Minkä ikäisenä teillä on ollut lapsi ekaa kertaa yökylässä?

• Viestiketjun aloittaja lisssssu
  • Ensimmäinen viesti
lisssssu
Ollaan haaveiltu miehen kanssa yhen yön kylpylä lomasta, mutta voiko meijän pientä 1,3 vuotiasta jättää yöksi mummon luokse hoitoon? Mitä jos sille tulee yöllä äitiä ikävä? Yhen yön olen lapsesta erossa ollut, mutta silloin mies oli lapsen kanssa, joten aivan eri asia.

"Vieras"
Meillä ei ole ollut tuo kohta. 4v esikoinenkaan vielä. Ei ole ollut tarvetta ja lapsi ei ole itse halunnut aiemmin. Nyt alkanut puhumaan, että tahtoo mennä mummolle ja ukille yöksi ja onkin lähiaikoina menossa.

Vuoden paikkeilla, kuopus juuri 1 täyttänyt menee huomenna ekaa kertaa. Ajatus kunnolla nukutusta yöstä ja aamusta saa kyllä ihan jo hyrisemään. Mä luotan äitiini kyllä 100% mitä tulee pärjäämiseen, on viettänyt niin paljon aikaa lasteni kanssa.

"Joo"
Meillä lapsi oli 1 v ja pari viikkoa vanha kun oli erittäin tutuilla isovanhemmilla yön yli eka kertaa hoidossa. Hyvin oli mennyt ja lapsi siellä viihtyi. Toki imetys oli loppunut jo pari kuukautta aikaisemmin ja yöt nukuttu heräämättä 7 kk lähtien, joten ihan "vauvana" ei viety.

Saraldo
Meidän oli 2-vuotiaana, kun mentiin toiselle paikkakunnalle häihin ja reissusta olis tullut lapselle liian raskas. Ja vaikkei ne lapsettomat häät olleetkaan, niin paikalla oli vain pari vauvaa. Tultiin siihen tulokseen, ettei tytöllä ole siellä mitään tekemistä ja totta puhuen meistä oli varsin mukavaa lähteä kahdestaan :).

"vieras"
Isovanhemmilla reilun vuoden ikäisenä. Toisessa kodissaan eli isän luona lapsi oli ensimmäistä kertaa yötä n. puoli vuotiaana. Mutta isän luona oloa en kyllä laske, koska ei ole kyläilyä.

"laala"
Lapsi oli ekaa kertaa pari viikkoa sitten 2 v. 10 kk. iässä läheisellä isovanhemmalla. Meidän ajatus oli, että tulee laittamaan lapsen nukkumaan meille kotiin (minkä on tehnyt useita kertoja ennenkin), mutta mummi ja lapsi olivat yhdessä päättäneet mennä yhdeksi yöksi mökille. Todella hyvin oli mennyt.

"vieras"
Esikoinen oli n viikkoa vaille 10kk. Käytännössä "heti" (viikon sisällä) kun olin lopettanut imettämisen. Oli mun vanhemmilla missä oltiin oltu useasti yhdessä yökylässä,välillä melkein asuttukin,ja mun vanhemmat oli myös hoitaneet vauvaa päiväsaikaan useasti. Eli sekä "hoitajat" että paikka olivat lapselle tosi tuttuja. Hyvin meni ja sen jälkeen lapsi on ollut siellä yökylässä vähintään kerran kuussa. Yleensä yhden yön kerrallaan,kerran 3 yötä ja nykyään (lapsi melkein 4v) usein 2 yötä kerralla.

Kuopusta imetän vielä (ainakin muutaman päivän vielä) joten ei ole vielä ollut yökylässä,vaikka onkin "jo" yli vuoden. Suunnitelmana on että kunhan maltan vierottaa "vauvan" imetyksestä,hän menee mun vanhemmille yöksi ja me vanhemmat tehdään esikoisen kanssa kolmistaan joku reissu tms..

Voi ihan hyvin tuon ikäisen laittaa, etenkin jos on mumminsa kanssa läheinen.
Omani oli yhden yön isovanhempiensa kanssa 10kk ikäisenä, tosin itse olin myös vanhemmillani yötä ja lähdin illalla käymään yön poissa, eli lapsi joutui heräämään ilman minua.

Sitten sillä tavalla "kunnolla" yökylässä oli vuoden iässä.
1v 10kk ikäisenä oli kaksi viikkoa mummolassa, ei mitään ongelmaa siinäkään.

"vieras"
Voi ihan hyvin tuon ikäisen laittaa, etenkin jos on mumminsa kanssa läheinen.
Omani oli yhden yön isovanhempiensa kanssa 10kk ikäisenä, tosin itse olin myös vanhemmillani yötä ja lähdin illalla käymään yön poissa, eli lapsi joutui heräämään ilman minua.

Sitten sillä tavalla "kunnolla" yökylässä oli vuoden iässä.
1v 10kk ikäisenä oli kaksi viikkoa mummolassa, ei mitään ongelmaa siinäkään.
Kaksi viikkoa niin pieni?!? No huhhuh :O

"vieras"
[QUOTE="vieras";28702203]Lapsi voi olla erossa ikävuotensa mukaan yön äidistään. Eli 1v. voi olla yhden yön. Mutta en silti itse laittaisi. :)[/QUOTE]

No eihän se nyt noin mene. Eihän kaikilla lapsilla ole edes äiti elossa. Kyllä pienelläkin lapsella voi olla useampi kuin yksi läheinen aikuinen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28702203]Lapsi voi olla erossa ikävuotensa mukaan yön äidistään. Eli 1v. voi olla yhden yön. Mutta en silti itse laittaisi. :)[/QUOTE]

Mitä sille lapselle tapahtuu, jos on alle vuoden ikäisenä yön erossa äidistään? Voisin alkaa etsimään 6-vuotiaista keskoskaksosistani oikeanlaisia oireita, kun joutuivat syntymän jälkeen olemaan minusta kolme viikkoa joka yö erossa.

Yhteistyössä