyl tosi iso olkkari että sinne mahtuu sängyn lisäksi sohva ja pari lipastoa. Niin ja miähän olen se jonka muksut edelleen nukkuu usein mun kanssa. Ois selvitty ihan yksiössä jos ois aikanaan tajunnu :D
Minkäikäiset lapset ovat?
Teini-ikä tuo oman tilan tarvetta lapsille kuitenkin, välillä voi tulla äidin viereen 16 vuotiaskin, mutta kaipaa kyllä omaakin yksityisyyttä.

Yhteistyössä