Minkä takia ihmisten on niin vaikea hyväksyä, että on ihmisiä, jotka halauvat elämältä eri asioita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli tämä mieleen muutamia ketjuja lukiessa: sinkut on itsekkäitä, jos ei halua olla 24/7 puolison kanssa puoliso on vain väärä, jos ei halua lapsia on traumoja jne jne.

Miksi on niin vaikea ymmärtää, että toiset yksinkertaisesti haluavat erilaisia asioita ja se ei tarkoita, että he olisivat jollain tavalla viallisia?

Jos olet kissaihminen, olet idiootti sillä kissat ovat kusipäitä.
Jos olet koiraihminen, olet idiootti sillä koirat on hännystelijöitä joilla ei ole omaa tahtoa.
Jos sinulla ei ole lapsia, olet itsekäs oman navan tuijottelija.
Jos sinulla on yksi lapsi, olet julma kun viet lapselta sisaruuden ilon.
Jos sinulla on kaksi lasta, olet niiiiiiiin tylsän tavanomainen ja kliseinen.
Jos sinulla on kolme lasta, niin aiheutat keskimmäiselle traumoja.
Jos sinulla on enemmän kuin kolme lasta, olet työtä vieroksuva lastentekokone joka ei näe lapsia yksilöinä.
Jos olet naimisissa, olet naiivi, eroatte kuitenkin.
Jos et ole naimisissa, niin suhteenne on epävarma ja huono, kun ette edes naimisiin mene.
Jos kastat lapsesi kirkkoon, olet sokea tapauskovainen ja tekopyhä.
Jos pidät lapsellesi uskonnottomat nimiäiset, olet muka-omalaatuinen erikoisuuden tavoittelija.
Jos lapsesi nimi on Maija/Matti, olet tylsä ja mielikuvitukseton.
Jos lapsesi nimi on Jemina/Nico, olet WT.
Jos lapsesi nimi on Elizabeth/Jeremiah olet ihme kermaperseilijä.
Jos asut vuokralla, olet köyhä luuseri.
Jos asut omistusasunnossa, olet jämähtänyt elämääsi.
Jos opiskelet, olet luuseri.
Jos käyt töissä, olet oravanpyörän tahdoton sätkynukke.

Ei, vaikka päälläsi seisoisit, et kelpaa ikinä.

Totta, mutta mua kiinnostais se miksi. Miksi ei voi tajuta, että vaikka Matti on sun mielestä ruma nimi, niin jonkun mielestä ei ole? Ja se ei johdu siitä, että kyseinen ihminen olisi tyhmä tai jotain, vaan ainoastaan erilainen.

Totta. Minua on ihmetelty ihan oikeassa elämässä, että miten niin en halua omakotitaloon tai edes omaa mökkiä? No kun en halua, piste. Meillä on myös vain yksi auto = eräät eivät ymmärrä, miten ylipäätään selviämme arjessa. Kolmatta lasta ei tule = niin niin, sanotte vaan, kyllä te vielä iltatähden teette vinkvink, niin mekin tehtiin. Lisäksi netistä poimittua:

En harrasta kodin ulkopuolella mitään ohjattua liikuntaa = olen laiska.
Luen paljon = olen nörtti (ja huonokuntoinen).
En katso televisiosta tällä hetkellä oikein mitään = en tiedä maailmanmenosta mitään koska olen pakosti lesta.
Olen yli kolmekymmentä ja minulla on pitkät hiukset, tässä välissä olen saanut kaksi vauvaakin ja edelleen on pitkät hiukset = ne ohenee kuitenkin ihan kohta että pätkäse vaan!
Lakkaan kynsiäni ja käytän koruja = miten sulla on aikaa kaikkeen?
Käyn ulkona syömässä, kahvilassa, teatterissa, elokuvissa, konserteissa, taidenäyttelyissä, museoissa, jopa ulkomaanmatkoilla milloin yksin, milloin aviomiehen kanssa ja milloin kavereiden kanssa vaikka olen kotiäiti = ei voi kestää, näppis hajoaa kun kirjoitetaan kommenttia siitä miten en rakasta lapsiani.

t: blogisti

Samaa minä ihmettelen, ja olen ihmetellyt jo kauan. Aina välillä tulee törmättyä ihmisiin jotka pitävät omia mielipiteitään ainoina oikeina, vaikka ne ovat vain yksin heidän mielipiteitään. Ei tajua, ei.

Edellisessä työpaikassani oli nainen, joka uteli kaikkien hen.koht.asioita parhaansa mukaan, ja sitten kun sai edes jotain faktoja tietää, neuvoi niissä sen mukaan, miten hänen mielestään kuului asiat tehdä. Minusta ei saanut irti muuta kuin asuinkaupunginosan, ja siitä jaksoi aina avautua, miten meidän pitäisi muuttaa kauemmas keskustasta kun saamme lapsen. No joo, muutettiin, nyt asutaan ehkä kilsan kauempana. :D

Viimeksi muokattu:
Totta. Minua on ihmetelty ihan oikeassa elämässä, että miten niin en halua omakotitaloon tai edes omaa mökkiä? No kun en halua, piste. Meillä on myös vain yksi auto = eräät eivät ymmärrä, miten ylipäätään selviämme arjessa. Kolmatta lasta ei tule = niin niin, sanotte vaan, kyllä te vielä iltatähden teette vinkvink, niin mekin tehtiin. Lisäksi netistä poimittua:

En harrasta kodin ulkopuolella mitään ohjattua liikuntaa = olen laiska.
Luen paljon = olen nörtti (ja huonokuntoinen).
En katso televisiosta tällä hetkellä oikein mitään = en tiedä maailmanmenosta mitään koska olen pakosti lesta.
Olen yli kolmekymmentä ja minulla on pitkät hiukset, tässä välissä olen saanut kaksi vauvaakin ja edelleen on pitkät hiukset = ne ohenee kuitenkin ihan kohta että pätkäse vaan!
Lakkaan kynsiäni ja käytän koruja = miten sulla on aikaa kaikkeen?
Käyn ulkona syömässä, kahvilassa, teatterissa, elokuvissa, konserteissa, taidenäyttelyissä, museoissa, jopa ulkomaanmatkoilla milloin yksin, milloin aviomiehen kanssa ja milloin kavereiden kanssa vaikka olen kotiäiti = ei voi kestää, näppis hajoaa kun kirjoitetaan kommenttia siitä miten en rakasta lapsiani.

t: blogisti

Tämän takia en mielelläni ole naisvaltaisella alalla töissä, tai jos olen, niin mahdollisimman pienessä työporukassa. Nainen on naiselle susi.

Yhteistyössä